XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.283

Ach ik doe gewoon vaker wel eens wat reclame maken voor mijn hoofdsponsors: Mc Donald's, Calve (Pindakaas) & Nutella(Hazelnootpasta)...en natuurlijk de plaatselijke warme bakker niet vergeten met zijn overheerlijke rijstenvlaai met slagroom! ;)

Ik ging vandaag fietsen met mijn hond, en passeerde "en profile" een raam waarin ik mezelf goed kon zien... :eek:
Ik was weer even minder blij met mijn "sponsors"!!!! :mad:
Damn, het wordt er niet beter op... :o

• #4.285
Ik aangezien ik morgenavond een monsterbulkmomentum ga houden bij de MC, zo zal ik zaterdagochtend angstaanjagend sterk zijn :D

Big Mac's en Quarter Pounders dienen dan de voorkeur te hebben niet de Big Tasties met Bacon, dat is veel te veel vet...in de chocolade milkshake zitten overigens de meeste eiwitten, 1 gram meer dan in de overige smaken...tja...ik heb altijd een tik om de caloriën te willen weten van hetgeen ik nuttig ;)

By the way...moet ik nu mijn singlet voor je meenemen zaterdag?
Heb de indruk dat het je wel past :p

Die van de hema is lekkerder dan bijv van de multivlaai het is wel mijn favoriete vlaai rijstevlaai met extra veel witte chocola en heul veul slagroom :)

• #4.287
Big Mac's en Quarter Pounders dienen dan de voorkeur te hebben niet de Big Tasties met Bacon, dat is veel te veel vet...in de chocolade milkshake zitten overigens de meeste eiwitten, 1 gram meer dan in de overige smaken...tja...ik heb altijd een tik om de caloriën te willen weten van hetgeen ik nuttig ;)

By the way...moet ik nu mijn singlet voor je meenemen zaterdag?
Heb de indruk dat het je wel past :p

Mc is niet zo ongezond als de meesten denken, tis beter dan een reep chocolade :D

• #4.290
Die van de hema is lekkerder dan bijv van de multivlaai het is wel mijn favoriete vlaai rijstevlaai met extra veel witte chocola en heul veul slagroom :)

Rijstevlaai met slagroom en witte chocoladevlokken is een delicatesse...ik moet zeggen je hebt smaak ;)...het moet wel echte slagroom zijn!...geen lightspul of plantaardige toestanden :finger:

McDonald's Meals: Extra Value Meals, Big N' Tasty, with large French Fries & large Coke
Choose a Serving Size: x meal

Nutrition Facts
Calories 1270 (5309 kJ)
% Daily Value 1
Total Fat 49g 75%
Sat. Fat 12g 60%
Trans Fat 1.5g
Cholesterol 70mg 23%
Sodium 1090mg 45%
Total Carbs. 185g 62%
Dietary Fiber 9g 36%
Sugars 94g
Protein 30g
Calcium 1700mg

Maar wel lekker!

• #4.292

Zout is het gif van onze tijd!
Overal zit het in...om de smaak, om de houdbaarheid, vanwege het gewicht...
En we worden besodemieterd...:mad:
Op verpakking van etenswaren staat altijd het natriumgehalte vermeld...2,5 gram natrium = 6 gram zout!!!

Dagelijks heeft het menselijk lichaam minimaal 2 gram zout nodig.
In Nederland wordt echter gemiddeld 10 tot 12 gram zout per dag genuttigd! Vooral kant en klaar maaltijden bevatten veel zout.
Te veel zout eten veroorzaakt in sommige gevallen hoge bloeddruk, hetgeen weer hart- en vaatziekten kan veroorzaken. Jaarlijks sterven in Nederland ruim 5000 mensen omdat er teveel zout wordt gegeten, aldus bepaalde bronnen.

Als ze natrium nu door kalium zouden vervangen zou dat heel wat schelen...ik heb ooit eens aan Calvé gemaild dat als ze hun pindakaas echt gezond willden maken, natrium door kalium zouden moeten vervangen...ik kreeg zelfs een beleefd berichtje terug, mja...veranderd hebben ze niets :(.

krijgen we in ieder geval geen struma:)

Maak me er nooit zo druk om, ga ik dood ga ik dood. Zolang ik maar geleeft heb, ga echt geen lekker eten laten staan ''omdat het slecht voor je is''.

natrium door kalium zouden moeten vervangen???

vanaf nu is het Prof. Huggy........

Rijstevlaai met slagroom en witte chocoladevlokken is een delicatesse...ik moet zeggen je hebt smaak ;)...het moet wel echte slagroom zijn!...geen lightspul of plantaardige toestanden :finger:

Op die van de hema zit het er allemaal al op en idd geen light slagroom je eet geen slagroom omdat je denkt ik doe aan de lijn dan eet je gewoon geen slagroom.

Die bakkersslagroom is het lekkerst mmm ik ben gauw jarig dus ik mag taarten kiezen en dat word um zeker rijstevlaai van de hema :D

• #4.297
natrium door kalium zouden moeten vervangen???

vanaf nu is het Prof. Huggy........

:roflol:

Kalium en Bloeddruk

DE NATUURLIJKE BALANS

Het lichaam heeft zowel natrium (zout) als kalium nodig. Gedurende de evolutie van de mens was de voeding rijk aan kalium en laag in natrium. De nieren hebben zich daarom zo ontwikkeld dat ze natrium vasthouden en kalium juist makkelijk uitscheiden. Met andere woorden, het lichaam is van nature ingesteld op een voeding met veel kalium en weinig natrium. Inmiddels is de natriuminname veel hoger dan de kaliuminname en werkt de zoutsparende activiteit een hoge bloeddruk in de hand.

HET EFFECT VAN TE VEEL ZOUT

Ons huidige voedingspatroon bevat over het algemeen te veel zout, wat leidt tot een overmaat aan natrium in het lichaam. De aanbeveling is om niet meer dan 6 g zout per dag te eten (ongeveer een afgestreken theelepeltje), maar in Nederland gebruikt men naar schatting meer dan 10 g/dag.

Een overmaat aan natrium zorgt ervoor dat het lichaam te veel water vasthoudt door verschillende mechanismen, wat uiteindelijk leidt tot een toename van het bloedvolume. Een verhoogd bloedvolume geeft extra druk op de vaatwanden, waardoor de bloeddruk toeneemt.

HET VERLAGEN VAN DE ZOUTINNAME

Het verlagen van de hoeveelheid zout in je voeding is belangrijk. Dit verlaagt de bloeddruk, wat de gezondheid van hart en bloedvaten ten goede komt.

Echter, het is niet alleen een kwestie van het gebruiken van minder zout in je eten of in de keuken. Veel bewerkte producten bevatten al aanzienlijke hoeveelheden zout, waardoor je gemakkelijk teveel binnenkrijgt zonder dit te weten. Check de hoeveelheid zout op de verpakking en streef ernaar om je eten zoveel mogelijk zelf te bereiden in plaats van te kiezen voor kant- en klaarmaaltijden.

HET VERHOGEN VAN JE KALIUMINNAME

Het beste advies is niet alleen je zoutinname te verlagen, maar ook je kaliuminname te verhogen. Dit is goed voor je, want het helpt je lichaam een overmaat aan natrium te verwijderen.

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:01 ----------

Kalium zit voornamelijk in de volgende voedingsmiddelen:

- Aardappelen
- Volkoren graanproducten (volkoren-en bruinbrood, bruine rijst en deegwaren, muesli, volkoren ontbijtgranen, ontbijtgranen met gedroogde vruchten)
- Groenten, fruit en gedroogd fruit
- Melk-en melkproducten
- Bepaalde dranken (sterke koffie, verse of kant-en-klaar gekochte groente-en fruitsappen
- Producten op basis van cacao (chocolade, chocopasta, koekjes met chocolade, pralines, ...)
- Noten, zaden, pitten en peulvruchten
- Dieetproducten zonder zout en vervangzout

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

Maak me er nooit zo druk om, ga ik dood ga ik dood. Zolang ik maar geleeft heb, ga echt geen lekker eten laten staan ''omdat het slecht voor je is''.

Eigenlijk denk ik er ook zo over...doodgaan moet je een toch een keer...een collega van me...net 45 jaar oud, zwaarlijvig, roker, drinker zei ook altijd: Ik leef maar één keer...nu hij net een 5 voudige bypassoperatie aan zijn hart heeft ondergaan begint hij al minder stoer te praten ;)...alhoewel hij toen ik vroeg hoe het met hem ging gekscherend zei dat hij nu een grote beurt heeft gehad en weer verder kan gaan met zijn "leven" :eek:...ondertussen knijpt ie hem toch.

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

Op die van de hema zit het er allemaal al op en idd geen light slagroom je eet geen slagroom omdat je denkt ik doe aan de lijn dan eet je gewoon geen slagroom.

Die bakkersslagroom is het lekkerst mmm ik ben gauw jarig dus ik mag taarten kiezen en dat word um zeker rijstevlaai van de hema :D

Die van de Hema is overigens ook nog eens betaalbaar, dus dubbelplezier! :)

Weet je wat pas echt vergif is... Bewerkt suiker wat tegenwoordig zo'n beetje overal in zit.

http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM

rijstevlaai van de hema...zum kotse. maar echt ranzige taart is bij de supermarkten en makro's.
als ik vlaai wil ga ik naar de Multivlaai of laat het door een limburgse oom maken. taarten uit de rest van het land is niks vergeleken met limburgse vlaaien.

Als ik chocola wil dan een echte chocolaterie of banket bakker. Al het spul uit de supermarkten zijn niks meer dan tussendoortjes om de tijd door te komen.

Laatst bewerkt:
  • #4.299
Weet je wat pas echt vergif is... Bewerkt suiker wat tegenwoordig zo'n beetje overal in zit.

http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM

rijstevlaai van de hema...zum kotse. maar echt ranzige taart is bij de supermarkten en makro's.
als ik vlaai wil ga ik naar de Multivlaai of laat het door een limburgse oom maken. taarten uit de rest van het land is niks vergeleken met limburgse vlaaien.

Als ik chocola wil dan een echte chocolaterie of banket bakker. Al het spul uit de supermarkten zijn niks meer dan tussendoortjes om de tijd door te komen.

Je hebt volkomen gelijk..geraffineerde suiker is net als zout en (verzadigd en trans) vet puur gif!

Ik merk overigens al, ik heb met een fijnproever te maken ;)
Natuurlijk gaat er niets boven echte Limburgse vlaaien en dan natuurlijk van een ambachtelijke, warme bakker!
Tis niet goedkoop in vergelijking met de supermarkvlaai, maar de kwaliteit en de smaak is wel beduidend beter! :)

Als je chocolade wil van een chocolaterie dan heeft Rousseau toch wel mijn voorkeur, gemaakt van overheerlijke Belgische Callebaut chocolade, hmmm http://www.rousseau.nl/
Chocolade kerstmannen van Rousseau waren de oorzaak dat ik in januari ruim 150kg woog :o

Ik sus mijn geweten nu altijd door alleen nog maar Kinderchocolade te eten met extra veel melk (best wel lekker, hoor!)...ik koop hem zogenaamd voor de kids...en wie eet hem op? :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik sus mijn geweten nu altijd door alleen nog maar Kinderchocolade te eten met extra veel melk (best wel lekker, hoor!)...ik koop hem zogenaamd voor de kids...en wie eet hem op? :o

Lol chocolade is een grote passie :D

Paar jaar terug was me pa 50 geworden en de familie had zo'n choco plakaat bij de banket bakkerij laten maken. Zo dat was lekker. Gewoon uit de winkel haal ik meestal van die amerikaanse choco koekjes, bon bon bloc truffel puur of van milka avandel gevuld met praline of mousse. Alleen die milka dingen zijn altijd zo dun en snel op rofl. :D

Best jammer dat ik aan het cutten ben laatste tijd :(

Terug
Naar boven