Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

hey huggy was leuk je te ontmoeten gisteren. jammer dat je uitbombde maar waarom had je je openingsbeurt verlaagd? denk misschien waar het aan lag nu ik je heb zien drukken. die boards shirted zijn namelijk niet zo,n goed idee naar mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.242
hey huggy was leuk je te ontmoeten gisteren. jammer dat je uitbombde maar waarom had je je openingsbeurt verlaagd? denk misschien waar het aan lag nu ik je heb zien drukken. die boards shirted zijn namelijk niet zo,n goed idee naar mijn mening.

Het was ook leuk om jou eens te ontmoeten! :)

Mijn openingsbeurt had ik verlaagd, omdat ik me "onzeker" voelde...en wilde beginnen met een "safe" beurt...dat die 1e beurt met 220 niet lukte, heeft toch wel een impact gehad.

Boards ervaar ik zelf als nuttig als ik shirted train...ik kom als het shirt laag zit niet op mijn borst met een "licht" gewicht en heb op die manier toch een afzet/aflegpunt.
Veel sterke bankdrukkers doen boardpress, maar goed...ik ben zeker niet alwetend, dus verklaar je nader.

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Ik heb net gezondigd...had zo'n honger dat ik 2 wortels heb gegeten...voel me net een konijn...man, man, man...wat een k*tzooi.
Ik ga maar slapen, dan denk ik tenminste niet aan eten, dan droom ik er alleen maar van...ik hoop niet dat ik al slaapwandelend de weg naar de ijskast zal vinden ;)...voel me net een junkie...zucht, zucht en nog eens zucht...wat een lijdensweg...die maat 56 benchshirt wordt steeds aantrekkelijker en er zijn ergere dingen in het leven dan een bloeddruktabletje slikken :o

Laatst bewerkt:
het zit zo als je shirted boards doet word je sterk op die afstand. bijv als ik een shirted 1-board op 220 doe en in de wedstrijd dat gewicht ook doe heb je grote kans (mits ik m,n triceps en raw bench niet beter zijn geworden) dat het gewicht die 2.5 cm voor de lockout stil komt te staan. het is hetzelfde als je de streep van een 100 m sprint 20 m voor de finish zet en zo sprinters laten trainen

Ach, dat zijn gewoon spekarmpjes ;)

Ik ben ook niet ontevreden over wat ik kan, ik ben echter wel enorm teleurgsteld dat dat er gisteren niet is "uit" gekomen.
Het huilen stond me nader dan het lachen, ook al liet ik me dat niet zo aanmerken...om uit te bommen was ik niet naar Woerden gereden.
Het was mentaal toch wel een enorme dreun in mijn zelfvertrouwen (wat toch al niet mijn sterkste kant is).

Maar het gaat helemaal goed komen...ik ga terug naar 140kg BDW...dit genante optreden is wat mij betreft absoluut niet voor herhaling vatbaar!
Dit was once in a life time.

Maar goed...laat ik het niet tezeer dramatiseren...straks hou ik er nog een trauma aan over ;).

KOM KOM grote BEER er komen nog NK's genoeg voor jou.... je bent pas 41 en je kunt nog jaren mee "ouwe bok";)

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

[/COLOR]Ik heb net gezondigd...had zo'n honger dat ik 2 wortels heb gegeten...voel me net een konijn...man, man, man...wat een k*tzooi.
Ik ga maar slapen, dan denk ik tenminste niet aan eten, dan droom ik er alleen maar van...ik hoop niet dat ik al slaapwandelend de weg naar de ijskast zal vinden ;)...voel me net een junkie...zucht, zucht en nog eens zucht...wat een lijdensweg...die maat 56 benchshirt wordt steeds aantrekkelijker en er zijn ergere dingen in het leven dan een bloeddruktabletje slikken :o[/QUOTE]

Misschien moet je dat strak diëten eens anders aanpakken René en niet meteen jezelf op een soort "Biafra diët" zetten. Mijn god en meteen zo resoluut dat houd toch geen paard vol;)

idd :S bakkie kwark voor het slapengaan mag toch wel? gaan je windjes meteen lekker pittig van ruiken :thumbs:

Ah daar komt mijn lucht dus vandaan:p

die maat 56 benchshirt wordt steeds aantrekkelijker en er zijn ergere dingen in het leven dan een bloeddruktabletje slikken :o
:roflol:

het zit zo als je shirted boards doet word je sterk op die afstand. bijv als ik een shirted 1-board op 220 doe en in de wedstrijd dat gewicht ook doe heb je grote kans (mits ik m,n triceps en raw bench niet beter zijn geworden) dat het gewicht die 2.5 cm voor de lockout stil komt te staan. het is hetzelfde als je de streep van een 100 m sprint 20 m voor de finish zet en zo sprinters laten trainen
Daar moet ik eens even goed over nadenken. ;)

Misschien moet je dat strak diëten eens anders aanpakken René en niet meteen jezelf op een soort "Biafra diët" zetten. Mijn god en meteen zo resoluut dat houd toch geen paard vol;)
Dat is zo, heb je helemaal gelijk in.
Maar misschien heeft René zo'n hekel aan "lijnen" en wil dus zo snel mogelijk zijn doel bereiken, dat hij dus een beetje doorslaat.
Dat gebeurd bij de meeste dikke mensen, en nadat ze gestopt zijn met lijnen, worden ze nog zwaarder dan voor ze begonnen zijn...
Been there, done that... :o
En zie het resultaat. :mad:
Geen karakter, geen discipline...

• #3.248

IK begrijp je punt, en daar zit een bepaalde logica in!
Maar ik gebruik alleen boards bij "lichtere gewichten" die ik niet op mijn borst krijg...en dan vind ik het zoals ik alreeds zei prettig om een bepaald afzet/aflegpunt te hebben. Doe ik een partial (gedeeltelijke beweging) zonder zo'n afzetpunt merk ik dat in mijn schouders met zulke gewichten.
En eigenlijk gebruiken we die boards ook om het shirt op te rekken door steeds een beetje verder te zakken.

Ik stel verder je bijdragen erg op prijs...als je dus punten van kritiek hebt, schroom niet, want ik heb er niets aan als iedereen alles prima vind wat ik doe. En op een bepaald ogenblik wordt je ook "blind" voor eigen gebreken.

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:20 ----------

Vandaag weer naar de bedrijfsarts...werden 3 metingen gedaan...gemiddeld 135 bij 80!
Alle metingen van gisteren moesten opnieuw gedaan worden...er bleek iets met de apparaat niet te kloppen :eek:
Pfff...toch wel een opluchting...maar goed desondanks kan paar kg afvallen absoluut geen kwaad...ik probeer tot 140kg te komen.

Wat had ik het gisteren avond moeilijk...honger, honger, honger...het water stond me gewoon in de mond als ik naar ijskast keek...dus 2 wortels gegeten, veel water gedronken om toch maar iets in mijn maag te hebben.
En maar vroeg gaan slapen...zucht...alle begin is moeilijk...tis natuurlijk net als stoppen met roken of de alcohol opgeven.
Had me effies bij de bedrijfsarts op de weegschaal gesteld...met kleren aan 147kg....ik mocht 2 kg aftrekken...dus zo'n 145kg...heb alleen maar een ontbijtje gehad, en had gezorgd dat mijn darmen goed leeg waren ;)
Nog 5 kg...en mijn voorlopige doelstelling is bereikt.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met de vergelijking van de sprinter niet helemaal eens.
Het is meer te vergelijken met een sprinter 20mtr na de startlijn te laten starten, en hem dus maar 80mtr te laten lopen ipv 100mtr.
Wat jij zegt is eigenlijk dat je door zo te trainen alleen sterker wordt op de afstand die de halter aflegt?
Normaal zou een board press je "lock out" toch juist moeten verbeteren?
Waarom is dat dan niet zo wanneer je met een shirt drukt..?

@Huggy, ik weet dat jij niet zo traind, en het gebruikte om op te warmen, maar ik vind het wel interesant om er nog even op door te gaan.
Ik snap er echt niks van namelijk... :o

• #3.250
Dat is zo, heb je helemaal gelijk in.
Maar misschien heeft René zo'n hekel aan "lijnen" en wil dus zo snel mogelijk zijn doel bereiken, dat hij dus een beetje doorslaat.
Dat gebeurd bij de meeste dikke mensen, en nadat ze gestopt zijn met lijnen, worden ze nog zwaarder dan voor ze begonnen zijn...
Been there, done that... :o
En zie het resultaat. :mad:
Geen karakter, geen discipline...

Ik heb een godsgruwelijke hekel aan lijnen! :mad:
En je hebt gelijk...na het stoppen kom je vaak net zo snel bij, en ben je achteraf nog zwaarder :o
Dan hoef ik me geen illusies te maken...ik zal de rest van mijn leven op het eten moeten blijven letten...één vakantie waarbij ik niet veel sport en niet op de lijn let, en één jaar "lijnen" was voor niets.

Maar wellicht dat ik door regelmatig fietsen, trappen lopen en letten op mijn eten toch weer rond de 140kg kan komen en dat kan aanhouden.
Niet geschoten is altijd mis.

Heb je al met Ruud gesproken over je eetpatroon. Een crashdieet heb je immers niks aan.

• #3.252
Ik ben het met de vergelijking van de sprinter niet helemaal eens.
Het is meer te vergelijken met een sprinter 20mtr na de startlijn te laten starten, en hem dus maar 80mtr te laten lopen ipv 100mtr.
Wat jij zegt is eigenlijk dat je door zo te trainen alleen sterker wordt op de afstand die de halter aflegt?
Normaal zou een board press je "lock out" toch juist moeten verbeteren?
Waarom is dat dan niet zo wanneer je met een shirt drukt..?

@Huggy, ik weet dat jij niet zo traind, en het gebruikte om op te warmen, maar ik vind het wel interesant om er nog even op door te gaan.

Boardtrainingen worden ook veel gebruikt om juist je lockout sterker te maken. Ik denk dat je het het beste gewoon kunt combineren...zoals gezegd ik hanteer het alleen in de warming up en om het shirt wat op te rekken. Als ik raw train, doe ik nooit boardpress.

• #3.253

Ik denk dat Lucas wil duidelijk maken dat door een specifieke deel van de beweging te trainen, je in dat deel alleen maar sterker word.
Partials zoals boardspress hebben zeker nut, maar je moet het combineren.

---------- Toegevoegd om 10:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:09 ----------

Heb je al met Ruud gesproken over je eetpatroon. Een crashdieet heb je immers niks aan.

Heb ik inderdaad...ik let er dan ook op dat ik voldoende eiwitten binnen blijf krijgen (om de schade wat krachtverlies betreft zoveel mogelijk te beperken)...komt goed! :)

Ik denk dat Lucas wil duidelijk maken dat door een specifieke deel van de beweging te trainen, je in dat deel alleen maar sterker word.
Partials zoals boardspress hebben zeker nut, maar je moet het combineren.
Dat snap ik wel, maar hoe kan dan van board presses te doen je lock out zwakker worden, of iig niet sterker..? ;)

• #3.255
Dat snap ik wel, maar hoe kan dan van board presses te doen je lock out zwakker worden, of iig niet sterker..? ;)

Van Boardpresses, pin presses of rackpresses word je lockout normaal gesproken wel sterker van.
Maaaaaaar...als ik Lucas goed heb begrepen bedoelt hij dat als ik tijdens een training 220 boardpress heb gedaan (en dus een kortere afstand heb gedrukt dan de volledige ROM) het tot problemen kan leiden als je dat gewicht op een wedstrijd volledig wilt drukken.
Je bent die "hele" afstand met dat gewicht immers niet gewend.

Ik ervaar boardpresses als zeer nuttig (zeker als je shirted wedstrijden doet). En alle grote bankdrukkers zoals Kennely, Mendelsson en Rychlak doen boardpresses...wie zijn wij als mindere goden om dan te zeggen dat het geen doel heeft?
Ik vind het dus vooral erg praktisch als afleg/afzetpunt bij de iets lagere gewichten die ik moeilijk op mijn borst krijg.
Gedeeltelijke reps maken zonder afleg/afzetpunt ervaar ik persoonlijk als blessuregevoelig.

Oja...dat is wel positief...weer een seizoen heel gebleven en blessurevrij getraind!
Goed ik heb enkele plannen voor het nieuwe seizoen...wil toch eens graag met chains gaan werken...omdat dat ook je lockout wel sterker maakt.
Het voordeel is dat je een volledige bewegingsbaan aflegt maar dat het wel in de eindfase steeds zwaarder wordt...ideaal voor een shirtedbencher, want het shirt helpt immers hoofdzakelijk in de beginfase.
Tevens heb ik de intentie om toch een maat 56 te kopen.
Mocht ik "per ongeluk" toch weer bijkomen, dan heb ik alsnog een fatsoenlijk shirt om in te drukken.
Zal dat shirt bij Henk Keizer gaan bestellen...en wellicht dat ik het persoonlijk ga afhalen en er meteen een training aan koppel (ik heb al vaker gezegd, Henk heeft een schat aan ervaring en kennis en een goede kijk op bepaalde zaken, heeft me al vaker zien drukken en beoordeeld als scheidsrechter).

Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal Huggy.
Dat blessurevrij blijven is idd een overwinning op zich. ;)

• #3.257
Dat blessurevrij blijven is idd een overwinning op zich. ;)

"Heel" blijven is inderdaad niet vanzelfsprekend...ik heb al eens iemand horen zeggen: "maakt me niks uit als ik mijn schouder vandaag kapot druk, als ik maar een nieuw pr neerzet" :eek:

Goed ik heb enkele plannen voor het nieuwe seizoen...wil toch eens graag met chains gaan werken...omdat dat ook je lockout wel sterker maakt.
Het voordeel is dat je een volledige bewegingsbaan aflegt maar dat het wel in de eindfase steeds zwaarder wordt...ideaal voor een shirtedbencher, want het shirt helpt immers hoofdzakelijk in de beginfase.
Mocht ik "per ongeluk" toch weer bijkomen, dan heb ik alsnog een fatsoenlijk shirt om in te drukken.
Zal dat shirt bij Henk Keizer gaan bestellen...en wellicht dat ik het persoonlijk ga afhalen en er meteen een training aan koppel (ik heb al vaker gezegd, Henk heeft een schat aan ervaring en kennis en een goede kijk op bepaalde zaken, heeft me al vaker zien drukken en beoordeeld als scheidsrechter).[/QUOTE]

René ik heb de vorige week effe mogen ruiken aan benchen met bands. Jules heeft deze tot 40 kg dacht ik... een hele speciale ervaring moet ik zeggen. Kan dit ook voor mij positief uitwerken en hoe vaak/lang moet je dit dan trainen???.:D

gr

• #3.260
Zal dat shirt bij Henk Keizer gaan bestellen...en wellicht dat ik het persoonlijk ga afhalen en er meteen een training aan koppel (ik heb al vaker gezegd, Henk heeft een schat aan ervaring en kennis en een goede kijk op bepaalde zaken, heeft me al vaker zien drukken en beoordeeld als scheidsrechter).

René ik heb de vorige week effe mogen ruiken aan benchen met bands. Jules heeft deze tot 40 kg dacht ik... een hele speciale ervaring moet ik zeggen. Kan dit ook voor mij positief uitwerken en hoe vaak/lang moet je dit dan trainen???.:D
gr[/QUOTE]

Trainen met bands/chains heeft vooral nut voor powerlifters die ook wedstrijden in die onderdelen doen. Door hiermee te trainen word je sterker in een bepaald deel van de beweging (eindfase).
Maar het is ook allemaal blessuregevoelig, en je moet er voorzichtig mee beginnen. Volgens sommigen zijn bands beter dan chains, maar zijn bands ook weer blessuregevoeliger...door de elastieke banden wordt er constant vanaf het begin van de beweging een soort tegendruk uitgeoefend en moet je goed letten op je balans en coördinatie.
Normaal wordt er bij zulke methoden in een cyclus van 3 weken getraind, en vervolgens een deloadweek aangehouden om overtraining te voorkomen.

6) The advantages of chains over bands and the advantages of bands over chains
Chains and bands have pros and cons. So the trick is that you need to know when you should use bands and you also need to know when you should use chains. In this tip I will provide you some insight so you know when bands and chains should and should not be used.
Why are chains better than bands?
Chains are better than bands because chains won't take as much of a toll on your body as bands will because chains are less effective than bands and since chains are less effective than bands, they are also less hazardous than bands are. Therefore, if you were to use bands and chains with the same intensity, you would over train with bands faster than you would over train with chains.
Why are Bands better than Chains?
Bands are better than chains because bands are more effective than chains and bands will get you stronger faster than chains will. Although bands work better than chains, be careful because that also means that you would have to use bands less and you would need to give yourself more recovery time with bands than you would with chains.
So, if chains and bands have pros and cons, then how should you train with both, to get the most out of both systems? You should train with bands for 3 weeks and after you train with bands for 3 weeks then you should switch to chains and you should then train with chains for 3 weeks. Finally, always remember that if you train at over 90% intensity for over a 3 weeks period of time, you will over train and therefore you should take a week off or take a week off to ensure recovery. By getting your recovery, will help you get stronger in the long run.

De volledige artikels:
http://www.criticalbench.com/bench-press-chains.htm

http://www.criticalbench.com/using-bench-press-bands.htm

Terug
Naar boven