- Waardering
- 1.436
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat doen wel meer powerlifters, na een training "nog even" de triceps helemaal oppompen met een oefening als bijv. push downs.
Hmmm....![]()
Ik had van de week bijna een paar dipstuenen gekocht, maar bedacht me dat ik een vriend van me jaren geleden een paar mooie RVS steunen had gegeven, en hij doet er niks meer mee.ik doe het laatste tijd ook, vind het wel prettig. al hebben m'n triceps een flinke opdonder gekregen van het dippen. tijd om te gaan dippen rene!
Jawel...ik heb deze week middagdienst en dan werk ik van 15.00-23.00.
Ik heb een hele tijd alleen maar dagdienst gehad van 07.00-15.00...en dat was wat trainen betreft niet verkeerd, want dan kun je altijd op dezelfde tijden trainen.
Training vandaag bij haeflandsport.
Bench Press (Touch & Go)20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 3x5x150kg...
En toen was het op......dat laatste set was zo'n "persset" en ging zo tergend traag dat ik besloot te stoppen. Ik denk dat ik verschijnselen van overtraindheid begin te krijgen...sinds september vorig jaar toch eigenlijk constant zwaar aan het trainen...en ik merk dat ik nu al moe ben, voordat ik begin (heb ik wel vaker last van
...maar nu nog extremer)...tevens merk ik doordat ik aan het afvallen ben, kracht verlies en last but not least...ik heb nu effies geen concreet doel...het nieuwe seizoen begint in oktober...en ik ben iemand die doelgericht moet trainen...ik moet dus ergens naar "toeleven".
Conclusie...effies gas terug nemen...gewoon met wat lichtere gewichten gaan stoeien...wel proberen de schade zoveel mogelijk te beperken.
Tegen de tijd dat er dan weer een wedstrijd zit aan te komen, zetten we de knop weer om. Desnoods een creatinekuur om dan paar kg bij te komen.
Creatine heb ik overigens altijd voor een belangrijke wedstrijd genomen...dit NK niet, omdat ik niet zwaarder wilde worden. Toch helpt creatine wellicht juist dat beetje wat nodig is...wellicht is het ook maar mentaal...maar m.b.v. creatine ben ik altijd zwaarder èn sterker geworden.
Als ik nu dus ga afvallen richting de 140kg en dan met een creatinekuur 3kg bijkom is dat geen ramp...ach ja...we zien wel tegen die tijd hoe e.e.a. dan gaat.
2e oefening: Floor Press with straight legs & close grip:3x5x100...de grond voelde hard en koud aan, brrr...dat komt natuurlijk omdat nu ik nog maar slechts 145kg weeg, mijn ribben uitsteken en ik veeeeeeeeeeeeel minder vet heb
3e oefening: Triceps push down...4x10x70kg...voelde goed aan...doe deze eigenlijk zelden of nooit, maar ik kreeg er toch wel een pomp van in mijn triceps.
4e oefening: Shoulder press (machine/seated) 5x5x100kg...gewoon een lekkere oefening...gaat me vrij goed af.
5e oefening: Front Latt Pull Down 20x50 & 6x8x70kg voelt als afsluiting aan als een soort rekoefening/strekoefening.
Goed...hoe nu verder...uiteraard blijf ik bankdrukken doen, maar zal naar mijn lichaam luisteren en effies wat rustiger aan gaan doen.
Daarnaast elke training dan ook een tricepsoefening (close grip benchpress/ triceps pushdown) een schouderoefening (shoulderpress/front raise) en een rugoefening (Pull Downs).

5x507 treden op en af lopen voor een paar ons (water waarschijnlijk) komt op mij over als hééél veel werk en inspanning voor weinig rendement.
![]()

Zo net effies mijn pauze op het werk...anderen zitten te roken, ik op DBB
5x die trappen op en neer lopen is wel wat veel van het goede...ik weet niet of dat mijn knieën me in dank zullen afnemen.
Een tripple vind ik eigenlijk al genoeg...ik ben niet zo'n strever Frans, dat zou je nu inmiddels toch al moeten weten
Wellicht dat het interessant is om te weten wat ik vandaag gegeten heb?
Ontbijt: 4 volkoren sneetjes met 2 spiegeleitjes en een halve L magere melk en een maatlepel weipoeder en 1 banaan.
Na het sporten: halve L magere melk met een maatlepel weipoeder en een banaan.
14.00: 125 gram zilvervliesrijst en een kipfilé van 250gram, alles zonder toevoegingen.
18.00: 500 gram magere kwark en een appel
21.30: 2 knäckebröd (volkoren) met de inhoud van een blik tonijn (in olijfolie, op waterbasis vind ik het maar smerig) en 0,5L magere melk en een sinasappel...
Als ik straks thuis kom wellicht nog wat melk en dat was het dan zo'n beetje...ik hou me goed eraan, hé![]()

Mijn weegschaal ging slechts tot 150kg...en aangezien ik in januari dat ruim woog, heb ik die gesloopt met mijn lomp gewicht...de weegschaal is dus defect...nu heeft mijn vriendin een nieuwe gekocht, maar zij wil niet dat ik daar op ga staan...ze is bang dat ik die ook sloop 
ik krijg van het lezen alleen al honger reneknap dat je dat volhoudt
...ik zou nu zo paar stevige volkoren boterhammen met pindakaas of nutella lusten...zucht
...
.ik geloof er ook niet zoveel van neeze zeggen altijd dat de levenskwaliteit er beter op wordt als je afvalt...ik waag het zeer te betwijfelen.

.

alleen maar water of thee voor deze jongen.
goed bezig rené volhouden.............. dan komen we elkaar onderweg wel tegen wat het gewicht betreft.....

Het is een straf Huggy, en één voor de rest van je leven...
Wat ik gegeten heb vandaag:
5 eieren
3 boterhammen
100 gr Brinta
35gram whey
0,5 ltr halfvolle melk
35gr whey
0,5 ltr magere melk
6 boterhammen
Rookvlees
Jong belegen kaas
Bakje Wiener melange
0,5 ltr magere melk
Satéh met satéh sauce
2 boterhammen
bamihapje
3 hamburgers
Blikje Cola
Blikje Cola
Blikje Spa (dorst van die snacks man...
Je doet het dus niet zo slecht Huggy.
Je kan trots op jezelf zijn!
Ik ga even 3000km hardlopen om al die Kcalorieën eraf te lopen...![]()

de gearkosten en dan heb ik verder geen weet wat de kosten van een kuurtje zijn en vaak rijzen ook de kosten voor kleding de pan uit...want velen die aan krachtsport doen hebben vaak geen gangbaar confectiemaatje meer (zelf heb ik colbertmaat 66 nodig, niet bepaald overal verkrijgbaar)...en kijk eens wat je op jaarbasis kwijt bent
.
?
70 euro per maand voor een sportschool pff. Vind 25 per maand meer dan zat.
)...en dan natuurlijk t.v. bij de cardioapparatuur opdat mensen naar hun favoriete t.v. programma kunnen kijken tijdens het sporten. Dure hightechapparatuur (halters en dumbbells zoek je vaak tevergeefs naar), animatie/opvang voor de kids, gratis DVD-verhuur, gratis koffie (terwijl ik helemaal geen koffie lust) of fris enz. Diverse sportinstructeurs/instructrices die meestal "verveeld" om zich heen kijkend rondlopen.