- Waardering
- 3.221
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Thnx

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Privé...vandaag heb ik de koopakte getekend...waarschijnlijk de belangrijkste handtekening die ik ooit gezet heb...hoop uiterlijk begin augustus in het huis te kunnen intrekken. Hier een foto van het huis...het betreft een ruime twee-onder-een-kap woning jaren 30 woning met een tuin van ruim 35 meter (120m2 woonoppervlakte en 540m2 perceeloppervlakte)...met daarachter alleen maar bos en wandelpaden...als ik de straat oversteek kom ik na één rij huizen terecht in het beschermde natuurgebied het Wormdal in DL...het huis ligt vrij rustig en toch ben je zo in nog geen 5 minuten in het centrum van Herzogenracht (DL) en op een steenworpafstand in het centrum van Eygelshoven.
Hier een foto van het vooraanzicht (het linkerhuis) en van de tuin.
Met zo'n grote tuin die ik zal moeten onderhouden word ik vanzelf wel wat slanker lijkt me![]()

). De prijs viel nog wel mee...€123.500 heb ik het voor gekregen...als ik ergens ga huren ben ik meer kwijt.
Ik heb altijd landelijk willen wonen...midden in een drukke stad is niet echt iets voor mij...nu kom ik dan te wonen "in een dorp van een stad"Beter man. Gewoon de ruimte hebben. Die prijs is echt mooi man. Dat is t voordeel van niet in de Randstad oid te wonen.
...daar wil overigens niet iedereen wonen, juist omdat het wat afgelegen ligt.
het ziet er zo in ieder geval mooi uit vind ik.Dat is maar hoe je het bekijkt en wat je smaak is...er zit een vrij jong dak op, kunstofkozijnen en dubbelglas. Nieuwe verwarmingsketel zit er in.Alleen op de zolder waar ook 3 kamers zijn is nog stoffen bedrading, die vervangt een vriend van me die elektricien is en er moeten 2 groepen stroom erbij. De keuken en het sanitair is gedateerd maar functioneel en degelijk. Ik heb een bouwkundige keuring laten doen...de bouwkundige staat is prima in orde...oerdegelijk, zo maken ze de huizen tegenwoordig niet meer. Met jaren 30 huizen is het meestal zo...of je hebt er iets mee, of je hebt er absoluut niets mee. Je krijgt veelal veel ruimte en grond voor een bescheiden prijs...daartegenover staat dat de huizen niet echt gemoderniseerd zijn.
Vaak heb je geen verwarming en overal nog stoffen bedrading. Houten vloeren kunnen ook soms een probleem vormen...tja...ik ben een beetje een liefhebber van een huis zoals de familie Adams heeft...of villa kakelbont van Pipi Langkous![]()
René, je wilt toch niet iedere bouwvakker in Nederland beledigen met deze opmerking. Erg duidelijk dat je geen enkel verstand van de woningbouw van nu hebt.

mooi huis Rene, gefeliciteerd.
wanneer begint de inschrijving voor de RAW wedstrijd?
...je kunt altijd aan de organisarende sportschool bekendmaken dat je wilt meedoen indien de locatie bekend is.Ach, ik woon ook op n durp en zou nooit meer wat anders willen. Of misschien wel, maar dan echt op t land ergens. Niet meer in een grote stad ofzo. Alle ruimte hier, kids hebben ook alle ruimte. totaal geen gezeik met criminaliteit of wat dan ook. T enige wat ik nodig heb is een winkel en een schooltje die redelijk in de buurt zijn. Verder niks.

Ik geef ruiterlijk toe dat ik geen verstand van woningbouw heb, ik baseer me slechts op feiten die algemeen bekend zijn.
In onderstaand artikel staat bijvoorbeeld te lezen dat jaren 30 woningen vaak degelijker gebouwd zijn dan woningen uit de jaren 70-80.
In Kerkrade weet ik dat er diverse nog niet zo oude flatgebouwen zijn die lijden aan betonrot. "Vroeger" stond kwaliteit en niet zozeer de kwantiteit voorop. Er werd vroeger meestal ook nog op ambachtelijke wijze gewerkt...geen dertien in een dozijnhuizen zoals die betonnen blokken die in een recordtijd uit de grond worden gestampt. Ander voorbeeld...huizen "vroeger" werden met een kelder gebouwd en een vaste trap naar de zolder...tegenwoordig heb je een kruipruimte en een vlizotrapje naar zolder.
Alleen de profijt teld.
Dat is niet alleen met huizen, maar met meerdere dingen zo, en dat zou - beste Frans - jij toch eigenlijk ook moeten weten lijkt me, toch?
![]()