Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
oke, en moet ik die havermout voor ofna training drinke

.In NL hebben we 3 man in mijn leeftijds- en BDWklasse waarvan de prestaties kort bij elkaar liggen (Djindra Badal, Robert Meinen en ik zelf).
de 140+ is alleen bij de IPF ofzo als ik mu niet vergis ?

.

Langdurig gebruik van anabole androgene steroïden (AAS) verzwakt het hart ernstiger dan voorheen werd gedacht, en verhoogt het risico op hartfalen. Langetermijngebruik veroorzaakt systolische disfunctie van het linkerventrikel (LV).
beeld: ANP Photo
Deze resultaten publiceren Aaron Baggish c.s. van de Harvard Medical School in Circulation: Heart Failure. Zij wierven negentien mannelijke niet-professionele gewichtheffers van gemiddeld veertig jaar, van wie er twaalf langdurig gebruik van anabole androgene steroïden rapporteerden.
De gebruikers meldden een inname van 675 milligram steroïden per week, negen jaar lang. De twee onderzoeksgroepen waren vergelijkbaar in leeftijd, aantal jaren gewichtheffen, aantal trainingsuren per week en BMI. De gebruikers van AAS hadden significant meer spiermassa dan de groep die niet gebruikte.
Door middel van dopplerechocardiografie beoordeelden twee onderzoekers onafhankelijk de hartfunctie. De structurele LV-parameters waren voor beide groepen vergelijkbaar, en 50 procent van de AAS-gebruikers had LV-hypertrofie, tegenover driekwart van de niet-gebruikers. Daarentegen hadden tien van de twaalf AAS-gebruikers een LV-ejectiefractie onder de normaalwaarde (55%), tegenover één van de niet-gebruikers. Een relatieve systolische disfunctie blijkt ook uit een significant lagere systolische LV-spanningspiek onder de AAS-gebruikers.
Daarnaast lieten gebruikers een verlaagde diastolische functie zien in vergelijking met niet-gebruikers. Dit patroon van verminderde vroege diastolische functie en verhoogde late diastolische functie is een aanwijzing voor verstoorde linkerventrikelrelaxatie.
Tot nu toe hebben meer dan een miljoen Amerikanen dit illegale middel gebruikt met als doel meer spiermassa te krijgen en lichaamsvet te verliezen. De eerste grote golf van langdurige gebruikers bereikt nu de middelbare leeftijd. Op deze leeftijd openbaren hartproblemen zich vaak.
Tot nu toe werd er vanuit bepaalde kringen altijd laatdunkend over de gevolgen van het gebruik van AAS gedaan.
De feiten spreken echter voor zich!
Ik vrees echter dat ook deze berichten niet zullen bijdragen tot minder gebruikers...men zal niet serieus stil willen staan bij de (eventuele) gevolgen, want "anderen" krijgen later problemen, "wij" toch niet.
En als je 20 bent is 40 of 50 nog "ver" van je vandaan.
Het moge bekend zijn dat ik een tegenstander van doping ben...ik ben dat altijd geweest en zal dat altijd blijven.
Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten en kan ik geen keuzes voor anderen maken.
Dat ik ertegen ben heeft overigens niet zo zeer met gezondheid te maken, want ondanks dat bijvoorbeeld bekend is dat roken, (teveel) drank en overgewicht ook niet gezond is, zul je altijd mensen hebben die desondanks toch roken, drinken en overgewicht hebben.
Ik ben tegen doping uit principiële reden.
Het gaat tegen het fair play principe in.
Maar in topsport gaat het tegenwoordig niet meer om fairness...daar teld alleen maar de prestatie. Ik vrees dan ook dat als je op het hoogste niveau wilt scoren het heel moeilijk zal zijn omdat als natural te kunnen. Maar ook op amateurniveau is het ego helaas vaak groter dan het "gezond verstand". Daarom onderstreep ik het anitdopingbeleid van de NPB/IPF. Hetgeen echter ook geen waterdicht systeem is dat iederen zich aan de regels houdt. Want ook binnen de NPB zijn er helaas vrijwel ieder jaar weer mensen die positief reageren op een dopingcontrole.
Dopingvrije sport bestaat helaas niet, gelukkig bestaat er wel dopinggecontroleerde sport!![]()
Ik snap dan niet waarom mensen die ervoor kiezen om AAS te gebruiken, en dan bij de NPB aan gaan sluiten. De reden dat ik me bij de NPB heb aangesloten is omdat daar dopingcontroles worden gehouden.
Vraag me alleen af of er bij Internationale wedstrijden van de IPF ook controles zijn ? Soms zitten er atleten tussen waar ik zo me bedenkingen van heb.
Je vergist je inderdaad
De IPF heeft als zwaarste klasse de 125 plus
Bij Powerlifting Holland die internationaal is aangesloten bij de WPF (World Powerlifting Federation) en het EPC (European Powerlifting Congres) heeft nog daarboven een klasse tot 140kg en 140 plus.
vergissen is menselijk he (A) 
ja ik zat van welke bond was dat nou die dat wel had want wist dat er in ieder geval 1 was die het wel had (ik bedoelde dus de WPF) maar oke bedanktvergissen is menselijk he (A)
![]()

En terecht.Soms zitten er atleten tussen waar ik zo me bedenkingen van heb.
En terecht.
Eigenlijk "zie" je het vaak genoeg al aan het uiterlijk.
Agree, en toch is er een groot atleet niet meegepakt waar je toch van zou zeggen die heeft het regelmatig gebruikt
Je mag er vanuitgaan dat "grote" atleten op vrijwel iedere wedstrijd gecontroleerd worden. Ik ken leden van de Nederlandse Powerlifting selectie die tientallen controle's hebben gehad!
Agree, en toch is er een groot atleet niet meegepakt waar je toch van zou zeggen die heeft het regelmatig gebruikt

Voor "alles" is een oplossing.Je mag er vanuitgaan dat "grote" atleten op vrijwel iedere wedstrijd gecontroleerd worden. Ik ken leden van de Nederlandse Powerlifting selectie die tientallen controle's hebben gehad!

En terecht.Ja maar op uiterlijk afgaande en alsnog heb ik daar mijn twijfels over