pouwerpaxck
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 23
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We hebben het over "nog niet volledig hersteld" maar geblesseerd zal het ook wel zo zijn denk ik.Dus jullie beweren dat een geblesseerd iemand ieen hogere hardslag heeft als een gezond persoonvreemd.
Wat Hummer bedoeld (volgens mij) is dat als je nog niet volledig hersteld bent, dat je hartslag dan hoger is?Dus jullie beweren dat een geblesseerd iemand ieen hogere hardslag heeft als een gezond persoonvreemd.

Nou ik heb (nog) geen last van hoge bloeddruk, maar de hartslag als richtlijn moet aanhouden? Is dat niet meer voor duurtraining bedoeld?
Als ik op de pot zit en flink doe drukken, stijgt de hartslag...moet ik dan weer wachten met drukken voor een optimale ontlasting totdat de hartslag volledig is gedaald?![]()
heel raar krantenbericht krijg je dan..het zou je maar gebeuren huggy! je wilt toch niet overlijden op de pot doordat je jezelf dood gescheten hebtheel raar krantenbericht krijg je dan..
toen hij op de pot zat te schijten aorta gescheurd. Dus
het zou je maar gebeuren huggy! je wilt toch niet overlijden op de pot doordat je jezelf dood gescheten hebtheel raar krantenbericht krijg je dan..
hoe we van serieuze "zware" stof weer weten over te gaan op de luchtige alledaagse dingen 

Maar hier gaat het over overtraining. Een verhoogde hartslag zou dus een teken zijn van overtraining, en niet gewoon een "nog niet hersteld zijn".Easy ways to tell YOU are over training
In: [Link niet meer beschikbaar]
24 May 2010
Many people i train are recovering over trainers. I think there are many different reasons these people were overtrained in the past. My goal for these people is to decrease overall volume, improve recovery efforts and get them to calm the **** down and be still for a little while… Sorry i get fired up when people pace while working out.
The list below is not an all inclusive list but its a good place to start when assessing yourself and your own program.
I take pride in pulling people out of over reaching or over training slumps and setting them back on the healthy training track. I don’t want anyone to feel like i don’t push my folks to over reach periodically cause my people will gladly tell you how sadistic i am but also understand that i give them adequate recovery as well as responsible workloads to accomplish their specific goals.
- You spontaneously start crying during or after a workout.
- Your _____ has started bothering you when you do ____. (insert body part and specific movement) This can be an example of overtraining specific movements.
- You don’t sleep well even though you are really worn out.
- You are in a constant state of soreness, even after 2 days off where you only ran a little and did some interval work but it was short…
- Your heart rate is elevated above your normal resting heart rate right when you wake up. How would you know this? Well… start taking your heart rate. A more simple test can be found here. Its kind of a high tech tap test.
- Training is not fun. Motivation is Low.
- You are not hitting PR’s after extended training cycles and followed by recovery weeks.
- Your attitude starts to go south in general. You may need to consult your clients or significant other on this one.
- Add your own here…
Er zijn ook al mensen gestorven door van het toilet te vallen.Ha, dit gebeurd vaker als je denkt hoor. Een vriend van mij is 5 jaar geleden gestorventoen hij op de pot zat te schijten aorta gescheurd. Dus
![]()
hoe we van serieuze "zware" stof weer weten over te gaan op de luchtige alledaagse dingen
Maar zonder flauwekul...een zus van mijn oma is ook op de pot overleden (hersenbloeding)...ik bedenk opeens dat ik best wel veel tijd doorbreng op de pot![]()
![]()

haha ja je moet een beetje afwisseling hebben he
ja het gebeurd wel vaker dat daar mensen overlijden. lijkt me toch geen pretje dus probeer er altijd zo snel mogelijk weg te zijn![]()

Klinkt logisch...tja ik weet het eerlijk gezegd ook nietMaar hier gaat het over overtraining. Een verhoogde hartslag zou dus een teken zijn van overtraining, en niet gewoon een "nog niet hersteld zijn".

Wist je dat, hoe vaker je op de pot zit, des te groter de kans is dat je op de pot sterft?

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, en dat je daaruit kan afleiden dat hartslag een goede raadgever is voor hersteld zijn in normale omstandigheden.Overtraining is een constante staat van "niet hersteld zijn" ofnie..?
Accoord, maar ook de rest van je leven speelt een rol.Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, en dat je daaruit kan afleiden dat hartslag een goede raadgever is voor hersteld zijn in normale omstandigheden.
Ik denk dat de eenvoudigste manier om te weten hoevaak je iets kan trainen gewoon ervaring is. Als je vooruitgang maakt, ben je niet aan het overtrainen. Als je meer doet en je vooruitgang mindert, dan doe je te veel. Het bepalen van de juiste frequentie en hoeveelheid werk per training lijkt me een kwestie van trial & error. Het evenwicht zoeken tussen niet genoeg, en net te veel.
Maar dan moet je natuurlijk wel iets hebben van eenduidige gegevens over je trainingen. Workload, gemiddelde intensiteit, dingen waarmee je het belastend karakter van de trainingen objectief kan inschatten.

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, en dat je daaruit kan afleiden dat hartslag een goede raadgever is voor hersteld zijn in normale omstandigheden.
Ik denk dat de eenvoudigste manier om te weten hoevaak je iets kan trainen gewoon ervaring is. Als je vooruitgang maakt, ben je niet aan het overtrainen. Als je meer doet en je vooruitgang mindert, dan doe je te veel. Het bepalen van de juiste frequentie en hoeveelheid werk per training lijkt me een kwestie van trial & error. Het evenwicht zoeken tussen niet genoeg, en net te veel.
Maar dan moet je natuurlijk wel iets hebben van eenduidige gegevens over je trainingen. Workload, gemiddelde intensiteit, dingen waarmee je het belastend karakter van de trainingen objectief kan inschatten.

Nee inderdaad. De ene week herstel je al wat beter dan de andere. Maar één slechte week zal nog bijlange geen overtraining veroorzaken. Uiteindelijk heffen de goeie en de slechte weken elkaar op, en kan je uitgaan van een gemiddelde week. Nadeel is dan natuurlijk dat het leren inschatten van de correcte frequentie een werk van jaren is. Bovendien verandert de tijd om te herstellen als je meer en meer gevorderd bent.Accoord, maar ook de rest van je leven speelt een rol.
Bij mij is de éne (werk)week niet de andere, en dat maakt dat ik geen éénduidige richtlijn kan volgen.
Dat zou handig zijn ja. Maar hoe zou dat goed kunnen werken voor een gevorderde atleet?Zoiets als je hartslag in rust zou natuurlijk super zijn, als het accuraat zou zijn.