XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Heb je al eens op mijn " sig " gedrukt Huggy..?
Wellicht herken je jezelf er ook wel in. ;)
Ik heb me kapot gelachen! :roflol:

1. Anatomische aanpassingsfase (AA)

Deze trainingsfase is de trainingsopzet voor het nieuwe jaar en is de periode waarin het lichaam wordt voorbereid op perioden van intensievere belasting. De matig progressieve belasting geeft vooral ook banden en pezen – die nu eenmaal meer tijd nodig hebben om zich aan te passen dan spieren – de kans op anatomische aanpassing. Voor beginnende bodybuilders en krachtsporters wordt een AA-periode van 6 tot 12 weken aanbevolen. Voor sporters met 2-3 jaar training achter de rug volstaat een periode van 6 weken. De intensiteit zou er voor een periode van 6 weken zo uitzien: eerste week 40%, dan 50%, dan 60%, dan 50%, dan 60% en de laatste week 70% (van de 1RM). Het aantal reps ligt op 8-12, rust tussen de sets op 60-90 seconden.

Deze wijze van training vind ik het lekkerst.
Maar ik gan van 50% richting de 90 % en dan de sets verminderen dus eerst 8-6 sets en op het einde word het 3 a4 sets van 3 het hallingen.
En dan weer terug naar de 50% om weer opnieuw te beginnen.

En huggy je hebt tog al is een keer mee gedaan met een ek en je was ook hoog geeindigt dat was volgens mij in luxemburg.
Waarom nu niet? heb je al een andere wedstrijd buiten nederland op het oog?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.023
Heb je al eens op mijn " sig " gedrukt Huggy..?
Wellicht herken je jezelf er ook wel in. ;)
Ik heb me kapot gelachen! :roflol:

:roflol: Dat zijn 27 redenen om niet af te vallen ;)
Inderdaad erg grappig om te lezen.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:50 ----------

En huggy wanneer ga ij mee doen met een ek

Ik vrees dat ik op een Open EK (alle leeftijden) vrij weinig te zoeken heb.
Ik doe wel mee aan het EK Masters(40 plussers), waar ik vorig jaar nog 3e ben geworden (van de 3 deelnemers :o).
Het is niet zo dat ik alleen maar aan wedstrijden zou meedoen waar ik kansen maak, want ik wil volgend jaar ook graag aan het WK bankdrukken voor Masters meedoen, en daar zal ook meer en sterke tegenstand zijn...maar je moet wel realistisch blijven...de Open Klasse is voor mij veel te sterk.

De internationale wedstrijden voor seizoen 2010/2011 waar ik aan wil deelnemen zijn dus het EK Masters in Frankrijk en het WK Masters in Denemarken.

Maar genoeg over mij...hoe is het met jou?
Zit je nog altijd in curacou?

Laatst bewerkt:
Ik doe aan mijn eerste wedstrijd sinds ruim 20 jaar mee, en weet op voorhand al dat ik geen kans maak! :rolleyes:

• #5.025
Ik doe aan mijn eerste wedstrijd sinds ruim 20 jaar mee, en weet op voorhand al dat ik geen kans maak! :rolleyes:

Er zullen in de 125+ klasse hooguit een man of 5 meedoen...je moet gewoon je ding doen en samen met Art eens vaker tegen die tijd wedstrijdbeurten maken en dan gewoon dat kunstje herhalen op de wedstrijd.
Mijn ervaring heeft me inmiddels geleerd om geen voorspellingen te doen omtrent een wedstrijd...gewoon het beste uit jezelf proberen te halen...soms zit het mee en soms zit het tegen...tis net als het weer...het kan vriezen en het kan dooien, éh ;)

Ja ja ja, ik ken al die praat wel, maar het is toch niet gaaf om te weten dat je eigenlijk niet sterk genoeg ben om echt mee te draaien... ;)

• #5.027
Ja ja ja, ik ken al die praat wel, maar het is toch niet gaaf om te weten dat je eigenlijk niet sterk genoeg ben om echt mee te draaien... ;)

Johnny, je bent onverbeterlijk ;)
Tuurlijk ben je sterk genoeg :cool:
Iedereen hier op het forum kan en zal bevestigen dat je een sterke bankdrukker bent!
Maar er zullen altijd gasten zijn die paar kilo meerdrukken...dat geldt voor jou, voor mij en vrijwel iedereen.
Weet je, bepaalde wedstrijden motiveren mij gewoon om er voor te gaan tijdens het trainen...ik ga gewoon voor een verbetering van mijn eigen p.r...en als het lukt, ben ik de koning te rijk! En als dat een podiumplek betekend is dat mooi meegenomen, maar als dat niet zo is lig ik daar echt niet wakker van...ik heb dan immers mijn best gedaan :)

Laatst bewerkt:
huggy wat is je wedstrijd pr eigenlijk raw? :)

• #5.029
huggy wat is je wedstrijd pr eigenlijk raw? :)

Dat valt reuze mee (anders gezegd; wat tegen)...in 2008 heb ik meegedaan bij de RAW bankdrukwedstrijd van de NPB en was mijn 1e beurt 160, 2e beurt 170 (beide goed) en mijn 3e beurt op 180 was destijds te zwaar en dus een fail :o. In 2009 werd de rawwedstrijd helaas geannuleerd wegens te weinig deelnemers...:(

Laatst bewerkt:
De internationale wedstrijden voor seizoen 2010/2011 waar ik aan wil deelnemen zijn dus het EK Masters in Frankrijk en het WK Masters in Denemarken.

Maar genoeg over mij...hoe is het met jou?
Zit je nog altijd in curacou?

Ik zit nog steeds in curacau, je hebt vast wel op het nieuws over de rellen tussen militaire en anties. Voor dat zijn we nu gestraft om op de kazerne te blijven dus heb nu veel tijd om tetrainnen kan tog niet stappen :rolleyes: Zal niet veel vertelen over het insident er is nog een onderzoek aan de gang.

Hellaas kan ik sq en dl hier niet trainnen. Bankdrukken gaat heel lekker vandaag nog 2x2x 140 en 1x3x 140 gedrukt heb nooit werk sets gehad met 140 dus gaat de goede kant op.

Volgende week dinsdag kom ik terug in nl en dan ga ik het dl en sq weer op pakken maar kwa wedstrijden zal ik afwezig zijn tot dat ik weer in vorm ben. Zal wel met bank wedstrijden mee doen nog neit echt gepland welke.

Ben benieuwd hoe je gaat presteren op de geplande wedstrijden.

• #5.031
Ik zit nog steeds in curacau, je hebt vast wel op het nieuws over de rellen tussen militaire en anties. Voor dat zijn we nu gestraft om op de kazerne te blijven dus heb nu veel tijd om tetrainnen kan tog niet stappen :rolleyes: Zal niet veel vertelen over het insident er is nog een onderzoek aan de gang.

Hellaas kan ik sq en dl hier niet trainnen. Bankdrukken gaat heel lekker vandaag nog 2x2x 140 en 1x3x 140 gedrukt heb nooit werk sets gehad met 140 dus gaat de goede kant op.

Volgende week dinsdag kom ik terug in nl en dan ga ik het dl en sq weer op pakken maar kwa wedstrijden zal ik afwezig zijn tot dat ik weer in vorm ben. Zal wel met bank wedstrijden mee doen nog neit echt gepland welke.

Ben benieuwd hoe je gaat presteren op de geplande wedstrijden.

Militairen die zijn uitgezonden worden niet altijd met open armen ontvangen door de plaatselijke bevolking...en soms kunnen de gemoederen dan wel eens hoog oplopen...:(

Sterke bank!...het valt me altijd op dat als krachtsporters wegens omstandigheden een tijdje geen DL & SQ doen ze progressie boeken bij de BP ;)...als je nu met 140kg werksetjes doet kun je ook meedoen aan de RAW bankdrukwedstrijd...je hebt tijd genoeg om te trainen (dat waren althans jouw woorden :p).

Ik ben ook benieuwd hoe ik het ga doen op die wedstrijden...de "druk" is altijd hoger dan bij een "gewone" competitiewedstrijd in NL...ik zou dan ook zeer tevreden zijn met een verbetering van mijn wedstrijdpr. :)

Militairen die zijn uitgezonden worden niet altijd met open armen ontvangen door de plaatselijke bevolking...en soms kunnen de gemoederen dan wel eens hoog oplopen...:(

Sterke bank!...het valt me altijd op dat als krachtsporters wegens omstandigheden een tijdje geen DL & SQ doen ze progressie boeken bij de BP ;)...als je nu met 140kg werksetjes doet kun je ook meedoen aan de RAW bankdrukwedstrijd...je hebt tijd genoeg om te trainen (dat waren althans jouw woorden :p).

Ik ben ook benieuwd hoe ik het ga doen op die wedstrijden...de "druk" is altijd hoger dan bij een "gewone" competitiewedstrijd in NL...ik zou dan ook zeer tevreden zijn met een verbetering van mijn wedstrijdpr. :)

Bedankt maar zelf ben ik nog niet tevreden met mijn bank, er zit nog veel mee in. Laat nog steekjes valen met voeding en uigaan :o
Maar dat ga ik weer op pakken al ben ik weer in NL.

Ja het is bijna een feit dat only benchers beter zijn in bank dan de 3 lifters.
Je kan je veel meer concentreren op het bankdrukken waardoor de techniek ook zeer goed verbeterd.

Dat gaat zeker goed komen huggy, de motivatie is er dus je prs zullen binnen kort verschijnen.

Zat op IPF te snuffelen en kwam deze lifter tegen Korkia-Aho Tuomas. Dus even op youtube kijken en ja een filmpje. Dit moet motiverend zijn huggy want dit kan je niet accepteren ;):D
http://www.youtube.com/watch?v=rEU_gYc4K-o

• #5.033
Bedankt maar zelf ben ik nog niet tevreden met mijn bank, er zit nog veel mee in. Laat nog steekjes valen met voeding en uigaan :o
Maar dat ga ik weer op pakken al ben ik weer in NL.

Ja het is bijna een feit dat only benchers beter zijn in bank dan de 3 lifters.
Je kan je veel meer concentreren op het bankdrukken waardoor de techniek ook zeer goed verbeterd.

Dat gaat zeker goed komen huggy, de motivatie is er dus je prs zullen binnen kort verschijnen.

Zat op IPF te snuffelen en kwam deze lifter tegen Korkia-Aho Tuomas. Dus even op youtube kijken en ja een filmpje. Dit moet motiverend zijn huggy want dit kan je niet accepteren ;):D
http://www.youtube.com/watch?v=rEU_gYc4K-o

Ik ken die gast...heb hem ook "gevolgd" tijdens het WK BD in de USA.
Hij heeft een wereldrecord op zijn naam staan van zo'n 330kg (tis nog een junior :eek:).
Ach...tis maar zo'n 100kg wat hij meer drukt...dat zijn slechts 2 rode schijfjes aan iedere kant van het halter erbij...dat heb ik zo ingehaald ;)
Tjonge als je ziet met welk een gemak die gast 327,5kg wegdrukt!

Wat jou betreft...in elk geval suc6 met de "draad" oppakken als je weer in NL bent...and don't forget, nobody is perfect...als men zoals sommigen wilt wachten totdat alles perfect is, is de vraag of men ooit aan een wedstrijd kan meedoen ;)

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat voor soort pindakaas die gast op zijn boterhammetjes smeert... :D

• #5.035
Ik ben benieuwd wat voor soort pindakaas die gast op zijn boterhammetjes smeert... :D

In elk geval géén die "sporen" nalaat, want hij heeft al heel wat keren in het "potje" mogen plassen...blijkbaar niet alleen maar een sterke jongen, maar ook een slimme jongen.
Bah, wat zijn we gemeen, meteen iemand die "paar" kilo meer dan ons drukt verdenken van onzuivere praktijken...foei ;)

Da's ook waar, niets is zeker.
Maar toch!

• #5.037
Training 30 juni bij Haeflandsport in Brunssum.

Light Bench Press Day:

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100 & 5x5x130kg...laatste reps steeds met 3 seconden stilstand op de borst.

Close Grip Bench Press: 3x5x120kg

Triceps Extension met een plate van 20kg 4x15.

Front Barbell Raises: 4x10x20kg

Vertical Row: 10x50, 10x70, 10x80, 10x90 & 8x100kg.

Front Latt Pull Down: 10x50, 10x60, 10x70, 10x75 & 10x80kg.

Comment: Close Grip Bench Press blijft me ondanks dat ik de oefening al een tijdje doe last veroorzaken aan mijn rechterschouder...jammer want het is een fantastische oefening :(

De paused bench van 3 seconden...bevalt me prima...dat is een "keeper"...door die stilstand van 3 seconden valt het wachten op het Presssignaal bij een wedstrijdbeurt (1 seconde stilstand) reuze mee :).

zijn dumbbell rows niet eens wat voor jou renee?

Weer een mooie (jaloers makende) training René. :bow:

Als je steeds last hebt van je schouder bij de CGBP zou je hem ook gewoon niet meer kunnen doen. ;)

• #5.040
zijn dumbbell rows niet eens wat voor jou renee?

Nee...heb ik eens geprobeerd...vind het maar helemaal niets...alles waarbij ik moet buigen of bukken of vooroverbuigen heb ik een hekel aan :o ;)

Tis overigens René...ik ben geen meisje :p, want Renee is de vrouwelijke versie...zucht waarom konden mijn ouders me ook niet een stoere mannelijke naam geven? ;)

Terug
Naar boven