XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

Service!

Ik had op 9 februari bij John Speng Sports Innovations www.sijberssport.com de Whey Proteïne van EAS besteld...ze hebben daar regelmatig aanbiedingen waarbij je nog geen 50 Euro betaald voor 2,27kg...hetgeen zo'n 10 Euro scheelt met andere aanbieders.

Ik bestel altijd de chocosmaak omdat ik daar echt verzot op ben;)...ik kreeg een berichtje dat deze op dat moment helaas niet beschikbaar was.
Of ik eventueel een andere smaak wilde...en dat wilde ik dus niet:p...
Dus werd het wachten totdat de choco weer voorradig was...deze week kreeg ik een telefoontje met de excuses voor het lange wachten èn de vraag of ik als goedmaker eventueel een 2e pot Whey gratis erbij wilde.
Daar hoefde ik uiteraard niet lang over na te denken...2 potten voor de prijs van 1!:D Vandaag heb ik de 2 potten ontvangen...thnx voor de goede service:clap:

Naar aanloop naar het NK bankdrukken ga ik nu dus als voedingssuplementen de Wheyproteine en de creatine (phoshagen) van EAS als aanvulling op mijn dagelijkse voeding gebruiken (het zijn overigens de enige voedingssuplementen die ik regelmatig gebruik).
Ik kies bewust voor de producten van EAS omdat zij garanderen dat hun producten doping-free zijn, wat voor mij als bankdrukker bij de NPB waar dopingcontrole is vrij belangrijk is. Nu beweren velen dat alles wat je in NL in de winkel kunt kopen betrouwbaar is...maar ik heb contact met verschillende leveranciers gehad en NIEMAND wil me garanderen dat hun producten gegarandeerd doping-free zijn.

Veel leveranciers geven niet prijs waar hun producten vandaan komen...ik heb al horrorverhalen gehoord over bepaalde leveranciers die hun proteïne laten mengen bij veevoedersbedrijven:eek:...ik kies bewust voor een A-merk en betaal liever iets meer maar heb wel gecontroleerde kwaliteit!
Daarbij is EAS gewoon ook heel erg smakelijk:thumbs:
 
haha jij bent echt een reclame bord! haha jij kan het nog ver schoppen.

50 euro voor 2,2kg dan zou 4,5kg 100 moeten kosten..
als ik je nou zeg dat het 4,5kg voor 80 eurotjes kan krijgen! misschien heb je er iets aan.
dan is het van SNI en die willen vast wel een mailtje naar je sturen dat het doping vrij is
 
Gisteren bij Leon Smeets in Spaubeek getraind en Jules Bremers van Haeflandsports was ook van de partij (zie zijn log voor de ervaringen:D).

By the way...ik denk dat als Jules zich specifieker op de powerliftonderdelen zou toeleggen hij op een NK powerliften hoge ogen zou gooien.

Zelf had ik gisteren niet zo veel gedaan...ik had maandag al een pittige training gedaan...maar heb toch nog wat close grip benchpress gedaan 5x5x130kg & BOR 6x8x70kg.

Als ik cgbp als 2e oefening doe - na flat benchpress - dan kan ik dat overigens beduidend minder gewicht aan dan als ik cgbp op een aparte dag doe...maar wellicht dat het ook teveel van het goede wordt als ik structureel 3x per week onder het halter lig.

P.S. Champ SNI zegt me helemaal niets...EAS werkt nauw samen met de WADA (World Anti Doping Agency) en is gewoon een goed product...er zijn beslist gelijkwaardige of zelfs nog betere producten, maar geloof me...ik heb met heel veel leveranciers contact gehad (via een IT-er van mijn werk die Engelstalige emails naar de V.S. gestuurd heeft...als je zegt dat je onder auspiciën van de IPF valt ze allen weigeren te garanderen dat hun producten voldoen aan de eisen!)
 
Gisteren bij Leon Smeets in Spaubeek getraind en Jules Bremers van Haeflandsports was ook van de partij (zie zijn log voor de ervaringen:D).

By the way...ik denk dat als Jules zich specifieker op de powerliftonderdelen zou toeleggen hij op een NK powerliften hoge ogen zou gooien.

Zelf had ik gisteren niet zo veel gedaan...ik had maandag al een pittige training gedaan...maar heb toch nog wat close grip benchpress gedaan 5x5x130kg & BOR 6x8x70kg.

Als ik cgbp als 2e oefening doe - na flat benchpress - dan kan ik dat overigens beduidend minder gewicht aan dan als ik cgbp op een aparte dag doe...maar wellicht dat het ook teveel van het goede wordt als ik structureel 3x per week onder het halter lig.

P.S. Champ SNI zegt me helemaal niets...EAS werkt nauw samen met de WADA (World Anti Doping Agency) en is gewoon een goed product...er zijn beslist gelijkwaardige of zelfs nog betere producten, maar geloof me...ik heb met heel veel leveranciers contact gehad (via een IT-er van mijn werk die Engelstalige emails naar de V.S. gestuurd heeft...als je zegt dat je onder auspiciën van de IPF valt ze allen weigeren te garanderen dat hun producten voldoen aan de eisen!)
gebruik net dezelfde volgens mij, paars motiefje en je moet het plastiekje zelf eerst afknippen zeker? :)
 
gebruik net dezelfde volgens mij, paars motiefje en je moet het plastiekje zelf eerst afknippen zeker? :)

Hoi Junipero,

De "lievelingskleur" van EAS is volgens mij idd paars;) en ik moet idd het "plastiekje" eerst afknippen.

In het wedstrijdseizoen gebruik ik regelmatig als aanvulling op mijn voeding Whey + Creatine. Ik word er overigens wel altijd wat zwaarder door...wat hoogstwaarschijnlijk te verklaren is aan het vocht wat door creatine wordt vastgehouden...als ik stop met creatine raak ik de kilo's ook weer kwijt.
 
Vandaag getraind bij Haeflandsport van Jules Bremers...Jules had nog altijd wat last van zijn harmstrings door het stevig bandageren van Leon:D

Uiteraard begonnen met flat bench press: 20xlege halter 2x8x70 1x5x100 1x3x125 en vervolgens 5x5x140kg
Ik merkte toch wel dat ik nog wat last had van de (voor mijn doen vrij zware) close grip bench press op woensdag :o 3x per week onder het halter is toch wel wat veel van het goeie voor lazy huggybear;)

Vervolgens nog front barbell raise gedaan 8x20 8x25 8x30kg
en nog wat "nasetjes" met de lege halter (20kg)

Last but not least bent over barbell row (pendlay style) 8x8x75kg
voor de oplettende lezer dat is al 50% meer dan die 50kg waar ik het vaak meedoe:o. Als ik zwaarder ga merk ik dat toch in mijn onderrug, dus heel rustig opbouwen.

En daarna thuis lekker aan de bami hmmmmmmmmmmm:meal:

Prettig weekend allemaal!
 
Aan je foto te zien heb je een respectabele pens.
Met je pendlays dus gewoon je buik op je bovenbenen laten rusten (uitzetten) en je hebt al heel wat minder last va je onderrug!
 
Aan je foto te zien heb je een respectabele pens.
Met je pendlays dus gewoon je buik op je bovenbenen laten rusten (uitzetten) en je hebt al heel wat minder last va je onderrug!

Ik en een respectabele pens:eek:...wat weet je dat diplomatisch te brengen...maar hoe was het ook al weer...mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi;). Je hebt overigens gelijk...ik heb een behoorlijke buikomvang:ohetgeen niet te ontkennen valt.

Maar dat ik niet te zwaar ga met het rowen heeft niets met rowen opzich te maken...het heeft te maken met een blessure aan mijn onderrug die ik ooit tijdens een voorbereiding voor een strongmanwedstrijd heb opgelopen.

By the way...ik heb weliswaar een respectabele pens, maar schaam me verder niet voor mijn body...mensen die het niet bevalt kijken maar de andere kant uit...ik heb verder geen problemen met mijn overgewicht...ik ga er vanuit dat jij niet zo'n respectabele pens hebt, desondanks kies je er toch voor om je achter een voetbalembleem te "verbergen" ;)?
 
Nu vraag je erom hoor :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar ff serieus.. Je geeft zelf aan dat je last van je onderrug hebt bij je rows..
Nou kun je bij pendlays gewoon met je buik op je bovenbenen leunen (rug hol, kont naar achter..).
Als het helemaal k*t gaat, dan moet je ze gewoon chest-supported doen.
 
Nu vraag je erom hoor :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar ff serieus.. Je geeft zelf aan dat je last van je onderrug hebt bij je rows..
Nou kun je bij pendlays gewoon met je buik op je bovenbenen leunen (rug hol, kont naar achter..).
Als het helemaal k*t gaat, dan moet je ze gewoon chest-supported doen.

Hé Leophyte, wat is dit nu...geen sixpack:D Vergis ik me nu of zie ik op die foto boven de broekriem zelfs ietsiepietsie wat op een bescheiden pensje lijkt?;)

Maar ook ff serieus ik weet je oprechtheid èn je tips wel te waarderen!
Ik houd overigens mijn rug hol en mijn kont naar achteren tijdens het rowen...ik trek het halter van de grond (voor mijn doen) explosief naar mijn onderste borstspieren/bovenste buikspieren en laat het halter vervolgens weer helemaal tot op de grond zakken...en blijf daarbij naar een punt zo'n 3m voor me kijken (niet omlaag kijken, slecht voor de rug en ook niet overdreven omhoog, slecht voor de nek). Wellicht moet ik ook eens wat minder reps gaan doen...i.p.v. 6x8 eens 5x5. Het probleem is ook een beetje mentaal...als je ooit eens een goede rugblessure hebt gehad zit e.e.a. ook tussen je oren.

By the way..sorry voor mijn onozelheid maar wat bedoel je precies te zeggen met chest-supported? Ik denk overigens dat bench-pull een nog betere manier is om stricted te trainen dan barbellrow...je weet wel...je ligt met je buik op een (verhoogde) bankdrukbank en hebt een barbell onder de bank liggen...vervolgens trek je de barbell dan richting je borst/buik.
 
Hé Leophyte, wat is dit nu...geen sixpack:D Vergis ik me nu of zie ik op die foto boven de broekriem zelfs ietsiepietsie wat op een bescheiden pensje lijkt?;)

Maar ook ff serieus ik weet je oprechtheid èn je tips wel te waarderen!
Ik houd overigens mijn rug hol en mijn kont naar achteren tijdens het rowen...ik trek het halter van de grond (voor mijn doen) explosief naar mijn onderste borstspieren/bovenste buikspieren en laat het halter vervolgens weer helemaal tot op de grond zakken...en blijf daarbij naar een punt zo'n 3m voor me kijken (niet omlaag kijken, slecht voor de rug en ook niet overdreven omhoog, slecht voor de nek). Wellicht moet ik ook eens wat minder reps gaan doen...i.p.v. 6x8 eens 5x5. Het probleem is ook een beetje mentaal...als je ooit eens een goede rugblessure hebt gehad zit e.e.a. ook tussen je oren.

By the way..sorry voor mijn onozelheid maar wat bedoel je precies te zeggen met chest-supported? Ik denk overigens dat bench-pull een nog betere manier is om stricted te trainen dan barbellrow...je weet wel...je ligt met je buik op een (verhoogde) bankdrukbank en hebt een barbell onder de bank liggen...vervolgens trek je de barbell dan richting je borst/buik.
dat is chest supported rowen :P.
 
Wellicht moet ik ook eens wat minder reps gaan doen...i.p.v. 6x8 eens 5x5. Het probleem is ook een beetje mentaal...als je ooit eens een goede rugblessure hebt gehad zit e.e.a. ook tussen je oren.
.

ik zou niet 5x5 doen, dan ben je sneller geneigt zwaarder te trainen. ik denk dat 8 reps mooi is omdat het de doorbloeding meer stimuleerd.
ik zou alleen geen 6 sets doen.. ik zou 4 sets max doen en dan eventueel nog een andere rug oefening erbij als je meer wilt..
maar is mijn mening;)
 
ik zou niet 5x5 doen, dan ben je sneller geneigt zwaarder te trainen. ik denk dat 8 reps mooi is omdat het de doorbloeding meer stimuleerd.
ik zou alleen geen 6 sets doen.. ik zou 4 sets max doen en dan eventueel nog een andere rug oefening erbij als je meer wilt..
maar is mijn mening;)


Thnx Champ voor je advies...spierhypertrofie vind sowieso het beste plaats tussen 6 - 10 reps meen ik, toch?
1-5 reps is immers voor krachthypertrofie voor zover ik het weet.
4 setjes met 8-10 reps zal inderdaad het beste zijn.
Ik hoef immers geen nieuw wereldrecord deadliften te tillen...met een Nederlands record bankdrukken zou ik al tevreden zijn...ik kom nog slechts zo'n 50 kg tekort ;)

En welke andere oefening adviseer jij dan?
Ik vind pulldown wel een leuke, maja...ik heb op dit forum al eens geschreven dat deze iets is voor "jeanetten"...;)...ik verlies natuurlijk alle geloofwaardigheid en kom hypocriet over als ik me overgeef aan deze heerlijke en makkelijk rugoefening :D
 
Vandaag bij Haeflandsport getraind onder toeziend oog van Jules Bremers.

Uiteraard begonnen met bankdrukken (het enige wat ik een beetje kan) ;): 20x lege halter, 2 x 8 x 70, 5 x 100, 3 x 130 en toen kwamen de „werksetjes“…3 x 160, 3 x 162,5 en 3 x 165 (bij de laatste rep was het goed dat Jules achter me stond, want opeens was de power „off“):o.

Vervolgens nog wat triceps gedaan, waarbij ik niet echt de draai kan vinden wat nu de „beste“ is…smal bankdrukken is natuurlijk een basisoefening, maar als je de triceps goed wilt voelen, dan moet je hem ook vrij smal pakken wat weer erg belastend voor de polsen is. Velen doen ook triceps extensions, frenchpress of skull crushers. Mag ik de lezers van dit log vragen waar ze de voorkeur aan geven? Je hebt immers een staande, zittende en liggende versie van extensions…en geef je daarbij de voorkeur aan trainen met een straight barbell, EZ bar of dumbbells?

Verder heb ik nog wat front raises en BOR gedaan, met gewichten die niet vermeldenswaardig zijn :o.


Wat ik wel vermeldenswaardig vind is de Nieuwsflits! van 3 maart van www.eigenkracht.nl
Een onderdeel van de website is het Op Eigen Kracht Spiermassa Opbouwen! waarbij de centrale vraag is: Wat is het optimale cleane programma voor spieropbouw?
Er word diep op de pijlers van geïntegreerd trainen (Training, Voeding, Herstel, Motivatie) ingegaan waarbij de slogan no brain, no gain centraal staat.

Op de website van eigenkracht kun je zelfs een pot van het huismerk „Eigen kracht“ gratis krijgen, de Pride Booster! Onbeperkt inneembaar (dus geen on/of time), zonder bijwerkingen, met gegarandeerd effect!

Samenstelling per pot :
750 mg Trots
500 mg Discipline
450 mg Karakter
350 mg Zelfvertrouwen
300 mg Gezondheid
300 mg Voldoening
;):D
 
French press en skullcrushers zijn gelijkwaardig als assistance. French press doe ik zelf met een EZ-bar en skullcrushers uiteraard met een straight bar.
Als ik jou was zou ik kiezen voor de skullcrusher want die doe je liggend zodat je niet onnodig calorieen gaat verbranden. ;)
 
French press en skullcrushers zijn gelijkwaardig als assistance. French press doe ik zelf met een EZ-bar en skullcrushers uiteraard met een straight bar.
Als ik jou was zou ik kiezen voor de skullcrusher want die doe je liggend zodat je niet onnodig calorieen gaat verbranden. ;)

Hoi Viking,

Fijn om van een "benchmonster" als jij een reactie te krijgen:thumbs:

Uiteraard geef ik de voorkeur aan liggende oefeningen als lazy bear;)

Je schrijft overigens dat je frech press met een EZ-bar doet (staande of zittende?) en skull crushers (liggend?) met een straight bar...ik zie juist heel veel mensen deze oefening met een EZ-bar doen...waarom kies je ervoor om bij frech press een EZ bar te hanteren en bij Skull crushers een straightbar?

Sorry dat ik wellicht onnozele vragen stel, maar wat triceps extensions betreft heb ik heel weinig ervaring:o.
 
Frenchpress doe ik meestal staand omdat ik dat het prettigst vind. Als ik daarbij een straightbar zou gebruiken kan ik mijn armen niet ver genoeg naar achter laten zakken zonder het een en ander te ontwrichten, haha.
Bij skullcrushers heb ik dat probleem niet en vind ik de belasting van een straightbar juist beter aanvoelen en heb ik het idee dat ik mijn triceps beter train.

Ik weet niet of dat gewoon een persoonlijke voorkeur is of dat andere mensen dat ook hebben. Dat zou je gewoon eens moeten uitproberen.
 
Frenchpress doe ik meestal staand omdat ik dat het prettigst vind. Als ik daarbij een straightbar zou gebruiken kan ik mijn armen niet ver genoeg naar achter laten zakken zonder het een en ander te ontwrichten, haha.
Bij skullcrushers heb ik dat probleem niet en vind ik de belasting van een straightbar juist beter aanvoelen en heb ik het idee dat ik mijn triceps beter train.

Ik weet niet of dat gewoon een persoonlijke voorkeur is of dat andere mensen dat ook hebben. Dat zou je gewoon eens moeten uitproberen.

Thnx voor je uitleg!

Ik zal zeker eens die "skull crushers" met een straight bar proberen.
Suc6 met de "SM"-wedstrijd op 30 mei, de Sterkste Man van Midden-Delfland, was het toch?

En welke bankdrukwedstrijd ga je eigenlijk meedoen, en wat verwacht je daar te drukken?...ik heb gelezen dat je raw 210 drukt, wat een indrukwekkende prestatie is...druk je ook shirted?
 
Graag gedaan.

Ja, het is nu op het moment alleen nog SM van Midden-Delfland want SM van Zuid-Holland gaat helaas niet meer door.

Die bankdrukwedstrijd is een teamwedstrijd tussen een aantal gym's hier in de buurt. Ik hoop dit keer op 210 te eindigen want de laatste keer haalde ik die niet en mijn voorbereiding is ook minimaal.
De laatste tijd richt ik mij meer op de andere lifts maar mijn bench blijft altijd wel ongeveer op dit niveau.

ik druk eigenlijk nooit met shirt want ik heb geen shirt en ik heb het ook nog nooit geprobeerd.
 
Graag gedaan.

Ja, het is nu op het moment alleen nog SM van Midden-Delfland want SM van Zuid-Holland gaat helaas niet meer door.

Die bankdrukwedstrijd is een teamwedstrijd tussen een aantal gym's hier in de buurt. Ik hoop dit keer op 210 te eindigen want de laatste keer haalde ik die niet en mijn voorbereiding is ook minimaal.
De laatste tijd richt ik mij meer op de andere lifts maar mijn bench blijft altijd wel ongeveer op dit niveau.

ik druk eigenlijk nooit met shirt want ik heb geen shirt en ik heb het ook nog nooit geprobeerd.


Je hebt nog nooit in shirt gedrukt:eek:...weet je dat je dan in shirt wellicht tegen de 250kg zou kunnen drukken?
BRING ON THE PAIN!......I like to see a good friend again! heb je als handtekening...nou zo'n shirt kan daarvoor zorgen...gegarandeerd blauwe plekken en striemen onder je oksels ( kijk maar eens op het log van Jules Bremers):D.

Ik weet niet waar de dichtsbijzijnde powerliftvereniging is bij jou in de buurt, maar wellicht zou je eens een afspraak moeten maken met Wim Wamsteeker van SSS Alkmaar of als je eens een keertje naar het Zuiden wil komen, heb ik nog wel een maatje 54 voor je (ik ga er effies gemakshalve vanuit dat je ongeveer mijn maat hebt). Leon Smeets uit Spaubeek (waar ik regelmatig kom) zal je met open armen ontvangen.
Kan ik je niet "ronselen" voor de NPB;)? Het powerliftseizoen is grotendeels in de "wintersport" van het "SM"-gebeuren.
 
Back
Naar boven