AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.223
Huggy ging dat nog eens nakijken...
Of dat in de reglementen staat, dat je niet je eigen spotter mee mag nemen.
Misschien wordt het dan wat druk rond de bank, en vinden ze dat organisatorisch niet zo handig...
Djindra "mocht" het wel even bij Ilja, dus er worden wel uitzonderingen toegelaten schijnbaar. ;)
Na gisteren lijkt het mij de eerste "regel" die veranderd dient te worden.
Djindra lijkt me een aardige gast, maar hij ging gisteren toch even lekker over de zeik.

Dit is het enige wat ik in het reglement daarover kan vinden, het staat dus niet expliciet vermeld dat het niet is toegestaan. Ik vermoed dat het inderdaad om organisatorische redenen zal zijn.

4.​
Niet meer dan 5 en niet minder dan 2 vangers/laders dienen ter alle tijden aanwezig te zijn.
De lifter mag de hulp inroepen van de vangers/laders teneinde de halter van de steunen te halen.

Het aangeven, met hulp van de vangers/laders dient op armlengte te gebeuren.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Ga in overleg met DR STRONG mbt tot je voeding. Ik weet zeker dat er voor jou een manier is om af te vallen met behoud van kracht door middel van de juiste voeding. Voordat je begint met afvallen moet je je verdiepen in voeding en de theorie erachter, anders kom je terecht in de schommel waarin je de ene maand 5kg lichter bent en de andere maand weer 5kg zwaarder. Jij bent gewoon heel gevoelig met eten dus zul je je erin moeten verdiepen voordat je eraan begint;)

Ik heb al eens met DR STRONG erover gesproken, want ik ben wat dat betreft inderdaad erg gevoelig...ik het probleem dat mijn stofwisseling net als de rest van mijn lichaam "traag" is.
Ik ben nu zo'n 5 kg in 2 maanden afgevallen...dat probeer ik zo door te zetten. Ik moet inderdaad heel erg op mijn voeding letten. D.w.z. geen pindakaas, geen hazelnootchocoladepasta, geen toetjes van Mona, geen volle zuivelproducten, geen snoep, geen stuk taart of vlaai enz.
Door de vet/koolhydratencomsupmtie te beperken val ik af.
Eén misstap...en de moeite van één maand "lijnen" was voor niets :(

• #3.224
Wie het eerst 130kg weegt, en zijn eigengewicht nog kan drukken in een wedstrijdbeurt ofzo..? :roflol:

Nu ik erover nadenk...
Ik doe niet mee! :D

:roflol: Het zal inderdaad kracht kosten, zonder twijfel...want tijdens afvallen is het vrijwel onvermijdelijk dat je ook spiermassa verliest.
DR STRONG heeft me verteld dat je voor iedere 3 kg BDW die je verliest ook circa 1kg spiermassa verliest :eek:
Zo gezien was het afvallen voor het NK toch niet zo'n slimme zet :o

Vandaag hadden overigens alle heftruck chauffeurs een keuring, en wat bleek? Iedereen had hoge bloeddruk...mja...het kan natuurlijk, want de werkdruk is erg hoog, omdat we nog maar met weinig mensen zijn na een recente reorganisatie en er weer een nieuwe zit aan te komen.
Maar het kan ook dat de metingen om een of andere reden niet correct zijn verlopen...wordt vervolgd :).

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Misschien was er iets in de voorbereiding niet helemaal "in orde"..? ;)
Zo vlak voor de wedstrijd... :D
:bj:

Ik zal jouw nog eens wat toevertrouwen ;)
Ik heb inderdaad de avond voor de wedstrijd "coïtus" gehad.
Mijn vriendin viel het al op dat ik wat onrustig was en het is bekend dat coïtus nu eenmaal ontspannend werkt. Daarbij heb ik me (zonder in detail te willen treden) niet moe hoeven te maken :D
Aan de ene kant had ik die "ontlading" wellicht beter kunnen bewaren voor tijdens de wedstrijd.

Maar volgens DR STRONG maakt het fysiek niets uit als je voor de wedstrijd coïtus hebt...uiteraard geen 5 minuten voor je aanvangsbeurt, maar mijn "ontlading" was de avond voor de wedstrijd...nou ja...een volgende keer inderdaad maar eens een week voor de wedstrijd maar in volledige kuisheid leven...zucht...maar juist als het niet "mag", is het extra verleidelijk...net als met een dieet, dan lachen je ook de lekkernijen toe . Gewoon een weekje slapen op de bank...mja...het bed ligt toch beter...eigenlijk moet mijn vriendin dan maar gewoon op zolder of in de kelder...want vrouwen zijn het altijd schuld als mannen in de verleiding komen!
Dat is al sinds Adam & Eva zo ;)

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:20 ----------

Mijn huisarts is zich daar trouwens wel van bewust.
Zijn vervanger (die er tegenwoordig altijd is, ipv hijzelf...) weet ik eigenlijk niet...
Bij mij gaat de grootste band net rond mijn arm, maar knerspt dan wel heel erg tijdens het opblazen.
Misschien mankeer ik helemaal niets! ;)

Mijn arm meet gestrekt trouwens 48cm, en gespannen 50cm op dit moment. :thumb:
Als ik er "straks" 10cm af hebt ge'cut, heb ik toch nog steeds een paar gunz van 40cm! :D

Mijn armen meten op dit moment 50cm...niet vetvrij overigens :o, en die band past eigenlijk niet...dus de meting is niet erg betrouwbaar...mja...paar kg afvallen kan geen kwaad. In 2008 woog ik nog 138kg en had ik nergens last van. 10 afvallen lijkt niet veel...maar het zijn 20 pakjes boter...leg die maar eens naast elkaar!

Daarbij sowhat als ik wat minder ga drukken?
In NL is er nauwelijks tegenstand in mijn gewichtsklasse...met één goede beurt was ik gisteren NL kampioen geworden bij de Masters.
Internationaal gezien is het een ander verhaal...maar internationaal gezien stel ik eigenlijk niets voor...want een ereplek halen omdat je maar met 2 of 3 man in je klasse zit is ook niet zo'n geweldige prestatie :o

Laatst bewerkt:
Ik was vorig jaar zelf 30 kg in 6 maanden afgevallen, het is een kwestie van een knop om zetten. Alleen moest ik meer eten en minder drinken. Maar zoals je al zegt, gezondheid komt op eerste plaats, zonder dat, is er ook geen kracht.

• #3.226
Ik was vorig jaar zelf 30 kg in 6 maanden afgevallen, het is een kwestie van een knop om zetten. Alleen moest ik meer eten en minder drinken. Maar zoals je al zegt, gezondheid komt op eerste plaats, zonder dat, is er ook geen kracht.

Dat is veel 30kg kwijtraken, is ook wel eens gelukt, zelfs 45...maar kwam dat ook weer snel aan :o.

Ik zou overigens niet willen beweren dat je zonder gezondheid geen kracht kunt hebben...als ik kijk in België, waar we Florent Veldeman hebben die ruim 200kg weegt en best wel sterk is...maar gezond? Je kunt dus best wel sterk en ongezond zijn, maaaaaaaaaaaar...lang houdt je lichaam dat meestal niet vol. Als je "jong" bent merk je het allemaal niet zo...de problemen beginnen meestal als je de 40 bent geweest...hoge bloeddruk, te hoge suikerspiegel, te hoog cholestorolgehalte, gewrichtsklachten enz.
En eigenlijk wil ik die klachten zolang mogelijk uitstellen ;)

Dat is veel 30kg kwijtraken, is ook wel eens gelukt, zelfs 45...maar kwam dat ook weer snel aan :o.

Ik zou overigens niet willen beweren dat je zonder gezondheid geen kracht kunt hebben...als ik kijk in België, waar we Florent Veldeman hebben die ruim 200kg weegt en best wel sterk is...maar gezond? Je kunt dus best wel sterk en ongezond zijn, maaaaaaaaaaaar...lang houdt je lichaam dat meestal niet vol. Als je "jong" bent merk je het allemaal niet zo...de problemen beginnen meestal als je de 40 bent geweest...hoge bloeddruk, te hoge suikerspiegel, te hoog cholestorolgehalte, gewrichtsklachten enz.

Daar hoef je niet 40+ voor te zijn. ;)

Ik denk ook niet dat ons lichaam gemaakt is om 140kg of meer mee te sleuren, je hart trekt dat niet echt volgens mij

Ik denk ook niet dat ons lichaam gemaakt is om 140kg of meer mee te sleuren, je hart trekt dat niet echt volgens mij

ligt een beetje aan je bouw.. als je van jezelf al flink brede schouders en heupen hebt kun je een hoop meer aan dan een ecto die gewoon heel dik is geworden

• #3.231

Ligt denk ik inderdaad aan je lichaamsbouw en lengte...en natuurlijk aan je spier/vetmassa verhouding.
Maar het moge geen excuus zijn...overgewicht (in de vorm van te veel vetmassa) is niet gezond :o.

• #3.232
Zo...dag 1 van mijn "dieet"...wat heb ik vandaag gegeten?

Ontbijt: 4 sneetjes volkorenbrood (met becel omega plus light boter) en 2 hele gebakken eieren (gebakken in vloeibare becel light).
0.5L magere melk met 1 maatlepel weipoeder.
1 banaan.

Lunch: 500 gram magere kwark, 05 L magere melk en 1 appel.

Avondeten: 125 gram zilvervliesrijst (droog) en 2 stukjes zalm.
Nog een tomaatje en 2 kiwi's als toetje.

Laatste "maaltijd" zal 0.5L magere melk zijn.

Door de hele dag verder veel water gedronken en als tussendoor 1 sinasappel, 1 banaan en paar druiven.

That's it.

Vandaag verder 20 km gefietst (woon/werkverkeer) en 1x de trappen bij snowworld gelopen (ruim 500 treden).

Netjes Huggy, dat is wel minder als dat je eerst at of niet?

kun je niet beter al dat fruit alleen rond je training eten? allemaal suiker man!

• #3.235
Netjes Huggy, dat is wel minder als dat je eerst at of niet?

Yep...het zijn in principe twee maaltijden minder...want ik at nog een bak kwark extra met 0,5 L melk en 's-avonds voor het slapen gaan had ik nog een maaltijd.

De eiwitinname is nu ook wel minder, maar ik denk dat ik al die eiwitten niet echt nodig had...ik heb geen lichamelijk zwaar werk en ben ook geen topsporter die vrijwel elke dag uren sport.

Komt goed...de volgende wedstrijd weeg ik 140kg, en dan past mijn shirt veel beter! :)

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

kun je niet beter al dat fruit alleen rond je training eten? allemaal suiker man!

Fruit eet ik om de lekkere trek en de honger te onderdrukken...als ik het alleen maar rond mijn training zou mogen eten, zou ik slechts 2 maal de week fruit mogen eten.

Als ik ook nog geen fruit meer mag eten dan ben ik maar 150kg en ga ik wel een grotere maat shirt kopen, is het shirtprobleem ook opgelost.
Ik wil echter best wel afvallen, maar als ik dan nog geen fruit meer mag, ben ik bij leven al dood :(.
Ik rook niet, ik drink geen alcohol, snoep niet (meer) heb alleen nog fruit...en dan wil jij me dat ook nog afnemen ;)?

Ik rook niet, ik drink geen alcohol, snoep niet (meer) heb alleen nog fruit...en dan wil jij me dat ook nog afnemen ;)?

Haha, ik zou niet durven sorry! Maar ik vraag me af of al die insulinepieken verstandig zijn als je wil afvallen. Ik weet in elk geval dat ik altijd veel fruit heb gegeten en er niet lichter op ben geworden :P (al ben ik nu overgestapt op meer op eiwit-gebaseerde snacks en gebeurt er nog niet echt veel)

• #3.237
Haha, ik zou niet durven sorry! Maar ik vraag me af of al die insulinepieken verstandig zijn als je wil afvallen. Ik weet in elk geval dat ik altijd veel fruit heb gegeten en er niet lichter op ben geworden :P (al ben ik nu overgestapt op meer op eiwit-gebaseerde snacks en gebeurt er nog niet echt veel)

In principe heb je gelijk...die druiven had ik nog over van gisteren...en die extra banaan en sinasappel had ik gegeten toen ik de trappen had gelopen en met de fiets thuis kwam...voelde toen enorme trek opkomen...en heb dus mijn toevlucht tot fruit genomen.
Zucht...het zal moeilijk worden...maar ik ben nu toch ook al 5kg kwijt geraakt in 2 maanden, dus het is niet onmogelijk en ik hoef geen slanke den te worden, zal ook niet gaan lukken vrees ik.
Lichter dan 130kg zal niet snel gebeuren, ik zal wel in de 125+ klasse blijven ;)

Zo...dag 1 van mijn "dieet"...wat heb ik vandaag gegeten?

Ontbijt: 4 sneetjes volkorenbrood (met becel omega plus light boter) en 2 hele gebakken eieren (gebakken in vloeibare becel light).
0.5L magere melk met 1 maatlepel weipoeder.
1 banaan.

Lunch: 500 gram magere kwark, 05 L magere melk en 1 appel.

Avondeten: 125 gram zilvervliesrijst (droog) en 2 stukjes zalm.
Nog een tomaatje en 2 kiwi's als toetje.

Laatste "maaltijd" zal 0.5L magere melk zijn.

Door de hele dag verder veel water gedronken en als tussendoor 1 sinasappel, 1 banaan en paar druiven.

That's it.

Vandaag verder 20 km gefietst (woon/werkverkeer) en 1x de trappen bij snowworld gelopen (ruim 500 treden).

:thumbup:

Mijn armen meten op dit moment 50cm...

Daarbij sowhat als ik wat minder ga drukken?
In NL is er nauwelijks tegenstand in mijn gewichtsklasse...met één goede beurt was ik gisteren NL kampioen geworden bij de Masters.
Internationaal gezien is het een ander verhaal...maar internationaal gezien stel ik eigenlijk niets voor...want een ereplek halen omdat je maar met 2 of 3 man in je klasse zit is ook niet zo'n geweldige prestatie :o
Toen ik je zo zag dacht ik dat je armen nog wel wat meer waren. ;)

En je moet je prestaties niet zo omlaag halen.
Wat jij drukt is niet niks René. :thumb:

• #3.240
Toen ik je zo zag dacht ik dat je armen nog wel wat meer waren. ;)

En je moet je prestaties niet zo omlaag halen.
Wat jij drukt is niet niks René. :thumb:

Ach, dat zijn gewoon spekarmpjes ;)

Ik ben ook niet ontevreden over wat ik kan, ik ben echter wel enorm teleurgsteld dat dat er gisteren niet is "uit" gekomen.
Het huilen stond me nader dan het lachen, ook al liet ik me dat niet zo aanmerken...om uit te bommen was ik niet naar Woerden gereden.
Het was mentaal toch wel een enorme dreun in mijn zelfvertrouwen (wat toch al niet mijn sterkste kant is).

Maar het gaat helemaal goed komen...ik ga terug naar 140kg BDW...dit genante optreden is wat mij betreft absoluut niet voor herhaling vatbaar!
Dit was once in a life time.

Maar goed...laat ik het niet tezeer dramatiseren...straks hou ik er nog een trauma aan over ;).

Terug
Naar boven