luc1981
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 19
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
denk dat het beiden populairder word zowel geared als raw. publiek wil beiden zien bankdrukken met meer dan 500 kilo of raw 300 plus. en eerlijk is eerlijk voor het publiek is het niet boeiend om iemand 100 raw te zien doen of 170 shirted bijvoorbeeld

Het is ook niet echt een publiek sport in nl.
Opzich ook niet raar.. Leuk om te doen.
Maar heb een paar wedstrijden gezien en vind het doodsaai vergeleken met strong men of bb.

Ik denk dat je het stiekem wel met me eens bent, als ik je volgende reactie lees:
Dat 225kg vergeleken met de "groten der aarde" niet indrukwekkend is, wil niet zeggen dat het niets voorsteld...voor mij persoonlijk steld het wel iets voor...het was een dag waar ik het beste uit mezelf wist te halen.
En dan hebben we het slechts nog over menselijke prestaties. Een kijkje in de wonderlijke dierenwereld zal je nog dieper doen buigen. Bescheidenheid is inderdaad op zijn plaats in deze, zelfs met een 225kg bench.
Een mier kan inderdaad wel tot ruim 10x zijn eigen BDW tillen...maar wat een onzin om de prestaties van dieren erbij te halen
Ik doe niet specifiek laatdunkend over powerliften in gear, ik doe hoogstens laatdunkend over powerlifting in het algemeen. En ja, dat komt natuurlijk ook mede voort uit mijn eigen gebrek aan talent. Maar wie wordt er niet droevig van een Andy Bolton die bij z'n eerste deadlift ooit meteen 260 oid van de grond trekt? Persoonlijke prestatieverbetering is het enige leuke aan powerlifting, qua sport is het gewoon ruk. Ik kan geen enkele sport bedenken waarbij de kans op een podiumplaats (wereldwijd) zó afhankelijk is van talent.

Hahaha, ik kan me er iets bij voorstellen.Ik doe niet specifiek laatdunkend over powerliften in gear, ik doe hoogstens laatdunkend over powerlifting in het algemeen. En ja, dat komt natuurlijk ook mede voort uit mijn eigen gebrek aan talent. Maar wie wordt er niet droevig van een Andy Bolton die bij z'n eerste deadlift ooit meteen 260 oid van de grond trekt? Persoonlijke prestatieverbetering is het enige leuke aan powerlifting, qua sport is het gewoon ruk. Ik kan geen enkele sport bedenken waarbij de kans op een podiumplaats (wereldwijd) zó afhankelijk is van talent.

Dat werd laatst wel duidelijk idd...denk dat het beiden populairder word zowel geared als raw. publiek wil beiden zien bankdrukken met meer dan 500 kilo of raw 300 plus. en eerlijk is eerlijk voor het publiek is het niet boeiend om iemand 100 raw te zien doen of 170 shirted bijvoorbeeld

)No offence maar vind bodybuildingshows al helemaal geen zak aan.
Powerliften zou veel aantrekkelijker zijn met een enthousiaste publiek, niet publiek die raar opkijkt als iemand begint te klappen of iemand aanmoedigt.
Je had "ons" eens moeten horen roepen voor René en Ruud.No offence maar vind bodybuildingshows al helemaal geen zak aan.
Powerliften zou veel aantrekkelijker zijn met een enthousiaste publiek, niet publiek die raar opkijkt als iemand begint te klappen of iemand aanmoedigt.

Strongman is imo ook wat aantrekkelijker omdat er niet zo enorm muggezifterig gedaan wordt over allerlei regeltjes...Stronman is wat kijkgehalte betreft zeker het leukst...daarom zie je het ook vaak op T.V. terug.
Het is veel leuker om iemand een Truck van 20 Ton te zien trekken dan iemand die 200kg doet bankdrukken...terwijl het laatste beslist veel moeilijker is.

Het is de enige sport die ik leuk vind om te doen, en dat is heel belangrijk (voor mij)
Helemaal mee eens!
Daar gaat het bij mij ook om...ik zal ook nooit een nieuw wereldrecord gaan drukken, maar dat hoeft toch ook niet...ik vind het gewoon leuk om te doen!
Dat werd laatst wel duidelijk idd...
Ook ik keek weer pas echt op als er "grote" gewichten werden aangekondigd...
Alles tot, laat ik me voorzichtig uitdrukken, 160kg leek niet erg interesant...
En dat is belachelijk (van mij vooral omdat ik het niet zal drukken in een wedstrijdbeurt...)
Inderdaad...naar wat (bijna) naakte mannen in een string kijken is ook niet zo mijn ding...alhoewel ik het wel respecteer...ik denk dat van alle krachtsporters bodybuilders het meest gedisciplineerd moeten zijn wat training en voeding betreft.
Gewichtheffen en ook powerlifting zou aantrekkelijker gemaakt kunnen worden, maar er zijn slechts bescheiden middelen ter beschikking.
Stronman is wat kijkgehalte betreft zeker het leukst...daarom zie je het ook vaak op T.V. terug.
Het is veel leuker om iemand een Truck van 20 Ton te zien trekken dan iemand die 200kg doet bankdrukken...terwijl het laatste beslist veel moeilijker is.
Je had "ons" eens moeten horen roepen voor René en Ruud.
Heb je daar iets van meegekregen René, of kunnen "we" dat in het vervolg wel laten..?
---------- Toegevoegd om 21:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------
Strongman is imo ook wat aantrekkelijker omdat er niet zo enorm muggezifterig gedaan wordt over allerlei regeltjes...
In de USA wordt er soms ook wat makkelijker gedaan ivm de regeltjes, en dat spreekt mij we iets meer aan eigenlijk.
Wat intereseerd het mij nou dat iemand een beetje ongelijk uitdrukt..?
...de zenuwen gierden toen tezeer door mijn body...Origineel gepost door Belisarius [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik denk dat je het stiekem wel met me eens bent, als ik je volgende reactie lees:
Dat 225kg vergeleken met de "groten der aarde" niet indrukwekkend is, wil niet zeggen dat het niets voorsteld...voor mij persoonlijk steld het wel iets voor...het was een dag waar ik het beste uit mezelf wist te halen.
En dan hebben we het slechts nog over menselijke prestaties. Een kijkje in de wonderlijke dierenwereld zal je nog dieper doen buigen. Bescheidenheid is inderdaad op zijn plaats in deze, zelfs met een 225kg bench.
Een mier kan inderdaad wel tot ruim 10x zijn eigen BDW tillen...maar wat een onzin om de prestaties van dieren erbij te halen
Ik doe niet specifiek laatdunkend over powerliften in gear, ik doe hoogstens laatdunkend over powerlifting in het algemeen. En ja, dat komt natuurlijk ook mede voort uit mijn eigen gebrek aan talent. Maar wie wordt er niet droevig van een Andy Bolton die bij z'n eerste deadlift ooit meteen 260 oid van de grond trekt? Persoonlijke prestatieverbetering is het enige leuke aan powerlifting, qua sport is het gewoon ruk. Ik kan geen enkele sport bedenken waarbij de kans op een podiumplaats (wereldwijd) zó afhankelijk is van talent.
Bij iedere sport komt er talent om de hoek kijken...maar zelfs al heb je geen talent, dan ga ik er toch wel van uit dat JIJ 225kg makkelijk aankunt, omdat het immers niets voorsteld?![]()
Dat laatste is lariekoek, een truckpull is de allerzwaarste proef op de som wat betreft het menselijke lichaam z'n kunnen en mogen.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens!
Bij het LK vrachtwagentrekken mochten ook deelnemers uit het publiek eens aan de vrachtwagen (zonder oplegger dan) trekken...iederen kreeg dat van zijn plek, zelfs de dames!
Ik ken genoeg "krachtsporters" die nog geen 100kg kunnen bankdrukken maar wel een truck van 20 Ton kunnen trekken!
Powerliften moet dus ook zo'n interessegroep met een grote vermogen en veel durf hebben om te sponsoren en te promoten. Bovendien helpt het als bekende atleten zoals Pudzianowski, Poundstone of Jarno komen liften. (het hoeven niet de grootste atleten te zijn maar bekende atleten, met het liefst internationaal bekendheid, waar de publiek graag naar kijkt)
Maar goed dan moet financieel gezien iemand dus de gok wagen en dat zie ik niet gebeuren aangezien er uiteindelijk niet veel valt te verdienen in de PL-wereld in Nederland.

Ik denk dat lucas en ik onze plannen voor het WCF maar gaan doorzetten..
Dan komt het helemaal goed met deze sport.
Denk wel dat de regels wel enigszins gaan veranderen..
4 onderdelen ipv 3
1. Quartersquat, ongelimiteerde gear
2. 6 board press
3. Deadlift vanaf 40cm hoge blokken
4. Barbell Curl
1 week weigh-ins, geen doping controle, 10.000 euro prijzenpot, 5min per lift, geen jury, geen gewichtsklasses, leeftijdklasses, of wat dan ook. Degene met het hoogste totaal wint.
Als dat een succes wordt dan gaan we ook SM wedstrijden organiseren.
Een paar leuke onderdelen zijn:
- Puppy-werpen.
- Hand-over-hand fiets pull
- Smart-deadlift
- Farmers met wieltjes
Ik zeg doen.

Als 225kg iets voor jou voorstelt omdat je op die dag het beste uit jezelf wist te halen, is dat getal dus helemaal niet relevant. Het stelt dan net zoveel voor als wanneer je 100kg zou drukken en op die dag het beste uit jezelf wist te halen.
Met andere woorden ik vind het een prachtig argument, maar als je het zo bekijkt heeft het niets meer te maken met die 225 maar met je eigen persoonlijke ervaring. En dus hoef je ook niet meer te zeggen dat je 225kg drukt, het getal zegt immers niets.
Wat een onzin...100kg BD kan nooit het beste halen uit mezelf zijn aangezien ik heel wat meer aankan...een wedstrijdbeurt met 225 is daarentegen mijn momentele top.
Het is helemaal geen onzin om prestaties van dieren erbij te halen. Er zijn talloze mensen, op dit forum en daarbuiten, die denken dat ze sterk zijn, bijvoorbeeld omdat ze 300kg kunnen deadliften. Ik wil alleen maar zeggen dat ze dat niet zijn, omdat er in de West-Afrikaanse regenwouden gorilla's rondlopen die minimaal 4 tot 5 keer zoveel kunnen tillen zonder een krimp te geven. Denken dat je sterk bent is misplaatste arrogantie.
Wederom onzinnig...wat doet het eraan toe wat een of andere gorilla in W-A tild? Sinds wanneer worden er powerliftkampioenschappen voor zoogdieren gehouden waarbij de prestaties van gorilla's vergeleken worden met die van een mens?
Bij iedere sport komt talent om de hoek kijken, maar bij geen sport (die ik ken) komt er zoveel talent (en zo weinig, om maar iets te noemen, mentale kracht, pijn lijden, tactiek enzovoorts) om de hoek kijken als bij powerlifting (of bodybuilding). En ik ga niet eens in op je vraag of ik 225kg aankan, het feit dat je die vraag überhaupt stelt geeft al aan dat je weinig van m'n verhaal begrepen hebt.
...het feit dat je je stats niet bekend maakt zegt mij meer dan genoeg...lullen kun je als de beste, dat moet gezegd zijn