XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

hehe ik moet gwn dringend bijkomen!!!!

Melk melk melk als jij 2-3liter per dag drinkt. En daarbij nog zo'n 4000-5000kcal eet zonder de melk nou je zult aankomen geloof me.

Leuk logje huggy met alle info die je erin stopt :)

Melk melk melk als jij 2-3liter per dag drinkt. En daarbij nog zo'n 4000-5000kcal eet zonder de melk nou je zult aankomen geloof me.

kan je ongeveer zegge wat ik per dag zou moetten eten dan? :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.163

Ik doe mijn best ;)...het zijn vooral toch ook wel de reacties van forumleden die het hem doen...want een log staat of valt met de reacties van anderen, toch? :)

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Een man heeft per dag 2500 kcal nodig (een vrouw 2000), maar dat geld natuurlijk niet voor krachtsporters! Die hebben meer nodig!

Ik zou beginnen met ervoor te zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt...zo'n 2 gram per vetvrije kilo lichaamsgewicht.
Als je dus 100kg weegt (vetvrij) moet je 200 gram eiwitten binnen krijgen, uiteraard verdeeld over de dag, het liefst om de 3 uur een eiwitiname.

Melk, eieren, kwark, tonijn, kipfilet, rund zijn uitstekende eiwitbronnen.
Je kunt natuurlijk wel flink junkfood naar binnen werken, maar ik zou kiezen voor gezonde producten want je hebt er naar mijn mening niets aan als je bijkomt en straks een verhoogde cholestorolspiegel hebt om je alleen maar vet aan het eten bent.
Zorg ook dat je goede koolhydratenbronnen binnenkrijgt...volkoren brood, volkoren pasta, zilvervlies rijst (dat zijn de langzame koolhydraten) en fruit in alle soorten en maten (de snelle koolhydraten).

Verminder verder je cardiotraining (als je die eventueel doet) en pas je training aan...minder volume, meer intensiteit...als je hoog in sets en reps zit met de oefeningen zul je niet snel aanzetten...zo is het 5x5 schema b.v. goed voor kracht en massa.
Verdiep je in Mark Rippetoe en Billstarr als beginner heb je daar heel veel aan!

Bijkomen?

Daar hoef ik niet voor te bulken, ik behoor tot de "uitverkorenen" bij wie dat "vanzelf" gebeurd ;)

Weightgainer wordt veel gebruikt (rijk aan koolhydraten en eiwitten).
Maar je kunt het ook zonder supplementen...vervang alle magere/light producten door volle, drink iedere dag paar L volle chocomel/melk, eet volle kwark, volle yoghurt, pudding, volle vla, slagroom, roomijs, chocolade(pasta) kortom, alles wat vol is met de Verboden ofwel Verzadigde Vetten ;)
Veel vlees, veel eieren, veel bananen en druiven (de twee fruitsoorten die het rijkst aan koolhydraten zijn).

Ha dat betekend niet dat je tot de uitverkorenen behoort, dat betekend dat je gewoon vet vreet.. :P

Dus gaat het hier allemaal goed maatje?

Ik doe mijn best ;)...het zijn vooral toch ook wel de reacties van forumleden die het hem doen...want een log staat of valt met de reacties van anderen, toch? :)

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Een man heeft per dag 2500 kcal nodig (een vrouw 2000), maar dat geld natuurlijk niet voor krachtsporters! Die hebben meer nodig!

Ik zou beginnen met ervoor te zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt...zo'n 2 gram per vetvrije kilo lichaamsgewicht.
Als je dus 100kg weegt (vetvrij) moet je 200 gram eiwitten binnen krijgen, uiteraard verdeeld over de dag, het liefst om de 3 uur een eiwitiname.

Je kunt natuurlijk wel flink junkfood naar binnen werken, maar ik zou kiezen voor gezonde producten want je hebt er naar mijn mening niets aan als je bijkomt en straks een verhoogde cholestorolspiegel hebt om je alleen maar vet aan het eten bent.
Zorg ook dat je goede koolhydratenbronnen binnenkrijgt...volkoren brood, volkoren pasta, zilvervlies rijst (dat zijn de langzame koolhydraten) en fruit in alle soorten en maten (de snelle koolhydraten).

Verminder verder je cardiotraining (als je die eventueel doet) en pas je training aan...minder volume, meer intensiteit...als je hoog in sets en reps zit met de oefeningen zul je niet snel aanzetten...zo is het 5x5 schema b.v. goed voor kracht en massa.
Verdiep je in Mark Rippetoe en Billstarr als beginner heb je daar heel veel aan!

Absoluut, melk hou het bij volle melk je kan altijd als het uit de hand loopt kan je nog magere melk nemen drink 2 keer per dag een shake neem geen weightgainer, volle melk en normale whey wil het ook prima en de resterende liters melk doe je gewoon bij elke maaltijd en water drinken ook erg belangrijk. Bak zelf wat pannenkoeken ofzoiets zorg dat je ze niet te vet maakt eet er daar een stuk of wat per dag van. Eet wat eitjes erbij wat rijst of andere pasta's met wat kip of roodvlees. Avond eten gewoon wat de pot schaft of indien mogelijk iets anders. Vergeet ook niet wat groente en fruit toe te voegen zoals huggy zegt banaantjes ofzoiets. En eet s'ochtends een bakje kwark met wat spulletjes wat je lekker vind er doorheen.

Vergeet niet hou het leuk en lekker ga vooral geen dingen eten wat je niet lekker vind :)

Laatst bewerkt:
  • #4.166
Ha dat betekend niet dat je tot de uitverkorenen behoort, dat betekend dat je gewoon vet vreet.. :P

Dus gaat het hier allemaal goed maatje?

Hé Champ!
Hahaha...ik zelf eet geen volle producten hoor...en het klinkt wellicht ongeloofwaardig, maar ik eet en drink alleen maar magere producten...magere melk, magere kwark, kipfilet, mager rundvlees enz.
Als ik volle producten zou eten, zou mijn BDW hoger zijn dan mijn bench ;)

En het gaat verder goed hoor, thnx voor je navraag...ik hoop bij jou hetzelfde?:)

Laatst bewerkt:

hmm dankje, maar je moet niet vergeten dat ik naar school ga en dus niet altijd alles kan eten wat ik wil.. :s

René, heb jij toevallig voor mij het email adress van de NPB wil me opgeven voor 6 juni, maar kan het inschrijfformulier niet vinden.

• #4.169
René, heb jij toevallig voor mij het email adress van de NPB wil me opgeven voor 6 juni, maar kan het inschrijfformulier niet vinden.

In mijn "handtekening" staat de website van de powerliftingbond :p

www.powerliftingbond.nl

Dan de website van atlas waar de wedstrijd plaatsvind:

www.nkv-atlas.nl

Op beide vind je een inschrijformulier...als je gewoon een mailtje naar Atlas stuurd met je BDW en geboortejaar is het O.K...ze sturen je dan een bevestiging :)

• #4.170
hmm dankje, maar je moet niet vergeten dat ik naar school ga en dus niet altijd alles kan eten wat ik wil.. :s

Je denkt te zeer in beperkingen, je moet denken in mogelijkheden! :p

Ik werk 5 dagen in de week, en jij gaat 5 dagen in de week naar school?
Wat is het verschil?

Jij kunt net zo goed als ik een thermoskan met melk en een lunchtrommel met volkorenbrood of volkoren knäckers met wat tonijn, kipfilet, rosbeef of ei meenemen, toch?
Alleen moet je de discipline hebben om 's-avonds voor dat je gaat slapen effies e.e.a. klaar te maken, of 's-morgensvroeg 5 minuten eerder opstaan! Of moet mammie nog het lunchtrommeltje inpakken voor je? ;)

Veel schoolgaande jongeren kopen wat in de schoolkantine en ook collega's van mij gaan naar de bedrijfskantine...lekker makkelijk, maar niets voor een krachtsporter!

THERMOSKAN%25201,85%2520LITER.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je hebt van die grote potten turkse yoghurt 10%vet, dat is lekker spul en je kan er lekker mee bulken. En vergeet niet een paar Kasteelbiertjes 'savonds.

• #4.172
Vandaag ook nog getraind...ja ik train nu vaker 3x per week :eek:

Staande militarypress of eigenlijk is het overheadpress, want militarypress is met de hielen tegen elkaar toch?
10x10x50kg...pff...de laatste 2 setjes stond ik echt te trillen...ik heb me laten inspireren door Lukas van dit forum die op zijn assist nu ook 10x10 doet ;)

Vervolgens chest supported barbell rows!!!

back-barbell-exercise.gif

Wat een geweldige oefening!!!
De vader van Jules, Maurice Bremers is een man met twee rechterhanden...hij heeft al diverse handige dingen voor de sportschool gemaakt en nu diverse houten planken waarop je deadlift, loglift of whatever kunt doen...maar door deze planken onder een bench te zetten kun je dus ook bovenstaande oefening doen!
En geloof me er is voor een bankdrukker naar mijn mening geen betere oefening dan chest supported rows...het is exact het tegenovergestelde van bankdrukken en je kunt niet cheaten zoals bij barbell row. Een echte aanrader!
10x10x70kg en ook nog eens 10x80 gedaan...geen pijntjes in de rug! :)

Tenslotte nog front latt pull downs 10x10x60kg...pfff...had een gevoel alsof ik een bochel van quasimodo in mijn rug had ;)

quasimodo.jpg

Laatst bewerkt:
zo veel military presses gedaan! 10x10 das veel

hahahaah goed bezig ik ben ook bezig met de 10x10 voor assistance merk wel verschillen. maar ja m,n doel is dan ook goed in m,n shirt te passen. 10x10 is wel leuk he huggy?

Wat is het verschil?

Jij kunt net zo goed als ik een thermoskan met melk en een lunchtrommel met volkorenbrood of volkoren knäckers met wat tonijn, kipfilet, rosbeef of ei meenemen, toch?
Alleen moet je de discipline hebben om 's-avonds voor dat je gaat slapen effies e.e.a. klaar te maken, of 's-morgensvroeg 5 minuten eerder opstaan! Of moet mammie nog het lunchtrommeltje inpakken voor je? ;)

Veel schoolgaande jongeren kopen wat in de schoolkantine en ook collega's van mij gaan naar de bedrijfskantine...lekker makkelijk, maar niets voor een krachtsporter!

Doe je dit nu zelf ook dan?:p

Je hebt van die grote potten turkse yoghurt 10%vet, dat is lekker spul en je kan er lekker mee bulken. En vergeet niet een paar Kasteelbiertjes 'savonds.
en waar kan ik die krijgen?

---------- Toegevoegd om 09:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Wat is het verschil?

ja das wel waar.. wat zou ik op een dag dan naar school moeten brengen dan ?
ahja en ik kan ook eve binnespringe in de aldi tijdens de middag..

Ik ben er voor, maar hoe oud is die jongen..? ;)

en waar kan ik die krijgen?
ja das wel waar.. wat zou ik op een dag dan naar school moeten brengen dan ?
ahja en ik kan ook eve binnespringe in de aldi tijdens de middag..
"Krijgen" kun je die nergens natuurlijk. ;)
Hoeveel boterhammen kun je op?
Neem die mee dan.
Met ht beleg dat Huggy al opnoemde.
De Aldi heeft heel goede kwark, en de gerookte kipfilet is lekker om zo uit het pakje te (vr)eten. :thumb:
Doe dus niet net als de andere jongens en meiden van je school door alleen chips en roze koeken mee te nemen! :rolleyes:
Al je wat bewuster wilt worden van je een, lees de verpakkingen en kijk naar de verhoudigen eiwitten, koolhydraten en vetten.
Kcalorieën moet jij je geen zorgen over maken.
Succes.

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

Die jongen is 15, net als Nick, Yeahbuddy!!!
Ik zou het toch niet goed vinden als Nick iedere avond een sixpack Kasteelbier naar binnen zou gaan zitten klokken! :roflol:

• #4.180

Sinds ik serieus weer aan het krachtsporten ben doe ik dat zeker weten!
Ik ga nooit naar een kantine...daar hebben ze alleen maar een vette hap, veel caloriën met verder weinig voedingswaarde.
Ik neem altijd een thermoskan met melk mee en meestal 2 potten magere kwark of volkoren knäckers met tonijn en natuurlijk fruit en een fles spa!

thumb_Campina_Gester._Magere_Melk__silver_green_blue_1.jpg
14.1.jpg

knackebrod.png

Fruit%2520Kantoor%2520Personeel.jpg

Ik weet dat ik de schijn tegen heb, maar ik eet GEZOND! :)

Het enige probleem wat ik heb is dat alles nauwelijks in mijn grote fietstas past en collega's staan te kijken als ik alles begin uit te "laden" ;)

---------- Toegevoegd om 13:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

hahahaah goed bezig ik ben ook bezig met de 10x10 voor assistance merk wel verschillen. maar ja m,n doel is dan ook goed in m,n shirt te passen. 10x10 is wel leuk he huggy?

Merk vooral spierpijn :o
Op zich is het wel "leuk".
10x10 is heel erg intensief...je zult dan uiteraard je assist moeten beperken tot het noodzakelijke (deed ik sowieso al) en je hebt te maken met dan te zeer beperkte openingstijden van de sportschool ;)

Wat verwacht jij er verder concreet van?

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

:thumbs:

Terug
Naar boven