Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.461
wcf was bij de dode hans in het leven geroepen door mijzelf haha. het is de world couch push federation voor couchpushers en andere idioten haha.
iedereen is een wereld recordhouder van 1cm tillen tot een hydraulische barbell curl van 10000 kg.

Alhoewel het dan niet al te veel voorsteld als je wereldrecordhouder bent, is wel iedereen gelukkig...dat is ook wat waard ;)

Happiness is a loaded gun Huggy... ;)

• #3.463
Ik zat gisteravond naar het nieuw te kijken en vond het wel opvallend dat er in Ijsland een vulkaanuitbarsting had plaatsgevonden.
En waar moest ik warempel aan denken?
Juist...aan Belisarius...hij had erover dat een DL van 300kg niets voorsteld omdat er gorillas zijn die heel wat meer tillen...invergelijking met de krachten wat er in Moeder Natuur vrijkomen zoals bij orkanen, aarbevingen en nu recent een vulkaanuitbarsting komt er nog wel wat meer bij kijken...desondanks vind ik niet dat je appels met peren kunt vergelijken...en blijf ik een DL van ruim 300kg indrukwekkend vinden, net zoals ik een bench van 225 ook niet verkeerd vindt ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vergelijkingen met iets anders dan mensen gaan in deze helemaal nergens over natuurlijk.
Bellisarius heeft op mij de indruk gemaakt dat hij best wat kennis van zaken heeft, maar mensen met gorilla's vergelijken gaat mij ook te ver...
Ik zag eens een gorilla zich optrekken aan een tak met één arm!
Hij zuchte nog niet eens...
Dat beest woog zo'n 200kg!

• #3.465
Vergelijkingen met iets anders dan mensen gaan in deze helemaal nergens over natuurlijk.
Bellisarius heeft op mij de indruk gemaakt dat hij best wat kennis van zaken heeft, maar mensen met gorilla's vergelijken gaat mij ook te ver...

Dat is wat ik bedoel! ;)
We vinden het geweldig als iemand een zware truck kan trekken...iedereen weet echter dat een olifant wel heel wat meer kan trekken...
Toch zie ik op dit forum nooit filmpjes van gorilla's of olifanten die krachttoeren uithalen...waarom? Omdat de vergelijking mens versus dier in deze inderdaad nergens over gaat. En dan heb ik het nog niet eens over de pk's van een raceauto of de krachten die vrijkomen bij de snelheden van een raket.
Allemaal indrukwekkend...maar laten we a.u.b. mensen met mensen blijven vergelijken.

Maar goed...ik ga nu lekker sporten...net mijn ontbijtje op...heb er wel zin in :)

Wordt er niet meer gewerkt Huggy..?

ik heb nog nooit een aap zien deadliften (op wat mensen op het forum hier na dan) dus vind de vergelijking niet opgaan.

Ik zag eens een gorilla zich optrekken aan een tak met één arm!
Hij zuchte nog niet eens...
Dat beest woog zo'n 200kg!

weet je zeker dat het een gorilla was en niet ik met carnaval? :D

Ik denk dat jij met carnaval me meer doet denken aan een uitgewrongen vaatdoek van 200kg dan aan een mannetjes gorilla in de kracht van zijn leven. :D

ik drink niet met carnaval...eigenlijk bijna nooit. Laatste keer is alweer een 13maanden terug 2 glazen whisky. ;)

vind alcohol overrated. enige wat ik qua reden hoor van mensen is dat het sociaal opgedrongen wordt en dat je zonder alcohol geen fun kunt hebben in het weekend. Dat is gelul van de bovenste plank. ik heb meer lol op concerten e.d. zonder alcohol dan met.

I was :jk:
Als je het niet nodig hebt, des te beter.
Ik drink het puur voor de uitwerking die het heeft.

Ik neem het zeer zelde bij een etentje omdat ik er dan weer eens zin in heb. Mis het wel een beetje. Maar als ik drink dan liever een 20+ jaar oude Cardhu of iets. Met 1 zo'n fles doe ik dan ruim een jaar en is dan echt om van te genieten :D Die krengen kosten alleen een fortuin af en toe.

• #3.475
Wordt er niet meer gewerkt Huggy..?

Jawel...ik heb deze week middagdienst en dan werk ik van 15.00-23.00.
Ik heb een hele tijd alleen maar dagdienst gehad van 07.00-15.00...en dat was wat trainen betreft niet verkeerd, want dan kun je altijd op dezelfde tijden trainen.

Training vandaag bij haeflandsport.

Bench Press (Touch & Go)20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 3x5x150kg...
En toen was het op...:(...dat laatste set was zo'n "persset" en ging zo tergend traag dat ik besloot te stoppen. Ik denk dat ik verschijnselen van overtraindheid begin te krijgen...sinds september vorig jaar toch eigenlijk constant zwaar aan het trainen...en ik merk dat ik nu al moe ben, voordat ik begin (heb ik wel vaker last van ;)...maar nu nog extremer)...tevens merk ik doordat ik aan het afvallen ben, kracht verlies en last but not least...ik heb nu effies geen concreet doel...het nieuwe seizoen begint in oktober...en ik ben iemand die doelgericht moet trainen...ik moet dus ergens naar "toeleven".
Conclusie...effies gas terug nemen...gewoon met wat lichtere gewichten gaan stoeien...wel proberen de schade zoveel mogelijk te beperken.
Tegen de tijd dat er dan weer een wedstrijd zit aan te komen, zetten we de knop weer om. Desnoods een creatinekuur om dan paar kg bij te komen.
Creatine heb ik overigens altijd voor een belangrijke wedstrijd genomen...dit NK niet, omdat ik niet zwaarder wilde worden. Toch helpt creatine wellicht juist dat beetje wat nodig is...wellicht is het ook maar mentaal...maar m.b.v. creatine ben ik altijd zwaarder èn sterker geworden.
Als ik nu dus ga afvallen richting de 140kg en dan met een creatinekuur 3kg bijkom is dat geen ramp...ach ja...we zien wel tegen die tijd hoe e.e.a. dan gaat.

2e oefening: Floor Press with straight legs & close grip:3x5x100...de grond voelde hard en koud aan, brrr...dat komt natuurlijk omdat nu ik nog maar slechts 145kg weeg, mijn ribben uitsteken en ik veeeeeeeeeeeeel minder vet heb ;)

3e oefening: Triceps push down...4x10x70kg...voelde goed aan...doe deze eigenlijk zelden of nooit, maar ik kreeg er toch wel een pomp van in mijn triceps.

4e oefening: Shoulder press (machine/seated) 5x5x100kg...gewoon een lekkere oefening...gaat me vrij goed af.

5e oefening: Front Latt Pull Down 20x50 & 6x8x70kg voelt als afsluiting aan als een soort rekoefening/strekoefening.

Goed...hoe nu verder...uiteraard blijf ik bankdrukken doen, maar zal naar mijn lichaam luisteren en effies wat rustiger aan gaan doen.
Daarnaast elke training dan ook een tricepsoefening (close grip benchpress/ triceps pushdown) een schouderoefening (shoulderpress/front raise) en een rugoefening (Pull Downs).

Hmmm....
Klinkt niet goed, maar iedereen heeft wel eens een wat mindere periode.
Hell, sommigen van ons hebben bijna altijd een slechte periode! :o
Ik wou dat ik 3x5x150 een beetje langzaam kon drukken...
Ik zou alleen niet direct kiezen voor push downs geloof ik.
Je kiest echt allemaal lazy oefeningen naast je bankdrukken Huggy. ;)

Goed bezig Muggy!

• #3.478

:roflol: man, ik heb echt het idee dat ik nog geen deuk meer in een pakje boter gedrukt krijg...ik verlang weer terug naar de boterhammen rijkelijk besmeerd met pindakaas en nutella, de overheerlijke puddingtoetjes van Mona, lekker roomijs van HÄagen Dazs. Niet goed voor de lijn, maar je wordt er wel sterk van ;)

nieuws_haagendazs.jpg

Calve%2520Pindakaas%2520%2520350%2520gr..jpg

nutella.jpg

Van de 4 dingen die je noemt heb ik er al 3 gegeten vandaag. Ga m'n best doen voor die hagendaaz

• #3.480
Van de 4 dingen die je noemt heb ik er al 3 gegeten vandaag. Ga m'n best doen voor die hagendaaz

Je bent een bofkont, dat je dan maar zo'n 100kg weegt...mag ik jaloers zijn? ;)...als je dat blijft eten zal je beslist wel richting die 150kg BDW gaan...ik weet alleen niet of het de vet/spierverhouding dan ook gunstig is...mja...echte powerlifters boeit dat niet, als je maar sterk bent. ;)

Ik denk dat ik het zo ga doen als Johhny Wa(h)l(q)vis(t)...hij weegt 170kg en drukt 340kg op de bank...hij maakt zich zo te zien niet druk om een calorie meer of minder :roflol:
Ben toch wel een beetje fan van deze man...voor de liefhebbers hier zijn homepage met "leuke foto's":

http://www.johnnywahlqvist.se/

SPOjonny2_463.jpg

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

Hmmm....
Klinkt niet goed, maar iedereen heeft wel eens een wat mindere periode.
Hell, sommigen van ons hebben bijna altijd een slechte periode! :o
Ik wou dat ik 3x5x150 een beetje langzaam kon drukken...
Ik zou alleen niet direct kiezen voor push downs geloof ik.
Je kiest echt allemaal lazy oefeningen naast je bankdrukken Huggy. ;)

Ik zag in het filmpje van Kennely dat hij ook nog pushdowns doet...wel tussen 10-15 reps...als de wereldrecorder dat doet, wie zijn wij dan om te zeggen dat het een mindere oefening is (daarbij heb je gelijk en is het een heerlijke lazy oefening die uitstekend bij me past ;))

Terug
Naar boven