XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

In Terneuzen misschien, Hummer, maar als je wat verder Zeeuws-Vlaanderen in kijkt, bepaald niet hoor. Eén van de goedkoopste plekken qua huizenprijzen. Tis maar wat je wilt. Als je in een stad wil wonen betaal je altijd wel meer. Als je kijkt op het land en in de kleine dorpjes in Zeeuws-Vlaanderen... daar staan ze echt voor een koopje aangeboden.

Dat zal wel, maar ik zie alleen de prijzen hier, in: "het centrum van de wereld" ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.004
Ik wilde met mijn opmerking: "zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt" niemand op de tenen trappen. Wat de prijs van het huis betreft...het ligt afgelegen, er is in die regio weinig werkgelegenheid en er is sprake van een enorme vergrijzing. De huizenmarkt in de Zuid-Oostelijke mijnstreek zit muurvast en ligt wat prijsniveau betreft lager dan elders in het land.

In het huis woonde een weduwnaar die gestorven is...een zoon woont in Zuid-Amerika, een dochter in Nijmegen...beiden willen niet terug naar Limburg. De oorspronkelijke vraagprijs lag hoger en de taxatie die gisteren heeft plaatsgevonden viel ook beduidend hoger uit. De erfgenamen wilden er gewoon van af. En dan is het een verschil of je een huis gaat verkopen en een nieuw huis gaat kopen en dus weer geld nodig hebt, ofdat je een huis erft van een familielid en ervan af wilt en gewoon zo snel als mogelijk geld wilt zien. Hoe dan ook...ik ben er blij mee en daar gaat het om!:)

Zo lang genoeg "gezwetst" over het huis...laten we maar weer terug keren naar de orde van de dag waarvoor dit log en forum bedoelt is ;)

Laatst bewerkt:
  • #8.006
O.K...back to training!

Vandaag bij Haeflandsport Light Benchpresstraining.

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x135 & 5x140kg

Close Grip:
4x8x100kg

Latt Pull Down:
20x50, 15x65 & 4x10x80kg

Comment:
Geen bijzonderheden wat de training betreft.
Ik was vandaag nog naar de bedrijfsarts gegaan...hij wil me helpen met afvallen (ik ga regelmatig bij hem wegen) en had wat voedingstips.
Hij weet dat ik aan krachtsport doe en respecteerd dat.
Ik had mijn bloeddruk laten meten...130 bij 85...hij vond dat prima voor iemand van mijn BDW...volgende week vrijdag weer eens suiker en cholestorol checken. Helaas sloeg de weegschaal overigens op tilt...deze gaat tot "slechts" 150kg...ben benieuwd wanneer ik weer onder de 150 kom :o.
Merk echter aan mijn broeken dat ze wat losser zitten.

Prettig weekend allemaal :)!

P.S. ik krijg wel eens vragen over de aanstaande beginnerswedstrijd van de NPB.
Ik zou iedereen die belangstelling heeft om daaraan mee te doen willen adviseren om Pjotr v/d Hoek (Weak 01) een mailtje daarover te sturen, hij is bondscoach (junioren) en weet er beslist meer vanaf.

• #8.007
Uitslagen EK Powerliften Masters EPF (Nederlandse atleten) :thumbs:

Goud voor Carmen Sjardijn (-72kg, Master 1) SQ 180 BP 102,5 DL 170 Total: 452,5kg

Zilver voor Joke v/d Meulen (-84kg, Master 2) SQ 150 BP 87,5 DL 160 Total: 397,5kg & goud bij de Masters 3!!!

Brons voor Wim Wamsteeker (120+, Master 1) SQ 335 BP 217,5 DL 277,5 Total: 830kg

4e plek voor Bram Hazeu (-120kg, Master 2) SQ 240 BP 167,5 DL 257,5 Total: 665kg.

6e plek voor Ronald Braak (-105kg, Master 2) SQ 270 BP 175 DL 250 Total: 695kg

9e plek voor Leo Molenaar (-93kg, Master 2) SQ 207,5 BP 137,5 DL 235 Total: 580kg.

Laatst bewerkt:
Mooi.

Nog steeds lekker bezig zie ik!
Wat is nu je close grip bench press PR (zonder shirt) ?

Jaap

• #8.011
Nog steeds lekker bezig zie ik!
Wat is nu je close grip bench press PR (zonder shirt) ?

Jaap

Hoi Jaap, leuk om nog eens van je te horen!
Tja...onkruid vergaat niet hé ;)
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat mij 1PR is met close grip...ik schat ruim 160kg...het is voor mij een bijoefening (weliswaar een zeer belangrijke) en ben beduidend sterker in de wide grip.
Maar genoeg over mij...hoe gaat het met jou? :)

Heavy Bench Press bij Leon Smeets

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x160, 3x160, 3x162,5 & 3x165kg :)
Nasets: 2x6x140 en 1x5x140kg

Close Grip:
5x120, 5x120, 5x122,5 & 5x125kg.

Latt Pull Down:
20x50 & 4x8x70kg.

Comment:
Het banken ging vandaag wel lekker...de tripples met 160 voelden vrij licht aan en zodoende dat ik in mijn 3e en eigenlijk laatste set voor de 162,5 ging...die gingen eigenlijk nog lekkerder dan de 160. Mijn gymbuddies (Walter, Danny en Will) vonden dat ik nog maar een extra setjes met 165kg moest doen. Liet me overhalen en drukte nog een tripple met 165.
Ben er niet ontevreden over...ondanks het lijnen (en serieus hé) nog geen krachtverlies. Waarschijnlijk kwam het ook wel omdat iedereen goed bezig was, en dat werkt aanstekelijk!
Toen ik daarmee klaar was kwam Leon op het idee dat ik maar nog paar nasetjes met 140kg moest doen...pff...maar goed effies op de tanden bijten.
Ik zal - aldus Leon - wat extra's moeten gaan doen als ik nog progressie wil blijven boeken. Nasets is één van de dingen die we er weer ingooien om sterker te worden (in elk geval krachtverlies tegen te gaan).

Wat de LPD betreft...vallen best wel zwaar bij Leon, je moet op de grond gaan zitten en superstrikte pulldowns doen, je kunt dus niet je benen inklemmen.
Op zich niets mis mee, maar je leverd wel kilo's in in vergelijking met een apparaat waar je wel je benen in kunt klemmen. Maar het gaat om de beweging na het banken. En dan vind ik de LPD gewoon een prettige oefening.

Laatst bewerkt:
gaat lekker toch zo en hoeveel kilo ben je al kwijt

• #8.013
gaat lekker toch zo en hoeveel kilo ben je al kwijt

Thnx Pjotr,
Je hoord me (nog) niet klagen...ik schat (ik merk dat aan mijn broeken) dat ik zo'n 5kg kwijt ben...ik hoop uiteindelijk weer op een 140kg BDW uit te komen.
Ik was nu heel hard richting de 160 aan het gaan, en dat is veel te veel :o.

Hoi Jaap, leuk om nog eens van je te horen!
Tja...onkruid vergaat niet hé ;)
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat mij 1PR is met close grip...ik schat ruim 160kg...het is voor mij een bijoefening (weliswaar een zeer belangrijke) en ben beduidend sterker in de wide grip.
Maar genoeg over mij...hoe gaat het met jou? :)

Dan zitten we met close grip dicht bij elkaar!!
Is het niet de bedoeling om ook in de training met een benchshirt te trainen zodat je aan het zwaardere gewicht went?

Ik ben in tegenstelling tot jou wat zwaarder aan het worden, nu 123kg. Misschien binnen een jaar 130kg en dan is het genoeg.
Wanneer komt er weer een wedstrijd aan?

Jaap

Still going strong René. :thumb:
Ik zal je toch nog wel herkennen éh, in september, op de RAW wedstrijd..? ;)
Mager koppie, six-pack, leeg trainingsbroekie (zonder kont er in enzo...) :roflol:

• #8.016
Dan zitten we met close grip dicht bij elkaar!!
Is het niet de bedoeling om ook in de training met een benchshirt te trainen zodat je aan het zwaardere gewicht went?

Ik ben in tegenstelling tot jou wat zwaarder aan het worden, nu 123kg. Misschien binnen een jaar 130kg en dan is het genoeg.
Wanneer komt er weer een wedstrijd aan?

Jaap

Ruim 120kg weeg je?
Was ik die maar nog eens! ;)

Natuurlijk trainen we ook regelmatig in shirt...dat is een must om het optimale uit je shirt te halen...effies 2x een shirt aantrekken kort voor een wedstrijd werkt niet voor mij. Maar het wedstrijdseizoen is nu voorbij...en de 1e wedstrijd is pas weer in september/oktober. Ik hoef dus nu effies niet in shirt te drukken.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 19:41 ----------

Still going strong René. :thumb:
Ik zal je toch nog wel herkennen éh, in september, op de RAW wedstrijd..? ;)
Mager koppie, six-pack, leeg trainingsbroekie (zonder kont er in enzo...) :roflol:

Ik denk dat ik dan nauwelijks te herkennen zal zijn en ik me opnieuw zal moeten introduceren ;)

Zo'n vaart zal het wel niet lopen...ik ben van plan om maximaal 10kg dit jaar af te vallen. Meer kan, maar gaat me zeker weten teveel kracht kosten.
En ik hoop op die manier een jo-jo effect te voorkomen.
"Dikkerds" weten allemaal dat het niet de kunst is om af te vallen...het is de kunst om de kilo's die je kwijt bent geraakt er niet weer aan te krijgen, toch? :rolleyes:

Ik ben ook weer ietsjes kwijt door veel meer te eten dan ik gewend was. ;)
Ik moet alleen van het bier afblijven blijkbaar.
Dan houd ik zo veel vocht vast.
Maar ik heb door omstandigheden op mijn werk zelfs 2x gesnacked deze week, en toch nog afgevallen.
Je stofwisseling een schop onder zijn kont geven en aan de gang gooien, en aan de gang houden werkt echt.
Je moet het alleen even doen... ;)
Succes maat!

René, je wilt toch niet iedere bouwvakker in Nederland beledigen met deze opmerking. Erg duidelijk dat je geen enkel verstand van de woningbouw van nu hebt.

De woningbouw van de jaren dertig is gewoonweg niet te vergelijken met de huidige woningbouw. Grondprijzen maakten een veel kleiner deel uit van de verkoopprijs, er werden veel minder halffabrikaten toegepast en er werd gewoon veel meer vervaardigd door timmerlieden op de bouw.

De huidige woningen zijn natuurlijk veel beter geisoleerd, en ook al is de bouw heel conservatief hebben de ontwikkelingen in de bouwmaterialen ook niet stil gestaan. Maar ik durf wel te zeggen dat de woningen in de jaren dertig degelijker zijn gebouwd dan 90% van de woningen uit dit decenium. En daar beledig je geen enkele bouwvakker mee, die bepaald niet dat alle scheidingswanden uitgevoerd worden in metal stud, de gevelvullende elementen van HSB opgebouwd worden of alles in tunnelbouw wordt uitgevoerd. De gemiddelde nieuwbouwtimmerman is op dit moment helaas voornamelijk monteur van halffabrikaten en alles wat maar een beetje specifiek timmerwerk is wordt uitbesteedt.

De bouwkosten zijn de laaste jaren helemaal niet zo hard gestegen, het zijn de grondkosten die er voor zorgen dat de huidige nieuwbouwwoningen zo duur zijn. Bouwkosten is ook het enige waar op bezuinigd kan worden, en dat gebeurd dan ook. Want zeg zelf wat heb jij liever een polynorm kozijntje met een opdekdeurtje of een mooi houten kozijn met een stompe massieve deur er in?

Kon het niet laten hier op te reageren.

De woningbouw van de jaren dertig is gewoonweg niet te vergelijken met de huidige woningbouw. Grondprijzen maakten een veel kleiner deel uit van de verkoopprijs, er werden veel minder halffabrikaten toegepast en er werd gewoon veel meer vervaardigd door timmerlieden op de bouw.

De huidige woningen zijn natuurlijk veel beter geisoleerd, en ook al is de bouw heel conservatief hebben de ontwikkelingen in de bouwmaterialen ook niet stil gestaan. Maar ik durf wel te zeggen dat de woningen in de jaren dertig degelijker zijn gebouwd dan 90% van de woningen uit dit decenium. En daar beledig je geen enkele bouwvakker mee, die bepaald niet dat alle scheidingswanden uitgevoerd worden in metal stud, de gevelvullende elementen van HSB opgebouwd worden of alles in tunnelbouw wordt uitgevoerd. De gemiddelde nieuwbouwtimmerman is op dit moment helaas voornamelijk monteur van halffabrikaten en alles wat maar een beetje specifiek timmerwerk is wordt uitbesteedt.

De bouwkosten zijn de laaste jaren helemaal niet zo hard gestegen, het zijn de grondkosten die er voor zorgen dat de huidige nieuwbouwwoningen zo duur zijn. Bouwkosten is ook het enige waar op bezuinigd kan worden, en dat gebeurd dan ook. Want zeg zelf wat heb jij liever een polynorm kozijntje met een opdekdeurtje of een mooi houten kozijn met een stompe massieve deur er in?

Kon het niet laten hier op te reageren.

offtopic, maar ruim +1 ;)

Lekker getraind.
Ik vraag me wel eens af wat jouw filosofie is achter je trainingen. Ik snap dat je nu die nasets ingevoerd hebt als "extraatje". Maar ik zie je, zowel in je zware als lichtere bankdruksessies, eigenlijk bijna altijd dezelfde gewichten met hetzelfde aantal reps hanteren. Waarom hierin niet, of bijna niet, in varieren? Als je sterker wil worden, moet je toch een schema hebben waar enige progressie in zit qua gewicht en reps?

Terug
Naar boven