AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.421
Ik had het over de mensen die ook daadwerkelijk in de lijst staan :)

Niet iedereen heeft zn stats gepost

O.K. :)...maar vergeet a.u.b. niet dat het "niets" voorsteld ;)...als 225kg niets voorsteld (ook al is dat in shirt) wat stellen dan de stats van alle andere forumleden voor :cool:?

O.K. :)...maar vergeet a.u.b. niet dat het "niets" voorsteld ;)...als 225kg niets voorsteld (ook al is dat in shirt) wat stellen dan de stats van alle andere forumleden voor :cool:?

Ook niks. dacht je nou echt dat mijn 102,5 of mijn 115 ook maar iets voorstellen, dacht je nou echt dat ik in de waan ben dat dat ook maar iets voorsteld?

• #3.423
Ook niks. dacht je nou echt dat mijn 102,5 of mijn 115 ook maar iets voorstellen, dacht je nou echt dat ik in de waan ben dat dat ook maar iets voorsteld?

In NL hebben we niet echt bankdrukkers (bij de heren) die zich internationaal kunnen meten...zelfs Ruud Gransier (momenteel nog) niet.
We hoeven dus allemaal geen enkele waanvoorstelling te hebben...bescheidenheid is op zijn plaats in deze :o.

idd bescheidenheid siert een mens

Huggy is heel erg sterk met zijn 190kg touch 'n go.:bow:
Iedereen die iets anders beweert lult uit zijn nek.:thumb:

dank je doe m,n best maar ik ben er nog niet eerst maar eens 220.5 raw voor het alltime raw record dan 350 shirted en dan heb ik alles bereikt en ga ik wedstrijden schaken doen haha

Of in huggy gewicht klasse nog ff records pakken;) ? :P

• #3.429
Huggy is heel erg sterk met zijn 190kg touch 'n go.:bow:
Iedereen die iets anders beweert lult uit zijn nek.:thumb:

Als je 190kg kunt bankdrukken zul je niet onder de categorie slappeling vallen ;), maar er zijn wel meerderen die dat kunnen...er is nu eenmaal altijd baas boven baas.

En dat is ook niet erg...iedereen moet het beste uit zichzelf zien te halen...en daarnaast vind ik dus de manier waarop iemand resultaat boekt nog altijd het belangrijkste...doet iemand dat op eigen kracht, puur natuur of m.b.v. van?

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

dank je doe m,n best maar ik ben er nog niet eerst maar eens 220.5 raw voor het alltime raw record dan 350 shirted en dan heb ik alles bereikt en ga ik wedstrijden schaken doen haha

Het lijkt me vrijwel onmogelijk voor iemand van jouw BDW...maar de wonderen zijn de wereld niet uit...ik hoef raw slechts zo'n 320 raw en in shirt ruim 360 te drukken voor een wereldrecord binnen de IPF te verbreken :o

Lucas is een wonder. Hij is de man die 300 gaat drukken in de 75 klasse. Naturel, singly, ipf rules. das dus 4x BW.

haha wanneer dat gaat gebeuren zeg ik nog niet maar sluit me niet uit ;) eerst maar de wedstrijden draaien 1 en 2 mei en 29 mei

200 barriere gaat gebroken worden!

• #3.433
YearRecord1898[Link niet meer beschikbaar] presses 361 lbs.[2]1916Joe Nordquest presses 363 lbs.[2]1950s[Link niet meer beschikbaar] becomes the first man to bench 400, 450, and 500 pounds. In November 1950 he pressed 400 lbs. He pressed 450 lbs. in 1951, and 500 lbs. in December of 1953.[1][2]1967Pat Casey presses 615 lbs. and becomes the first man to bench press over 600 lbs.[3]1971Jim Williams presses 635 lbs. at the Eastern USA Open. Then in November, he presses 661 lbs.[4][5]1972Jim Williams presses 675 lbs. at the 1972 [Link niet meer beschikbaar] World Powerlifting Championships.[3][6]1985[Link niet meer beschikbaar] is the first man to bench press over 700 lbs. with a lift of 705 lbs. [1][7]1993[Link niet meer beschikbaar] presses 725 lbs. in May and then in September breaks his own record with a 735 lbs. lift.[8]1995Jamie Harris presses 740 lbs.[9]1999Tim Isaac is the first man to bench press over 800 lbs (802 lbs.)[10][11]2003[Link niet meer beschikbaar] is the first man to bench press 900 lbs.[12]2004Gene Rychlak is the first man to bench press over 1000 lbs. with a lift of 1004 lbs in November [13]2006[Link niet meer beschikbaar] presses 1008 lbs. in February.[13]2006Gene Rychlak presses 1010 lbs. (December 16).[14]2007[Link niet meer beschikbaar] presses 1036 lbs. (September 22-23).[15]2007Ryan Kennelly presses 1050 lbs. (December 1).[16]2008Ryan Kennelly presses 1070 lbs. (April 12).[17]2008Ryan Kennelly presses 1074 lbs. (July 12).[18]2008Ryan Kennelly presses 1075 lbs (487.61 kg). (November 8).[19]http://en.wikipedia.org/wiki/Progression_of_the_bench_press_world_record

Heel interessant...de wereldrecords benchpress sinds 1898.
Dat stond toen op 360 lbs...ruim 160kg..niet slecht...maar vergeleken met huidige maatstaven niet echt indrukwekkend.
In 1950 stond het op 400 lbs...zo'n 180kg
Sinds de introductie van (multiply) benchshirts en m.b.v. AAS staat dat op 1075 lbs (487,5kg) :eek:

Ik geloof best wel dat mensen in een à twee generaties sterker worden...je ziet ook dat mensen nu beduidend groter zijn dan pakweg 2 generaties geleden...maar 4x zo sterk op eigen kracht...dat geloof ik niet!

Ik denk dat op een gegeven moment RAW lifting weer helemaal hot wordt.. dat zie je in rusland, dat zie je in amerika. Geared liften is echt zoooo 2009.

gaat er niet om of jij erin gelooft of wie dan ook gaat er om of ik er zelf in geloof en ja ik heb gewichten van 4 x lichaamsgewicht in m,n handen gehad en weet hoe dat voelt

Meets met 10.000 mensen zou zeker mooi zijn.
Hoeveel mensen komen nu naar een nk? Bij pl holland misschien 100 als je atleten niet meerekend denk nog minder?

Bij de npb ook altijd zon lage opkomst?

In principe ben ik het met je betoog eens...behalve de laatste alinea...225kg shirted drukken steld geen bal voor (daarom drukt ook iedereen dat gewicht :p)...dan word ik toch wel erg nieuwsgierg naar wat jij zo drukt...en kun je dat ook aantonen...heb je al ergens wedstrijden gedrukt? Want een pr thuis of op een sportschool drukken of tillen is effies wat anders dan volgens de regels van de IPF op een wedstrijd.

Ik denk dat je het stiekem wel met me eens bent, als ik je volgende reactie lees:

In NL hebben we niet echt bankdrukkers (bij de heren) die zich internationaal kunnen meten...zelfs Ruud Gransier (momenteel nog) niet.
We hoeven dus allemaal geen enkele waanvoorstelling te hebben...bescheidenheid is op zijn plaats in deze :o.

En dan hebben we het slechts nog over menselijke prestaties. Een kijkje in de wonderlijke dierenwereld zal je nog dieper doen buigen. Bescheidenheid is inderdaad op zijn plaats in deze, zelfs met een 225kg bench.

Verder:

Nog minder. Maar net zoals nog minder dan niets is nog steeds niets is, is iets meer dan niets nog steeds heel weinig.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd onder de indruk ben als Belisarius een van zijn spaarzame betogen geeft...vind het alleen jammer dat hij zo laatdunkend over het powerliften in gear doet...ik vraag me af of hij zelf ook ooit wel eens 225kg in een shirt gedrukt, aangezien het immers volgens hem geen f*ck voorsteld :rolleyes:.

Ik doe niet specifiek laatdunkend over powerliften in gear, ik doe hoogstens laatdunkend over powerlifting in het algemeen. En ja, dat komt natuurlijk ook mede voort uit mijn eigen gebrek aan talent. Maar wie wordt er niet droevig van een Andy Bolton die bij z'n eerste deadlift ooit meteen 260 oid van de grond trekt? Persoonlijke prestatieverbetering is het enige leuke aan powerlifting, qua sport is het gewoon ruk. Ik kan geen enkele sport bedenken waarbij de kans op een podiumplaats (wereldwijd) zó afhankelijk is van talent.

• Like
Waarderingen: TGA
Terug
Naar boven