Nog steeds lekker bezig zie ik!
Wat is nu je close grip bench press PR (zonder shirt) ?
Jaap
Hoi Jaap, leuk om nog eens van je te horen!
Tja...onkruid vergaat niet hé

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat mij 1PR is met close grip...ik schat ruim 160kg...het is voor mij een bijoefening (weliswaar een zeer belangrijke) en ben beduidend sterker in de wide grip.
Maar genoeg over mij...hoe gaat het met jou?
Heavy Bench Press bij Leon Smeets
Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x160, 3x160, 3x162,5 & 3x165kg
Nasets: 2x6x140 en 1x5x140kg
Close Grip:
5x120, 5x120, 5x122,5 & 5x125kg.
Latt Pull Down:
20x50 & 4x8x70kg.
Comment:
Het banken ging vandaag wel lekker...de tripples met 160 voelden vrij licht aan en zodoende dat ik in mijn 3e en eigenlijk laatste set voor de 162,5 ging...die gingen eigenlijk nog lekkerder dan de 160. Mijn gymbuddies (Walter, Danny en Will) vonden dat ik nog maar een extra setjes met 165kg moest doen. Liet me overhalen en drukte nog een tripple met 165.
Ben er niet ontevreden over...ondanks het lijnen (en serieus hé) nog geen krachtverlies. Waarschijnlijk kwam het ook wel omdat iedereen goed bezig was, en dat werkt aanstekelijk!
Toen ik daarmee klaar was kwam Leon op het idee dat ik maar nog paar nasetjes met 140kg moest doen...pff...maar goed effies op de tanden bijten.
Ik zal - aldus Leon - wat extra's moeten gaan doen als ik nog progressie wil blijven boeken. Nasets is één van de dingen die we er weer ingooien om sterker te worden (in elk geval krachtverlies tegen te gaan).
Wat de LPD betreft...vallen best wel zwaar bij Leon, je moet op de grond gaan zitten en superstrikte pulldowns doen, je kunt dus niet je benen inklemmen.
Op zich niets mis mee, maar je leverd wel kilo's in in vergelijking met een apparaat waar je wel je benen in kunt klemmen. Maar het gaat om de beweging na het banken. En dan vind ik de LPD gewoon een prettige oefening.