AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

oke, en moet ik die havermout voor ofna training drinke

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.202
oke, en moet ik die havermout voor ofna training drinke

Havermout bij het ontbijt...niet na een training!
Havermout bevat immers langzame koolhydraten die langzaam verteerd worden, weet je nog?
Na een training zou je het beste een combinatie van snelle eiwittten en snelle koolhydraten kunnen nemen (wheyproteïne en bananen, druiven).
Je spieren hebben namelijk dan extra behoefte aan "snelle brandstof" ;)

• #4.203
Tip...open op dit forum een log!
Dan zul je meer feedback krijgen dan alleen maar in mijn log.
Plaats daar je trainingen en je voedingsschema...zeker weten dat je reacties zult krijgen.

MAAAAAR vooral maak je doelstelling duidelijk...waar ligt je voorkeur...wil je bodybuilder, strongman, gewichtheffer of powerlifter worden?
Of wil je je eerst eens oriënteren en dan wel zien waar je terecht komt?
Vergeet niet dat je dan ronddobberd op een stuurloos bootje in de woelige wateren van de krachtsportwereld en de wind (het toeval) bepaald waar je uiteindelijk zult terecht komen.

Een doel voor ogen hebben en keuzes maken is heel belangrijk!
Bezint eer ge begint (een goed begin is het halve werk);)

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Mijn eigen doelstelling:

2011 is het WK Bankdrukken voor Masters in Denemarken.
Ik hoop dat ik daaraan kan meedoen en dan het maximale uit mezelf zal weten te halen.

Meedoen lijkt easy...maar er mogen per land slechts 2 man per gewichscategorie meedoen.
In NL hebben we 3 man in mijn leeftijds- en BDWklasse waarvan de prestaties kort bij elkaar liggen (Djindra Badal, Robert Meinen en ik zelf).
Op het moment dat we alle drie de intentie hebben om mee te doen, zullen we ons toch moeten "qualificeren".

In elk geval richt ik mijn training op het BD...borst, triceps, schouders en rug wil ik sterker maken en natuurlijk werken aan techniek en meer halen uit een bandrukshirt, want daar ligt ook winst te halen :).

In NL hebben we 3 man in mijn leeftijds- en BDWklasse waarvan de prestaties kort bij elkaar liggen (Djindra Badal, Robert Meinen en ik zelf).

Is dat gewichtsklasse 125+ of 140+? Ik heb verschillende indelingen gezien. Soms is er nog een gewichtsklasse tot 140. Dat zal wel met verschillende bonden te maken hebben? Of nationaal versus internationaal?

de 140+ is alleen bij de IPF ofzo als ik mu niet vergis ?

• #4.206
de 140+ is alleen bij de IPF ofzo als ik mu niet vergis ?

Je vergist je inderdaad :p

De IPF heeft als zwaarste klasse de 125 plus
Bij Powerlifting Holland die internationaal is aangesloten bij de WPF (World Powerlifting Federation) en het EPC (European Powerlifting Congres) heeft nog daarboven een klasse tot 140kg en 140 plus.

Vandaag ook nog getraind!
Bij Haeflandsport

Ik had eerlijk gezegd nog wel wat last van spierpijn van afgelopen woensdag...maar toch nog vrij aardig getraind :).

Flat Bench Press.

20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x5x150kg.

Floor Press met gestrekte benen.

10x70, 10x90 en 3x8x100kg.

Chest supported row.

10x10x70 met een barbell (pink op de merklijnen, dus een vrij brede grip).

Wide grip front pull down.

6x10x60kg.

Hoe gaat het hier? lange tijd niet online geweest.

• #4.208
Hoe gaat het hier? lange tijd niet online geweest.

Hoi!

Welnu, na het NK BD (waar ik helaas uitbomde) had ik effies een dipje, maar het gaat gestaag weer de goede kant uit!
Met vallen en opstaan komen we er uiteindelijk wel ;)
De volgende wedstrijd staat gepland op 6 juni en ik hoop dat ik dan het maximale uit mezelf zal weten te halen :)

hopen? Dat ga je gewoon doen man!

• #4.211
Onderstaand artikel heeft dr. Bench in zijn log geschreven.
Ik vond het wel genoeg meerwaarde hebben om in mijn eigen log te plaatsen.

Langdurig gebruik van anabole androgene steroïden (AAS) verzwakt het hart ernstiger dan voorheen werd gedacht, en verhoogt het risico op hartfalen. Langetermijngebruik veroorzaakt systolische disfunctie van het linkerventrikel (LV).

beeld: ANP Photo
Deze resultaten publiceren Aaron Baggish c.s. van de Harvard Medical School in Circulation: Heart Failure. Zij wierven negentien mannelijke niet-professionele gewichtheffers van gemiddeld veertig jaar, van wie er twaalf langdurig gebruik van anabole androgene steroïden rapporteerden.

De gebruikers meldden een inname van 675 milligram steroïden per week, negen jaar lang. De twee onderzoeksgroepen waren vergelijkbaar in leeftijd, aantal jaren gewichtheffen, aantal trainingsuren per week en BMI. De gebruikers van AAS hadden significant meer spiermassa dan de groep die niet gebruikte.

Door middel van dopplerechocardiografie beoordeelden twee onderzoekers onafhankelijk de hartfunctie. De structurele LV-parameters waren voor beide groepen vergelijkbaar, en 50 procent van de AAS-gebruikers had LV-hypertrofie, tegenover driekwart van de niet-gebruikers. Daarentegen hadden tien van de twaalf AAS-gebruikers een LV-ejectiefractie onder de normaalwaarde (55%), tegenover één van de niet-gebruikers. Een relatieve systolische disfunctie blijkt ook uit een significant lagere systolische LV-spanningspiek onder de AAS-gebruikers.

Daarnaast lieten gebruikers een verlaagde diastolische functie zien in vergelijking met niet-gebruikers. Dit patroon van verminderde vroege diastolische functie en verhoogde late diastolische functie is een aanwijzing voor verstoorde linkerventrikelrelaxatie.

Tot nu toe hebben meer dan een miljoen Amerikanen dit illegale middel gebruikt met als doel meer spiermassa te krijgen en lichaamsvet te verliezen. De eerste grote golf van langdurige gebruikers bereikt nu de middelbare leeftijd. Op deze leeftijd openbaren hartproblemen zich vaak.

Mijn reactie erop heb ik ook maar meteen naar mijn eigen log gekopieerd:

Tot nu toe werd er vanuit bepaalde kringen altijd laatdunkend over de gevolgen van het gebruik van AAS gedaan.
De feiten spreken echter voor zich!

Ik vrees echter dat ook deze berichten niet zullen bijdragen tot minder gebruikers...men zal niet serieus stil willen staan bij de (eventuele) gevolgen, want "anderen" krijgen later problemen, "wij" toch niet.
En als je 20 bent is 40 of 50 nog "ver" van je vandaan.

Het moge bekend zijn dat ik een tegenstander van doping ben...ik ben dat altijd geweest en zal dat altijd blijven.
Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten en kan ik geen keuzes voor anderen maken.
Dat ik ertegen ben heeft overigens niet zo zeer met gezondheid te maken, want ondanks dat bijvoorbeeld bekend is dat roken, (teveel) drank en overgewicht ook niet gezond is, zul je altijd mensen hebben die desondanks toch roken, drinken en overgewicht hebben.
Ik ben tegen doping uit principiële reden.
Het gaat tegen het fair play principe in.

Maar in topsport gaat het tegenwoordig niet meer om fairness...daar teld alleen maar de prestatie. Ik vrees dan ook dat als je op het hoogste niveau wilt scoren het heel moeilijk zal zijn omdat als natural te kunnen. Maar ook op amateurniveau is het ego helaas vaak groter dan het "gezond verstand". Daarom onderstreep ik het anitdopingbeleid van de NPB/IPF. Hetgeen echter ook geen waterdicht systeem is dat iederen zich aan de regels houdt. Want ook binnen de NPB zijn er helaas vrijwel ieder jaar weer mensen die positief reageren op een dopingcontrole :(.
Dopingvrije sport bestaat helaas niet, gelukkig bestaat er wel dopinggecontroleerde sport! :)

Ik snap dan niet waarom mensen die ervoor kiezen om AAS te gebruiken, en dan bij de NPB aan gaan sluiten. De reden dat ik me bij de NPB heb aangesloten is omdat daar dopingcontroles worden gehouden.
Vraag me alleen af of er bij Internationale wedstrijden van de IPF ook controles zijn ? Soms zitten er atleten tussen waar ik zo me bedenkingen van heb.

• #4.213
Ik snap dan niet waarom mensen die ervoor kiezen om AAS te gebruiken, en dan bij de NPB aan gaan sluiten. De reden dat ik me bij de NPB heb aangesloten is omdat daar dopingcontroles worden gehouden.
Vraag me alleen af of er bij Internationale wedstrijden van de IPF ook controles zijn ? Soms zitten er atleten tussen waar ik zo me bedenkingen van heb.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom iemand willens en wetens AAS gebruikt en dan aan wedstrijden van de NPB wilt meedoen...vroeg of laat loop je immers tegen de lamp. Wellicht dat de "erkenning" groter is als je een indrukwekkende prestatie neerzet op een dopinggecontroleerde wedstrijd? Maar dat er dopingcontroles worden gehouden biedt zoals ik alreeds schreef geen 100% garantie dat alle kampioenen op eigen kracht kampioen zijn geworden en dat alle records puur natuur zijn neergezet!

Uiteraard wordt er bij alle internationale wedstrijden van de IPF gecontroleerd! In principe kan de WADA of in Nederland de Dopingautoriteit op iedere wedstrijd controle's uitvoeren.
Op een NK, EK en WK worden er altijd controles gehouden...maar soms worden er ook onaangekondigde controle's gehouden bij gewone clubcompetities. En in principe kun je op ieder tijdstip (dus ook buiten het wedstrijdseizoen) worden opgeroepen om effies in een potje te komen plassen, alhoewel dat alleen maar bij topsporters voorkomt.

Laatst bewerkt:
Je vergist je inderdaad :p

De IPF heeft als zwaarste klasse de 125 plus
Bij Powerlifting Holland die internationaal is aangesloten bij de WPF (World Powerlifting Federation) en het EPC (European Powerlifting Congres) heeft nog daarboven een klasse tot 140kg en 140 plus.

ja ik zat van welke bond was dat nou die dat wel had want wist dat er in ieder geval 1 was die het wel had (ik bedoelde dus de WPF) maar oke bedankt :) vergissen is menselijk he (A) :p

• #4.215
ja ik zat van welke bond was dat nou die dat wel had want wist dat er in ieder geval 1 was die het wel had (ik bedoelde dus de WPF) maar oke bedankt :) vergissen is menselijk he (A) :p

Vergissen is inderdaad menselijk, je wilt niet weten hoevaak ik me helaas al vergist heb :o :(

• #4.218
Agree, en toch is er een groot atleet niet meegepakt waar je toch van zou zeggen die heeft het regelmatig gebruikt

Je mag er vanuitgaan dat "grote" atleten op vrijwel iedere wedstrijd gecontroleerd worden. Ik ken leden van de Nederlandse Powerlifting selectie die tientallen controle's hebben gehad!

Je mag er vanuitgaan dat "grote" atleten op vrijwel iedere wedstrijd gecontroleerd worden. Ik ken leden van de Nederlandse Powerlifting selectie die tientallen controle's hebben gehad!

Ja maar op uiterlijk afgaande en alsnog heb ik daar mijn twijfels over

Agree, en toch is er een groot atleet niet meegepakt waar je toch van zou zeggen die heeft het regelmatig gebruikt
;)

Voor "alles" is een oplossing. ;)

Ja maar op uiterlijk afgaande en alsnog heb ik daar mijn twijfels over
En terecht. ;)

Terug
Naar boven