XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.241
Thnx Frans voor jouw nuttige en leerzame bijdrage in deze! :thumbs:

• #4.242
Auw

Vandaag training bij Leon Smeets in Spaubeek :)

Flat Bench Press:
RAW: 20x60, 10x100, 5x130 en 3x3x160kg (helaas had ik last van een trekkende pijn op de hoogte van mijn zwevende rib, dat merkte ik al bij 60kg :o)...toch nog 1x185 geprobeerd, maar helaas fail...te veel last :(

SHIRT aangetrokken...3x200kg, 2x210 (tot daar met een board) pijn was uit te houden...vervolgens 1x215 zonder bord (kwam net niet onder)...vervolgens 2x1x220...en dat was het gewicht waarmee ik helemaal op mijn borst kwam...het uitdrukken stelde eigenlijk niets voor...daarna maar gestopt ik kreeg te veel last van pijn, ik begon het al te merken met ademhalen...:mad:
Toch een goed gevoel over gehouden aan deze training, niet optimaal fit, maar wel optimaal gedrukt!
Wel jammer dat ik 220kg nodig had om onder te komen...had gehoopt dat ik met een ruimer shirt met een beduidend lager gewicht zou onder komen...niet dus! Maar zoals gezegd was de weg omhoog geen enkel probleem...ik heb nog twee weken te gaan...effies kijken hoe het gaat en hoop wel dat deze vervelende pijn dan weg is.
Ik vermoed dat ik dat vrijdag heb opgelopen met chest supported row...ik was zo dom om het bankje te draaien...de brede kant achter en de smalle kant voren waardoor ik als het ware over het bankje hing...vrees dat ik een rib of spier op die manier geblesseerd heb :(
Heb ik weer :o

Iemand een tip wat we daaraan kunnen doen?

Daarna nog heel lichtjes wat chest supported row gedaan...mocht geen naam hebben.

Denkemenke (Danny van Dorsten) had vandaag een super dag...zijn pr op de bench in shirt lag bij 162,5kg.
Vandaag drukte hij maar liefst een nieuw pr van 175kg!!! :thumbs: :clap:
Heel indrukwekkend (met een BDW van ruim 90kg).
Danny is overigens inmiddels ook alweer 41 jaar en dit laat zien dat als je ouder wordt, je niet persé zwakker hoeft te worden.

Ook de rest van de jongens, Willy, Leon en Ton hebben vandaag netjes gedrukt...we zijn echt met een leuk team aan het bankdrukken en motiveren elkander blijkbaar :)

Laatst bewerkt:
  • #4.243
Denk dat ik deze crème morgen maar eens ga halen...:rolleyes:

informatie_over_tantum_bestellen_dokteronline_com_2_1157382780_186.jpg
Werking
Tantum is een zwelling verminderende en pijnstillende crème.

Te gebruiken bij
Tantum crème wordt toegepast op de huid op plaatsen waar zwelling en pijn optreden als gevolg van overbelasting en blessures.

Voorzorg bij gebruik
Het verdient aanbeveling om bij gebruik op een beschadigde huid of bij een overgevoeligheid voor een van de bestanddelen uw arts te raadplegen. Contact met de ogen moet worden vermeden. Indien de klachten langer dan 14 dagen aanhouden, dient u uw arts te raadplegen.

heb 1 tip verman jezelf heb dat ook weleens gedaan pijn is een emotie en een emotie kan je uitschakelen

• #4.245
heb 1 tip verman jezelf heb dat ook weleens gedaan pijn is een emotie en een emotie kan je uitschakelen

Ik ben niet kleinzielig, kom zelden of nooit bij een arts, ben ook zelden of nooit ziek.
Als ik me gisteren niet had vermand, was ik nooit tot 220kg gegaan, maar dit is toch vervelend...als ik (diep) ademhaal veroorzaakt het een stekende pijn...en ook als ik mijn armen omhoog doe.
Ach ja, komt wel goed ;)
Hoop gewoon dat het over paar dagen weg is, opdat ik lekker (zonder gehinderd te worden door een vervelende pijn) door kan gaan met mijn voorbereiding op 6 juni.

Semper Fi Luc! :roflol:

Toch heb ik het idee dat "pijn" niet alleen een emotie is.
Volgens mij is "pijn" een manier om je te laten weten dat er ergens iets niet helemaal in orde is, en dat je het beter een beetje kan ontzien. :rolleyes:

Ik heb al zoveel genegeerd, maar he wordt er niet echt veel beter op hoor. ;)

Goede training toch weer Huggy. :thumb:
Even lekker gesnoven aan de hogere gewichten.
En als het uitdrukken zo makkelijk gaat, waarom zou je het dan "erg" vinden dat je pas met 220 onder komt..?
Who cares..?
Jouw beperking is volgens mij puur mentaal. ;)
Die 220 druk je makkelijk uit, dus waarom zou dat dan niet je eerste beurt kunnen zijn..?

• #4.247
Semper Fi Luc! :roflol:

Goede training toch weer Huggy. :thumb:
Even lekker gesnoven aan de hogere gewichten.
En als het uitdrukken zo makkelijk gaat, waarom zou je het dan "erg" vinden dat je pas met 220 onder komt..?
Who cares..?
Jouw beperking is volgens mij puur mentaal. ;)
Die 220 druk je makkelijk uit, dus waarom zou dat dan niet je eerste beurt kunnen zijn..?

Hummer je slaat de spijker op zijn kop!...die 220kg uitdrukken was gisteren in die maat 58 absoluut het probleem niet en gaat beduidend beter dan in mijn maatje 54...het lijkt alsof ik met een ruimer shirt beter overweg kan.
220kg "lijkt" echter een zwaar gewicht...gewoon het idee, weet je...het zijn allemaal maar getallen...en zo'n gewicht zegt eigenlijk helemaal niets...maar als ik zo "zwaar" moet beginnen zet dat een bepaalde druk, ik zou dus liever "lichter" beginnen op een wedstrijd.
Maar goed, ik heb nog 2 shirtedtrainingen voor de boeg...als ik daar die 220kg weer net zo overtuigend kan drukken dan moet me dat wel wat meer zelfvertrouwen schenken :)

Lijkt me simpel, als alles onder de 220 je borst niet raakt heb je weinig keuze:p.
En als het makkelijk gaat, is het ook geen probleem.

haha ok dan wilde je alleen ff motiveren.:D en ja je heb pijn en je heb pijn alleen de kunst is de juiste weg vinden succes met je voorbereiding;) ik heb 29 mei m,n powerliftwedstrijd in sneek

Hummer je slaat de spijker op zijn kop!...die 220kg uitdrukken was gisteren in die maat 58 absoluut het probleem niet en gaat beduidend beter dan in mijn maatje 54...het lijkt alsof ik met een ruimer shirt beter overweg kan.
220kg "lijkt" echter een zwaar gewicht...gewoon het idee, weet je...het zijn allemaal maar getallen...en zo'n gewicht zegt eigenlijk helemaal niets...maar als ik zo "zwaar" moet beginnen zet dat een bepaalde druk, ik zou dus liever "lichter" beginnen op een wedstrijd.
Maar goed, ik heb nog 2 shirtedtrainingen voor de boeg...als ik daar die 220kg weer net zo overtuigend kan drukken dan moet me dat wel wat meer zelfvertrouwen schenken :)

Misschien te veel ontzag voor het gewicht? 220 heb je gedwarft nu, dus tijd voor een stap verder.

Wat betreft de pijn: een paar keer per dag stretchen van je lats etc. helpt misschien?

René, ga ff langs bij Perrysport en haal Secutex, werkt geweldig voor mij.

• #4.252
Misschien te veel ontzag voor het gewicht? 220 heb je gedwarft nu, dus tijd voor een stap verder.

Wat betreft de pijn: een paar keer per dag stretchen van je lats etc. helpt misschien?

Het is inderdaad een kwestie van "ontzag" ik heb dat een tijd lang ook gehad voor 200kg...en het heeft de nodige moeite gekost omdaar over heen te komen...datzelfde heb ik nu eigenlijk weer...ik heb de fysieke kracht om in een benchshirt tussen 220-230 drukken, nu me daar nog mentaal ook op mijn gemak bij voelen :o

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

René, ga ff langs bij Perrysport en haal Secutex, werkt geweldig voor mij.

Thnx voor de tip...heb vandaag nog die Tantum crème bij het Kruidvat gehaald...effies kijken of dat werkt...ik heb nu in elk geval een alternatief...hoop dat het echter binnen paar dagen weg is.
Ik moet gewoon voorzichtiger worden en op mijn leeftijd geen gekke dingen meer doen ;)

• #4.253
haha ok dan wilde je alleen ff motiveren.:D en ja je heb pijn en je heb pijn alleen de kunst is de juiste weg vinden succes met je voorbereiding;) ik heb 29 mei m,n powerliftwedstrijd in sneek

Suc6 kerel!
Ben benieuwd :)

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Lijkt me simpel, als alles onder de 220 je borst niet raakt heb je weinig keuze:p.
En als het makkelijk gaat, is het ook geen probleem.

Ik vrees dat de keuze inderdaad beperkt is, ik heb altijd al moeite om onder te komen met de halter in een benchshirt.
Hoe dan ook het gaat deze keer echter goed komen! ;)

Thnx voor de tip...heb vandaag nog die Tantum crème bij het Kruidvat gehaald...effies kijken of dat werkt...ik heb nu in elk geval een alternatief...hoop dat het echter binnen paar dagen weg is.
Ik moet gewoon voorzichtiger worden en op mijn leeftijd geen gekke dingen meer doen ;)

ouwe bok:D

• #4.255

:roflol: Ik heb soms "ondanks" dat het verstand met de jaren zou moeten komen, weleens van die onbezonnen momenten, waarbij ik vergeet dat ik 40-plusser ben en zo'n 150kg zwaar...dit komt omdat ik me niet "oud èn niet zwaar" voel ;)...helaas word ik echter vaak genoeg met de neus op de feiten gedrukt :o

:roflol:

:oIk heb vandaag mijn auto('tje) gewassen, binnen en buiten!
En de bekleding (leer) behandeld.
En nog wat kleine klusjes rond het huis.
En ik ben zo versleten als een kleed (Zeeuwse uitdrukking die wilt zeggen: moe) :D

Over oud voelen gesproken... ;)

:roflol: Ik heb soms "ondanks" dat het verstand met de jaren zou moeten komen, weleens van die onbezonnen momenten, waarbij ik vergeet dat ik 40-plusser ben en zo'n 150kg zwaar...dit komt omdat ik me niet "oud èn niet zwaar" voel ;)...helaas word ik echter vaak genoeg met de neus op de feiten gedrukt :o

midlifecrisis;)

René, zou het mogelijk kunnen zijn dat je tijdens een heftige training jezelf een rib doet kneuzen of breken zonder ook maar gevallen of met een vreemd object in aanraking te zijn gekomen. Ik heb namelijk al eens gehoord dat het ook mogelijk is tijdens een zware hoestbui? Ik denk namelijk dat me dit gebeurd is, want ik heb me gisterenavond zelf op de pijnlijke plek gemasseerd en het werd alleen maar erger dus ga ik ervan uit dat het geen spier is maar de zwevende rib zelf.

Laatst bewerkt:
citaat:
Na een aantal heftige astma-aanvallen met enorme hoestbuien kreeg ik ïneens giga pijn in mijn ribben. Ben naar de huisarts gegaan en die verwees me door naar het ziekenhuis voor een foto. Nu blijk ik een rib gebroken te hebben door het hoesten :? . Geen lekkere combinatie, hoesten met een gebroken rib... Gelukkig slaat de prednison goed aan en is de pijn wat minder.
Nu is mijn vraag, herkent iemand dit? Een gebroken rib ddor het hoesten? Ik schrok er nogal van, ben ook bang dat het de volgende keer weer gebeurt :-\ ....

HHHMMMM het kan dus René.

citaat:
Na een aantal heftige astma-aanvallen met enorme hoestbuien kreeg ik ïneens giga pijn in mijn ribben. Ben naar de huisarts gegaan en die verwees me door naar het ziekenhuis voor een foto. Nu blijk ik een rib gebroken te hebben door het hoesten :? . Geen lekkere combinatie, hoesten met een gebroken rib... Gelukkig slaat de prednison goed aan en is de pijn wat minder.
Nu is mijn vraag, herkent iemand dit? Een gebroken rib ddor het hoesten? Ik schrok er nogal van, ben ook bang dat het de volgende keer weer gebeurt :-\ ....

HHHMMMM het kan dus René.
Het gaat hier wel over een sterk verzwakte man denk ik.
Hij gebruikt prednison...
Ik denk niet dat jij in dezelfde categorie valt Frans. ;)

Terug
Naar boven