XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Niks "light" aan volgens mij ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.682
Niks "light" aan volgens mij ;)

Vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens zette...het is gezien mijn 1 RM in principe "light" maar het blijft voor menig een toch een heavy weight en ik wil ook absoluut niet arrogant overkomen.

Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets 10.02.2014

Bench Press: 2x10x70, 5x120, 5x150 & 5x5x160kg
Pull Downs: 5x8

Comment: ondanks dat 5x5x160kg een evenaring is van mijn volume pr wat ik ooit eens heb neergezet ging het gisteren allemaal wat moeizamer. Ik voelde me vermoeid en wat slapjes. Ik wilde eigenlijk zwaarder gaan dan 160kg, maar 160kg voelde gisteren zwaarder aan dan vorige week, vandaar de keuze om met dit gewicht werksets te doen. Verder geen reden tot klagen het is nu eenmaal niet iedere training "feest". Ben verder blij dat mijn gymbuddie Danny weer gestaag terug krabbelt na een vervelende blessure :)

Toch een mooie training dan.
En naar de max van de dag gerekend goed gewerkt ;)
Blessures, klotezooi....
Jij bent altijd blessure vrij eh René?

• #9.684
Toch een mooie training dan.
En naar de max van de dag gerekend goed gewerkt ;)
Blessures, klotezooi....
Jij bent altijd blessure vrij eh René?

Mag ook niet klagen verder, mja...mijn "mind" wil soms meer dan mijn "body" ;)

Godzijdank ben ik tot op heden blessure vrij weten te blijven, wellicht meer een kwestie van geluk dan verstand? In de 30 jaar dat ik inmiddels aan krachtsport doe heb ik slechts 1x een rugblessure gehad (opgelopen met de voorbereiding van de Sterkste Man van Limburg in de jaren 90 met deadliften). Tot op heden nog geen bankdruk gerelateerde blessure gehad. Uiteraard wel eens een pijntje gevoelt in een schouder of elleboog maar geen serieuze hinder van gehad.

Ik probeer wel naar mijn lichaam te luisteren en als ik merk dat het moeizamer gaat (zoals gisteren) ga ik niet alsnog forceren. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat, toch? Verder neem ik voldoende rust tussen de trainingen zodat mijn lichaam ook de kans krijgt om optimaal te herstellen. En ik beperk me verder ook in hetgeen wat ik doe en laat dat achterwege wat volgens mij niet bijdraagt aan mijn doelstelling (sterker worden in Bankdrukken).

Ik smeer me voor een training verder ook altijd goed in met japanse pepermuntolie wat de doorbloeding van de spieren stimuleert (ik stink dan wel een uur tegen de wind in, maar het helpt wel) verder doe ik oefeningen voor mijn rotator cuff.
Ik buig daarbij voorover (zoals je doet bij bijvoorbeeld barbell rows) en maak met mijn rechter- en linkerarm vervolgens rotaties, zowel links - als rechts om, 50 keer per arm, ik doe dit zowel voor als na het trainen.
Zie de afbeelding hieronder:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ok
Nou ja, het werkt schijnbaar! :thumb:

• #9.687
Afgelopen week had ik andere dingen aan mijn hoofd dan te loggen, daar ik op vrijdag 14.02.14 (Valentijnsdag) in het huwelijksbootje ben gestapt met de (in mijn ogen) liefste en mooiste vrouw ter wereld :heart::heart::heart:. Het klinkt wellicht overdreven maar ik heb dit echt ervaren als de mooiste dag in mijn leven en heb er (ook de dagen erna) met volle teugen van genoten :). Zo, weer back to training.

Vrijdag 14.02.14 (in de ochtend) en Donderdag 20.02 een medium training gedaan in mijn Home gym.
Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg / Rows with Bands 6x12

Maandag 24.02 heavy training bij Leon Smeets.
Bench Press: 2x10x70, 5x120, 5x150 & 3x5x165kg / Pull Downs 5x10x80kg.

En blijven genieten René!
Een lieve, zorgzame vrouw is wat iedere man zou moeten hebben. ;)

• #9.689
En blijven genieten René!
Een lieve, zorgzame vrouw is wat iedere man zou moeten hebben. ;)

Zo is het maar net, Johnny!

27.02.2014 Medium Training Home Gym

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140kg
Rows with Bands: 8x12

Comment: Training like usual.

Prettig weekend allen! :)

• #9.690
Heavy Bench Press Training Home Gym 03.03.2014​

Bench Press:2x10x70, 5x120, 5x150 & 3x5x170kg (!) :)
Rows with Bands: 8x15

Comment: 3x5x170kg is voor mij een volume pr waar ik verheugd over ben.

Als het op het NK BD nu ook nog meezit kan dit seizoen absoluut niet meer stuk.
Het heeft allemaal zijn tijd geduurd maar ik heb uiteindelijk al mijn doelstellingen ( 250kg in Shirt, 200kg RAW) kunnen verwezenlijken en heb dan ook absoluut geen reden tot klagen lijkt me.
En zolang de wind nog meezit laat ik me meedrijven en zie wel waar het schip zal stranden.

Hieronder ook het filmpje (met het 1e set) dat laat zien dat het doel (sterker worden in bankdrukken) de middelen (trainen onder eenvoudige en bescheiden omstandigheden) heiligt ;)

Laatst bewerkt:
René, beetje laat maar beter laat dan nooit, moge je veel gelukkige jaren toegewenst worden met je vrouw(tje)!!!!

Cool René!

• #9.694

Thx Johnny, trouwe kameraad! :)
Je bent momenteel de enige die nog comment geeft in mijn log...alhoewel er schijnbaar genoeg mensen zijn die het lezen maar zich blijkbaar niet geroepen voelen om te reageren.
Alhoewel ik moet toegeven dat ik tegenwoordig ook nog maar zelden in de logs van anderen reageer hoewel ik wel diverse logs regelmatig induik. Met het "necedo gepiep" wat ik regelmatig laat horen maak ik natuurlijk ook niet veel vrienden op dit forum ;). En daarbij is mijn log eigenlijk ook een vrij saai log...eigenlijk staat er zelden wat nieuws in en behoren de discussies die hier vaker gevoerd zijn tot het verleden. Het maakt verder ook niet veel uit...ik log om naderhand zelf terug te kunnen kijken en mijn trainingen te kunnen evalueren. Daarvoor heb ik dit forum in principe nog niet eens nodig...tis een beetje macht der gewoonte geworden om dan toch maar mijn trainingen hier te loggen.

Je bent momenteel de enige die nog comment geeft in mijn log...alhoewel er schijnbaar genoeg mensen zijn die het lezen maar zich blijkbaar niet geroepen voelen om te reageren.
Alhoewel ik moet toegeven dat ik tegenwoordig ook nog maar zelden in de logs van anderen reageer hoewel ik wel diverse logs regelmatig induik. Met het "necedo gepiep" wat ik regelmatig laat horen maak ik natuurlijk ook niet veel vrienden op dit forum ;). En daarbij is mijn log eigenlijk ook een vrij saai log...eigenlijk staat er zelden wat nieuws in en behoren de discussies die hier vaker gevoerd zijn tot het verleden. Het maakt verder ook niet veel uit...ik log om naderhand zelf terug te kunnen kijken en mijn trainingen te kunnen evalueren. Daarvoor heb ik dit forum in principe nog niet eens nodig...tis een beetje macht der gewoonte geworden om dan toch maar mijn trainingen hier te loggen.

Ik kom juist speciaal zo nu en dan langs voor het 'necedo gepiep', ik houd wel van een relletje op z'n tijd! :D;)

Daar is je log ook voor René ;)
Het is voor jou, om er eens in terug te kijken als het juist goed, of juist slecht gaat.
Ik heb alleen weinig te zeggen meestal omdat je precies weet wat je wel wilt en wat je juist niet wilt (lees: geen zin in hebt/niet in geloofd)
En we kunnen moeilijk zeggen dat je het niet goed doet!
Ik vind het vet cool dat het zo goed gaat man.
Ik gun het je van harte, maar dat weet je wel denk ik ;)
Ik weet nog dat ik op het puntje van mijn stoel zat in Alkmaar (dacht ik...) toen Ed een poging deed op 260kg.
Nog (heel) even en jij drukt hem man!
Nu, precies 14 dagen na mijn flink ellendige rugblessure te hebben opgelopen, snap ik steeds beter waarom jij doet wat je doet! :thumb:
Ik hou je in de gaten man.
En geloof me, ik niet alleen hoor.
Er is alleen niet veel meer te zeggen dan af en toe eens wat veren in je reet te steken!
Ga zo door man, succes.

Huggy, ik lees je log altijd nog hoor!

Als ik niets zinnig te zeggen heb reageer ik gewoon niet, aan gezever heeft niemand iets:)

• #9.700
Ik kom juist speciaal zo nu en dan langs voor het 'necedo gepiep', ik houd wel van een relletje op z'n tijd! :D;)

Wat leuk om nog eens wat van jou te horen! :)
Op speciaal verzoek van Harpep ;)

Met een biologisch paspoort op zak geen discussie mogelijk over dopinggebruik!

Alle voetbalploegen die zich voor de Wereldbeker in Brazilië geplaatst hebben, mogen zich vanaf 1 maart aan dopingcontroles verwachten. "Vanaf 1 maart gaan we urine- en bloedstalen afnemen en een biologisch paspoort opmaken", zei Jiri Dvorak, medisch directeur van de Fifa, midden februari tijdens een persconferentie in Sao Paulo.
Toen al klonk het dat de Fifa logistiek klaar is voor die controles. "Goed 2.000 spelers die selecteerbaar zijn, zullen gecontroleerd worden. Het biologisch paspoort moet ervoor zogen dat we een vijfde dopingvrije Wereldbeker op rij krijgen." Een biologisch paspoort is een document met een overzicht van de samenstelling van het bloed van de houder ZONDER dat deze middelen heeft gebruikt. Het biologisch paspoort is ingesteld na enkele gevallen van doping waarvan beweerd werd dat de afwijkende bloedwaarden aangeboren waren. Sommige sporters hebben van nature blijkbaar een afwijking in de aanmaak van bepaalde stoffen en door deze afwijking vast te laten leggen in een biologisch paspoort kan er geen onenigheid ontstaan over de discussie of er doping is gebruikt. Bij de Ronde van Frankrijk is het biologisch paspoort verplicht sinds 2008.

Het IOC (Internationaal Olympisch Comitee) wil overigens alle urine- en bloedmonsters 10 jaar lang in ingevroren toestand bewaren zodat deze later met nieuwe onderzoeksmethoden opnieuw geananlyseerd kunnen worden, mocht daar reden toe zijn.

Persoonlijk ben ik een voorstander van een biologisch paspoort...want iedereen kan wel beweren dat ie afwijkende bloedwaardes heeft...als dat zo is, laat het dan vastleggen dan heb je verder ook geen gezeur achteraf, toch?

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Daar is je log ook voor René ;)
Het is voor jou, om er eens in terug te kijken als het juist goed, of juist slecht gaat.
Ik heb alleen weinig te zeggen meestal omdat je precies weet wat je wel wilt en wat je juist niet wilt (lees: geen zin in hebt/niet in geloofd)
En we kunnen moeilijk zeggen dat je het niet goed doet!
Ik vind het vet cool dat het zo goed gaat man.
Ik gun het je van harte, maar dat weet je wel denk ik ;)
Ik weet nog dat ik op het puntje van mijn stoel zat in Alkmaar (dacht ik...) toen Ed een poging deed op 260kg.
Nog (heel) even en jij drukt hem man!
Nu, precies 14 dagen na mijn flink ellendige rugblessure te hebben opgelopen, snap ik steeds beter waarom jij doet wat je doet! :thumb:
Ik hou je in de gaten man.
En geloof me, ik niet alleen hoor.
Er is alleen niet veel meer te zeggen dan af en toe eens wat veren in je reet te steken!
Ga zo door man, succes.

Hahaha...ik weet niet veel, maar ik weet inderdaad wel wat ik niet wil en wat ik wel wil ;)
Tot op heden werkt dat waarin ik geloof en wat ik toepas voor mij goed..."mijn" methode is absoluut niet zaligmakend, maar ergens zal ik nog wel IETS goed doen, lijkt me. Wat velen vergeten of niet weten is dat ik inmiddels ook al ruim 30 jaar aan krachtsport doe...heb van alles eens gedaan, gewichtheffen, strongman, powerlifting maar vond uiteindelijk mijn draai bij het bankdrukken en ben ook deels door schade en schande wijzer geworden.

By the way, ik weet dat jij me dit van harte gunt, maar je weet dat dat wederzijds is, want ik ben blij voor je als het je goed gaat en leef met je mee als het weer eens eventjes tegenzit :)

Ed heeft overigens 260kg op het WK Masters nog gedrukt (werd daarmee 3e in de 120+), hij heeft het dus nog voor elkaar gekregen!

---------- Toegevoegd om 16:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:01 ----------

Huggy, ik lees je log altijd nog hoor!
Aardig van je! :)
Ik wens je veel suc6 met je voorbereidingen voor de SM van Limburg!

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

:) ;)

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:05 ----------

Als ik niets zinnig te zeggen heb reageer ik gewoon niet, aan gezever heeft niemand iets:)

Gelijk heb je...moet hierbij denken aan: T-H-I-N-K before you speak:

T = is it True
H = is it Helpful
I = is it Inspiring
N = is it Necessary
K = is it Kind

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven