- Waardering
- 1.436
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zoals Dave Tate ooit zei... Omring je met sterkere gasten en leer van hen om sterker te worden. Zorg dat jezelf altijd tot de zwakkere in de gym behoort om te blijven leren.
Mijn interpretatie...van iemand die zwakker is valt niks te leren. Iemand die net 140-160kg squat en mij commentaar gaat geven neem ik ook niet serieus. Gasten die ongeveer net zoveel deadliften als mij en zich al druk gaan maken over chains e.d. neem ik ook niet serieus qua eventueel advies wat ze mij zouden kunnen geven.
Het is leuk om veel in theorie te weten, maar je leert pas echt als je in de praktijk allerlei problemen e.d. tegen komt die je moet gaan oplossen om vooruit te komen. En dan ga je hulp nodig hebben van mensen die zelf dat soort situaties al tegen zijn gekomen en dat heb je niet met gasten die minder gewicht kunnen verplaatsen dan jijzelf.
Kan prima begrijpen dat Huggy mensen met een lagere bench niet snel naar zal luisteren qua adviezen. Waarom zou hij... Daarnaast kent hij genoeg sterkere gasten die hem verder op weg kunnen helpen als hij dat zou willen.
Wel ben ik het eensch met Marrkos dat een aantal argumenten van Huggy eentonig zijn en niks meer dan smoesjes en cop-outs zijn. Van hetzelfde kaliber excuses en smoesjes die ik hoor van mensen die beweren dat je naturel nooit 200kg kunt benchen of deadliften of squaten en het mentaal dus bij voorbaat al op hebben gegeven. Dat is gewoon triest.

@ Marrkos ik geef je een tip die je zelf aan mij hebt gegeven, leer iets van gasten die sterker dan je zijn en hou gewoon je smoel.![]()

Leren van mensen die sterker dan jou zijn is een typische jaren '80 gedachte. Nu we ondertussen allemaal weten dat absolute prestaties in powerlifting in alle eerlijkheid nooit vergelijkbaar zijn, vanwege enerzijds het gigantische belang van talent (veel meer dan in andere sporten) en anderzijds (in mindere mate) dopinggebruik, is de enige juiste gedachte: leer van mensen die slimmer dan jou zijn.
Het is dus volkomen belachelijk om af te gaan op de prestaties van een ander bij het beoordelen van zijn argumenten. Het enige wat je eventueel kan doen is vraagtekens zetten bij de intelligentie van iemand die bijvoorbeeld al 20 jaar traint en nog steeds maar 150kg squat. Dé twee maatstaven die je zou moeten hanteren bij het beoordelen van iemands methode zijn 1. een puur theoretische beoordeling: waar komt de informatie vandaan, hoe is de informatie tot stond gekomen en doorstaan de gebruikte onderzoeken de wetenschappelijke methode? 2. in hoeverre werkt de methode in praktijk? Nu we al hebben kunnen vaststellen dat individuele absolute prestaties niets zeggen, moeten we dus kijken naar de progressie van een grote groep mensen die deze methode gebruikt.
Als er bepaalde coaches (of "coaches") of andere goeroes zich niet op dit forum willen begeven omdat ze er niet tegen kunnen dat ze de les worden gelezen door onervaren, zwakke kindertjes, dan zijn het behoorlijke zwakke mannetjes. Vaak begrijpen ze de wetenschappelijke terminologie niet eens, dus dat is al een reden om over te gaan om persoonlijke aanvallen. Maar het belangrijkste punt is dat ze niet beseffen dat onervaren, zwakke kindertjes niet hun eigen mening presenteren, maar simpelweg de theorieën van Grote Mensen weergeven. Grote Mensen die ten eerste al veel sterker zijn dan die zogenaamde "coaches" en ook veel sterker zijn dan Huggybear1968. Hun eigen "weerwoord" (ik ben sterker dan jij dus ik kan niets van je leren) valt dus al in het water.
Maar veel belangrijker is nog dat ze volgens de juiste redenering maar beter hun oren open kunnen houden: die Grote Mensen (die als het ware worden gerepresenteerd door onervaren zwakke kindertjes) zijn veel slimmer dan hen. Daarnaast hebben ze een veel sterker theoretisch onderbouwd verhaal (zie 1) en is hun methode onder een veel grotere groep succesvol gebleken dan die van onze eigen "coaches" (2).
M.a.w. er is geen enkele reden om te luisteren naar dit soort lui, want ten eerste zijn ze zelf zwakker dan bijvoorbeeld de mannen van Westside, ten tweede is hun verhaal theoretisch zwak en vaak niet eens gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en ten derde hebben ze maar een kleine (meestal in de orde van 1 tot 1000) schare volgelingen die schril afsteekt bij de miljoenen mensen die succesvol de Westside methode hebben gebruikt.
Samenvatting: stop met dat debiele testosterongedrag ("Ik luister niet naar mensen die zwakker zijn dan ik!!" en "Ik kan wel maar liefst 225kg drukken" (voor de goede orde, 225kg suited stelt geen bal voor)) maar kijk naar de feiten en baseer daar je trainingsmethode op. Je zult er sterker van worden.
)...dan word ik toch wel erg nieuwsgierg naar wat jij zo drukt...en kun je dat ook aantonen...heb je al ergens wedstrijden gedrukt? Want een pr thuis of op een sportschool drukken of tillen is effies wat anders dan volgens de regels van de IPF op een wedstrijd.Achja, ik denk dat we allebei wel iets geleerd hebben van onze 'beef'.
Jij moet misschien eens wat verder kijken dan je neus lang is, en bepaalde theorie uitproberen.. dan druk jij binnen no time die 300.
Ik moet minder nadenken, en gewoon harder trainen.
Ik hoop dat je er bij bent als mijn tijd komt Muggy.. dat ik de 225 raw druk.
En ik heb ook 0,0 aanleg voor deze sport, maar ik ga koste wat het kost bewijzen dat talent of aanleg geen zak uitmaakt..

In principe ben ik het met je betoog eens...behalve de laatste alinea...225kg shirted drukken steld geen bal voor (daarom drukt ook iedereen dat gewicht)...dan word ik toch wel erg nieuwsgierg naar wat jij zo drukt...en kun je dat ook aantonen...heb je al ergens wedstrijden gedrukt? Want een pr thuis of op een sportschool drukken of tillen is effies wat anders dan volgens de regels van de IPF op een wedstrijd.

Huggybear is mooi wel de sterkste bankdrukker van het forum. Althans de sterkste die zn gegevens beschikbaar heeft gesteld, dus in die termen is het wel degelijk een gigantisch gewicht
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/forumrecords-148631/
...dat is Ruud Gransier...hij is lichter en drukt (beduidend) meer
.
.Marrkos je hebt gelijk...daarom ga ik nu o.a. ook eens met chains trainen...desondanks geloof ik er niet in dat ik 300kg ooit zal drukken, niet binnen de grenzen van de IPF, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik wens je veel succes met je road to 500lbs raw...er zijn velen geroepen, maar slechts weinig uitverkoren...in NL ken ik slechts 2 mensen die dat voor elkaar krijgen.
Goed zo Huggy dat vergeten heel veel mensen. Ze denken allemaal dat als je een shirt of een pak aan heb dat je dan niet hoeft te drukken of te trekken.
Maar ik ben benieuwd naar het filmpje van Belisarius![]()
.Ik had het over de mensen die ook daadwerkelijk in de lijst staanDat is niet helemaal correct...dat is Ruud Gransier...hij is lichter en drukt (beduidend) meer
.
Over de rest kan ik niet oordelen, daar er weinig gegevens beschikbaar zijn die controleerbaar zijn.

Haha 225 raw drukken.. Naja wie weet geloof niet dat er voor veel mensen dat erinzit.
Zelf ben ik al tevreden met 200kg raw
Hoelang train je nu markos?
Er zijn er veel meer, alleen de meeste zullen niet op een wedstrijd gedaan zijn.
Ik denk dat dat jouw probleem is Huggy.. jij gelooft er niet in dat je 300kg zal drukken.. waar geloof je dan wel in? dat je 230 zal drukken en dat het daarna klaar is?
Ik ben ook realist...ik zal het proberen uit te leggen...de 1e mijlpaal bij het BD is 100kg...de meesten die trainen halen dat ook wel.
Bij 150kg zijn de meesten al afgehaakt...bij 175 is er nog maar een bescheiden groep over...en 200+...ik denk dat de mensen die dat natural drukken in NL op één hand te tellen zijn.
Ik hoop ooit 200kg te drukken...190 is me gelukt...overigens was dat zeker geen wedstrijdbeurt...maar een touch & go.
Daarnaast zal ik uit een shirt maximaal zo'n 50kg kunnen halen...dus is de rekensom vrij simpel...mijn max zal dus bij circa 250kg liggen en niet bij 300 (helaas).