ondanks dat ik veranderd ben.. toch!
HAHAHAHAHAHAHahahah
Ondanks de meningsverschillen die we in het verleden wel eens hebben gehad, zal ik nooit te trots zijn om te erkennen als je gelijk hebt (en in deze was jouw reactie een eye opener voor mij) en vind ik je nu een stuk sympathieker
Vandaag ook weer getraind.
Uiteraard Bench Press:
20x20, 3x5x70, 5x110 (ja, de oplettende lezer herkent de opbouw van Pjotr, een manier van trainen die me erg aanspreekt) en vervolgens
5x5x140kg...overigens alle reps waren
PAUSED ofwel met stilleggen van het gewicht op de borst en het viel eerlijk gezegd niet mee
Daarna Seated Machine Shoulder Press:
5x5x100kg
Tenslotte
Front Wide Grip Cable Latt Pull Down (een woord voor mee te scrabbelen

)
6x8x70kg.
Ik heb overigens ook chains besteld...had het eerst bij een sportzaak willen doen, maar Jules Bremers heeft er ook enkele zelf gemaakt, en ik vond ze eerlijk gezegd beter dan die wat je in de sportzaken ziet.
Dus zo'n paar chains bij Jules besteld...eind volgende week krijg ik ze dan en de week daarop ga ik ermee aan de slag.
Wat verwacht ik hiervan?
Chains/Bands veroorzaken extra weerstand bij trainen.
Doordat de weerstand niet constant is, maar in de eindstrekking het grootst, kan redelijkerwijze verwacht worden dat daar ook de meeste winst te boeken valt.
Ideaal dus voor een shirted bench presser.
Trainen met chains/bands lijkt namelijk sterk op trainen in een shirt omdat een shirt hoofdzakelijk "meehelpt" in de beginfase en het dus in de eindfase beduidend zwaarder wordt.
Natuurlijk kun je daarvoor ook lockouts doen, boardpresses of pin/rackpresses, maar het grote nadeel daarvan vind ik persoonlijk dat je slechts gedeeltelijke bewegingen aflegt.
Bij chains en bands leg je daarentegen de Full Range of Motion af...van begin tot het eind.
Mijn voorkeur (maar dat is puur persoonlijk) gaat overigens uit naar chains...elastische banden veroorzaken voortdurend een bepaalde spanning en als je effies geen goede coördinatie hebt loop je het risico dat zo'n halter door de bands in je gezicht terecht komt
Overigens is er nog altijd één groot verschil tussen het trainen met chains/bands en een benchshirt...een benchshirt stremt bij de neergaande beweging (werkt tegen) waardoor je soms aan het halter als het ware moet trekken, dat heb je weer niet met chains of bands...maar trainen ermee komt wat betreft de concentrische beweging erg overeen met elkaar.