Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Oh ja, das waar ook.
Goed.
Waar zullen we t nog es over hebben dan? ;)

wie gaat er nog op vakantie en waarheen :p

ik ga nergens heen, dus niet op vakantie :(

Nog een paar weekjes dan ga ik lekker aan de "Costa Mijngazon" chillen! :D

Wie weet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.966
René is gestopt, heeft geen log meer. :D

:roflol:
Wrijf het me maar goed in! ;)

Vandaag een light benchpress training bij Haeflandsport gedaan.
Ik wil niet zeuren maar was doodmoe...morgen nog en dan heb ik weer 60 uur er op zitten op mijn werk. Ik doe mijn werk overigens best wel graag, maar doordat de vakanties nu zijn begonnen is het voor de "achterblijvers" behoorlijk pezen...mja...over paar weken heb ik vakantie en dan mogen anderen eens lekker "pezen".

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg.

Close Grip:
4x8x90kg

Latt Pull Down:
20x60 & 6x8-10x80kg

Comment:
Echt een "light training"...ik probeer nu wel veel aandacht aan techniek te besteden. Ik merk dat het steeds moeilijker word om progressie te boeken...dat zal met leeftijd en mate van getraindheid te maken hebben. En ergens bereik je natuurlijk ook een natuurlijke grens wat kracht betreft.
Werken aan techniek kan dan alsnog voor de gewenste progressie zorgen.
Ik experimenteer met mijn voetenstand.
Enkele wijze raadsheren menen dat mijn voetenstand wijder moet...een wijdere voetenstand geeft meer stabiliteit. Een smalle voetenstand is als een soort koorddanser die moeite heeft met het bewaren van zijn evenwicht, aldus de raadsheren.
Het kost me nogal wat moeite, omdat ik niet echt flexibel ben...maar gewoon eens een tijdje doorzetten.

Het smal bankdrukken gaat de laatste tijd wel lekker...gewoon met de pinkzijde van de hand niet smaller gaan dan schouderbreedte gaan (anders worden de polsen onevenredig zwaar belast).
Aldus "kenners". En ik merk gewoon dat smal bankdrukken een uitstekende tricepsoefening is. Ik doe altijd de ellbowsleeves bij smal bankdrukken om, ik kan er niet meer door drukken, maar wel pijnvrij door drukken :)

Laat ik ook eens posten wat ik vandaag gegeten heb:

Onbijt: 4 sneetjes volkoren meergranen brood (becel, 40% minder zout), 1 spiegelei, 1 banaan en becel lightboter met extra omegavetzuren, 0,5 L melk.

Lunch: 500 gram magere kwark met 2 kiwi's en een appel en 0,5L Spa Blauw.

Middageten: 500 gram magere kwark met 250 gram verse aardbeien en 0,5L Spa Blauw

Avondeten: 500 gram magere kwark met een verse ananas en 0,5L melk

Lekker getraind.
Je eten... ik vraag me echt af, hoe je hiermee op een 235 bankdruk bent gekomen... Ik vind t onbegrijpelijk. En waarom eigenlijk dan wel anderhalve kilo kwark (eiwitten) op een dag, maar bijna geen koolhydraten?

• #7.968
Lekker getraind.
Je eten... ik vraag me echt af, hoe je hiermee op een 235 bankdruk bent gekomen... Ik vind t onbegrijpelijk. En waarom eigenlijk dan wel anderhalve kilo kwark (eiwitten) op een dag, maar bijna geen koolhydraten?

Normaal eet ik meer langzame koolhydraten...maar ik had tijdgebrek...was pas tegen de klok van 18.00 thuis en geen zin om nog te koken...en wilde ook graag gaan trainen. Ik denk dat ik door het fruit wel genoeg (snelle) koolhydraten heb gehad. Ik ken niet zoveel "normale" mensen die 3 potten kwark per dag eten. En 235 kg is in shirt...mijn rawbank ligt denk ik zo'n 50kg lager (wedstrijdbeurt). Ik druk dus slechts raw zo'n 30kg meer dan mijn eigen BDW...niet echt bijzonder :o

En daarbij...(mager) eiwit zou geen dikmaker zijn (aldus Dr. Frank)

Laatst bewerkt:
Ik zou je toch met klem adviseren om je voedingpatroon gewoon enigszins op orde te krijgen man. In ieder geval in elke maaltijd gewoon je koolhydraten, eiwitten en vetten proberen te verdelen. En kom niet met een appeltje ofzo aan... Ter vergelijking: een gemiddelde appel weegt 125 gram en bevat 15 gram koolhydraten. In een bakje magere kwark van 500 gram zit ongeveer 65 gram eiwitten en 15 gram koolhydraten. Je maaltijd bevat dan dus 65 gram eiwit, 30 gram koolhydraten en een paar verwaarloosbare grammetjes vetten.
Als krachtsporter wil je ongeveer qua verhoudingen in percentages op 50/30/20 (Koolhydraten/Eiwitten/Vetten) zitten. Je "maaltijd" (voorzover je t een maaltijd kan noemen) slaat dus echt de plank behoorlijk mis. Echt, neem een bak rijst mee ofzo naar je werk, of een stapeltje boterhammen, wat dan ook.
3 Potten kwark per dag maakt nog geen goed voedingsschema man. Ik heb er respect voor dat je op deze manier al zover bent gekomen, maar je zou er zoveel meer uit kunnen halen. En als je wat meer (kleine) maaltijden per dag neemt, met betere verhoudingen, zal je stofwisseling ook weer een beetje op gang komen. Beter dus meer en vooral, op gezette tijden en in de juiste hoeveelheden eten, ook als je af wilt vallen.

Ik eet ook vaak zo weinig hoor René. ;)
Volgens de laatste berichten is melk en melkprodukten dus wel een dikmaker...
Jij mag best een boterhammetje of 12/dag eten met eieren en wat magere vleeswaren.
At je 's morgens maar één(?!) gebakken eitje..?!!!! :eek:
De laatste keer dat ik maar één eitje heb gebakken was ik 12 jaar denk ik... ;)
En dan zal het wel geweest zijn omdat mijn moeder er niet meer had! :D
Heel licht traininkje voor jou René.
Verder alles naar wens?

Staat 1 spiegelei, gemaakt van waarschijnlijk 15 eieren.:D

Ik ben bang dat onze René heel zielig met een beteutert gezichtje zijn "één eitje spiegeleitje" heeft op zitten peuzelen, de arme schat... :D

• #7.973
Ik ben bang dat onze René heel zielig met een beteutert gezichtje zijn "één eitje spiegeleitje" heeft op zitten peuzelen, de arme schat... :D

:roflol:...inderdaad...nogal "beteuterd"...mja...valt wel mee hoor...normaal at ik twee eieren, en nu dus nog één per dag, behalve in het weekend dan verdubbel ik de portie...heb ik iets om naar uit te kijken ;)

Melk is een "dikmaker"? :eek:...tja...dan vrees ik dat ik ongeneeslijke obesitas heb...ik sta op met melk, ga naar bed met melk en drink daar tussendoor melk...melk is voor mij de witte motor...zonder melk voel ik me slapjes. "Vroeger" alleen maar volle melk, vervolgens halfvolle melk en tenslotte magere melk, maar tegenwoordig toch weer halfvolle melk. Als ik melk drink wil ik ook melk proeven, magere melk smaakt absoluut naar niets.

Misschien nog een gekookt eitje meenemen naar het werk met wat volkoren crackers als aanvullingkje?

Probeer dat eens maat. ;)

• #7.975
Voor de liefhebbers :):

De nieuwe wedstrijdkalender van de NPB seizoen 2011-2012 heb ik net op de website van de NPB gezet.

Belangrijke data:

NK PL op 26-2 in Vianen.
NK BD op 11- 3 in Nijmegen (Atlas).

NK PL/BD RAW!!! 25-3 (nog geen locatie, men zal wellicht afwachten of er ook genoeg deelnemers zijn).

NK PL Junioren/Masters 15-4 in Alkmaar (SSS).

Noteer deze data alvast in je agenda!

Alles is wel vrij dicht op elkaar zeg.

• #7.979
Kom op jongens, zie het positief...dan heb je het ook allemaal snel achter de rug...zorg dat je tegen die tijd in vorm bent...je blijft dan gewoon vol gas doorgaan...voor jullie jonkies geen probleem, toch? Daarna tijd genoeg om het weer rustig aan te doen ;)

Heavy Bench Press Training (bij Leon Smeets).

Bench Press (met Presscommando's)
20x20, 2x10x70, 10x100, 5x130 & 3x3x160kg.

Close Grip
4x6x120kg.

Comment:
Het gaat (gelukkig) nog altijd goed...tot op dit moment geen krachtverlies...wel weer de riem één gaatje strakker (inmiddels zo'n 5cm buikomvang kwijt).
Ik heb geen flauw idee hoe zwaar ik ben, want ik kan me nergens wegen :o.
De trainingen op maandag zijn altijd best wel grappig...we moeten altijd veel lachen om de anekdotes van Walter.

Privé...vandaag heb ik de koopakte getekend...waarschijnlijk de belangrijkste handtekening die ik ooit gezet heb...hoop uiterlijk begin augustus in het huis te kunnen intrekken. Hier een foto van het huis...het betreft een ruime twee-onder-een-kap woning jaren 30 woning met een tuin van ruim 35 meter (120m2 woonoppervlakte en 540m2 perceeloppervlakte)...met daarachter alleen maar bos en wandelpaden...als ik de straat oversteek kom ik na één rij huizen terecht in het beschermde natuurgebied het Wormdal in DL...het huis ligt vrij rustig en toch ben je zo in nog geen 5 minuten in het centrum van Herzogenracht (DL) en op een steenworpafstand in het centrum van Eygelshoven.
Hier een foto van het vooraanzicht (het linkerhuis) en van de tuin.
Met zo'n grote tuin die ik zal moeten onderhouden word ik vanzelf wel wat slanker lijkt me ;)

495_groot huis.jpg

504_groot tuin.jpg

Laatst bewerkt:
Klinkt goed, gefeliciteerd René!

Terug
Naar boven