AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Laat ff weten als je komt voor dat shirt ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.262
Laat ff weten als je komt voor dat shirt ;)

Ik heb meen ik zo uit mijn blote kop in week 18 (de meivakantie) vakantie...denk dat ik kom!
Maar dan zal ik natuurlijk eerst moeten regelen met Henk...kijken of het hem ook schikt.
Lijkt me leuk als je dan inderdaad ook daar bent...kunnen we eens een keer samen trainen :).

bands zijn leuk :) heb er laatst tegen gedeadlift
al kan ik me voorstellen dat je goed op je tanden moet letten als je tegen bands gaat benchen

• #3.264
bands zijn leuk :) heb er laatst tegen gedeadlift
al kan ik me voorstellen dat je goed op je tanden moet letten als je tegen bands gaat benchen

:roflol: je slaat de spijker op zijn kop...toen ik de 1e keer met bands trainde kreeg ik de halter ook zowat in mijn gezicht :eek:
Daarom liever eens met chains trainen, scheelt alweer op de tandartskosten ;)

Trainen met bands/chains heeft vooral nut voor powerlifters die ook wedstrijden in die onderdelen doen. Door hiermee te trainen word je sterker in een bepaald deel van de beweging (eindfase).
Maar het is ook allemaal blessuregevoelig, en je moet er voorzichtig mee beginnen. Volgens sommigen zijn bands beter dan chains, maar zijn bands ook weer blessuregevoeliger...door de elastieke banden wordt er constant vanaf het begin van de beweging een soort tegendruk uitgeoefend en moet je goed letten op je balans en coördinatie.
Normaal wordt er bij zulke methoden in een cyclus van 3 weken getraind, en vervolgens een deloadweek aangehouden om overtraining te voorkomen.

ok Ik heb met de 41 inch bands (40kg trekkracht)van Jules gesquat en ik had 3 dagen spierpijn Ik was zo onder de indruk van deze bands dat ik ze zelf heb besteld.

gr

• #3.266
ok Ik heb met de 41 inch bands (40kg trekkracht)van Jules gesquat en ik had 3 dagen spierpijn Ik was zo onder de indruk van deze bands dat ik ze zelf heb besteld.

gr

Als het maar bij spierpijn blijft! ;)
Je zult echt rustig aan moeten doen Frans...want nogmaals je wordt er weliswaar sterker van, maar het is ook erg blessure gevoelig.

• #3.269

Thnx TGA!

Ik heb TGA persoonlijk gevraagd voor het plaatsen van de filmpjes...het zijn leermomenten...en vooral van de mindere momenten kun je veel leren!

Mijn commentaar op de beurten:

1e) 220kg...shirt "kroop" omhoog en kon daardoor niet optimaal drukken, de riem was helaas niet strak genoeg aangetrokken.

2e) 225kg...aan het commentaar is te horen wat ik ook dacht...ja...want ik druk het gewicht uit...ik kreeg te horen dat het afkeur was door ongelijke strekking/nadrukken...jammer...

3e) 227,5...het shirt was nu flink omlaag getrokken, waardoor ik niet met de halter op mijn borst kwam...uitgebomd :( :o

Van die 1e & 3e beurt had ik niets anders meer kunnen maken (toen ik eenmaal op de bank lag), de 2e beurt had veel overtuigender moeten zijn.

Laatst bewerkt:
  • #3.270
Effies nog vermelden wat ik vandaag gegeten heb ;)

Ontbijt: 4 volkoren sneetjes met 2 hele (gebakken eieren), 0.5L magere melk met 1 maatlepel weiproteïne en 1 banaan.

Lunch: 500 gram magere kwark, 0.5L magere melk en 1 appel.

Avondeten: 125 gram zilvervliesrijst met 1 kipfilet van circa 250gram en wat worteltjes en tomaatjes.

Tussendoor...1 sinasappel en 1 kiwi en wat worteltjes...kan mijn nickname veranderen in broer konijn ;)

Laatste maaltijd zal 0,5L magere melk zijn met miccelaire proteïne...dat is time released proteïne (trage afgifte van eiwitten) en remt de spierafbraak bij een caloriearm dieet. Tevens wordt het hongergevoel verminderd :)
Info: http://www.powersupplements.nl/whey...g.php?osCsid=a9d7ae5a3fdddb250251d4239db906d8

Laatst bewerkt:
volgens mij heb je geen traag metabolisme maar eentje die je helemaal de grond in getrapt hebt zodat het niet meer fatsoenlijk werkt. en eer dat het weer gaat werken ben je een jaar verder en moet je zeker wel meer gaan eten dan je nu doet :O

Been there myself met jarenlang 1200-1400kcal eten. jaar later kon ik 2500-2800kcal eten en alsnog afvallen. Zelfde met me ouders die zelf verstand van voeding hebben. Op 1 ding na...ze denken dat hun lichaam anders is dan dat van de rest van de wereld en dat ze standaard minder dan 2000kcal moeten eten *zucht* zo blijf je maar aanmodderen zonder controle over je gewicht te krijgen.

Laatst bewerkt:
  • #3.272
volgens mij heb je geen traag metabolisme maar eentje die je helemaal de grond in getrapt hebt zodat het niet meer fatsoenlijk werkt. en eer dat het weer gaat werken ben je een jaar verder en moet je zeker wel meer gaan eten dan je nu doet :O

Been there myself met jarenlang 1200-1400kcal eten. jaar later kon ik 2500-2800kcal eten en alsnog afvallen. Zelfde met me ouders die zelf verstand van voeding hebben. Op 1 ding na...ze denken dat hun lichaam anders is dan dat van de rest van de wereld en dat ze standaard minder dan 2000kcal moeten eten *zucht* zo blijf je maar aanmodderen zonder controle over je gewicht te krijgen.

Ik ben helaas geen voedingcoïtuspert (alhoewel ik je wel kan vertellen wat lekker is ;)). Ik probeer voldoende eiwitten binnen te krijgen...en mijn vetcomsumptie te beperken. Allerlei ingewikkelde eetpatronen of trainingsschema's zijn aan mij silly pooh bear niet besteed ;)

Kan beter je koolhydraten/suikers beperken en gewoon eiwitten en vetten hoog houden. Vet heb je nodig voor je testosteron wat je gezondheid, metabolisme en sport prestaties beinvloed. Je vetten weg laten is niet slim. Het is niet voor niks dat het vrij standaard is om 30-40% van je kcal inname aan vetten te besteden. Zolang het maar niet gefrituurd en varkens vet is. Eiwitten heb je ook nodig. En koolhydraten...tja zou alleen lading groenten nemen op rustdagen en op sportdagen de rijst er in knallen zodat je lekker kunt trainen. Hoeveelheden kan ik niet zo 1-2-3 voor je vast zetten. Daar heb je de hulp van Ruud bij nodig :D

Tegenwoordig hou ik me ook niet meer aan vaste schema's. Weet wat er per dag gegeten moet worden en wanneer boeit dan niet zo...als het eind van de dag maar allemaal weg is :P

Laatst bewerkt:
  • #3.274
Kan beter je koolhydraten/suikers beperken en gewoon eiwitten en vetten hoog houden. Vet heb je nodig voor je testosteron wat je gezondheid, metabolisme en sport prestaties beinvloed. Je vetten weg laten is niet slim. Het is niet voor niks dat het vrij standaard is om 30-40% van je kcal inname aan vetten te besteden. Zolang het maar niet gefrituurd en varkens vet is. Eiwitten heb je ook nodig. En koolhydraten...tja zou alleen lading groenten nemen op rustdagen en op sportdagen de rijst er in knallen zodat je lekker kunt trainen. Hoeveelheden kan ik niet zo 1-2-3 voor je vast zetten. Daar heb je de hulp van Ruud bij nodig :D

Ik eet 2 hele eieren per dag, en iedere dag ook vis, vlees (kip of rund) dus krijg denk ik toch wel genoeg vet binnen.
Ik probeer er eigenlijk een soort van eiwitdieet op na te houden...ik heb er sinds januari 5kg mee kwijtgeraakt dus het werkt gestaag, toch?

hmm....tja...maar je hebt ook grote terugvallen. Denkt dat als je gewoon strikt en schoon eet en langzaam je kcals opvoert dat je blijft afslanken terwijl je metabolisme langzaam aan gerepareerd wordt en meer gaat verbranden. En dus meer gaat verbranden.

Wellicht dat een keto dieet een idee is. Alleen maar vet en eiwitten eten en koolhydraten alleen in de vorm van wat groenten. In de weekenden onbeperkt koolhydraten snoepen. Zou ideaal zijn voor je.

Maar nogmaals. zou het er zeker met Ruud over hebben.

Wellicht dat een keto dieet een idee is. Alleen maar vet en eiwitten eten en koolhydraten alleen in de vorm van wat groenten. In de weekenden onbeperkt koolhydraten snoepen. Zou ideaal zijn voor je.
dat betekent bier in de weekends! klinkt goed

Wat bedoel je eigenlijk precies met "uitbommen"???

Wat bedoel je eigenlijk precies met "uitbommen"???

Falen. En als je 3x faalt in een wedstrijd, ongeacht op welk onderdeel...dan ben je Bombed Out. Dus stel in een PL wedstrijd met alle 3 de onderdelen. Je faalt 1x op de squat en 2x op de bench...dan ben je uitgebomt en hoef je niet eens meer een poging op de deadlift te proberen. You're done en failt. Faal je 3x op de bench in een bench only wedstrijd heb je hetzelfde. Ik zie het als een ander woord voor Gediskwalificeerd :P

Laatst bewerkt:
  • #3.279
Falen. En als je 3x faalt in een wedstrijd, ongeacht op welk onderdeel...dan ben je Bombed Out. Dus stel in een PL wedstrijd met alle 3 de onderdelen. Je faalt 1x op de squat en 2x op de bench...dan ben je uitgebomt en hoef je niet eens meer een poging op de deadlift te proberen. You're done en failt. Faal je 3x op de bench in een bench only wedstrijd heb je hetzelfde. Ik zie het als een ander woord voor Gediskwalificeerd :P
Hmm.. Dus het is onverstandig direct alle onderdelen met je 1RM te beginnen, zelfs als je zeker weet dat je ze zou halen.

Terug
Naar boven