XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Mooie man.

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

Dat doen wel meer powerlifters, na een training "nog even" de triceps helemaal oppompen met een oefening als bijv. push downs.
Hmmm.... ;)

Dat doen wel meer powerlifters, na een training "nog even" de triceps helemaal oppompen met een oefening als bijv. push downs.
Hmmm.... ;)

ik doe het laatste tijd ook, vind het wel prettig. al hebben m'n triceps een flinke opdonder gekregen van het dippen. tijd om te gaan dippen rene!

ik doe het laatste tijd ook, vind het wel prettig. al hebben m'n triceps een flinke opdonder gekregen van het dippen. tijd om te gaan dippen rene!
Ik had van de week bijna een paar dipstuenen gekocht, maar bedacht me dat ik een vriend van me jaren geleden een paar mooie RVS steunen had gegeven, en hij doet er niks meer mee.
Daar ga ik maar eens om denk ik...
Ne als de RVS lat-pully die hij van me had gekregen...

Jawel...ik heb deze week middagdienst en dan werk ik van 15.00-23.00.
Ik heb een hele tijd alleen maar dagdienst gehad van 07.00-15.00...en dat was wat trainen betreft niet verkeerd, want dan kun je altijd op dezelfde tijden trainen.

Training vandaag bij haeflandsport.

Bench Press (Touch & Go)20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 3x5x150kg...
En toen was het op...:(...dat laatste set was zo'n "persset" en ging zo tergend traag dat ik besloot te stoppen. Ik denk dat ik verschijnselen van overtraindheid begin te krijgen...sinds september vorig jaar toch eigenlijk constant zwaar aan het trainen...en ik merk dat ik nu al moe ben, voordat ik begin (heb ik wel vaker last van ;)...maar nu nog extremer)...tevens merk ik doordat ik aan het afvallen ben, kracht verlies en last but not least...ik heb nu effies geen concreet doel...het nieuwe seizoen begint in oktober...en ik ben iemand die doelgericht moet trainen...ik moet dus ergens naar "toeleven".
Conclusie...effies gas terug nemen...gewoon met wat lichtere gewichten gaan stoeien...wel proberen de schade zoveel mogelijk te beperken.
Tegen de tijd dat er dan weer een wedstrijd zit aan te komen, zetten we de knop weer om. Desnoods een creatinekuur om dan paar kg bij te komen.
Creatine heb ik overigens altijd voor een belangrijke wedstrijd genomen...dit NK niet, omdat ik niet zwaarder wilde worden. Toch helpt creatine wellicht juist dat beetje wat nodig is...wellicht is het ook maar mentaal...maar m.b.v. creatine ben ik altijd zwaarder èn sterker geworden.
Als ik nu dus ga afvallen richting de 140kg en dan met een creatinekuur 3kg bijkom is dat geen ramp...ach ja...we zien wel tegen die tijd hoe e.e.a. dan gaat.

2e oefening: Floor Press with straight legs & close grip:3x5x100...de grond voelde hard en koud aan, brrr...dat komt natuurlijk omdat nu ik nog maar slechts 145kg weeg, mijn ribben uitsteken en ik veeeeeeeeeeeeel minder vet heb ;)

3e oefening: Triceps push down...4x10x70kg...voelde goed aan...doe deze eigenlijk zelden of nooit, maar ik kreeg er toch wel een pomp van in mijn triceps.

4e oefening: Shoulder press (machine/seated) 5x5x100kg...gewoon een lekkere oefening...gaat me vrij goed af.

5e oefening: Front Latt Pull Down 20x50 & 6x8x70kg voelt als afsluiting aan als een soort rekoefening/strekoefening.

Goed...hoe nu verder...uiteraard blijf ik bankdrukken doen, maar zal naar mijn lichaam luisteren en effies wat rustiger aan gaan doen.
Daarnaast elke training dan ook een tricepsoefening (close grip benchpress/ triceps pushdown) een schouderoefening (shoulderpress/front raise) en een rugoefening (Pull Downs).

Vergeet die verrekte trappen niet René da's goe voor U op naar de 5x op en neer. Als je dat haalt weet ik zeker dat je een paar ons bent afgevallen.:p

5x507 treden op en af lopen voor een paar ons (water waarschijnlijk) komt op mij over als hééél veel werk en inspanning voor weinig rendement. :kots:
;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.487
alle kleine beetjes helpen hummer;)

Zo net effies mijn pauze op het werk...anderen zitten te roken, ik op DBB ;)

5x die trappen op en neer lopen is wel wat veel van het goede...ik weet niet of dat mijn knieën me in dank zullen afnemen.
Een tripple vind ik eigenlijk al genoeg...ik ben niet zo'n strever Frans, dat zou je nu inmiddels toch al moeten weten ;)

Wellicht dat het interessant is om te weten wat ik vandaag gegeten heb?

Ontbijt: 4 volkoren sneetjes met 2 spiegeleitjes en een halve L magere melk en een maatlepel weipoeder en 1 banaan.

Na het sporten: halve L magere melk met een maatlepel weipoeder en een banaan.

14.00: 125 gram zilvervliesrijst en een kipfilé van 250gram, alles zonder toevoegingen.

18.00: 500 gram magere kwark en een appel

21.30: 2 knäckebröd (volkoren) met de inhoud van een blik tonijn (in olijfolie, op waterbasis vind ik het maar smerig) en 0,5L magere melk en een sinasappel...

Als ik straks thuis kom wellicht nog wat melk en dat was het dan zo'n beetje...ik hou me goed eraan, hé :)

Zo net effies mijn pauze op het werk...anderen zitten te roken, ik op DBB ;)

5x die trappen op en neer lopen is wel wat veel van het goede...ik weet niet of dat mijn knieën me in dank zullen afnemen.
Een tripple vind ik eigenlijk al genoeg...ik ben niet zo'n strever Frans, dat zou je nu inmiddels toch al moeten weten ;)

Wellicht dat het interessant is om te weten wat ik vandaag gegeten heb?

Ontbijt: 4 volkoren sneetjes met 2 spiegeleitjes en een halve L magere melk en een maatlepel weipoeder en 1 banaan.

14.00: 125 gram zilvervliesrijst en een kipfilé van 250gram, alles zonder toevoegingen.

18.00: 500 gram magere kwark en een appel

21.30: 2 knäckebröd (volkoren) met de inhoud van een blik tonijn (in olijfolie, op waterbasis vind ik het maar smerig) en 0,5L magere melk en een sinasappel...

Als ik straks thuis kom wellicht nog wat melk en dat was het dan zo'n beetje...ik hou me goed eraan, hé :)

en al wat eraf of heb je jezelf nog niet gewogen:)

ik krijg van het lezen alleen al honger rene :sad: knap dat je dat volhoudt

• #3.490
en al wat eraf of heb je jezelf nog niet gewogen:)

:o Mijn weegschaal ging slechts tot 150kg...en aangezien ik in januari dat ruim woog, heb ik die gesloopt met mijn lomp gewicht...de weegschaal is dus defect...nu heeft mijn vriendin een nieuwe gekocht, maar zij wil niet dat ik daar op ga staan...ze is bang dat ik die ook sloop :D
Ik ga regelmatig op het werk...die gaat tot 250kg.
Ik ga er dan met de kleren opstaan en trek er 2kg vanaf.
Verder weeg ik me echt niet iedere dag...dat is alleen maar frustrerend, als je ziet hoe langzaam BDW eraf gaat...zucht.

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

ik krijg van het lezen alleen al honger rene :sad: knap dat je dat volhoudt

Ik krijg er ook honger van als ik het lees...tis inderdaad de vraag hoe lang ik dit volhoudt :o...ik zou nu zo paar stevige volkoren boterhammen met pindakaas of nutella lusten...zucht :(...
Leuk is anders...ik voel me slap, ik voel me moe...ik voel me lusteloos...ik weet één ding wel...ze zeggen altijd dat de levenskwaliteit er beter op wordt als je afvalt...ik waag het zeer te betwijfelen :rolleyes:.

• #3.492
ik geloof er ook niet zoveel van nee :D

Je kunt je afvragen wat het eigenlijk voor zin heeft waar ik mee bezig ben...als ik tot 140kg afval heb ik nog altijd "morbide obesitas" volgens de richtlijnen van het BMI...voor hoever je überhaupt die richtlijnen als krachtsporter serieus wilt nemen.

Maar het heeft ook wel een andere reden...toen ik in 2008 begon bij de NPB woog ik ruim 135kg...in twee jaar tijd ben ik zo'n 15kg zwaarder geworden...en mijn gewicht bleef maar stijgen :o.
Ik ben ooit eens bijna 165kg geweest...en ben bang dat als ik niets doe...ik over 2 jaar weer op dat gewicht sta...en dan durf ik niet eraan te denken wat over 5 jaar is. Nu afvallen is preventief bedoeld...want geloof me de manier van trainen (low reps, high intensity) gecombineerd met een rijkelijk dieet zet bij mij heel snel BDW aan.

Toen ik in 2003 begon met fitnessen woog ik zo'n 155kg...ik heb toen heel veel cardio gedaan en kreeg binnen het bedrijf waar ik werk een andere functie waarbij ik veel meer lichaamsbeweging had...ik was iedere dag 8 uur in beweging.
Ik ben toen wel zo'n 30kg afgevallen...op een bepaald ogenblik ging ik echter weer krachtsport gericht trainen, en liet de cardio achterwege...èn ik werd op mijn werk bevorderd tot magazijncoördinator en dat betekende hoofdzakelijk achter de pc zitten of op de heftruck...en toen begon ik weer snel op te zwellen...:o

Het is een straf Huggy, en één voor de rest van je leven...
Wat ik gegeten heb vandaag: :D
5 eieren
3 boterhammen
100 gr Brinta
35gram whey
0,5 ltr halfvolle melk
:thumb:
35gr whey
0,5 ltr magere melk
6 boterhammen
Rookvlees
Jong belegen kaas
Bakje Wiener melange
0,5 ltr magere melk
Satéh met satéh sauce
2 boterhammen
bamihapje
3 hamburgers
Blikje Cola
:o
Blikje Cola
Blikje Spa (dorst van die snacks man... ;)
Je doet het dus niet zo slecht Huggy.
Je kan trots op jezelf zijn! :thumb:
Ik ga even 3000km hardlopen om al die Kcalorieën eraf te lopen... :kots:

wacht hier komt dat van mij van gisteren:
7.00
kop thee met suiker
bord brita pap
2 broodjes van de Esso 1 met kaas en 1 met roomboter, zalm, eieren, uitjes en wat sla
1 mars
11.00
4 maatjes
1 groot stuk kabeljouw filet gebakken hhmmmmm
15.00
4 boterhammen met Snijworst/cervelaat monstert en ui
16.00
4 rauwe eieren, 2 scheppen eiwit, 1 banaan, melk en een beetje brinta in de blender met de zooi en hup afslikken die hap
17.00
trainen
19.00
middag eten vandaag Chicken tonight met extra veel kip filet en een Shakebeker mega grow van XXL Nutrition (creatine,glutamine,bcaa's,taurine)
19.30
3 sneetjes roggebrood met hoofdkaas een rood uitje met veel peper
20.30
stuk Old Amsterdam op de vuist een paar flinke repen van opgegeten 22.00 2 boterhammen met calvé pindakaas

Verder heb ik me voorgenomen om door de week geen frisdrank meer te drinken, dat zet aan weet je.;) alleen maar water of thee voor deze jongen.

Shit als je het zo opschrijft........ dan is het toch ongelofelijk wat een mens zo kan wegvreten.:eek:

gr;) goed bezig rené volhouden.............. dan komen we elkaar onderweg wel tegen wat het gewicht betreft.....:D

Ik zie mentale afkick verschijnselen van al die suikers die je gewend bent :P
Het BMI is gewoon de grootste onzin die bestaat. Kan beter afgaan op vet%. Zodra dat onder de 25% zit heb je geen obesitas meer en ben je gewoon een dikkertje hehe

Persoonlijk zou ik het iets anders indelen...

Ontbijt: 4 volkoren sneetjes met pindakaas en een halve L magere melk en een maatlepel weipoeder.

14.00: 125 gram zilvervliesrijst en een kipfilé van 250gram. Eventueel nog een handje cashew noten er door.

18.00: blik tonijn op water basis, klein beetje zaanse mayo voor de goede vetten op een bed spinazie (je dagelijkse portie groenten) en tomaten voor anti-oxidanten. Vezels uit brood, rijst en groenten neutraliseren het merendeel van de suikers die je gedurende de dag eet en dat is positief.

21.30: flinke omelet eventueel nog met wat sambal en wat grootmoeders kruiden voor smaak

Zelf probeer ik tijdens het afslanken altijd de suikers en zuivels zo min mogelijk in me schema te hebben. Kwark wordt vaak gezien als ideaal voor het slapen, maar eigenlijk is het gewoon een k*t produkt. Het aantal eiwitten wat je krijgt is relatief weinig en het aantal lactose suikers veel. Wat wil je niet voor het slapen? Suikers. Dus eieren, vlees, vis zijn betere opties.

Als je intensief sport, of in ieder geval zwaar traint, dan is het wel handig om zo'n 250gr koolhydraten te blijven eten. Met 150kg lichaamsgewicht zit je rond de 300gr eiwitten per dag, en dan nog de nodige vetten van minimaal 60gr per dag... 2200kcal exclusief de vetten. Laten we zeggen dat je rond de 3200kcal zou moeten eten om af te vallen dan heb je nog ruimte voor 100-110gr vetten. Normaal iemand van jouw postuur zou rond de 4500-5000kcal zitten qua voeding om op gewicht te blijven, dan nog ouderdom waardoor je minder testosteron aanmaakt en lagere verbranding krijgt. Dan vind ik 3000-3200kcal een mooie start aantal qua kcal om te kijken of je inderdaad afvalt.

Als je intensief genoeg sport heb je geen cardio meer nodig. Misschien is dat extra motivatie om minder luie Powerlifter te zijn? :)

Maar goed lang verhaal. Kan altijd beter nog met Ruud er over praten want die kent je face-to-face beter

Laatst bewerkt:
Het is een straf Huggy, en één voor de rest van je leven...
Wat ik gegeten heb vandaag: :D
5 eieren
3 boterhammen
100 gr Brinta
35gram whey
0,5 ltr halfvolle melk
35gr whey
0,5 ltr magere melk
6 boterhammen
Rookvlees
Jong belegen kaas
Bakje Wiener melange
0,5 ltr magere melk
Satéh met satéh sauce
2 boterhammen
bamihapje
3 hamburgers
Blikje Cola
Blikje Cola
Blikje Spa (dorst van die snacks man... ;)
Je doet het dus niet zo slecht Huggy.
Je kan trots op jezelf zijn! :thumb:
Ik ga even 3000km hardlopen om al die Kcalorieën eraf te lopen... :kots:

letten we nog een beetje op de e/k/v verhouding hummer :roflol:

• #3.497
Jongens, bedankt voor jullie medeleven en tips :)
Ik kreeg er weer honger van ;)

Als ik zo zie wat er over het algemeen gegeten wordt en ook aan supplementen wordt gebruikt, is krachtsport een vrij dure hobby.
Want al dat eten en die supplementen kosten immers best wel veel geld, toch?
Neem daarbij nog eens de abonnementskosten van de sportschool, of de kosten van apparatuur voor de thuisgym...en voor de grapjassen die ook nog doen aan "yokelifting" ;) de gearkosten en dan heb ik verder geen weet wat de kosten van een kuurtje zijn en vaak rijzen ook de kosten voor kleding de pan uit...want velen die aan krachtsport doen hebben vaak geen gangbaar confectiemaatje meer (zelf heb ik colbertmaat 66 nodig, niet bepaald overal verkrijgbaar)...en kijk eens wat je op jaarbasis kwijt bent :eek:.

Voor velen is het toch wel een uit de hand gelopen hobby en het werkt ook wel verslavend als je krachtsport doet, dat merkt zelfs zo'n lazy bear als ik ;)
De hoofdzaak is echter dat we geluk hebben in hetgeen we doen!
Want geluk is immers onbetaalbaar, toch :)?

Want geluk is immers onbetaalbaar, toch :)?

Als ik zo eens naar je opsomming kijk is geluk anders behoorlijk prijzig :P

Supplementen valt wel mee, velen overdrijven met hun hele pillen dozen. Ik heb alleen visolie, multivits en vitaminen, super charge en dark matter. Whey doe ik ook lang mee aangezien ik maar 25gr per dag neem bij het ontbijt. 50 euro p/m is dan nog wel te doen.

Kleding is altijd prijzig. Broeken en truien en zo zit je al op 110-200 euro per stuk als je van een beetje merk wat wilt. Gelukkig zoek ik altijd naar goedkopere shizzle, maar dan nog 50-60euries. Dus dat is oppotten en 1x in de 3-4 jaar ga ik dan een dagje shoppen als een vrouw voor 400-500 euro's en zit er dan wel weer goed bij voor de komende jaren. Sportkleding kost geen drol, 5-10 euro per broek/shirt en gaan.

Sport abbo heb ik niet, maar was 70 euro per maand. Te ziek. Een Home gym is een flinke investering, maar betaald zichzelf op langer termijn terug. Sleeves en suits koop je ook niet elke maand en kun je ook lange tijd mee doen.

Meest prijzige is wekelijks de boodschappen hehe. Maar voor mij alleen + kat valt dat ook wel mee. 50-60 euro per week voor 5000kcal en katten grind en voer. Als ik dan een vrouw voor me in de lijn zie staan bij de kassa...140 euro per 4-5 dagen. En het merendeel is gewoon snoep en andere troep wat totaal niet vult noch voedzaam is. Als het voor een gezin was nog te begrijpen, maar dit is voor haar en haar man :O Lege kcal zijn duur. Dan koop ik liever voedzame en goedkopere voeding met 1 zak snoep er bij voor de hele week.

Laatst bewerkt:
70 euro per maand voor een sportschool pff. Vind 25 per maand meer dan zat.

• #3.500
70 euro per maand voor een sportschool pff. Vind 25 per maand meer dan zat.

Helemaal mee eens!
Maar tegenwoordig zijn sportscholen vaak een soort wellnesscenter geworden...zonnebank/sauna (waar je vervolgens geen gebruik van maakt, of het zou al een "gemengde"sauna moeten zijn ;))...en dan natuurlijk t.v. bij de cardioapparatuur opdat mensen naar hun favoriete t.v. programma kunnen kijken tijdens het sporten. Dure hightechapparatuur (halters en dumbbells zoek je vaak tevergeefs naar), animatie/opvang voor de kids, gratis DVD-verhuur, gratis koffie (terwijl ik helemaal geen koffie lust) of fris enz. Diverse sportinstructeurs/instructrices die meestal "verveeld" om zich heen kijkend rondlopen.
Je betaald vaak voor een heleboel service waar je dus geen gebruik van maakt.

Terug
Naar boven