Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.801
Powerlifters/bankdrukkers die wedstrijdgericht trainen, willen onder bijzondere omstandigheden zoveel mogelijk liften binnen het kader van de regels van een bond ( ik citeer hier Ylke Vaassen ).

Wat Ruud betreft...hij is raw ook ongeloofelijk sterk...hij heeft al eens raw 250kg gedrukt! En nu maakt hij vrij easy trippels met gewichten van ruim 200kg raw (paused bench).

Als hij het shirted pressen eenmaal onder de knie heeft, hou ik er rekening mee dat huidige NL records zullen sneuvelen. En hij is pas 26 jaar...en als hij heel blijft en nog progressie kan blijven boeken zou het me niet verbazen als hij zelfs de 300kg grens zou kunnen doorbreken. Ik gun het hem in elk geval van harte en als iemand het kan, dan is hij het! En het is gewoon geweldig om dat van heel kort mee te maken.

Dit verhaal vond ik in je log van 22 december 2009 Rene...Wel grappig dat je toen nog heel positief was over Ruudje. Kon je toen niet bij jezelf nagaan dat een bank van 250 raw natural gewoon niet mogelijk is? Zou Ylke Vaassen dan toch gelijk hebben dat je naief bent?[/QUOTE]

Je mag het wat mij betreft naïviteit noemen, daar heb ik geen moeite mee.
"Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten"...ik ben altijd open en eerlijk (behalve bij het invullen van mijn belastingpapieren ;)) naar anderen toe, en verwacht van mijn vrienden dat ze dat jegens mij ook zijn.
Het is een kwestie van elkaar kunnen vertrouwen.
En ik beschouwde Ruud als een goede vriend!
Ik heb verder ook absoluut geen hekel aan hem, hoor.
En wens hem verder alle goeds.

Ik geef verder eerlijk toe dat ik erg onder de indruk was van zijn kracht en kennis...en we hebben het tot in den treure over doping gehad - vrijwel iedere training kwam het ter sprake - maar hij wist mij ervan te overtuigen dat hij geen doping meer nodig had en op eigen kracht trainde.
Was het pure naïviteit of was er wellicht ook sprake van een sterk staaltje manipulatie?:dunno:.

Ik beschouw Ruud overigens nog altijd als een uitzonderlijk talent!
Want ik weet dat er meerdere gasten zijn die ook AAS gebruiken - en zichzelf heel wat vinden - maar desondanks nog niet in de schaduw van Ruud kunnen staan!

---------- Toegevoegd om 23:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:46 ----------

Hopelijk denk je dan niet aan mij, mijn motto is net zoals huggy als je wil gebruiken mij best maar doe het dan bij een andere bond

We zitten op één lijn Pjotr! :thumbs:

• #6.802
Denk dat daar het slecht bloed vandaan komt. Er werd gezegd niet te kuren. Er werd mee gedaan aan een wedstrijd van NPB voor niet-kuurders. Als je gewoon open bent over gebruik en dan deel neemt aan wedstrijden waar niet zo nauw gekeken wordt is er niks aan de hand.

Correct!
Je hebt ook bonden waarbij een zogenaamd: "Don't aks, don't tell" beleid jegens doping geldt. Het is dus een persoonlijke keuze wat iemand maakt.
Maar maak die keuze voordat je aan wedstrijden gaat doen!
Ga niet als gebruiker tillen bij een bond met een dopingbeleid, want dat is zeer onsportief jegens de atleten die zich wel aan de regels houden.
Vroeg of laat loop je tegen de lamp en dan heb je heel wat uit te leggen.

Niet slijmen koalabeer door te zeggen dat Ruud een talent is. Ik durf te zeggen dat indien Ruud vanaf nu totaal geen AAS zou nemen hij volgend jaar om deze tijd nog geen "180 kg" raw bankt. Maar goed mensen willen belazerd worden. Dat is altijd al zo geweest. Anyway NPB is de bond! Fakers gaarne alleen deelnemen aan Powerlifting Hollywood!

Laatst bewerkt:
  • #6.804
Niet slijmen koalabeer door te zeggen dat Ruud een talent is. Ik durf te zeggen dat indien Ruud vanaf nu totaal geen AAS zou nemen hij volgend jaar om deze tijd nog geen "180 kg" raw bankt. Maar goed mensen willen belazerd worden. Dat is altijd al zo geweest. Anyway NPB is de bond! Fakers gaarne alleen deelnemen aan Powerlifting Hollywood!

Ik ken er genoeg die AAS gebruiken en desondanks nog lang geen 180kg raw bankdrukken.Ik ben absoluut geen voorstander van doping, maar het valt niet te ontkennen dat Ruud raw één van de sterkste bankdrukkers in NL is, dat heet realisme en heeft weinig met slijmen te maken ;)

Ik vind het overigens erg kort door de bocht om ervan uit te gaan dat bij Powerlifting Holland alleen maar mensen tillen die aan de AAS zitten.
En dat het dus een bond voor fakers is.
Er zitten inderdaad fakers tussen, maar die zaten vaak voorheen bij de NPB. Het zou fake zijn om te beweren dat de NPB dopingvrij is...de NPB is wel doping gecontroleerd en dat is het grote verschil. Maar ik ben het met je eens: als je persé wilt gebruiken doe dat dan niet bij de NPB, maar ga tillen bij PLH, daar krijg je verder geen vragen gesteld en zijn er geen dopingcontroles. Ik begrijp sowieso die mensen niet die bij de NPB betrapt worden op doping..Waarom tillen ze überhaupt voor de NPB en lopen dus het risico om betrapt te worden?

Wat een kansloze reactie "Stan".

Fakers? Niet iedereen (waaronder mezelf) gebruikt bij plh. Kansloze reactie dan ook van een kansloos mannetje;) voor welke bond lift jij?

Ik lift soms voor de ANWB als ik met autopech langs de kant van de weg sta.

Hopelijk denk je dan niet aan mij,
Ik ga er van uit dat je de waarheid zegt Pjotr.
Ik ken belachelijk sterke mensen (ook niet lifters) en jij bent er één van. :thumb:

Bam, jonguh! :eek:

• #6.809
Door te generaliseren voelen bepaalde mensen zich terecht op hun tenen getrapt. Laten we daarmee stoppen.
Niet het lidmaatschap bij een bepaalde bond zegt wat over iemand, maar het doen en laten van die persoon! Het gaat erom dat je je daadwerkelijk aan het raamwerk van regels van de bond van je keuze houdt. Degenen wat de regels aan hun laars lappen, dat zijn de fakers!

• #6.810
Training 7/1/2011

Light Bench Press Day bij Haeflandsport.

Bench Press (Paused Reps):
20x20, 2x8x70, 5x100 & 5x5x130kg

Close Grip Bench Press:
4x6x110kg

Latt Pull Down:
20x50, 10x70 & 5x5x90kg

Face Pulls:
3x15x50kg

Comment:
De close grip heb ik iets smaller dan normaal gedaan...ik heb gelezen dat de optimale grip bij close grip benchpress een grip is waarbij de pinken van je handen op schouderbreedte staan. Voorheen had ik de duimen op schouderbreedte staan bij de close grip. Voel de smallere versie iets meer in mijn triceps. Smaller dan schouderbreedte gaan wordt overigens niet geadviseerd i.v.m. blessures aan de polsen.

Voorlopig doe ik verder géén extra schouderoefeningen (behalve dan achterkant schouders met facepulls) omdat ik met bench press, close grip en board press enz de schouders hard moeten werken. Extra schouderoefeningen is voor mij teveel van het goede...less is more in dit geval.
Nu zou ik wel een militarypress kunnen doen i.p.v. een variant op het benchpressen, maar militarypress is voor mij geen categorie 1 oefening en ik denk dat ik mijn energie voorwat betreft mijn doelstelling beter kan besteden aan oefeningen die daadwerkelijk overdacht hebben richting het bankdrukken.

• #6.811
Voor de geïnteresseerden...de nieuwe Europese standaards (EPF)voorwat betreft het zetten van een record (n.a.v. de nieuwe gewichtsklassen) zijn inmiddels ook bekend.

[Link niet meer beschikbaar]

Je moet alleen maar even snel 20 jaar ouder worden Hugz. ;)

• #6.813
Je moet alleen maar even snel 20 jaar ouder worden Hugz. ;)

:roflol:

Voorlopig zit er geen Europees Record voor Huggybear in ;)

Ik heb het vermoeden dat voorwat betreft het zetten van een Nederlands record bij de Masters wel te doen is, mja...daar zijn natuurlijk meerdere kapers op de kust. Badal Djindra, Robbert Meinen en ik drukken gelijkwaardig, en dan hebben we nog Ed Fennema (voormalig voorzitter PLH!) die een comeback heeft gemaakt bij de NPB en op dit moment voor ligt.
En dan heb je nog een of andere Zeeuw, wiens bijnaam genoemd is naar een Amerikaans automerk die als hij eens een tijdje blessurevrij zou kunnen trainen en zou gaan drukken in een shirt wel eens voor een verassing zou kunnen zorgen ;)

Hahaha!
Was het maar waar beer. ;)
Er zijn trouwens geen shirts te krijgen voor dat vormeloze omhulsel dat ik beschouw als mijn lichaam... :o
Een ouwe maat van me had vorige week nog met Siem aan tafel gezeten zei hij, en Siem is het echt serieus van plan hoor. ;)
Hij komt terug.
Ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien.
Is natuurlijk wel vreselijk sterke kerel.

• #6.815
Hahaha!
Er zijn trouwens geen shirts te krijgen voor dat vormeloze omhulsel dat ik beschouw als mijn lichaam... :o
Een ouwe maat van me had vorige week nog met Siem aan tafel gezeten zei hij, en Siem is het echt serieus van plan hoor. ;)
Hij komt terug.
Ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien.
Is natuurlijk wel vreselijk sterke kerel.

10 jaar geleden (2001) drukte Siem nog bij Spartacus in Scharwoude 245kg als master. Hij is inmiddels weer 10 jaar ouder, maar nog lang niet afgeschreven en zeker niet te onderschatten! :cool: Daarnaast is deze man gewoon een icoon, en zou het geweldig zijn om tegen hem te "strijden".
Ik ben heel erg benieuwd!

• #6.816
Hahaha!

By the way...als ze voor Johnny Wa(h)l(q)vis(t) een shirt hebben, dan toch zeker voor jou ook! ;)
Die man heeft jouw lengte en is zo'n 30kg zwaarder!
Johnny is overigens (jullie hebben dezelfde voornaam :p) één van de sterkste bankdrukkers bij de IPF...340kg op de bank is niet verkeerd, toch?

images?q=tbn:ANd9GcQ_Es4wQVM4HUhs1HUhVaGKKDxp6-3MdKY-podBGKYgstzSkBB53w.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij heeft een baard. daar komt z'n kracht vandaan.

• #6.818
Hij heeft een baard. daar komt z'n kracht vandaan.

:roflol:

Zou het daarmee te maken hebben?
Een baard laten groeien is voor Hummer geen enkel probleem, maar Wahlqvist heeft ook een behoorlijke staart...kweenie of dat er nog inzit bij Hummer ;)

Een vriendelijke man overigens, kijk maar, hij lacht altijd :rolleyes:

images?q=tbn:ANd9GcQ7PtFZVscy3KWZimYmYTDANA-sgfN8qQqhorohsHWLZpn1-QbE.jpg

Johnny werd overigens nog vice-wereldkampioen PL in de 125+ bij de IPF in 2008, met 1002,5kg totaal: SQ 390 - BP 332,5 - DL 280.
In 2009 heb ik hem "live" gezien tijdens het WK BD in Hamm, Luxemburg (waar hij helaas uitbomde), sindsdien niets meer van hem vernomen.

Laatst bewerkt:
En toch.. ik zou niet willen ruilen. Zo sterk, maar zo ongelooflijk dik.

• #6.820
En toch.. ik zou niet willen ruilen. Zo sterk, maar zo ongelooflijk dik.

Hoe zou het komen? Een foto zegt vaak meer dan duizend woorden, toch? ;)

SPOjonny2_463.jpg

By the way...ik heb eindelijk de knoop eens doorgehakt en een definitieve afspraak gemaakt bij een diëtist :eek:...1 februari moet ik er naartoe...ben benieuwd of hij/zij me wat nieuws heeft te vertellen, iets waar ik ook wat mee kan. Het doel is afvallen, maar niet ten koste van krachtverlies!

Ik heb gisteren overigens mijn urine bij de huisarts laten controleren...ik vond het wat troebel uitzien...alles was echter prima in orde, ik moest wat meer drinken (wat voor vloeistof werd er niet bij verteld :bierbang:) ;)

Ik laat minstens één maal per jaar mijn bloeddruk, cholesterol, suikerspiegel en urine controleren, het zijn uiteraard maar momentopnamen, maar op het moment dat iets de verkeerde kant dreigt uit uit te gaan kun je door preventief controleren wellicht erger voorkomen!​

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven