Yep

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Speedbench...
Zo snel als bepaalde gasten kunnen bench pressen, kan ik nog niet eens met mijn ogen knipperen![]()
![]()
Voor MIJ is dit absoluut helemaal NIKS!
Ik heb al heel wat "speedbench" filmpjes gezien op youtube...voor mij ziet het allemaal uit als een soort van snelle slordige bouncebeurten.
Achter het verhaal van speedbenchen klinkt echter een bepaalde logica...hoe sneller je een gewicht kunt pressen, hoe groter de kans om ook een gewicht helemaal uitgedrukt te krijgen.
Ik vraag me echter af of dat echt nut heeft voor benchpressers die in een bond liften waar je de halter stil moet leggen op de borst.
Let wel...de gasten van Westside enz....tillen immers zelden of nooit voor de IPF en niet alleen omdat ze speedbenchen
Dankanikmenietvoorstellendatspeedbenchenmet8x3x60kgzodenaandedijkzalzetten![]()

?Je hebt het verhaal van dynamic effort echter niet helemaal (eerlijk gezegd helemaal niet) begrepen. Dynamic effort is niet trainen voor meer snelheid,maar trainen voor meer maximale kracht, net als maximum effort. Het zijn twee wegen naar hetzelfde doel. Max effort doet dat door middel van maximale gewichten, dyn effort door middel van maximaal vermogen (zonder maximale gewichten). Het voordeel van dynamic effort is dat het herstel minder lang duurt. Ik raad je aan om dit topic door te lezen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/westside-barbell-topic-217866/
en dan met name vanaf pagina 4.
Je mag je natuurlijk afvragen wat het nut van dynamic effort is voor IPF-lifters, maar ik kan je misschien wat tijd besparen door je te verklappen dat het nut heeft voor iedere lifters bij iedere bond. En het zou je sieren om niet elke keer te beginnen over AAS gebruik ("en niet alleen omdat ze speedbenchen") omdat het simpelweg flauwekul is. Westside heeft zich allang bewezen voor iedere lifter, onafhankelijk van dopinggebruik. Waarom? Omdat het werkt, zowel uit theoretisch als uit praktisch oogpunt bekeken.
!
Het één spreekt het andere toch niet tegen René.Je hebt gelijk, ik begrijp het totaal niet!
Ik citeer hier de pagina die jij me hebt aangeraden te lezen..enkele citaten.
"Max effort trainingen zijn trainingen waar je op de hoofdoefening naar een maximum herhaling gaat opbouwen. Dynamic trainingen zijn trainingen waar je op de hoofdoefening op snelheid gaat trainen".
&
"het belangrijkste is de snelheid en correctheid waarmee de reps worden uitgevoerd"
Het staat er toch echt...maar goed...ik ga hierover geen lange discussies voeren...jij je gelijk ik mijn rust![]()
Je hebt gelijk, ik begrijp het totaal niet!
Ik citeer hier de pagina die jij me hebt aangeraden te lezen..enkele citaten.
"Max effort trainingen zijn trainingen waar je op de hoofdoefening naar een maximum herhaling gaat opbouwen. Dynamic trainingen zijn trainingen waar je op de hoofdoefening op snelheid gaat trainen".
&
"het belangrijkste is de snelheid en correctheid waarmee de reps worden uitgevoerd"
Het staat er toch echt...maar goed...ik ga hierover geen lange discussies voeren...jij je gelijk ik mijn rust![]()
Het één spreekt het andere toch niet tegen René.
Dat sommigen de speedreps slordig doen wil niet zeggen dat dit juist is.
Ik denk zelfs van niet...
Daarom was mijn vraag daar ook aan gerelateerd.
Ik doe liever rustig aan zakken, en dan exploderen.
Maar ik heb ook al eens ergens gelezen dat de neergaande beweging snel moet gebeuren omdat dit ook weer voordelen zou hebben.
Maar dan wordt het inderdaad al snel slordig...
.
...ik doe wat dat betreft aan "benchshopping"...ik neem niet klakkeloos aan wat de een of andere benchgoeroe verkondigt, maar onderzoek van alles, en behoudt het goede (hetgeen wat volgens mij voor mij persoonlijk werkt en wat ik leuk vind om te doen).Maar je moet dan ook verder lezen dan de eerste pagina. Bijv post #91 en #94 (http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/westside-barbell-topic-217866/index5.html) en de daarop doorgaande posts.
Je zult dan (als het goed is) te weten komen dat snelheid niet het doel van de training is, maar het uiterlijke effect van het feit dat je met submaximale gewichten traint.

DE is zorgen dat je zo explosief mogelijk uitstoot met een gewicht van 45-60% van je 1RM. Door die explosieve uitstoot spreek je alles zo optimaal mogelijk aan en probeer je dus te zorgen dat je explosiever wordt door meer massa e.d. aan te kunnen spreken. De snelheid is meer een maatstaaf om te kijken of je explosiviteit e.d. wel goed genoeg is. Als je voor het oog traag bent dan ben je niet explosief genoeg.
Maar DE vind ik persoonlijk gewoon niks. Dat wat ik omschreef heb ik wel bereikt door paused benches te doen met opwarm sets en af en toe dus die zwaardere sets met 1-3reps. En sinds ik dat doe merk ik wel betere aanspraak van de spieren en toename in explosiviteit en dat de benodigde spieren in het algemeen beter opgewarmd en klaar voor actie zijn. Als ik strikt DE doe zoals WSB omschrijft heb ik persoonlijk echt het idee van "waar ben ik in godsnaam mee bezig"![]()

Als ik strikt DE doe zoals WSB omschrijft heb ik persoonlijk echt het idee van "waar ben ik in godsnaam mee bezig"![]()

Althans zo zie ik het.Ik gebruikte Tate's uitleg van zijn Seminar DVD. Je werkt dan in een cyclus van 4 weken. Week 1 pak je met DE dan 45% en elke week pak je een paar % zwaarder tot je in de laatste week op de 60% zit.
Bar Speed is gewoon het makkelijkste te hanteren voor de meeste gym ratten. Gewoon zeggen zo snel mogelijk die barbell te bewegen. Gaan ze vanzelf zo hard mogelijk duwen. Heb je ook sprake van meer aanspraak van de spieren en mu's etc. Maar dan verwoord zodat de gemiddelde idioot het kan begrijpenAlthans zo zie ik het.
...ik behoor tot de groep gemiddelde idioten 
Ik heb echt nog nooit paused gebenched. Moet ik denk ik maar is gaan oefenen voor de beginnerswedstrijd![]()
Soms lijkt die Press een eeuwigheid te duren als ik filmpjes kijk
.