Ik doe mijn best

...het zijn vooral toch ook wel de reacties van forumleden die het hem doen...want een log staat of valt met de reacties van anderen, toch?
---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------
Een man heeft per dag 2500 kcal nodig (een vrouw 2000), maar dat geld natuurlijk niet voor krachtsporters! Die hebben meer nodig!
Ik zou beginnen met ervoor te zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt...zo'n 2 gram per vetvrije kilo lichaamsgewicht.
Als je dus 100kg weegt (vetvrij) moet je 200 gram eiwitten binnen krijgen, uiteraard verdeeld over de dag, het liefst om de 3 uur een eiwitiname.
Melk, eieren, kwark, tonijn, kipfilet, rund zijn uitstekende eiwitbronnen.
Je kunt natuurlijk wel flink junkfood naar binnen werken, maar ik zou kiezen voor gezonde producten want je hebt er naar mijn mening niets aan als je bijkomt en straks een verhoogde cholestorolspiegel hebt om je alleen maar vet aan het eten bent.
Zorg ook dat je goede koolhydratenbronnen binnenkrijgt...volkoren brood, volkoren pasta, zilvervlies rijst (dat zijn de langzame koolhydraten) en fruit in alle soorten en maten (de snelle koolhydraten).
Verminder verder je cardiotraining (als je die eventueel doet) en pas je training aan...minder volume, meer intensiteit...als je hoog in sets en reps zit met de oefeningen zul je niet snel aanzetten...zo is het 5x5 schema b.v. goed voor kracht en massa.
Verdiep je in Mark Rippetoe en Billstarr als beginner heb je daar heel veel aan!