MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Het is inderdaad niet te vergelijken met touch & go...en zeker niet met bouncen (zoals sommigen doen).
Ik heb afgelopen donderdag dit met 140kg 5x5 gedaan, en touch & go kan ik (als ik een goede dag heb) met 160kg 5x5 aan...het scheelt de nodige kilo's. Daarnaast had ik zaterdag spierpijn van dat paused bench pressen...dat heb ik niet als ik touch & go doe.

Ik zal het niet iedere training doen, maar gaan afwisselen, hetgeen de spieren waarschijnlijk meer zal gaan prikkelen :).

Idd scheelt bij mij zoon 30kg :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.382
Idd scheelt bij mij zoon 30kg :D

Het is een kwestie van wennen en dus regelmatig doen...dan zul je zien dat je ook hierin progressie boekt!
Maar je zult met paused bench press altijd toch wel minder kilo's drukken dan in een touch & go beurt.

Dit is één van de reden waarom de records bench press bij de IPF lager zijn dan bij bonden waar er geen verbale commando's worden gegeven.

haha dat bouncen heb ik ook van de week gezien, direct achter me was iemand ook met 140kg aan het drukken net als ik(laatste set van 6 reps), alleen hij deed het met bouncen.

denk niet dat hij het op de normale manier kan.

• #3.385
haha dat bouncen heb ik ook van de week gezien, direct achter me was iemand ook met 140kg aan het drukken net als ik(laatste set van 6 reps), alleen hij deed het met bouncen.

denk niet dat hij het op de normale manier kan.

Bouncen krijg je meestal als je met een gewicht bezig bent, wat te zwaar voor je is...je ziet dan ook vaker dat men met de billen los komt van de bank enz.
Liever paar kg minder en fatsoenlijk drukken, daar heb je veel meer aan :)!

• #3.387
Ik vind het heel moeilijk om aan te leren.

Oefening baart kunst ;)
Je hoeft het ook niet elke training te doen, of elke rep.
Begin eerst met de lichtere gewichten in je warming up...en doe eens de 1e rep van je zwaardere werksets paused...want het is niet zo leuk als je 20-30kg terug moet gaan in gewicht.

Je kunt veel van me beweren, behalve dat ik respectloos ben...iets wat ik eerder van jou vindt!

Wat ik nu ga schrijven is niet zo leuk, maar ligt me al langer op "maag"...en zal wellicht respectloos overkomen...voor deze ene keer zij het dan maar zo.

Je hebt schijnbaar heel veel "kennis"...jammer dat zich dat niet direct vertaald in je stats. Hoe lang ben je nu bezig met powerliften, hoeveel schema's heb je al geprobeerd...is er één bij wat serieus zoden aan de dijk heeft gezet?

Ik ken powerlifters, trainers en anderen die echt veel kennis van bepaalde materie hebben en wiens eventuele bijdragen op dit forum voor velen werkelijk iets zouden kunnen betekenen...maar ze hoeden zich ervoor of trekken zich terug.
Waarom? Omdat ze niet (langer) de les gelezen willen krijgen door "snotapen" die ergens iets gelezen hebben, doen alsof ze alle kennis en ervaring in huis hebben, maar wiens stats het tegenovergestelde laten zien!

Dat klopt. Hoe kan kennis zich direct vertalen in stats dan? Boek lezen en spontaan 100kg meer drukken? Om even terug te kijken.. Ja ik heb heel veel schema's geprobeerd, en de gekste dingen gecombineerd, heeft het me wat opgeleverd? Nee!

Maar je argument: "als je geen 225 drukt, moet je gewoon je bek houden", is echt ijzersterk Muggypeer!

We bespreken het zogenaamde speedbenchen.. Mag ik dan niet reageren als ik zie dat iemand het niet snapt?

Ik vind het inderdaad niet leuk dat je mij eeen spiegel voorhoudt, maar zou ik je er eentje terug voor zetten? 150+ BW, en dan amper 225 kunnen drukken, in een kneiterstrak shirt? Dan kun je met je natural-en-oud-argument aankomen zetten.. Ik ben er niet van onder de indruk. Tegen de tijd dat ik 150 weeg hoop ik toch wel ff wat meer dan dat te drukken, en meer progressie te boeken dan van 1x160 naar 5x160 te gaan. How you like them apples?

Mijn sterker worden gaat ook niet zo snel als ik zou willen, maar moet ik dan dom blijven? Niks lezen? M'n bek houden?

We discussieren hier over onderwerpen toch? Moet je per se veel drukken om mee te kunnen lullen? Of moeten mensen het alleen maar met jou eens zijn. Je hebt je tong in de reet hangen van mensen die sterker zijn, en dat is niet vreemd. Je hebt hier al heel wat discussies gehad met mensen, als ik zo even terug lees, dan zijn er zat mensen bij die ook sterker dan jou zijn.

Vroeg of laat begin je over, "ja maar ik ben sterker", vervolgens komt "ik ben natural", daarna "ik ben oud", daarna ga je mensen persoonlijk aanvallen.

Vind je dat zelf ook niet heel respectloos, en eigenlijk heel kinderachtig voor iemand die de 40 al gepasseerd is? Ik neem de moeite om een lange post te typen, iets te uploaden om jou van informatie te voorzien, en je reageert zo?

Laatst bewerkt:
Zoals Dave Tate ooit zei... Omring je met sterkere gasten en leer van hen om sterker te worden. Zorg dat jezelf altijd tot de zwakkere in de gym behoort om te blijven leren.

Mijn interpretatie...van iemand die zwakker is valt niks te leren. Iemand die net 140-160kg squat en mij commentaar gaat geven neem ik ook niet serieus. Gasten die ongeveer net zoveel deadliften als mij en zich al druk gaan maken over chains e.d. neem ik ook niet serieus qua eventueel advies wat ze mij zouden kunnen geven.

Het is leuk om veel in theorie te weten, maar je leert pas echt als je in de praktijk allerlei problemen e.d. tegen komt die je moet gaan oplossen om vooruit te komen. En dan ga je hulp nodig hebben van mensen die zelf dat soort situaties al tegen zijn gekomen en dat heb je niet met gasten die minder gewicht kunnen verplaatsen dan jijzelf.

Kan prima begrijpen dat Huggy mensen met een lagere bench niet snel naar zal luisteren qua adviezen. Waarom zou hij... Daarnaast kent hij genoeg sterkere gasten die hem verder op weg kunnen helpen als hij dat zou willen.

Wel ben ik het eensch met Marrkos dat een aantal argumenten van Huggy eentonig zijn en niks meer dan smoesjes en cop-outs zijn. Van hetzelfde kaliber excuses en smoesjes die ik hoor van mensen die beweren dat je naturel nooit 200kg kunt benchen of deadliften of squaten en het mentaal dus bij voorbaat al op hebben gegeven. Dat is gewoon triest.

Laatst bewerkt:
  • #3.390
Ik vind het inderdaad niet leuk dat je mij eeen spiegel voorhoudt, maar zou ik je er eentje terug voor zetten? 150+ BW, en dan amper 225 kunnen drukken, in een kneiterstrak shirt? Dan kun je met je natural-en-oud-argument aankomen zetten.. Ik ben er niet van onder de indruk. Tegen de tijd dat ik 150 weeg hoop ik toch wel ff wat meer dan dat te drukken, en meer progressie te boeken dan van 1x160 naar 5x160 te gaan. How you like them apples?

Je hoeft echt niet onder de indruk te zijn van mijn stats...ik heb nooit ergens beweerd dat ik sterk ben! Ik heb alleen maar gezegd dat ik "vrij sterk" in bankdrukken ben. Er zijn jongens die 50-60kg minder wegen en hetzelfde als mij drukken (die zijn pas "echt" sterk), MAAR...tot hen behoor jij zeer zeker niet!
En het is zeer de vraag of je zulke gewichten wel ooit zult gaan drukken, want volgens mij heb jij absoluut geen aanleg voor powerliften...je bent 1.90m en zo'n 100kg zwaar en kunt na jaren trainen net je eigen BDW 1x bankdrukken?
Ook raw kan ik gewichten aan waarvan jij alleen maar kunt dromen!
Het maakt verder geen indruk op me Marrkos dat je "lid bent van powerlifting team Butzelaar"...want ik verzeker je dat ondanks dat ik nooit SQ of DL de gewichten wat jij na jarenlang trainen aankan ik nog altijd ongetraind aankan...en nee ik laat me niet verleiden tot een wedstrijdje met je...zorg eerst maar eens dat je minimaal 100 wilkspunten raw drukt (net als ik, shirted 125 wilkspunten) momenteel zit je namelijk op 60. Ik zal nu iedere keer als je in mijn log reageerd dan ook vragen of je die 100 wilkspunten inmiddels drukt.

En je hoeft niet de moeite te nemen om ellenlange posts te typen in mijn log...ik heb verder niets tegen informatie en ook geen moeite met kritiek, anderen hebben ook wel eens kritiek of geven informatie maar je zelfingenomen, respectloze toontje bevalt me absoluut niet!

Dan besluit ik met de woorden die ik in het log heb gelezen van iemand die ook van jouw leeftijd is, en in tegenstelling tot jou wel een talent is...

Who cares? If you're strong, it doesn't matter what you weigh or how old you are. As a side note, it's never the elite level guys who worry about their weight/strength ratio. They all recognize strong and applaud it, regardless of weight class or age group. Strong is strong. There are no two ways about it. If you worry about this or make these comparisons, you're weak

Laatst bewerkt:
Hehe die laatste quote zie ik de laatste tijd vaker voorbijkomen:p. Maar ik ben het daar wel mee eens (alleen nu nog even zorgen dat ik ook sterk wordt:') )

haha steeds die quote weer :roflol:

Herstel van de spieren gaat langzamer als je ouder bent maar met behulp van bv EAS gaat het herstel een stuk vlotter.

Dan besluit ik met de woorden die ik in het log heb gelezen van iemand die ook van jouw leeftijd is, en in tegenstelling tot jou wel een talent is...

Who cares? If you're strong, it doesn't matter what you weigh or how old you are. As a side note, it's never the elite level guys who worry about their weight/strength ratio. They all recognize strong and applaud it, regardless of weight class or age group. Strong is strong. There are no two ways about it. If you worry about this or make these comparisons, you're weak

Muggy muggy.. Ik heb je maar even een privé bericht gestuurd, dan zetten we deze discussie daar wel voort.. Zonde van je log dit over en weer gescheld!

Jammer, was juist zo vermakelijk op de zondagmiddag.

"Sterker" ben ik nu ook dan toen ik 30 was...maar het herstel heeft duidelijk meer tijd nodig, bij mij althans.
Wellicht dat ik nu ook meer druk omdat ik 20 jaar geleden niet wist wat ik nu weet en niet deed wat ik nu doe.
Daarnaast zal naarmate je ouder wordt blessures en bepaalde (leeftijd gerelateerde) kwaaltjes ook een grotere rol gaan spelen.

In de powerliftwereld zie je inderdaad vaker dat men pas tegen 35 op zijn hoogtepunt is. Vergelijk dat maar eens met een voetballer...die is dan duidelijk op zijn retour en bezig met het beëindigen van zijn carrière.

idd maar vergelijken voetballen????;)

Ik kon op mijn dertigste veel beter voetballen dan nu... ;)

Terug
Naar boven