Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die jongen is 15, net als Nick, Yeahbuddy!!! Ik zou het toch niet goed vinden als Nick iedere avond een sixpack Kasteelbier naar binnen zou gaan zitten klokken!![]()
Geen Kasteeltjes voorlopig dan! 
hmm ja ben 15j, ik ga gwn eten tot ik erbij neerval :d
wat is beter, vettig? of eerder gezond..
en nog iets, kwark is da hetzelfde als oorlogspap ?

Gezond eten dient altijd de voorkeur te hebben!!!
Je hebt er niets aan als je veel calorieën binnenkrijgt met weinig voedingswaarde. En sterker en groter worden is leuk, maar het is nog veel leuker als je aderen niet al op je 50e helemaal zijn dichtgeslipt
Wat jij moet doen is goed het etiket lezen van de artikelen wat je eventueel koopt...kijk onder voedingswaarde per 100 gram (onderaan onderstaande etiket)
Belangrijk is dat er relatief veel eiwitten inzitten...kijk uit met vet...vet hoeft niet verkeerd te zijn, zolang het hoofdzakelijk Onverzadigde Vetten zijn en niet Verzadigde Vetten...daar is ook een ezelsbruggetje voor:
O nverzadigde Vetten zijn O.K.
V erzadigde Vetten zijn V erboden
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Magere kwark
Magere kwark is waarschijnlijk het beste zuivelproduct wat er is. Magere kwark bevat zoals de naam al doet vermoeden weinig vet. Verder is het beter dan yoghurt vanwege het hoge eiwitgehalte. Eiwitten functioneren als bouwstof voor je lichaam. Ze herstellen je spieren na intensief gebruik. Verder heeft kwark een relatief lage calorische waarde.
Verder is het beter dan yoghurt vanwege het hoge eiwitgehalte. Eiwitten functioneren als bouwstof voor je lichaam. Verder heeft kwark een relatief lage calorische waarde.
Er zijn niet veel mensen die kwark lusten. Maar je kunt het zelf lekker maken. Hieronder een aantal tips:
Koop liever geen vruchtenkwark zoals bijvoorbeeld Optimel. Deze zuivelproducten bevatten geur- en smaakstoffen zoals aspartaam en zijn vrij duur!
- Mix je kwark met honing of jam.
- Gooi een handje noten (bijv. amandelen, hazelnoten of walnoten) door je kwark.
- Mix je kwark met muesli of rozijnen.
- Doe fruit door je kwark. Erg gezond!
Voedingswaarde (gemiddelde) magere kwark per 100 gram
Energie: 45 kcal, 225 kJ
Eiwit: 10 gram
Koolhydraten: 3 gram
Vet: 0.1 gram
---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------
Magere kwark kun je overigens in elke supermarkt kopen (meestal staat het bij gekoelde producten zoals pudding, yoghurt enz) en is nog goedkoop ook!![]()

thnx voor alle informatie, really apriciate it !
nog 1 vraagje, wat zou ik de komende dage best kopen voor mijn voorraad thuis (om bij te komen) en hoeveel zou ik ervan moeten eten per dag?
---------- Toegevoegd om 16:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------
je zegt ook zoweinig mogelijk vetten, maar is het niet de bedoeling dat ik bijkom in vet dan ?
) voor jonge mensen die willen aankomen.
...

msn?LEES goed wat ik schrijf...zo weinig mogelijk Verzadigde vetten!
Pinda's en pindakaas zit boordevol vet, desondanks is het een vrij gezond product omdat het hoofdzakelijk om Onverzadigde vetten gaat.
Dit verschil is heel belangrijk om te onthouden!
Ik neem niet aan dat het je bedoeling is om alleen maar "vetter" te worden, toch?
Het streven zou moeten zijn om zoveel mogelijk vetvrije massa aan te zetten, toch?
Een praktijkvoorbeeld....van roomijs en milkshake's kom je aan...roomijs zit echter boordevol verzadigd vet en veel koolhydraten...milkshake's hoofdzakelijk eiwitten.
Begin je zuivelproductie op te schroeven!
Je bent 15 jaar en volle melk zal wel geen probleem geven...drink zoveel mogelijk melk. Mark Rippetoe heeft het over een gallon per dag (dat is 3,5L) voor jonge mensen die willen aankomen.
Drink gewoon om de 2-3 uur 0,5 L (volle) melk.
En eet kwark...doe in de kwark bananen of druiven...kwark is zoals je nu inmiddels weet boordevol eiwitten en bananen en druiven zijn boordevol koolhydraten.
Nog een goedkope manier om veel eiwitten binnen te krijgen is het eten van pinda's...
De voedingswaarde van pinda's is heel hoog (zo'n 650 kcal per 100 gram)...per 100 gram heb je bijna 30 gram eiwitten, 60 gram vetten en 10 gram koolhydraten.
Dat is naar mijn mening de top 3 van een goedkope manier om veel eiwitten en onverzadigde vetten binnen te krijgen.
zizo, ik ben vandaag kwark gaan kopen.. nu alleen eten !LEES goed wat ik schrijf...zo weinig mogelijk Verzadigde vetten!
Pinda's en pindakaas zit boordevol vet, desondanks is het een vrij gezond product omdat het hoofdzakelijk om Onverzadigde vetten gaat.
Dit verschil is heel belangrijk om te onthouden!
Ik neem niet aan dat het je bedoeling is om alleen maar "vetter" te worden, toch?
Het streven zou moeten zijn om zoveel mogelijk vetvrije massa aan te zetten, toch?
Een praktijkvoorbeeld....van roomijs en milkshake's kom je aan...roomijs zit echter boordevol verzadigd vet en veel koolhydraten...milkshake's hoofdzakelijk eiwitten.
Begin je zuivelproductie op te schroeven!
Je bent 15 jaar en volle melk zal wel geen probleem geven...drink zoveel mogelijk melk. Mark Rippetoe heeft het over een gallon per dag (dat is 3,5L) voor jonge mensen die willen aankomen.
Drink gewoon om de 2-3 uur 0,5 L (volle) melk.
En eet kwark...doe in de kwark bananen of druiven...kwark is zoals je nu inmiddels weet boordevol eiwitten en bananen en druiven zijn boordevol koolhydraten.
Nog een goedkope manier om veel eiwitten binnen te krijgen is het eten van pinda's...
De voedingswaarde van pinda's is heel hoog (zo'n 650 kcal per 100 gram)...per 100 gram heb je bijna 30 gram eiwitten, 60 gram vetten en 10 gram koolhydraten.
Dat is naar mijn mening de top 3 van een goedkope manier om veel eiwitten en onverzadigde vetten binnen te krijgen.
zizo, ik ben vandaag kwark gaan kopen.. nu alleen eten !
maar kheb een vraagje, ik train nu ongeveer 6maand, is het dan allemaal voor niets geweest?

oke, en in de periode dat ik probeer bij te komen, zou ik dan moetten trainen ?Natuurlijk niet, iedere beginner knooit wat aan de eerste maanden er zijn er maar bar weinig die al super begonnen. Het kan vele male erger![]()
oke, en in de periode dat ik probeer bij te komen, zou ik dan moetten trainen ?

rene.hamers@live.nloke, en in de periode dat ik probeer bij te komen, zou ik dan moetten trainen ?
.toegevoegd.Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je me een privé bericht wilt sturen kan dat via DBB, maar ik heb er ook geen probleem mee als je me mailt...en heb er ook geen problemen mee als anderen mijn emailadres zienrene.hamers@live.nl
---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------
Het is zoals Mistery alreeds aangeeft...natuurlijk moet je trainen...je wilt toch het liefst spiermassa aanzetten neem ik aan?
En laat eens weten hoe jouw training er uit ziet.
toegevoegd.
trainingsschema:maandag borst, biceps
dinsdag triceps, schouders
woensdag rust
donderdag borst, biceps
vrijdag triceps schouders

Tja...ik zal eerlijk zijn...het is natuurlijk incompleet...ik zie geen rug en benentraining? Daarnaast weet ik niet welke oefeningen je doet en hoeveel reps/sets je doet?
Een goed schema voor beginners is naar mijn mening dat van Mark Rippetoe...over hem vind je heel veel op dit forum en ook op de rest van internet.
Hieronder een bekend voorbeeld van een workout.
Het betreft typische compoundoefeningen waarover ik het alreeds eerder had...de basis van krachttraining bestaat uit 5 oefeningen...
Squat, Deadlift, Bench Press, Overhead Press, Barbell Row.
Workout A
Workout B
- Squats: 3 x 5
- Bench Press: 3 x 5
- Deadlift: 1 x 5
- Dips (weighted): 2 x 5-8
3 x per week train je.
- Squats: 3 x 5
- Overhead Press: 3 x 5
- Barbell Rows: 3 x 5
- Chin-ups: 3 x 8
The following week, your schedule will look like this:
- Monday: Workout A
- Wednesday: Workout B
- Friday: Workout A
- Monday: Workout B
- Wednesday: Workout A
- Friday: Workout B
---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------
Via deze weblink kun je schema's downloaden
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Tools_and_Downloads

tnx !!
maar rug train ik ook ze, ben ik vergete ertusse te zetten
ik heb juist havermout gekocht..
per 40g :
energie, kcal 142 (7%)
suikers 0,4g (<1%)
vetten 3,2g (5%)
verzadigd vet: 0,6g (3%)
zout: (<1%)
is da goe voor mij ?![]()

zou ik me ook proteine shakes aanschaffen ?
---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------
oefeningen die ik doe als ik borst train :
benchpress (bar van 20kg):
12x 12kg
10x 15kg
8x 17kg
flayers:
5 sets
12x 10kg
bar van 20kg plat op bankje:
naar omhoog trekken (biceps &borst)
10x 7kilo
10x 5kilo