AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.881
240 plus zou dan misschien tot de mogelijkheden zijn

Dat zou mooi zijn :)
Maar eerst eens 230 PLUS drukken.
240 is wel de doelstelling op korte termijn...het is een pittige maar geen onrealistische doelstelling.
250kg is de lange termijn doelstelling, daar zal ik nog heel wat voor moeten doen...voor beiden heb ik overigens geen tijdslimiet in gedachten...daarmee zet ik me alleen maar zelf onder druk. Ik zie wel als het zover is, iedere stap voorwaarts is er één, toch? ;)

1 stap per keer idd. heb zelf als doelstelling om boven de 605 totaal neer te zetten 12 maart bij het powerliften

• #6.883
kennelly bombde ook iedere keer uit toen ie was afgevallen naar de 125 klasse hij presteerde het best toen ie in de 140 en 140 plus zat ;)

Ik heb in het weekend werkelijk niets gedaan...iedere dag 12 uur geslapen en stevig gegeten...de Godfather thrilogie gekeken op DVD.
Dan ben ik superfit om te bankdrukken.
Ga ik veel cardio doen de dag van te voren merk ik dat...wellicht vreemd maar het is niet anders...afvallen moet ik nu zeker niet gaan doen...kost alleen maar kracht en het sterkst voel ik me als ik zo ongeveer "slachtrijp" ben ;)

---------- Toegevoegd om 23:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

1 stap per keer idd. heb zelf als doelstelling om boven de 605 totaal neer te zetten 12 maart bij het powerliften

Suc6 met je doelstelling...ik weet dat je er keihard voor traind en heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken! :)

Laatst bewerkt:
op naar 160 bw en 280 bench :D

Je voelt je wel erg aangevallen he Rene? Valt me van je tegen.

Tuurlijk bedoelt domi niet letterlijk dat je bij elke stap die je zet pijn hebt. Hij heeft echter wel een punt vind ik.
Er zijn bij jou tig oefeningen die ongemakkelijk/pijnlijk aanvoelen, zelfs bij babyweights. Nou is het an sich geen ramp dat je die oefeningen niet kunt doen, maar het zou mij niet lekker zitten, zeker met het oog op de toekomst! Niet om bepaalde oefeningen nog te kunnen doen, maar om op latere leeftijd nog pijnloos mobiel te kunnen zijn.
Wellicht dat wat core-werk, stretching, rotatorcuff werk etc. helemaal niet zo verkeerd zou zijn.

Just my 2 cents.

• #6.886
Je voelt je wel erg aangevallen he Rene? Valt me van je tegen.

Tuurlijk bedoelt domi niet letterlijk dat je bij elke stap die je zet pijn hebt. Hij heeft echter wel een punt vind ik.
Er zijn bij jou tig oefeningen die ongemakkelijk/pijnlijk aanvoelen, zelfs bij babyweights. Nou is het an sich geen ramp dat je die oefeningen niet kunt doen, maar het zou mij niet lekker zitten, zeker met het oog op de toekomst! Niet om bepaalde oefeningen nog te kunnen doen, maar om op latere leeftijd nog pijnloos mobiel te kunnen zijn.
Wellicht dat wat core-werk, stretching, rotatorcuff werk etc. helemaal niet zo verkeerd zou zijn.

Just my 2 cents.

Valt wel mee dat aangevallen voelen, ligt eraan hoe het gebracht wordt en van Dominique krijg ik de indruk dat hij alleen maar iets post om destructieve kritiek op mij of anderen te uiten, en daar heb ik niets mee!

Als hij mijn log leest, dan weet hij ook dat ik zoals ik alreeds heb geschreven probleemloos alledaagse dingen kan...zoals (trap)lopen, fietsen, zwemmen. En ook nog respectabele gewichten kan bankdrukken...meer hoef ik niet te kunnen...andere intenties heb ik niet.

Wat de toekomst betreft weet niemand precies wat die zal brengen...ik heb er het volste vertrouwen in, jij ook? :)

---------- Toegevoegd om 23:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Van die 160 BW zal ik niet ver afzitten, van die 280 bench wel nog vrees ik ;)

wat een onzin, ik post alleen iets als ik het meen en denkt dat het meerwaarde heeft... ben niet zo de persoon van nutteloze complimenten... wat ik bedoel (en leon) is dat het niet best is dat je van simpele lichte oefeningen last krijgt, dat zijn wel degelijk tekenen dat er iets fout zit in je spieren/gewrichten/pezen/whatever, dat je (nog) alledaagse dingen zonder problemen kan doen zegt daarbij weinig...

Wat ik al zei, het zou mij niet lekker zitten als ik bepaalde oefeningen niet meer zou kunnen doen. Then again, jij doet aan bankdrukken, niet aan strongman oid.

Verder kan ik er niet veel zinnigs over zeggen. Jij kent je lichaam het best lijkt me.

• #6.889
wat een onzin, ik post alleen iets als ik het meen en denkt dat het meerwaarde heeft... ben niet zo de persoon van nutteloze complimenten... wat ik bedoel (en leon) is dat het niet best is dat je van simpele lichte oefeningen last krijgt, dat zijn wel degelijk tekenen dat er iets fout zit in je spieren/gewrichten/pezen/whatever, dat je (nog) alledaagse dingen zonder problemen kan doen zegt daarbij weinig...

Oh, maar ik vis ook absoluut niet naar complimenten hoor!
Ik hoef echt geen veer in mijn reet gestopt te krijgen (heb je minstens een veer van een pauwhaan voor nodig) ;)
Ik stel het op prijs als je echt bezorgd bent, maar dat is niet nodig...ik kom er wel...en ik hoop voor jou hetzelfde!

P.S...jullie zijn nog zo jong...hou het eerste eens vol om nog zo'n 20 jaar te trainen...en dan ben ik er wellicht ook nog, en dan komen we er nog eens op terug, O.K? :) Graag tot dan ;)

• #6.890
Wat ik al zei, het zou mij niet lekker zitten als ik bepaalde oefeningen niet meer zou kunnen doen. Then again, jij doet aan bankdrukken, niet aan strongman oid.

Verder kan ik er niet veel zinnigs over zeggen. Jij kent je lichaam het best lijkt me.

Daar doe je een heel wijze uitspraak! Respect...ik kan mijn lichaam inmiddels al ruim 42 jaar en weet waarvan ik baat heb en waarvan niet.

Ik heb - behalve het bankdrukken - geen enige ambities meer in de wedstrijdsport. Ik doe waarin ik goed ben en wat ik leuk vind, zo simpel is dat. Wat ik dus goed moet kunnen is rustig op een bank liggen en mijn armen kunnen strekken... ;) that's all folks, less is more!

• #6.891
Pfffffffff...ik schrijf alleen maar altijd eerlijk hoe ik e.e.a. ervaar tijdens het trainen...niet meer en niet minder...ik ben altijd eerlijk hoe het gaat (soms zit het mee en soms zit het tegen) ben uiterst precies in het weergeven van de reps en de sets...altijd die discussies :rolleyes:...ach ja...laten we ermaar de humor ervan inzien! ;)

Oja..."slogan van de week" gelezen in het log van mijn vriend Marrkos!
Prijzenswaardig jongen, hou je eraan! :)

There is only ONE recipe for strength:

Hard Work + Proper Nutrition + TIME = STRONG :thumbs:

Laatst bewerkt:
"Slachtrijp" :roflol:

• #6.893
Ik heb - behalve het bankdrukken - geen enige ambities meer in de wedstrijdsport. Ik doe waarin ik goed ben en wat ik leuk vind, zo simpel is dat. Wat ik dus goed moet kunnen is rustig op een bank liggen en mijn armen kunnen strekken... ;) that's all folks, less is more!

"Ik doe waar ik goed in ben" zou wellicht opschepperig kunnen overkomen...en als ik ergens een hekel aan heb is het aan gasten die opscheppen en vol van zich zelf zijn. Daarom wil ik die zin effies aanpassen in: "Ik doe waar ik het minst slecht in ben" ;)

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

;)

René, grote knuffelbeer van me. Ik lees altijd trouw in je logje wat voor een gewichten je verzet hebt en wat voor een discussies er weer aangegaan worden. Ik meng me meestal niet in de discussies. Toch is er een dingetje wat ik vaak terug lees van je en waar ik me een beetje aan stoor. Begrijp me niet verkeerd he ouwe reus, heb het beste met je voor!

"wanneer een jongeling de verbale strijd met je aan gaat beroep jij je nog al eens op iets in de zin van 'ik ben zo veel jaar ouder' of 'ik train al zoveel jaar langer'. Daar ben ik niet altijd van gecharmeerd. Ook jij kan er soms wel eens naast zitten ten opzichte een 'guppie'. Geef het dan ook toe. Dat siert je meer en past ook meer bij een goedzak zoals jij bent."

Even buiten jou om: Bij ons in de sportschool lopen wel meerdere figuren rond die bij een discussie zeggen 'ach, je had wel mijn zoon kunnen zijn, ik hoef jou niets te zeggen'. Wie is er dan volwassen? Denk ik dan! Dit is waarschijnlijk ook de voeding van mijn reactie.

Groet Alex

Dat zou mooi zijn :)
Maar eerst eens 230 PLUS drukken.
240 is wel de doelstelling op korte termijn...het is een pittige maar geen onrealistische doelstelling.
250kg is de lange termijn doelstelling, daar zal ik nog heel wat voor moeten doen...voor beiden heb ik overigens geen tijdslimiet in gedachten...daarmee zet ik me alleen maar zelf onder druk. Ik zie wel als het zover is, iedere stap voorwaarts is er één, toch? ;)

Als ik over 3 jaar de helft van jou korte termijn doelstelling kan drukken ben ik al content:p. Haha 240kg duwen onmenselijk zwaar.

• #6.896
René, grote knuffelbeer van me. Ik lees altijd trouw in je logje wat voor een gewichten je verzet hebt en wat voor een discussies er weer aangegaan worden. Ik meng me meestal niet in de discussies. Toch is er een dingetje wat ik vaak terug lees van je en waar ik me een beetje aan stoor. Begrijp me niet verkeerd he ouwe reus, heb het beste met je voor!

"wanneer een jongeling de verbale strijd met je aan gaat beroep jij je nog al eens op iets in de zin van 'ik ben zo veel jaar ouder' of 'ik train al zoveel jaar langer'. Daar ben ik niet altijd van gecharmeerd. Ook jij kan er soms wel eens naast zitten ten opzichte een 'guppie'. Geef het dan ook toe. Dat siert je meer en past ook meer bij een goedzak zoals jij bent."

Even buiten jou om: Bij ons in de sportschool lopen wel meerdere figuren rond die bij een discussie zeggen 'ach, je had wel mijn zoon kunnen zijn, ik hoef jou niets te zeggen'. Wie is er dan volwassen? Denk ik dan! Dit is waarschijnlijk ook de voeding van mijn reactie.

Groet Alex

Alex, je weet dat ik je enorm respecteer...zowel als atleet en ook als mens (ik volg jouw log overigens ook op de voet).
Je bijdragen in mijn log ervaar ik altijd als contructief en dat je je niet bemoeit met de discussies die er soms wel eens voorkomen siert je alleen maar.
Ik ben dan ook eerlijkheidsshalve wat verrast door je reactie, maar het zij je vergeven ;).

Ik wil paar dingen graag duidelijk stellen...dat ik 40 plusser ben en ik een redelijk gewicht kan banken wil absoluut niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb.
En als iemand kritiek op me heeft, lig ik daar over het algemeen niet wakker van...dan moet je geen log beginnen, toch?
Want ik log absoluut niet om veren in mijn reet gestopt te krijgen...ik ervaar het loggen als een soort "stokje achter de deur".
Maar ik zeg altijd: "de toon maakt de muziek".
Jij maakt nu ook iets kenbaar, maar jouw toonaard klinkt bij mij zuiverder in de oren dan die van Dominique ;)

Ik heb ooit eens een tip aangenomen van Maximation...het had betrekking op het bankdrukken en mijn destijds verkeerde timing van ademhaling. Die tip heeft me veel opgeleverd...ik kan over het algemeen dan ook vrij goed opschieten met de jongere generatie en heb zelden of nooit problemen. En het voorbeeld met Max laat zien dat ik zeker wat van een jongere zal aannemen.

Dominque Janssen ken ik ook al wat langer...en ik heb hem ook vaker tijdens een training bij Leon Smeets meegemaakt...nou ja...training...het leek wel alsof hij alleen maar kwam om te discussiëren en zijn mening te ventileren want hij ratelde af als een wekker. Hij deed meer "lullen dan trainen"...wellicht is hij inmiddels veranderd maar ik zou toch het volgende kwijt willen jegens hem: als "snotaapje" hoef je een ouwe aap heus niet te vertellen hoe hij een banaan moet schillen!

Niemand (op een enkele uitzondering na) hoeft me te vertellen wat ik te doen en te laten heb...ik laat iedereen in zijn waarde, en ik verwacht dat anderen mij ook in mijn waarde laten, niet meer en niet minder!

Het is verder jammer dat er wel eens conflicten spelen tussen de diverse generaties, wellicht komt e.e.a. door miscommunicatie, verschil in opvattingen en het trekken van verkeerde en overhaaste conclusies? :(

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:51 ----------

Als ik over 3 jaar de helft van jou korte termijn doelstelling kan drukken ben ik al content:p. Haha 240kg duwen onmenselijk zwaar.

Gewoon een kwestie van volhouden ;)

Laatst bewerkt:
Alex, je weet dat ik je enorm respecteer...zowel als atleet en ook als mens (ik volg jouw log overigens ook op de voet).
Je bijdragen in mijn log ervaar ik altijd als contructief en dat je je niet bemoeit met de discussies die er soms wel eens voorkomen siert je alleen maar.
Ik ben dan ook eerlijkheidsshalve wat verrast door je reactie, maar het zij je vergeven ;).

Ik wil paar dingen graag duidelijk stellen...dat ik 40 plusser ben en ik een redelijk gewicht kan banken wil absoluut niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb.
En als iemand kritiek op me heeft, lig ik daar over het algemeen niet wakker van...dan moet je geen log beginnen, toch?
Want ik log absoluut niet om veren in mijn reet gestopt te krijgen...ik ervaar het loggen als een soort "stokje achter de deur".
Maar ik zeg altijd: "de toon maakt de muziek".
Jij maakt nu ook iets kenbaar, maar jouw toonaard klinkt bij mij zuiverder in de oren dan die van Dominique ;)

Ik heb ooit eens een tip aangenomen van Maximation...het had betrekking op het bankdrukken en mijn destijds verkeerde timing van ademhaling. Die tip heeft me veel opgeleverd...ik kan over het algemeen dan ook vrij goed opschieten met de jongere generatie en heb zelden of nooit problemen. En het voorbeeld met Max laat zien dat ik zeker wat van een jongere zal aannemen.

Dominque Janssen ken ik ook al wat langer...en ik heb hem ook vaker tijdens een training bij Leon Smeets meegemaakt...nou ja...training...het leek wel alsof hij alleen maar kwam om te discussiëren en zijn mening te ventileren want hij ratelde af als een wekker. Hij deed meer "lullen dan trainen"...wellicht is hij inmiddels veranderd maar ik zou toch het volgende kwijt willen jegens hem: als "snotaapje" moet je niet een ouwe aap een banaan willen leren schillen!

Niemand (op een enkele uitzondering na) hoeft me te vertellen wat ik te doen en te laten heb...ik laat iedereen in zijn waarde, en ik verwacht dat anderen mij ook in mijn waarde laten, niet meer en niet minder!

Het is verder jammer dat er wel eens conflicten spelen tussen de diverse generaties, wellicht komt e.e.a. door miscommunicatie, verschil in opvattingen en het trekken van verkeerde en overhaaste conclusies? :(

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:51 ----------

Gewoon een kwestie van volhouden ;)

I will:)

Ik zeg nergens dat ik je "een banaan wil leren schillen" ik meld alleen vaker iets (meestal redelijk onderbouwd) op een vragende toon... ik dacht namelijk dat wij op goede voet met elkaar leefden, ik volg je log altijd en als me iets niet duidelijk is of als ik iets kwijt wil meld ik dat... daar is een log voor... de "discussies" bij Leon gingen overigens nooit over trainingsmethoden (waar Leon 100% meer van weet) maar over wel/geen strongman doen en hoe slecht en vol met anabolen strongman wel niet is ivm de heilige powerlifters... dat leverde mij irritaties op waardoor ik vaak te veel discussieerde en te weinig trainde + het feit dat ik ADHD heb zorgt ervoor dat ik nogal graag praat... anyway wel mooi dat je me beschrijft als een "ratelende wekker" ben en een "snotaap", erg aardig tegenover iemand die altijd met respect over jou als persoon en je bankdrukprestaties praat, ik snap uberhaupt niet waar je mijn "toon" vandaan haalt, ik snapte gewoon oprecht niet dat iemand die zich zon zorgen maakt over zn gezondheid (cholesterol testen, bloeddruk, enz., ja ik lees je log) zich geen zorgen maakt over het feit dat veel oefeningen pijn doen...

• #6.900
Ik zeg nergens dat ik je "een banaan wil leren schillen" ik meld alleen vaker iets (meestal redelijk onderbouwd) op een vragende toon... ik dacht namelijk dat wij op goede voet met elkaar leefden, ik volg je log altijd en als me iets niet duidelijk is of als ik iets kwijt wil meld ik dat... daar is een log voor... de "discussies" bij Leon gingen overigens nooit over trainingsmethoden (waar Leon 100% meer van weet) maar over wel/geen strongman doen en hoe slecht en vol met anabolen strongman wel niet is ivm de heilige powerlifters... dat leverde mij irritaties op waardoor ik vaak te veel discussieerde en te weinig trainde + het feit dat ik ADHD heb zorgt ervoor dat ik nogal graag praat... anyway wel mooi dat je me beschrijft als een "ratelende wekker" ben en een "snotaap", erg aardig tegenover iemand die altijd met respect over jou als persoon en je bankdrukprestaties praat, ik snap uberhaupt niet waar je mijn "toon" vandaan haalt, ik snapte gewoon oprecht niet dat iemand die zich zon zorgen maakt over zn gezondheid (cholesterol testen, bloeddruk, enz., ja ik lees je log) zich geen zorgen maakt over het feit dat veel oefeningen pijn doen...

Ik kan veel hebben, maar als je ook nog eens onzin over Leon gaat verkopen ga je bij mij een brug te ver :mad:! Hetgeen Leon altijd verteld is dat jongemannen er goed aan doen om eerst paar jaar te powerliften wat een uitstekende basis is voor SM en vooral in die beginjaren beter op de technische uitvoering dan op de kilo's kunnen letten om zo dus een goede basis te leggen voor de toekomst, niet meer en niet minder.
Leon laat zich niet negatief over anderen uit en staat onbevoordeeld iedereen met raad en daad bij die een beroep op hem doet!
"Heilige powerlifters" is dan ook echt een uitspraak uit jouw mond hoor!
Want in de PL wordt net zo goed AAS gebruikt als in de SM wereld.

Ik wilde in mijn vorige reactie al schrijven dat ik het vermoeden had dat je ADHD had...bij deze is dat dan inderdaad bevestigd. Dat je afgaat als een wekker kun je dan waarschijnlijk niets aan doen, en het zij je vergeven ;).
Maar ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws als ik je zeg dat op veel plaatsen waar je komt mensen je trachten te mijden door je betweterigheid en je manier van voorkomen, en het is niet de eerste keer dat je iemand tegen de haren instrijkt en problemen hebt gehad. Waarom ben je op diverse forums verbannen en moet je ook op DBB iedere keer weer onder een andere nickname "stiekem" posten? Hoevaak ben je inmiddels "verbannen" op dit forum?

Je reacties worden niet alleen door mij als destructief ervaren en het komt dan bij mensen over alsof je een relletje wil schoppen, wellicht is dat helemaal niet zo en bedoel je het waarschijnlijk goed, maar je hebt de schijn dan toch wel tegen!

P.S. Die keren dat ik je persoonlijk gesproken heb was je inderdaad altijd beleefd en vriendelijk...en vond ik je best wel sympathiek (je praat wat veel, mja nobody is perfect ;)). Maar hier op het forum is het net alsof er een andere Dominique logt als de Dominique die ik persoonlijk ken!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven