AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Je kunt gelukkig wel tegen een grapje! :)
Nu we het toch over "h**ren" hebben...kon je de volgende al?:

Een Hollander gaat in Belgie naar een hoerenkast. De Hollander en de madam kleden zich uit. De madam kijkt eens naar die Hollander en zegt: “Wat hebde gij een klein fluitje.” De Hollander kijkt eens naar de madam en zegt: “Ik wist ook niet dat ik in zo’n grote zaal moest spelen!” :roflol:

:roflol:hahahaha ken je deze al

Een vrachtwagenchauffeur neemt een liftster mee. Na vijf minuten zegt die liftster al: 'Hé, zullen we een nummertje maken?' 'Hou even op, zeg,' zegt de vrachtwagenchauffeur: 'Ik ben gelukkig getrouwd, ik heb drie kinderen. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.' Na een half uurtje begint de liftster weer: 'Laten we nou een nummertje maken.' De chauffeur kijkt eens naar de liftster: ze heeft joekels van t**ten. 'Nou, vooruit dan,' zegt de chauffeur, 'maar we doen het wel onder de wagen.' 'Dat is goed,' zegt de liftster. Dus de chauffeur zet zijn wagen aan de kant, en ze kruipen onder de auto. Terwijl ze zo bezig zijn, ziet die chauffeur ineens twee leren laarzen naast zich staan. Een politieagent. 'Wat zijn we aan het doen?' vraagt de agent. 'Ik denk dat ik een lekke olieleiding heb,' zegt de chauffeur. 'Dan mag je je handrem ook wel eens nakijken,' zegt de agent, 'want je wagen staat 400 meter verderop.'

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.702
:roflol:hahahaha ken je deze al

Een vrachtwagenchauffeur neemt een liftster mee. Na vijf minuten zegt die liftster al: 'Hé, zullen we een nummertje maken?' 'Hou even op, zeg,' zegt de vrachtwagenchauffeur: 'Ik ben gelukkig getrouwd, ik heb drie kinderen. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.' Na een half uurtje begint de liftster weer: 'Laten we nou een nummertje maken.' De chauffeur kijkt eens naar de liftster: ze heeft joekels van t**ten. 'Nou, vooruit dan,' zegt de chauffeur, 'maar we doen het wel onder de wagen.' 'Dat is goed,' zegt de liftster. Dus de chauffeur zet zijn wagen aan de kant, en ze kruipen onder de auto. Terwijl ze zo bezig zijn, ziet die chauffeur ineens twee leren laarzen naast zich staan. Een politieagent. 'Wat zijn we aan het doen?' vraagt de agent. 'Ik denk dat ik een lekke olieleiding heb,' zegt de chauffeur. 'Dan mag je je handrem ook wel eens nakijken,' zegt de agent, 'want je wagen staat 400 meter verderop.'

:roflol: Leuk!

Hahahaha!!! :roflol:

De NPB is actief bezig met ledenwerving...denk daarbij aan de voorbeelden die ik noemde. Tevens wordt hier op het forum door mij en andere leden van de NPB vaker topic's geopend waarin erop geattendeerd wordt dat er bijvoorbeeld wedstrijden zijn. De belangstelling is echter maar mondjesmaat, want de mensen van dit forum die daadwerkelijk komen zijn meestal op één hand te tellen.

Verder heeft de NPB een website waarop o.a. alle actuele evenementen en uitslagen vermeld staan. Het grote probleem is dat de financiële middelen heel erg beperkt zijn. De subsiediekraan is dichtgedraaid en een serieuze sponsor is er niet. Maar als jij ideeën hebt, hoor ik het graag :)

Je begrijpt me niet of ik druk me slecht uit, de mensen die je op dit forum overtuigd om mee te doen tonen al enige interrese in krachtsport. Ik spreek over mensen die nog nooit een barbell hebben vastgenomen. Je kan miss bv met een school afspreken om een paar gymlessen bij jullie in een gym te houden ofzo om zo nieuw bloed te vinden ;)

• #3.705
Je begrijpt me niet of ik druk me slecht uit, de mensen die je op dit forum overtuigd om mee te doen tonen al enige interrese in krachtsport. Ik spreek over mensen die nog nooit een barbell hebben vastgenomen. Je kan miss bv met een school afspreken om een paar gymlessen bij jullie in een gym te houden ofzo om zo nieuw bloed te vinden ;)

Beste Wauter...ik begrijp heel goed wat je bedoelt...hieronder een specifiek voorbeeld....de open dag op het Arcus College te Heerlen (2008)...(VMBO).

"Op 26 januari 2008 vond er op het Arcus College te Heerlen een open dag plaats. Naast het promoten van de vele (technische) lesmogelijkheden, werd er ook een demonstratie powerliften gehouden. Het Arcus College wilde zo haar betrokkenheid laten zien met topsport waarin het veelal ook om de techniek gaat. Daarnaast was dit een mogelijke gelegenheid om het powerliften in Nederland te promoten.

Om het niet alleen bij kijken te laten werd er ook een heuse wedstrijd georganiseerd. Zo konden de nieuwsgierigen eens nader in aanraking komen met het powerliften. En bij een echte wedstrijd hoort ook een echte hoofdprijs: een Ipod Shuffle. Deze prijs wilde iedereen natuurlijk wel in de wacht slepen. Om het voor iedereen toegankelijk te houden werd er eerst gebankdrukt met een lege stang om even te oefenen. Daarna de stang gevuld met 1/3 van het lichaamsgewicht, die dan zo vaak als ze maar konden omhoog geduwd moest worden. Dat er diversiteit was in de deelnemers blijkt wel uit het volgende. Het aantal keren dat de stang omhoog geduwd kon worden varieerde van 10 maal tot maar liefst 76 maal! Het moge duidelijk zijn dat deze kanjer tevens de winnaar is geworden.
Zo gedurende de dag kwamen toch heel wat verborgen talenten naar boven gedoken. Men stond er zelf ook versteld van. Sommigen waren zo enthousiast dat ze nog eens wilde bankdrukken om alsnog te kunnen meedingen naar de hoofdprijs. Op een groot Tv-scherm werden DVD’s van wedstrijden van de Nederlandse Kampioenschappen afgespeeld. Zo kon het aanwezige publiek nog beter het gevoel krijgen hoe het er tijdens een echte wedstrijd aan toe gaat. Het woord demonstratie zegt het al: we moesten natuurlijk ook laten zien hoe het echt moet. Op de drie verschillende disciplines van het powerliften – te weten kniebuigen, bankdrukken en deadliften - heb ik die dag de nodige kilo’s in de lucht gekregen.

Ik kijk terug op een zeer geslaagde open dag en een zeer geslaagde demonstratie. Dat blijkt naar mijn mening zeker uit het grote aantal deelnemers en toeschouwers. Vooral ’s morgens was het erg druk. Hopelijk zien we nog een aantal van deze kandidaten terug op een wedstrijd of op het Arcus College natuurlijk!
Graag wil ik de directie van het Arcus College bedanken voor hun medewerking en ondersteuning. Daarnaast wil ik ook de mensen bedanken die mij geholpen hebben bij de demonstratie: Leon Smeets, Danny van Dorsten, Ylke Vaassen en Pardeep Kailey.
Frank van Laarhoven".

Bij Leon Smeets (bondscoach junioren) komen ook wel paar jongeren over de vloer die powerliften...Leon doet zich werkelijk alle moeite.
Toch zie je vaak dat sommigen na verloop van tijd afhaken...studeren, andere interesses (vechtsport), het vrouwelijke geslacht...het zijn allemaal redenen waarom er niet doorgezet wordt. Tevens is powerliften hard werken...je zult toch wel zo'n 3x per week hard moeten trainen om progressie te boeken.

Ik citeer nu Eric Butzelaar (medeoprichter Powerlifting Holland) waar ik me volledig in kan vinden:

"Powerlifting is altijd een kleine sport geweest en zal het volgens mij ook blijven. Tegenwoordig zijn er zoveel leuke dingen die je kunt doen zonder dat het enige lichamelijke inspanning kosten, zoals sms’en, msm’en, hives is er bij gekomen. Voor dit soort activiteiten is geen doorzettingsvermogen of enige toewijding vereist, dus leuk, heel toegankelijk en totaal zonder enige verplichting. Onder deze nieuwe ontwikkelingen in de huidige tijd hebben alle verenigingssporten te lijden, je hoort bij alle sportverenigingen of het nu volleybal, basketbal of zwemmen is dat de ledentallen dramatisch teruglopen".

Tof initiatief, hopelijk word het nog altijd gedaan:) Over dat sommige zaken meer interresanter zijn dan powerliften. Over dat sms'sen en al die hyvesshit ben ik het helemaal eens maar mijn coach heeft me verteld dat er een periode zal komen waarin ik sowieso wat minder zal trainen. Ik studeer nog namelijk en als ik daarna begin te werken en huisje tuintje vrouwtje heb kruipt daar ook wat tijd in ;) Momenteel draait mijn leven rond niet veel anders dan studeren en trainen, vind ik niet erg en ik weet dat ik sommige dingen wel mis maar dat heb ik er dan wel voor over.

• #3.707
Tof initiatief, hopelijk word het nog altijd gedaan:) Over dat sommige zaken meer interresanter zijn dan powerliften. Over dat sms'sen en al die hyvesshit ben ik het helemaal eens maar mijn coach heeft me verteld dat er een periode zal komen waarin ik sowieso wat minder zal trainen. Ik studeer nog namelijk en als ik daarna begin te werken en huisje tuintje vrouwtje heb kruipt daar ook wat tijd in ;) Momenteel draait mijn leven rond niet veel anders dan studeren en trainen, vind ik niet erg en ik weet dat ik sommige dingen wel mis maar dat heb ik er dan wel voor over.

Je trainer is een wijs man met een vooruitziende blik ;)
Gewoon volhouden en regelmatig blijven trainen :)
Suc6 met je studie en je training!

ik heb het ook. ik zit 4 dagen per week van 9 tot 5 op school, van daar meteen naar de sportschool ben ik rond half 7 daar. half 9 weer richting huis 9 uur half 10 thuis. dan blijft er niet veel meer over van de dag maarja je moet wat.

Hier in terneuzen kunnen de kinderen op een middelbare school kiezen voor een sportklas.
Die kunnen dan een bepaalde periode gaan fitnessen.
Dan gaan ze naar de sportschool waar ik ook heb getraind.
Begeleiders die 0,0 verstand hebben van alles wat boven huisvrouwen fitness uitstijgt, en de kinderen maar wat laten spelen...

Ik heb bijv. mijn collega's ook al eens proberen aan te sporen om in "onze" vrije week eens wat te doen, maar heb daar ook niet veel succes...

Je trainer is een wijs man met een vooruitziende blik ;)
Gewoon volhouden en regelmatig blijven trainen :)
Suc6 met je studie en je training!

true, ik heb dan ook ongelovelijk veel respect voor hem. Hij heeft een eigen zaak + een gezinnetje en doet mee aan competitie op hoog niveau en zo iemand met beperkte vrije tijd wil voor mij tijd vrijmaken, daar kan je alleen maar hard van gaan trainen;)

• #3.711
Hier in terneuzen kunnen de kinderen op een middelbare school kiezen voor een sportklas.
Die kunnen dan een bepaalde periode gaan fitnessen.
Dan gaan ze naar de sportschool waar ik ook heb getraind.
Begeleiders die 0,0 verstand hebben van alles wat boven huisvrouwen fitness uitstijgt, en de kinderen maar wat laten spelen...

Ik heb bijv. mijn collega's ook al eens proberen aan te sporen om in "onze" vrije week eens wat te doen, maar heb daar ook niet veel succes...

Ik heb dat ook gezien in de sportschool waar ik voorheen getraind heb...op maandagmorgen kwam dan een klas van de middelbare school, met pubers wiens testosterongehalte uitstekend was, maar wiens belangstelling voor krachtsport toch wel beperkt was. Maar de begeleiding was ook minimaal...ze kregen kort een algemene instructie en werden vervolgens aan hun lot overgelaten. Soms toonde de instructor nog wel enigzins belangstelling in de meisjes die al de fysieke rondingen van een volwassen vrouw hadden ;).

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

true, ik heb dan ook ongelovelijk veel respect voor hem. Hij heeft een eigen zaak + een gezinnetje en doet mee aan competitie op hoog niveau en zo iemand met beperkte vrije tijd wil voor mij tijd vrijmaken, daar kan je alleen maar hard van gaan trainen;)

Mooi dat je respect hebt en e.e.a. niet als vanzelfsprekend ervaard en mooi dat hij je weet te motiveren!

• #3.712
Vandaag eens gaan experimenteren met de neckpress :):

Ik heb vaak beweerd dat het een oefening is die een verhoogd risico op blessure's tot gevolg kan hebben.
En dat klopt!
Maar waarom klopt dat?
Omdat men verkeerde instructies krijgt en volgt (net als bij de Latt Pull Down in the Neck). Je leest vaker dat je bij deze oefening de halter tot in je nek moet laten zakken...door de extreme stand van je schouders kun je als je minder flexibel bent dan inderdaad blessure's krijgen.
Als je nu de halter tot halverwege je oren laat zakken (onderkant schedel) zoals op de illustratie duidelijk is te zien en niet je hoofd naar voren doet kiepen (zoals je heel vaak ziet) voorkom je veel blessureleed.

In het verleden deed ik de oefening als volgt:
De halter vanaf de bovenborst boven het hoofd drukken totdat de armen gestrekt zijn, dan de halter achter je hoofd laten zakken tot halverwege je oren (dus niet tot in je nek op de trapezius leggen), vervolgens weer de halter boven het hoofd drukken en tenslotte de halter weer laten zakken tot op de bovenborst. Dat is dan één rep.

P.S. wel opletten met je neus! ;)

P.S. het is overigens een mythe om te denken dat de Neck Press bedoelt is om de achterkant van je schouders te trainen...daarvoor zijn weer andere oefeningen.
Neck Press pakt net als Front Press de vorenste schouderkoppen (en in mindere mate de zijkant van je schouders) aan. Het is dus een variant...het verschil zit hem in details...meestal zul je een minder holle rug maken bij de Neck Press dan bij de Front Press en pakt de Neck Press iets meer de trapezius aan en de Front Press wat meer de bovenkant borst aan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag eens gaan experimenteren met de neckpress :):

Ik heb vaak beweerd dat het een oefening is die een verhoogd risico op blessure's tot gevolg kan hebben.
En dat klopt!
Maar waarom klopt dat?
Omdat men verkeerde instructies krijgt en volgt (net als bij de Latt Pull Down in the Neck). Je leest vaker dat je bij deze oefening de halter tot in je nek moet laten zakken...door de extreme stand van je schouders kun je als je minder flexibel bent dan inderdaad blessure's krijgen.
Als je nu de halter tot halverwege je oren laat zakken (onderkant schedel) zoals op de illustratie duidelijk is te zien en niet je hoofd naar voren doet kiepen (zoals je heel vaak ziet) voorkom je veel blessureleed.

In het verleden deed ik de oefening als volgt:
De halter vanaf de bovenborst boven het hoofd drukken totdat de armen gestrekt zijn, dan de halter achter je hoofd laten zakken tot halverwege je oren (dus niet tot in je nek op de trapezius leggen), vervolgens weer de halter boven het hoofd drukken en tenslotte de halter weer laten zakken tot op de bovenborst. Dat is dan één rep.

P.S. het is overigens een mythe om te denken dat de Neck Press bedoelt is om de achterkant van je schouders te trainen...daarvoor zijn weer andere oefeningen.
Neck Press pakt net als Front Press de vorenste schouderkoppen (en in mindere mate de zijkant van je schouders) aan. Het is dus een variant...het verschil zit hem in details...meestal zul je een minder holle rug maken bij de Neck Press dan bij de Front Press en pakt de Neck Press iets meer de trapezius aan en de Front Press wat meer de bovenkant borst aan.

Weer een mooie uitleg René.Ik kan de nek press echter niet uitvoeren omdat ik de halter op deze manier niet in de nek kan leggen (ook niet halverwege het oor) Ik ben te stijf:o.......... Dit heb ik trouwens nooit gekunt, ook niet toen ik jonger was................ Ik denk ook niet dat het bij mij met lenigheid te maken heeft ik turnde toen best op een hoger niveau;). Maar goed dat was in de vorige eeuw.:D

• #3.714
Weer een mooie uitleg René.Ik kan de nek press echter niet uitvoeren omdat ik de halter op deze manier niet in de nek kan leggen (ook niet halverwege het oor) Ik ben te stijf:o.......... Dit heb ik trouwens nooit gekunt, ook niet toen ik jonger was................ Ik denk ook niet dat het bij mij met lenigheid te maken heeft ik turnde toen best op een hoger niveau;). Maar goed dat was in de vorige eeuw.:D

Dan moet je deze oefening ook niet doen!
Ik heb het vandaag eens met een bezemsteel geprobeerd...en ik heb dus minder het probleem met flexibiliteit dan ik dacht.
Wat ik weer nauwelijks kan is een backsquat met de handen aan het halter...ik krijg dan het idee dat mijn schouderspieren op scheuren staan.

Waarom ik de neckpress nog eens wil proberen is omdat ik naar mijn mening de oefening dan stricter uitvoer...je maakt bij een neckpress namelijk echt niet een holle rug zoals bij een front press (wat dus een vorm van cheaten is). Nadeel is dat je minder gewicht aankunt (wellicht juist omdat je de oefening stricter doet uitvoeren?).

Laatst bewerkt:
Dan moet je deze oefening ook niet doen!
Ik heb het vandaag eens met een bezemsteel geprobeerd...en ik heb dus minder het probleem met flexibiliteit dan ik dacht.
Wat ik weer nauwelijks kan is een backsquat met de handen aan het halter...ik krijg dan het idee dat mijn schouderspieren op scheuren staan.

Waarom ik de neckpress nog eens wil proberen is omdat ik naar mijn mening de oefening dan stricter uitvoer...je maakt bij een neckpress namelijk echt niet een holle rug zoals bij een front press (wat dus een vorm van cheaten is). Nadeel is dat je minder gewicht aankunt (wellicht juist omdat je de oefening stricter doet uitvoeren?).

ik denk dat je deze bedoeld alleen zonder leg drive;) de enige manier dat ik de halter zo vast kan pakken is als ik "post mortem" ben

http://www.youtube.com/watch?v=OZc6J89b1-E

• #3.716
Het is natuurlijk bruut met de gewichten waarmee hij dat doet :eek:
Tis meer een soort "neckpushpress".
Ik vrees dat als ik zo de halter in mijn nek liet bouncen ik rijp voor de E.H.B.O zou zijn :o

Lol @ "now it's heavy", alsof de andere sets licht waren. :roflol:

Het is natuurlijk bruut met de gewichten waarmee hij dat doet :eek:
Tis meer een soort "neckpushpress".
Ik vrees dat als ik zo de halter in mijn nek liet bouncen ik rijp voor de E.H.B.O zou zijn :o

Ja, toen ik het filmpje de eerste keer zag dacht ik dat hij ging squaten:eek:

Terug
Naar boven