XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.281
Falen. En als je 3x faalt in een wedstrijd, ongeacht op welk onderdeel...dan ben je Bombed Out. Dus stel in een PL wedstrijd met alle 3 de onderdelen. Je faalt 1x op de squat en 2x op de bench...dan ben je uitgebomt en hoef je niet eens meer een poging op de deadlift te proberen. You're done en failt. Faal je 3x op de bench in een bench only wedstrijd heb je hetzelfde. Ik zie het als een ander woord voor Gediskwalificeerd :P

Wat je zegt klopt niet helemaal!
Faal je 3x op de bench in een bench only bom je uiteraard uit...maar bij het powerliften heb je 9 beurten...3 x SQ / 3x BP / 3x DL.
Om niet uit te bommen heb je minimaal bij elk onderdeel 1 goede beurt nodig. Als ik dus 1 misbeurt zou hebben bij alle 3 de onderdelen, zou ik volgens jou zijn uitgebomd...dat is niet correct!

Wat je zegt klopt niet helemaal!
Faal je 3x op de bench in een bench only bom je uiteraard uit...maar bij het powerliften heb je 9 beurten...3 x SQ / 3x BP / 3x DL.
Om niet uit te bommen heb je minimaal bij elk onderdeel 1 goede beurt nodig. Als ik dus 1 misbeurt zou hebben bij alle 3 de onderdelen, zou ik volgens jou zijn uitgebomd...dat is niet correct!
Je mag dus wel 6 misbeurten hebben?

• #3.283
Hmm.. Dus het is onverstandig direct alle onderdelen met je 1RM te beginnen, zelfs als je zeker weet dat je ze zou halen.

Dat klopt...ik ben zondag ook te hoog begonnen, had verwacht dat ik minstens dezelfde prestatie zou neerzetten als de vorige wedstrijd bij Atlas, maar helaas...
Ik heb eruit geleerd...de 1e beurt moet gewoon een safebeurt zijn!
Ze zeggen wel eens het gewicht wat je minimaal 3 keer kunt buigen/drukken/liften zou je als aanvangsbeurt nemen.

Bij het PL bom je pas uit als je 3 fouten beurten op 1 onderdeel. Je kan dus gewoon kampioen met 1 goede beurt buig, bank en deadlift. Daarnaast mag je op wel door tillen als je op een onderdeel gebomd bent en dan meedoen aan de individuele medailles per onderdeel.

• #3.285
Bij het PL bom je pas uit als je 3 fouten beurten op 1 onderdeel. Je kan dus gewoon kampioen met 1 goede beurt buig, bank en deadlift. Daarnaast mag je op wel door tillen als je op een onderdeel gebomd bent en dan meedoen aan de individuele medailles per onderdeel.

Thnx Wim voor deze duidelijke uiteenzetting, leuk dat je toch weer eens reageerd in mijn log ;)

:roflol:

Waar blijft Falstyr om zijn bericht te verdedigen..? ???

wat moet er verdedigd worden. mijn uitleg kwam van wat ik dusver in amerikaanse wedstrijden heb gezien en zal vast ook wel iets niet helemaal kloppen. Wimwam geeft uitleg hoe het hier in nederland werkt. Niks om te verdedigen lijkt me.

wat moet er verdedigd worden. mijn uitleg kwam van wat ik dusver in amerikaanse wedstrijden heb gezien en zal vast ook wel iets niet helemaal kloppen. Wimwam geeft uitleg hoe het hier in nederland werkt. Niks om te verdedigen lijkt me.
Ik denk dat je niet al te stellig moet proberen te klinken in je berichten, als je niet zeker bent van wat je zegt.
Als je het als een veronderstelling of een eigen mening laat klinken is het ok, maar je zet het neer of je het weet, en dan klopt het helemaal niet... ;)

dat is gewoon hoe ik praat en typ. en dat zal niet snel veranderen.

ik ben heel stug als het aan komt op aanpassingen in mijn manier van doen en laten :P Gaat goed voor een paar uur, maar het druist dan zo tegen me natuur in dat ik er gewoon mee kap. Is te vermoeiend en me anders voor te doen dan ik ben heh.

Hmm.. Dus het is onverstandig direct alle onderdelen met je 1RM te beginnen, zelfs als je zeker weet dat je ze zou halen.

Mij hebben ze het zo "geleerd":

1ste beurt: beurt waar je 100% zeker van bent

2de beurt: PR op training

3de beurt: nieuw PR

Mij hebben ze het zo "geleerd":

1ste beurt: beurt waar je 100% zeker van bent

2de beurt: PR op training

3de beurt: nieuw PR
En dat was in de tijd dat er geen bench shirts waren ook de manier.
Nu zijn er zoveel factoren...
Hoe hoog je shirt zit, of je niet wat aangekomen/afgevallen bent...
Vroeger was alles eenvoudiger! ;)

Vroegah hadden we nog geen drempels, alleen kuileh

• #3.298
Ik had van Champ (die tegenwoordig wat meer op de achtergrond blijft) nog een pm gekregen...en hij attendeerde me op iets waar ik tot dusver niet bij had stil gestaan :o

De "verwachtingen" waren heel erg hoog...van Ruud werd verwacht dat er wellicht een nieuw NL record inzat en ik zou eens effies 230+ gaan drukken. Zoiets bij voorbaat aankondigen schept verwachtingen en deze verwachtingen veroozaken een bepaalde mentale druk.
Ik heb deze "verwachtingen" om diverse redenen niet waar kunnen maken...wimwam schreef in zijn log: "vaak voelen we ons sterker dan we daadwerkelijk zijn". Op de wedstrijddag bleek ik opeens niet meer zozeker van mezelf te zijn...

Hoe zoiets kan uitpakken hebben we bij de SM van NL 2009 gezien...doordat Jarno Hams verstek moest laten gaan wegens een blessure, werd Richard van der Linden getipt als torenhoge favoriet voor de titel. Uiteindelijk werd Richard helaas slechts 5e...achteraf bleek het dat hij moeite had met de druk die er op hem was gelegd.

Soms leggen we die druk ons zelf op, soms willen we voldoen aan de (te) hoge verwachtingen van anderen.

Hoe dan ook...ik zal niet meer van te voren kenbaar maken wat ik wil gaan doen...alles is afhankelijk van hoe ik me op het moment suprême voel!
(En natuurlijk van externe factoren zoals het goedzitten van een passend shirt, enz.). Doelstelling voor de komende wedstrijd....niet uitbommen en 200+ drukken ;)

Ik had van Champ (die tegenwoordig wat meer op de achtergrond blijft) nog een pm gekregen...en hij attendeerde me op iets waar ik tot dusver niet bij had stil gestaan :o

De "verwachtingen" waren heel erg hoog...van Ruud werd verwacht dat er wellicht een nieuw NL record inzat en ik zou eens effies 230+ gaan drukken. Zoiets bij voorbaat aankondigen schept verwachtingen en deze verwachtingen veroozaken een bepaalde mentale druk.
Ik heb deze "verwachtingen" om diverse redenen niet waar kunnen maken...wimwam schreef in zijn log: "vaak voelen we ons sterker dan we daadwerkelijk zijn". Op de wedstrijddag bleek ik opeens niet meer zozeker van mezelf te zijn...

Hoe zoiets kan uitpakken hebben we bij de SM van NL 2009 gezien...doordat Jarno Hams verstek moest laten gaan wegens een blessure, werd Richard van der Linden getipt als torenhoge favoriet voor de titel. Uiteindelijk werd Richard helaas slechts 5e...achteraf bleek het dat hij moeite had met de druk die er op hem was gelegd.

Soms leggen we die druk ons zelf op, soms willen we voldoen aan de (te) hoge verwachtingen van anderen.

Hoe dan ook...ik zal niet meer van te voren kenbaar maken wat ik wil gaan doen...alles is afhankelijk van hoe ik me op het moment suprême voel!
(En natuurlijk van externe factoren zoals het goedzitten van een passend shirt, enz.). Doelstelling voor de komende wedstrijd....niet uitbommen en 200+ drukken ;)

Ik ben het (zoals wel vaker) met Champ eens. Ik had inderdaad ook het idee dat je ontzettend nerveus was voor die wedstrijd omdat je in de training een aantal dingen had neergezet en je behalve de verwachtingen van anderen ook je eigen verwachtingen erg hoog waren. Dat je dus 1 beurt miste, puur door een technische fout boorde al jouw zelfvertrouwen alweer in de grond en dat is jammer want je bent sterk zat ;) Gebruik dit NK niet als een domper op je trainingen maar zie het als een leermoment waar alleen maar positieve dingen uit voort komen!

• #3.300
Ben al paar dagen weer met de fiets naar het werk aan het gaan..heerlijk...en ook vandaag weer de trappen gelopen bij Snowworld.

Toen ik echter thuis kwam, werd ik echt helemaal misselijk en stond ik te trillen op mijn benen...wat fruit hielp niet...toen heb ik maar mijn toevlucht tot E.H.B.A. (Eerste Hulp Bij Afvallen) genomen...1 boterham met pindakaas en 1 boterham met nutella gegeten :o.
Hmmmmmmmmm...heerlijk, dat deed me zo goed...haast beter dan s*x ;)
En nu heb ik een slecht geweten...:(
Obesitas is een (welvaarts)ziekte...niet alleen fysiek, maar ook mentaal...
Ik zal wellicht nog wel paar kg afvallen...maar het valt me echt heel erg zwaar, teken van een zwak karakter :o.

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Ik ben het (zoals wel vaker) met Champ eens. Ik had inderdaad ook het idee dat je ontzettend nerveus was voor die wedstrijd omdat je in de training een aantal dingen had neergezet en je behalve de verwachtingen van anderen ook je eigen verwachtingen erg hoog waren. Dat je dus 1 beurt miste, puur door een technische fout boorde al jouw zelfvertrouwen alweer in de grond en dat is jammer want je bent sterk zat ;) Gebruik dit NK niet als een domper op je trainingen maar zie het als een leermoment waar alleen maar positieve dingen uit voort komen!

Je hebt volkomen gelijk, beste TGA :)!
Dit NK is voor mij de leerrijkste wedstrijd tot op heden geweest!

Terug
Naar boven