XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

geen idee. grootste hier was maat 42. zit zo strak dat ik denk een 44 te hebben. Cutten? Ik zit op 24% vet. Cutten ga ik pas doen ergens in juni/juli na een 2-3tal wedstrijden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.522
Waar jullie je druk om maken...gewoon een lekker ruim zittende joggingbroek aantrekken, en klaar is kees ;)

Vandaag heb ik geen warme maaltijd gehad, maar een andere lekkernij :lick:
Ik had van de slager filet americain (bij onze zuiderburen steak tartaar genoemd) meegenomen...verse uitjes erover met een vleugje peterselie en smullen maar (het moge duidelijk zijn dat het mij puur om de vegetarische ingrediënten ging ;)).
Het is overigens gemaakt van zeer mager rundvlees en zou dus eigenlijk moeten passen in een "dieet".

FiletAmericain.jpg

Daarna iets wat minder goed is voor de lijn :o...een Limburgse specialiteit: gebakken pastei...helaas van varkensvlees en niet echt het magere ;)...maar als je smaakpupillen ermee in aanraking komen, dan geraken deze in extase en komen zinderend van genot tot een climax.
Vooral als je de ene kant van het broodje besmeerd met echte appelstroop en die ene kant dus met pastei...het is die combinatie van zoete stroop met gebakken pastei die je in vervoering brengt.
Ik kreeg er echt een kleurtje van op mijn wangen :D.

3001_geb_pastei_half_C.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

klinkt goed huggy!
En... wordt er nog getraint?

Hoe gaat het met het lijnen, Huggy..? :roflol:

Praat me niet over broeken ! Nergens ken je normale broeken kopen rond de middel is vrijwel geen probleem, maar bij de benen ken ik bijna nergens in. Laatst via internet eens wat geprobeerd, kreeg ik broek binnen waar een gemiddelde feeder nog in past, en een t-shirt nog groter dan de gemiddelde vouwwagen.

klinkt goed huggy!
Spelbreker! :D

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Trouwens als je lekkere Filet Americain tot je beschikking hebt:

Versgebakken (wit) stokbrood (bij voorkeur meer dan een meter lang)
Smeren met een dun laagje echte (gezouten!) boter.
Dikke laag Filet Americain.
Scherpe mosterd.
Beetje Curry Ketchup
Rauwe uitjes.
Augurken schijfjes.
(zesenhalve liter) Tabasco!
Cayenne peper!

N'n Martino!!! :thumb:

E.v.t. kun je hem nog "smossen" met:
Sla...
Gekookte eieren! :thumb:
Tomaten.
Enz. enz. ;)

Wat Ansjovis er op is ook wel te doen. :D

Ik ga weer even janken... :huilen:

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Scherpe mosterd.
Beetje Curry Ketchup
Rauwe uitjes.
Augurken schijfjes.
Cayenne peper!

Sla...
Tomaten.
Enz. enz. ;)

hahahahaha godver... stelletje ouwehoeren:roflol::lol::haha: en ik zit dus weer tot aan mijn romp in de ijskast en mijn vrouwtje en kinderen trekken me aan de voeten.

• #3.529
klinkt goed huggy!

Morgen (donderdag dus) ga ik trainen!
Wat ben ik van plan?
Bankdrukken 5x5x140kg...ja een nieuwe cyclus rustig aan beginnen en dan zien waar ik uit kom.
Smal bankdrukken 3x5x120kg
Shoulder press 3x5x100
Triceps push down 3x10x75
Latt Pull Down 4x10x70kg
Hammer Curl...heel lang geleden ooit eens gedaan...rustig weer mee beginnen ook 3x10x?

Niets nieuws, maar wel 6 oefeningen i.p.v. 2 :)

Tevens krijg ik morgen mijn chains :banana: denk dat ik daar echter pas bij Leon a.s. maandag mee aan de slag kan...ik meen dat Jules al voorzichtig liet doorschemeren dat hij er in de sportschool liever geen sloperij van maakt ;)

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:19 ----------

Scherpe mosterd.
Beetje Curry Ketchup
Rauwe uitjes.
Augurken schijfjes.
Cayenne peper!

Sla...
Tomaten.
Enz. enz. ;)

:roflol: Zucht...vrees dat het zo met het lijnen wel erg moeilijk wordt...
Waarom maak je het me zo moeilijk ;) het water loopt me in de mond :lick:..."gelukkig" heb ik nog een bakje magere kwark bij me om dalijk te eten met een appeltje voor de dorst :janken:

Bij onze Oosterburen hebben ze een spreekwoord: "Zuviel des Guten kann wundervoll sein"! vrij vertaald: teveel van het goede kan wonderbaarlijk zijn ;)

Tevens krijg ik morgen mijn chains :banana: denk dat ik daar echter pas bij Leon a.s. maandag mee aan de slag kan...ik meen dat Jules al voorzichtig liet doorschemeren dat hij er in de sportschool liever geen sloperij van maakt ;)
;)

klopt idd ik spreek nu voorbarig maar ik heb het toevallig met Jules erover gehad hij stelt het gebruiken van chains niet op prijs.

• #3.531
klopt idd ik spreek nu voorbarig maar ik heb het toevallig met Jules erover gehad hij stelt het gebruiken van chains niet op prijs.

Jammer...wellicht dat er mogelijkheden zijn om een of ander "krachthonk" ergens in een hoekje van de sportschool voor hardcore powerlifting / strongman te creeëren?
Ik denk niet dat iedereen vanaf volgende week begint met bands/chains te trainen...het heeft eigenlijk alleen echt doel voor mensen die powerliftgericht trainen om in een bepaald deel van de beweging (eindfase) sterker te worden.

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

De openingspost van mijn topic 3 februari 2009

Naar aanloop van het NK bankdrukken van de Nederlandse Powerlifting Bond :thumbs:op 5 april 2009 bij KSV Atlas in Nijmegen leek het me leuk om een trainingslog bij te houden.

Na een kwakkelperiode van zo’n 10 jaar kreeg het “ijzervirus” me in 2003 weer te pakken en begon ik te trainen bij Paul Smeets in Hoensbroek. In 2007 kwam ik in contact met Leon Smeets :thumbs: uit Spaubeek (geen familie van Paul Smeets en voormalig bestuurslid van de NPB) en zich voor iedereen belangeloos en met veel toewijding inzet en aan wie ik veel te danken heb. Mijn PR is 200kg shirted (wedstrijdbeurt) en 170kg raw (wedstrijdbeurt). Mijn doel is om in april 210kg shirted te bankdrukken. Zondag 8 februari is er een bankdrukwedstrijd bij KSV Atlas en dat is dan meteen een serieuze “test” richting het NK.

---------- Toegevoegd om 23:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Dan een reactie van 13/2/2009

Vanmorgen getraind bij Haeflandsport in Brunssum:thumbs:

1) 5x5x140kg wide bench press

1)wide benchpress is voor mij een regular grip geworden...ik pak de halter met de ringvinger op de merklijn of zelfs nog breder. (ik voel het bankdrukken dan beter in mijn borstspieren, en de afstand die geduwd moet worden is korter)

Tot zover het verhaal dat 5x5 geen progressie brengt :p

Laatst bewerkt:
als je zegt dat je van nasi eten niet groot wordt ontstaat er een discussie.
omdat misschien met de nasi van de chinees om de hoek je niet groot wordt, wegens gebrek aan ingredieenten, maar de homemade nasi van de buurvrouw daarin tegen wel..
er zit namelijk kalkoen, kip, spek, ei, zilvervlies rijst, verschillende groeten, kruiden en bla bla bla in.

wat ik bedoel te zeggen is dat je 5x5 op 5x5 manieren kan uitvoeren..
er zijn veel verschillende methodes die al jaren meegaan en waarop wordt doorgebouwd, waarbij schemas worden verbeterd en veranderd.
de 5x5 zoals jij het gedaan hebt was het begin van je trainingen, de grote vooruitgang die je nu hebt kan misschien wel liggen aan de basis die je gebouwd hebt met 5x5.het kan ook zijn dat je weinig ervan merkte omdat je net begonnen was, dat je techniek nog niet top was, dat je voeding nog slechter was, er zijn vele factoren die je succes bepalen. 5x5 is er maar een heel klein onderdeel van..

bij mij komt 5x5 altijd ergens terug in een schema

tja ik denk als ik er toch ben, dan laat ik ook wel wat achter in jou log ;)

Jammer...wellicht dat er mogelijkheden zijn om een of ander "krachthonk" ergens in een hoekje van de sportschool voor hardcore powerlifting / strongman te creeëren?
Ik denk niet dat iedereen vanaf volgende week begint met bands/chains te trainen...het heeft eigenlijk alleen echt doel voor mensen die powerliftgericht trainen om in een bepaald deel van de beweging (eindfase) sterker te worden.

Natuurlijk daarvoor heb ik de bands gekozen........... Het gaat Jules erom dat er met chains eventueel beschadigingen aan de vloer kunnen ontstaan............ en onze beginnende vele male onervaren "Sportfreunde" er roekelozer mee zullen trainen/omgaan.......... Je kan het de een niet toestaan en de andere verbieden dat zou oneerlijk zijn........... Hij heeft zelf ook "chains" maar hier traint hij als ik het goed begrepen heb op zaterdagmiddag mee als de sportschool dicht is. ;)

• #3.535
als je zegt dat je van nasi eten niet groot wordt ontstaat er een discussie.
omdat misschien met de nasi van de chinees om de hoek je niet groot wordt, wegens gebrek aan ingredieenten, maar de homemade nasi van de buurvrouw daarin tegen wel..
er zit namelijk kalkoen, kip, spek, ei, zilvervlies rijst, verschillende groeten, kruiden en bla bla bla in.

wat ik bedoel te zeggen is dat je 5x5 op 5x5 manieren kan uitvoeren..
er zijn veel verschillende methodes die al jaren meegaan en waarop wordt doorgebouwd, waarbij schemas worden verbeterd en veranderd.
de 5x5 zoals jij het gedaan hebt was het begin van je trainingen, de grote vooruitgang die je nu hebt kan misschien wel liggen aan de basis die je gebouwd hebt met 5x5.het kan ook zijn dat je weinig ervan merkte omdat je net begonnen was, dat je techniek nog niet top was, dat je voeding nog slechter was, er zijn vele factoren die je succes bepalen. 5x5 is er maar een heel klein onderdeel van..

bij mij komt 5x5 altijd ergens terug in een schema

tja ik denk als ik er toch ben, dan laat ik ook wel wat achter in jou log ;)

Champ...berichten van jouw worden altijd op prijs gesteld :)!

5x5 is inderdaad voor diverse interpretaties vatbar...je kunt het doen met een aantal werksets met hetzelfde gewicht...of met opbouwend gewicht...en daarbij is training naast voeding, herstel en motivatie slechts één van de vele factoren.

Vandaag mijn chains gekregen!
Ze wegen ruim 15 kg samen...heb er meteen eens mee gestoeid...ik vond ze veel "prettiger" om mee te trainen dan met bands.
Bands zorgen constant voor een bepaalde spanning en je vooral met lichtere gewichten moet je moeite doen om de halter "rustig" te houden...anders begin je te zwieberen. Met chains is dit niet het geval...en je merkt inderdaad dat de eindfase zwaarder is.

Bench Press with Chains (15kg)
Tot 5x5x135 (halter + schijven+ chains) om te wennen aan de oefening...vervolgens met 90kg aan het halter en 30 kg chains (4 chains) 3x8...best wel wennen.
Jules heeft dus 2 kettingen gemaakt een ketting met dunne schakels die om de halter komt en dan vervolgens een ketting met dikke schakels die aan de dunne bevestigd wordt. Als de halter op mijn borst ligt, liggen de dikke schakels op de grond, en bij lockout ligt er dan nog 1-2 schakels op de grond.
Ben er vrij lang mee bezig geweest, waardoor de rest in het gedrang kwam...in snel tempo wat triceps push down gedaan (4x10x70)...front raises (3x10x20) en Latt Pull Down (4x8x70kg).

Als iemand nog tips heeft i.v.m. chains hoor ik het graag! :)

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Natuurlijk daarvoor heb ik de bands gekozen........... Het gaat Jules erom dat er met chains eventueel beschadigingen aan de vloer kunnen ontstaan............ en onze beginnende vele male onervaren "Sportfreunde" er roekelozer mee zullen trainen/omgaan.......... Je kan het de een niet toestaan en de andere verbieden dat zou oneerlijk zijn........... Hij heeft zelf ook "chains" maar hier traint hij als ik het goed begrepen heb op zaterdagmiddag mee als de sportschool dicht is. ;)

Ik begrijp het wel hoor...bands vind ik om mee te bankdrukken persoonlijk minder prettig...maar wil het nog wel eens proberen.

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

Wat Engels betreft is mijn kennis beperkt tot de basis...dat zijn best wel vrij lange documenten...vertel me maar wat de uitkomst is als je wilt :)

De eerste dat overgewicht geen extra blessures oplevert bij het uitvoeren van sport ten behoeve van afvallen, en uit het tweede blijkt dat 1/3 van de mensen die meewerkte aan een onderzoek voor gewichtsverlies ook daadwerkelijk hun nieuwe gewicht vasthielden.

Weight control behavior

Respondents self-identified their weight history experience. The lead-in to the questions on weight control history was: "Overall, what BEST describes your experience with your weight?" Respondents were asked to select one of the following: 1) I lost weight and have been able to keep it off, 2) I've lost weight but haven't been able to keep it off, 3) I've tried to lose weight but haven't been successful, 4) I've maintained my weight with conscious effort, 5) I've maintained my weight without effort, 6) I've gained weight and haven't tried to lose it, and 7) I pay no attention to my weight. Participants who reported that they lost weight and had been able to keep it off were defined as "successful weight losers", those who reported they had lost weight, but were unable to keep it off or had tried to lose weight but had not been successful were defined as "unsuccessful weight losers".
Weight control strategies

The 2004 Styles survey asked respondents about strategies to aid with losing weight or maintaining weight loss: "Below are some strategies people use to lose or maintain their weight. In the past 12 months, which of the following have you tried?" There were 18 strategies: 1) Reduce the amount of food you eat, 2) Exercise an average of at least 30 minutes per day, 3) Eat more fruits and vegetables, 4) Eat reduced calorie products, 5) Reduce high carbohydrate foods like bread or potatoes, 6) Eat smaller portion sizes, 7) Cut out sweetened beverages, 8) Eat reduced-carbohydrate food products, 9) Eat reduced-fat-products, 10) Count calories, 11) Reduce sedentary activities, 12) Consume over-the-counter diet products, 13) Reduce the amount of food prepared away from home, 14) Consume meal replacement products, 15) Incorporate physical activity into daily routines, 16) Go to formal weight loss program, 17) Keep a food diary, or 18) Use Internet web-site with individualized diet program. Respondents were also asked to report on their weekly weight control practices: "Which of the following, if any, do you do most days of the week?" and were asked to select all that applied from a list of 6 items. These items included: 1) Track how many calories you eat, 2) Track how many carbohydrates you eat, 3) Track how many grams of fat you eat, 4) Plan your meals and snacks throughout the day, 5) Think about the amount of food you put on your plate, and 6) Measure the amount of food you put on your plate. Respondents who did not select any of the listed activities were classified as "not specified". An additional question on the frequency of weighing oneself was asked in a separate question, "How frequently do you weigh yourself?" Respondents could select every day, every week, every month, every couple of months, about once a year or less, or never.

Hierboven staat een aantal dingen die lastig waren voor mensen die afvallen en dingen die hielpen bij het kwijtraken van gewicht en het vasthouden van het nieuwe!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

René ik heb net een nieuwe hond gekocht wat vind je ervan

Ik dacht dat je een foto van jezelf plaatste Frans! :D

• #3.539
De eerste dat overgewicht geen extra blessures oplevert bij het uitvoeren van sport ten behoeve van afvallen, en uit het tweede blijkt dat 1/3 van de mensen die meewerkte aan een onderzoek voor gewichtsverlies ook daadwerkelijk hun nieuwe gewicht vasthielden.

Weight control behavior

Respondents self-identified their weight history experience. The lead-in to the questions on weight control history was: "Overall, what BEST describes your experience with your weight?" Respondents were asked to select one of the following: 1) I lost weight and have been able to keep it off, 2) I've lost weight but haven't been able to keep it off, 3) I've tried to lose weight but haven't been successful, 4) I've maintained my weight with conscious effort, 5) I've maintained my weight without effort, 6) I've gained weight and haven't tried to lose it, and 7) I pay no attention to my weight. Participants who reported that they lost weight and had been able to keep it off were defined as "successful weight losers", those who reported they had lost weight, but were unable to keep it off or had tried to lose weight but had not been successful were defined as "unsuccessful weight losers".
Weight control strategies

The 2004 Styles survey asked respondents about strategies to aid with losing weight or maintaining weight loss: "Below are some strategies people use to lose or maintain their weight. In the past 12 months, which of the following have you tried?" There were 18 strategies: 1) Reduce the amount of food you eat, 2) Exercise an average of at least 30 minutes per day, 3) Eat more fruits and vegetables, 4) Eat reduced calorie products, 5) Reduce high carbohydrate foods like bread or potatoes, 6) Eat smaller portion sizes, 7) Cut out sweetened beverages, 8) Eat reduced-carbohydrate food products, 9) Eat reduced-fat-products, 10) Count calories, 11) Reduce sedentary activities, 12) Consume over-the-counter diet products, 13) Reduce the amount of food prepared away from home, 14) Consume meal replacement products, 15) Incorporate physical activity into daily routines, 16) Go to formal weight loss program, 17) Keep a food diary, or 18) Use Internet web-site with individualized diet program. Respondents were also asked to report on their weekly weight control practices: "Which of the following, if any, do you do most days of the week?" and were asked to select all that applied from a list of 6 items. These items included: 1) Track how many calories you eat, 2) Track how many carbohydrates you eat, 3) Track how many grams of fat you eat, 4) Plan your meals and snacks throughout the day, 5) Think about the amount of food you put on your plate, and 6) Measure the amount of food you put on your plate. Respondents who did not select any of the listed activities were classified as "not specified". An additional question on the frequency of weighing oneself was asked in a separate question, "How frequently do you weigh yourself?" Respondents could select every day, every week, every month, every couple of months, about once a year or less, or never.

Hierboven staat een aantal dingen die lastig waren voor mensen die afvallen en dingen die hielpen bij het kwijtraken van gewicht en het vasthouden van het nieuwe!

O.K....thnx :) Dat afvallen lastig was wist ik al ;)

afvallen is heel eenvoudig.. gewoon meedoen aan de mr universe verkiezing :D

(geldt voor mij ook helaas :sad:)

Terug
Naar boven