Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat bedoel ik.

:roflol:

Je weet best wat ik Badal man... :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.144
Mediumtraining Haeflandsport

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x132.5, 5x135, 5x132.5 & 5x130.

Cable Row:
10x10x75kg.

Comment:
Ging allemaal wel lekker...maar het zijn dan ook voor mijn doen vrij lage gewichten...heb gezien dat er ruim 6 man meedoen in mijn klasse op de rawwedstrijd...pfff...vrees dat een podiumkans dit jaar vrijwel zeker verkeken is :o

Mijn zoon was ook weer van de partij en ik heb nu een juniorenabonnementje voor hem afgesloten...ik laat hem met gewichten tot maximaal 25kg bankdrukken (waarmee hij 10 reps kan maken) en let vooral goed op de uitvoering. Het is opvallend dat hij zowel met pusch/pull beweging vrijwel even sterk is..hij doet dan ook met 25kg 10 reps cable row...als ik dit nu naar mij vergelijk...ik kan bijvoorbeeld zo'n 10 reps met 125kg bankdrukken (5x zo zwaar als hem) maar met rows doe ik dat dan met 75kg (3x zo zwaar als hem)...dat laat meteen zien dat mijn spieren niet goed evenredig getraind en ontwikkeld zijn. De verklaring is vrij simpel...ik heb altijd wel bankdrukken gedaan (vroeger ook thuis) maar niemand verteld me dat ik ook tegengestelde spieren moest trainen.
Toen ik begon was er geen internet en in mijn begintijd heb ik ook nauwelijks begeleiding gehad. Goede begeleiding en de juiste oefeningen waarbij je niet alleen de agonisten maar ook de antagonisten traind zijn zeer belangrijk...zou nog wel eens de klok 20 jaar terug willen draaien...dan zou ik meteen bij Pjotr zijn juniorenclubje gaan! ;)

Mijn schouder is bijvoorbeeld nog geen 100%, maar sinds ik weer Deadlift en wat LPD's doe wel enorm verbeterd.
Nou ja, ik druk ook veel minder zwaar de laatste tijd, dus misschien heeft dat er ook wel wat mee te maken...
Op de wedstrijd zullen we zien hoe "slecht" het er allemaal bij staat René. ;)

Laten we het er op houden dat we niet allemaal een dergelijke progressie kunnen verwachten. :D

Vorig jaar douwde hij ook al een end over de 250.
En dit was 270, als ik het goed hoorde.

En oh ja, toch wel een goeie training René

Met 280,5 wilde Ruud het record pakken, maar hij drukte het "bijna" ;)
Ik wou dat ik het zo "bijna" drukte...

Ik heb in gedachten al "bijna" 300 gedouwd...
Ik heb ooit wel eens 300 kilo eraan gehangen en er alleen maar naar gekeken. Telt dat ook mee als "bijna"?

[Link niet meer beschikbaar]

Zo straight als maar kan..Het gaat erom wat je in een wedstrijd duwt. 230 kg shirted was Ruud zijn beste prestatie tijdens het NK vorig jaar. Al drukte hij van mijn part 330 kg in de sportschool. Alleen wedstrijd resultaat telt. Neem gauw een fisherman's friend Eddinetje..voordat je gaat huilen. Het ging er mij om wat een progressie Ruud heeft geboekt in vergelijking met zijn 230 kg van vorig jaar op 13 maart tijdens het NK in Woerden en nu. Snappie?

[Link niet meer beschikbaar]

Zo straight als maar kan..Het gaat erom wat je in een wedstrijd duwt. 230 kg shirted was Ruud zijn beste prestatie tijdens het NK vorig jaar. Al drukte hij van mijn part 330 kg in de sportschool. Alleen wedstrijd resultaat telt. Neem gauw een fisherman's friend Eddinetje..voordat je gaat huilen. Het ging er mij om wat een progressie Ruud heeft geboekt in vergelijking met zijn 230 kg van vorig jaar op 13 maart tijdens het NK in Woerden en nu. Snappie?

Als je zo gaat redeneren klopt het nog niet want zijn resultaat was ongeldig.

Dus wat is nu je punt 'Piotr Rasputin'? De 280,5 kg verloor Ruud overigens op zijn chest omdat zijn shirt niet goed zat, geen kracht failure in ieder geval. Daarnaast drukt hij zo'n 250kg RAW, en kan zich daarmee terecht de sterkste bankdrukker van Nederland noemen. Maar goed, waarschijnlijk ben je er weer op uit om René's ongezouten mening over dopinggebruik te lezen. Wat zijn eigenlijk jouw stats? Een beetje de anonieme betweter op een board uithangen kan natuurlijk iedereen.

Beter lezen Eddine..Ik had toch geschreven bijna 280.5 kg. Deze was echter afgekeurd. Renee interesseert mij geen enkele moer. Alleen dat hij straight is over gebruik daar heb ik respect voor. Als we praten over straight. Enfin..nu sterktste man kijken op rtl7. Gijsie!!

Als René je geen moer interesseert... donderstraal dan een end op uit dit log!
Kan deze figuur niet een soort ban krijgen waarbij hij alleen in gijs' log zn onmetelijke wijsheden kan verkondigen?

Beter lezen Eddine..Ik had toch geschreven bijna 280.5 kg. Deze was echter afgekeurd. Renee interesseert mij geen enkele moer. Alleen dat hij straight is over gebruik daar heb ik respect voor. Als we praten over straight. Enfin..nu sterktste man kijken op rtl7. Gijsie!!

Lul niet zo stom man balhaar

• #8.159
Wordt er nu van mij een reactie verwacht? ???.
Dan zal ik deze maar eens proberen zo objectief mogelijk te geven ;).

Ruud is ongetwijfeld de sterkste bankdrukker (in kg's) die er op dit moment in NL is en voor zover ik weet heeft geen enkele Nederlander tot op heden zulke gewichten gedrukt. De manier waarop hij zo sterk is geworden is echter niet de weg die ik zou bewandelen en respecteer ik niet :finger:.
De bond waar Ruud nu voor tild (PLH) heeft echter geen dopingbeleid en dus tild hij volgens de regels van zijn bond. Jammer dat hij niet meteen bij PLH is begonnen want een schorsing bij de NPB vanwege een positieve dopinguitslag staat nooit zo geweldig op je CV :rolleyes:.

Dan valt de progressie wel mee...het klopt dat hij "slechts" 230kg drukte in 2010 op het NK bij de NPB...maar hij had toen een veel te ruim shirt aan (en had nauwelijks voordeel van dat shirt) en tijdens trainingen (ik heb circa een jaar met hem op de maandagavond getraind) heb ik vaker gezien dat hij de power had om gewichten van ruim 250+ in shirt te drukken. Hij had hoofdzakelijk veel problemen met het shirt. Omdat hij meer een powerbuilder is heeft hij een shirt op maat moeten laten maken, daar weet hij nu beter in te drukken, maar naar mijn mening nog niet optimaal. Met zijn rawkracht zou hij als hij het maximale uit zijn shirt zou weten te halen wel zo'n 300kg moeten kunnen drukken!

Ik koester verder overigens geen wrok tegen hem en gun hem veel suc6 bij PLH.
Zo..genoeg over Ruud...even kijken naar de fraaie prestaties van onze dames en heren tijdens het WEC, het West Europese Kampioenschap PL in eigen land :thumbs: :clap: :bow: :

SQ- BP - DL & Total

Heren:

Pardeep Kailey (-74) werd 2e :2e::
257,5 - 175 - 270 = 702,5kg

Pjotr v/d Hoek (-93) werd 1e :1e::
345 - 260 - 290 = 895kg (en met 260kg naar mijn mening de "enige, echte sterkste" bankdrukker in NL!).

Piet van Haaren (-93) werd 3e :3e::
325 - 170- 315 = 810kg

Floris van Melis (-105) werd 4e:
300 - 220 - 270 = 790kg

Jordy Snijders (-120) werd 5e:
315 - 252,5 - 270 = 837,5kg

Brian Koorn (120+) werd 5e:
307,5 - 230 - 280 = 817,5kg

Niels Rook (120+) werd 6e:
310 - 205 -285 = 800kg

Dames:

Judith Meerding (-63kg) werd 2e :2e::
162,5 - 97,5 - 157,5 = 400kg

Ankie Timmers (-72kg) werd 1e :1e::
192,5 - 130 - 200 = 522,5kg

Carmen Sardijn (-72kg) werd 3e :3e::
155 - 100 - 150 = 405kg

Ielja Strik (-84) werd 1e :1e::
247,5 - 160 - 225 = 632,5kg

Brenda v/d Meulen werd 1e :1e::
217,5 - 172,5 - 190 = 580kg.

Laatst bewerkt:
  • #8.160
Laatste training voor de rawbankdrukwedstrijd :rolleyes:

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x150, 1x165, 1x170 & 5x130.

Rows & Pulldowns like usual.

Comment:
170kg was een pittige beurt, maar ik heb dit gewicht nu weer paar keer gedrukt en dat komt (hopenlijk) wel goed.
Veel meer zal er vrees ik momenteel niet inzitten :o
Het is helaas niet anders.

Maikel was ook weer mee en heeft er nog altijd zin in :)
Laat hem altijd 9 setjes van 10 reps met gewichten tussen 20-25kg drukken en 1 setje als repout...gisteren wist hij 20 reps met 20kg te maken...het gaat dus vrij aardig met de huidige gewichten.

Terug
Naar boven