AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

ziet er vet uit, die eerste is voor mij miss ook wel wat.
100 - 105: 8x70, 5x80 3x85, 1x90,1x90,1x90,5x80 zou derop of deronder worden met die laatste 5x80 mja :p ziet er wel interesant uit. x wat anders. ben nu al tijdje bezig met 3x5 dusjah

doe je dat dagelijks of 2x per week? want opbouw komt me bekend voor ;)

Poeh, weer veel interessant leesvoer in je log Huggy. :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.864
Poeh, weer veel interessant leesvoer in je log Huggy. :thumbs:

Thnx! :)
Hoop dat jij en anderen er wat mee kunnen.

Ik zit hier met een zware verkoudheid/griepverschijnselen :(.
Ik heb het nogal erg warm, droge hoest, pijn aan mijn ledematen en hoofdpijn.
Shit man, voor twee weken terug had ik ook al een zware verkoudheid te pakken...en dan eet ik bij wijze van spreke iedere dag een kilo fruit ;)

Ik hoop dat ik me morgen fit genoeg voel om te trainen :rolleyes:
Dit komt mijn voorbereiding op BD2 in Bodyzone de 30 niet bepaalde ten goede :( Ik ga maar weer eens slapen, dat is het beste medicijn zegt men wel eens.

• #6.865
Training 14/1 Light Bench Press Day:

Bench Press: 20x20, 3x5x70, 5x100 & 5x5x130kg

Latt Pull Down: 10x50, 10x65 & 6x6x80kg

Comment:

Ik was vanmorgen effies naar de bedrijfsarts gegaan om mijn temperatuur te meten...ik had het nogal vrij benauwd...bleek 37,1 graad celcius, en dat was volgens de arts prima. Aangezien ik koortsvrij was besloten om vandaag toch te gaan trainen.

Pffffffff...ik heb het geweten...alles loeizwaar aan...zelfs 70kg :o
Al mijn gewrichten voelden stijf en pijnlijk aan (polsen, schouders, ellebogen, heupen, knieën, enkels) :(
Ik was eerlijk gezegd blij toen ik het "achter de rug" had.
Ik weet niet of deze training nu een toppunt van doorzettingsvermogen of onnozelheid was ;) Maar ik merk dat ik toch ook "verslaafd" ben aan het werken met ijzer en het geeft toch een bepaalde voldoening en als ik thuis was gebleven had ik me beslist nog beroerder gevoelt.
Ach ja...na zo'n training kan het alleen nog maar bergopwaarts gaan, toch? :)

Beetje grieperig René..?
Zo klinkt het wel iig.
Wel karakter dat je toch even gegaan bent man! :thumb:

• #6.867
Beetje grieperig René..?
Zo klinkt het wel iig.
Wel karakter dat je toch even gegaan bent man! :thumb:

Ik vrees van wel Johnny.
Overal waar je komt zitten mensen te hoesten en te proesten of zijn ze geveld door de griep. Het heerst blijkbaar.
Ik ben wel blij dat ik alsnog geweest ben.
Hoop dat ik me na het weekend weer wat beter voel...vééééééél slapen en goed eten, daar knap ik helemaal van op ;)

Mijn scharnieren piepen ook weer behoorlijk, maar ik ga er nog even van uit dat het door het vochtige weer komt.
Ik heb afgelopen week ook wel veel te maken gehad met grieperige mensen, dus kan alleen maar hopen dat ik er van gespaard zal blijven...
Nog even in de taxi gezeten ook met iemand die vanwege de griep naar huis ging i.p.v. aan boord van zijn sleepboot te blijven.
Dan wordt de concentratie bacillen wel heeel groot natuurlijk....
Maar net zoals met mijn blessures, negeer ik het gewoon! ;)
Lekker slapen, goed eten, en voldoende bedcardio gaan je er vast doorheen helpen René! :D
Beterschap maat!

toch nog goed getraint rené! beterschap dan maar he!

• #6.870
Voor de geïnteresseerden:
Sinds dit januari geef ik de Nieuwsbrief van de NPB uit...die bevat uiteraard (beknopt) nieuws wat de leden van de NPB direct aangaat.
Ook anderen mogen zich erop abonneren.
Als je de Nieuwsbrief wilt ontvangen stuur me dan via een pm je emailadres en ik stuur je de Nieuwsbrief op! :)

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

toch nog goed getraint rené! beterschap dan maar he!

Thnx Jorg...iets is nog altijd beter dan niets, toch? ;)

• #6.872
zeker! en zo 'niet' vind ik het niet hoor, setjes met 130 is toch netjes. ze voelde miss zwaarder aan dan anders mja dat heb je als je je niet zo fit voelt.

Dat is inderdaad zo, en daarnaast doe ik op de "Light Bench Press Day" toch niet zo heel veel meer aan oefeningen. Als ik de 30e maar weer lekker in mijn vel zit (BD2) ;)

• #6.873
Zowel het NK Powerliften als het NK Bankdrukken van de NPB worden dit jaar (2011) beiden door krachtsportvereniging SSS Alkmaar georganiseerd!

Datum NK PL: Zondag 27 februari

Datum NK BD: Zondag 27 maart

SSS (Sport Staalt Spieren) Alkmaar is in 1920 opgericht en één van de oudste (nog bestaande) krachtsportvereniging van Nederland waar behalve powerliften ook nog aan worstelen wordt gedaan.

Meer informatie over SSS vinden jullie op: www.sssalkmaar.nl

By the way, ik heb ook een nieuw topic over dit thema geopend...wellicht leuk als forumleden kenbaar maken als ze eventueel meedoen!

Laatst bewerkt:
  • #6.874
Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets 17/1

Bench Press:
RAW 20x20, 3x5x70, 5x110, 5x140, 2x170 (3e rep was een fail :o)

SHIRT: 5x170, 3x190, 2x210, 1x225 & 1x225kg.

Latt Pull Down: 10x50, 4x8x80kg.

Comment:
Ik was nog niet 100% fit, maar het ging op zich gelukkig beduidend beter dan vrijdag! In shirt ging het vandaag wel lekker...die 1e 225kg liet ik ietwat te rustig zakken en bleef ik op 1cm boven de borst hangen (ik bleef paar seconden wachten op het PRESSsignaal wat er maar niet aan kwam - ik dacht dat de halter op de borst was, hetgeen echter niet het geval was -en drukte het gewicht na een behoorlijke pauze alsnog probleemloos uit) Daarna de halter sneller laten zakken waardoor het shirt minder stremt en vervolgens probleemloos gewicht weer uitgedrukt.
Goed gevoel aan overgehouden. 225kg wordt de openingsbeurt de 30e.

Daarna nog wat Close grip willen doen, maar dat veroorzaakte last in mijn schouder en elleboog...heb ik in het verleden vaker gehad met close grip :(. De enige twee oefeningen die ik probleemloos zonder pijntjes kan doen zijn bankdrukken (met competitiongrip) en latt pull down :o.

Special gast vandaag Carmen Sjardijn (voorzitter van de NPB, die regelmatig bij Leon komt trainen) en Walter Janssen met Sven Maasen. Will Renkens deed ook dapper mee, maar heeft helaas nog wat last van zijn schouder. Danny van Dorsten zit helaas met een longonsteking in de maag en kon niet van de partij zijn...van hieruit: Beterschap kerel, hoop dat je de 30e weer fit bent! :)

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit hoe zwaar weeg je nu?

denk je dat dat gezond is rene? zie dit niet beledigend maar ik zou me echt zorgen maken als ik alleen nog maar 2 oefeningen kon doen, is het geen plan een fysio op te zoeken (of wat voorn therapeut dan ook) of te gaan werken aan je lichamelijke gesteldheid? en ik ken het verhaal, onderrugblessure/strongman maar dat hoort geen jaren aan te houden, nogmaals het is niet gezond bij elke stap pijn te hebben (of je whined gewoon, maar daar lijk je me het persoon niet voor;))

240 plus zou dan misschien tot de mogelijkheden zijn

• #6.879
denk je dat dat gezond is rene? zie dit niet beledigend maar ik zou me echt zorgen maken als ik alleen nog maar 2 oefeningen kon doen, is het geen plan een fysio op te zoeken (of wat voorn therapeut dan ook) of te gaan werken aan je lichamelijke gesteldheid? en ik ken het verhaal, onderrugblessure/strongman maar dat hoort geen jaren aan te houden, nogmaals het is niet gezond bij elke stap pijn te hebben (of je whined gewoon, maar daar lijk je me het persoon niet voor;))

Dank je wel weer voor je constructieve kritiek :rolleyes:!
Ik heb geen last bij iedere stap die ik zet...ik moet minstens 1000 stappen zetten om de trappen bij snowworld op te lopen en dat kan ik pijnvrij.
Ik kan een uur lang probleemloos fietsen zonder pijn.
Ik kan 245 op het halter laten leggen (BD1) en hem ook nog een deel van mijn borst drukken zonder een greintje pijn.

Daar waar ik plezier in heb (bankdrukken) kan ik probleemloos en weet je wat het mooie is? Ik ga ondanks dat ik alleen maar dat doe er ook nog op vooruit! :p

Ik maak me dus nergens zorgen over, integendeel...zit normaal gesproken kiplekker in mijn vel...ik zou me eerder zorgen maken dat jezelf heel blijft beste Dominique :) (ben benieuwd wat jij nog allemaal paraat maakt als 40- plusser)

kennelly bombde ook iedere keer uit toen ie was afgevallen naar de 125 klasse hij presteerde het best toen ie in de 140 en 140 plus zat ;)

Terug
Naar boven