Uitgebomd!
Het was vandaag een genante vertoning van mijn kant en heb niet het maximale uit mezelf weten te halen
Diverse redenen waren de oorzaak.
1) ik ben 5 kg afgevallen (van 151-146).
Waarom? Omdat ik het vermoeden had dat Badal en ik aan elkaar gewaagd zouden zijn en dus BDW beslissend zou kunnen zijn.
Badal bleek echter ook te zijn afgevallen en woog één 1 kg lichter dan mij!
Ik ben die 5kg vanaf de laatste competitiewedstrijd op 18 januari afgevallen, en vrees dat het me uiteindelijk toch wel iets aan kracht gekost heeft. Ik drukte laatst wel 3x3x170kg, maar met beduidend meer moeite dan toen ik ruim 150kg woog.
2) keuze voor het nieuwe shirt.
Ik heb 2 shirts...een "oud & vertrouwd" shirt waarmee ik bij Atlas 225kg drukte. En een nieuw shirt. De verwachting was dat ik uit dit nieuwe shirt meer zou weten te halen en dus makkelijker de 230+ zou drukken dan in het oude shirt. Helaas wees de praktijk vandaag uit dat dit NK als eerste wedstrijd in nieuw shirt te vroeg was.
De 1e beurt met 220kg kroop het shirt tijdens het drukken helaas omhoog richting mijn keel, waardoor ik het gewicht niet meer kreeg uitgedrukt.
2e beurt met 225 kreeg ik de armen wel uitgestrekt, maar daar was alles meegezegd...geen gelijke strekking en nadrukken en dat is sowieso afkeur.
Tenslotte de 3e beurt met 227,5kg had ik het shirt wat omlaag laten trekken en de riem erg strak laten aantrekken...helaas zat het shirt nu weer te strak waardoor ik met de halter niet op mijn borst kwam.
Ik had als aanvangsbeurt in eerste instantie 225kg laten opgeven, maar liet dit veranderen in 220kg, hetgeen mijn onzekerheid alreeds aantoonde.
Toen de eerste beurt misging voelde ik me niet echt prettig...toen de 2e beurt misging was de wedstrijd mentaal gelopen...
Helaas is het vandaag niet tot strijd gekomen in de 125+ klasse...Badal is helaas eveneens uitgebomd en Ruud had één goede beurt met 230kg (wat overigens een goede prestatie was ondanks zijn jetlag) en werd zo vrij eenvoudig Nederlands Kampioen.
Het was mijn laatste wedstrijd..................van dit seizoen.
Een seizoen met hoogtepunten en dieptepunten...als hoogtepunt heb ik het zelf ervaren toen ik 225kg drukte bij Atlas en natuurlijk mijn 3e plek bij het EK Masters...dieptepunt dan vandaag.
Ik was nog niet eerder uitgebomd en dat het helaas op mijn 10e wedstrijd tijdens een een NK moet gebeuren is extra zuur

Laten we het er maar ophouden dat dit een minder prettig leermoment was en dat ik ervoor ga om volgend seizoen dubbel zo hard terug te komen!
Hoogtepunten waren er vandaag natuurlijk ook...het meest aansprekend toch wel het nieuwe wereldrecord neergezet door Ielja Strik in de -90kg klasse met 183kg
Het was verder heel leuk om enkele personen van dit forum persoonlijk te ontmoeten, zoals Hummer & zoon, TGA & Lucas

.
Heel leuk om met jullie gesproken te hebben en hoop dat als jullie een volgende keer komen ik jullie in elk geval niet zal teleurstellen
Hoe gaat het nu verder?
Ik wil nog graag 5 kg afvallen en wederom op 140 kg BDW uitkomen...dan heb ik ook niet zozeer die problemen met een te strak shirt en tevens hebben vandaag genoeg atleten laten zien dat je niet zwaar hoeft te zijn, om zwaar te drukken!
Daarnaast probeer ik het krachtverlies te beperken tot een minimum en er uiteindelijk zelfs sterker op te worden...het zal tijd en moeite kosten...maar goed...hebbben we een doelstelling

.