luc1981
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 19
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hey huggy was leuk je te ontmoeten gisteren. jammer dat je uitbombde maar waarom had je je openingsbeurt verlaagd? denk misschien waar het aan lag nu ik je heb zien drukken. die boards shirted zijn namelijk niet zo,n goed idee naar mijn mening.

...voel me net een junkie...zucht, zucht en nog eens zucht...wat een lijdensweg...die maat 56 benchshirt wordt steeds aantrekkelijker en er zijn ergere dingen in het leven dan een bloeddruktabletje slikken 
Ach, dat zijn gewoon spekarmpjes
Ik ben ook niet ontevreden over wat ik kan, ik ben echter wel enorm teleurgsteld dat dat er gisteren niet is "uit" gekomen.
Het huilen stond me nader dan het lachen, ook al liet ik me dat niet zo aanmerken...om uit te bommen was ik niet naar Woerden gereden.
Het was mentaal toch wel een enorme dreun in mijn zelfvertrouwen (wat toch al niet mijn sterkste kant is).
Maar het gaat helemaal goed komen...ik ga terug naar 140kg BDW...dit genante optreden is wat mij betreft absoluut niet voor herhaling vatbaar!
Dit was once in a life time.
Maar goed...laat ik het niet tezeer dramatiseren...straks hou ik er nog een trauma aan over.

...voel me net een junkie...zucht, zucht en nog eens zucht...wat een lijdensweg...die maat 56 benchshirt wordt steeds aantrekkelijker en er zijn ergere dingen in het leven dan een bloeddruktabletje slikken
[/QUOTE]
die maat 56 benchshirt wordt steeds aantrekkelijker en er zijn ergere dingen in het leven dan een bloeddruktabletje slikken![]()

Daar moet ik eens even goed over nadenken.het zit zo als je shirted boards doet word je sterk op die afstand. bijv als ik een shirted 1-board op 220 doe en in de wedstrijd dat gewicht ook doe heb je grote kans (mits ik m,n triceps en raw bench niet beter zijn geworden) dat het gewicht die 2.5 cm voor de lockout stil komt te staan. het is hetzelfde als je de streep van een 100 m sprint 20 m voor de finish zet en zo sprinters laten trainen

Dat is zo, heb je helemaal gelijk in.Misschien moet je dat strak diëten eens anders aanpakken René en niet meteen jezelf op een soort "Biafra diët" zetten. Mijn god en meteen zo resoluut dat houd toch geen paard vol![]()

het zit zo als je shirted boards doet word je sterk op die afstand. bijv als ik een shirted 1-board op 220 doe en in de wedstrijd dat gewicht ook doe heb je grote kans (mits ik m,n triceps en raw bench niet beter zijn geworden) dat het gewicht die 2.5 cm voor de lockout stil komt te staan. het is hetzelfde als je de streep van een 100 m sprint 20 m voor de finish zet en zo sprinters laten trainen

Ik ben het met de vergelijking van de sprinter niet helemaal eens.het zit zo als je shirted boards doet word je sterk op die afstand. bijv als ik een shirted 1-board op 220 doe en in de wedstrijd dat gewicht ook doe heb je grote kans (mits ik m,n triceps en raw bench niet beter zijn geworden) dat het gewicht die 2.5 cm voor de lockout stil komt te staan. het is hetzelfde als je de streep van een 100 m sprint 20 m voor de finish zet en zo sprinters laten trainen

Dat is zo, heb je helemaal gelijk in.
Maar misschien heeft René zo'n hekel aan "lijnen" en wil dus zo snel mogelijk zijn doel bereiken, dat hij dus een beetje doorslaat.
Dat gebeurd bij de meeste dikke mensen, en nadat ze gestopt zijn met lijnen, worden ze nog zwaarder dan voor ze begonnen zijn...
Been there, done that...
En zie het resultaat.
Geen karakter, geen discipline...

Ik ben het met de vergelijking van de sprinter niet helemaal eens.
Het is meer te vergelijken met een sprinter 20mtr na de startlijn te laten starten, en hem dus maar 80mtr te laten lopen ipv 100mtr.
Wat jij zegt is eigenlijk dat je door zo te trainen alleen sterker wordt op de afstand die de halter aflegt?
Normaal zou een board press je "lock out" toch juist moeten verbeteren?
Waarom is dat dan niet zo wanneer je met een shirt drukt..?
@Huggy, ik weet dat jij niet zo traind, en het gebruikte om op te warmen, maar ik vind het wel interesant om er nog even op door te gaan.
Ik snap er echt niks van namelijk...![]()
@Huggy, ik weet dat jij niet zo traind, en het gebruikte om op te warmen, maar ik vind het wel interesant om er nog even op door te gaan.
Ik snap er echt niks van namelijk...![]()
Heb je al met Ruud gesproken over je eetpatroon. Een crashdieet heb je immers niks aan.

Dat snap ik wel, maar hoe kan dan van board presses te doen je lock out zwakker worden, of iig niet sterker..?Ik denk dat Lucas wil duidelijk maken dat door een specifieke deel van de beweging te trainen, je in dat deel alleen maar sterker word.
Partials zoals boardspress hebben zeker nut, maar je moet het combineren.

Dat snap ik wel, maar hoe kan dan van board presses te doen je lock out zwakker worden, of iig niet sterker..?![]()
Dat blessurevrij blijven is idd een overwinning op zich.![]()

.
Klinkt niet zo heel erg verstandig..."Heel" blijven is inderdaad niet vanzelfsprekend...ik heb al eens iemand horen zeggen: "maakt me niks uit als ik mijn schouder vandaag kapot druk, als ik maar een nieuw pr neerzet"![]()

Goed ik heb enkele plannen voor het nieuwe seizoen...wil toch eens graag met chains gaan werken...omdat dat ook je lockout wel sterker maakt.
Het voordeel is dat je een volledige bewegingsbaan aflegt maar dat het wel in de eindfase steeds zwaarder wordt...ideaal voor een shirtedbencher, want het shirt helpt immers hoofdzakelijk in de beginfase.
Tevens heb ik de intentie om toch een maat 56 te kopen.
Mocht ik "per ongeluk" toch weer bijkomen, dan heb ik alsnog een fatsoenlijk shirt om in te drukken.
Zal dat shirt bij Henk Keizer gaan bestellen...en wellicht dat ik het persoonlijk ga afhalen en er meteen een training aan koppel (ik heb al vaker gezegd, Henk heeft een schat aan ervaring en kennis en een goede kijk op bepaalde zaken, heeft me al vaker zien drukken en beoordeeld als scheidsrechter).
.