Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

WOW!
Super René.
Ik ben echt blij voor je!
Van harte gefeliciteerd.
Op naar de 300!

Ho eens, 255

Gefeliciteerd man!
Super

Thx en jij ook suc6! :)

---------- Toegevoegd om 17:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Vandaag was overigens ook mijn 25e bankdrukwedstrijd..leuk dat ik bij dit jubileum dan een fraai resultaat wist neer te zetten

Results Bench Press Competition René Hamers

Personal Record 255KG SHIRT / 190KG RAW

1) First Gym Competition Season 2007/2008 (26.11.2007) 180 - 180 - 192,5
2) Second Gym Competition Season 2007/2008 (10.02.2008) 185 - 195 - 200
3) Dutch Nationals 2008 (06.04.2008)185 -192,5 -195 (2nd Place Open
arrow-10x10.png
/1rd Place Masters 1).

4) First Gym Competition Season 2008/2009 (12.10.2008) 190 - 190 - 200
5) RAWNationals (07.12.2008) 160 - 170 - 180
6) Second Gym Competition 2008/2009 (08.02.2009) 200 - 205 - 210
7) Dutch Nationals (05.04.2009)200 - 210 - 215(3rd Place Open
arrow-10x10.png
/ 3rd Place Masters 1).

8) European Masters 2009 (24.10.2009) 210 -210-225(3rd Place Masters 1).
9) Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010). 220 -225-230
10) Dutch Nationals 2010 (14.03.2010) 220 - 225 -227,5(No Result).
11) Dutch Open Nationals 2010 (06.06.2010) (1th place) 210 - 220 - 227,5
12)RAWNationals (12.09.2010) 170 -180 - 182,5 (1th place)
13) European Masters 2010(23.10.2010) 225 - 225 - 230 (No Result).
14) First Gym Competition 2010/2011 (21.11.2010). 220 - 230 - 245
15) Second Gym Competition 2010/2011 (30.01.2011) 225 - 232,5 - 235
16) Dutch Nationals 2011 (27.03.2011) 227,5 - 235 - 240 (2nd Place Open / Masters 1).
17) Dutch Open 2011 (05.06.2011) 227,5 - 235 - 240 (1th place).
18) First Gym Competition 2011/2012 (20.11.2011) 210 -215-215
19) Second Gym Competition2011/2010 (22.01.2012) 210-215-220
20) Dutch Nationals 2012 (18.03.2012) 215-222,5-227,5 (1th place Open/Masters 1)
21) Dutch Nationals 2013 (24.03.2013) 220-225-230 (1th Masters 1/ 2nd Open)
22) Open Bench Nationals(02.06.2013) 230-240-245 (1th place)
23) RAWNationals (20.10.2013) 180-190-192.5(1th place).
24) First Gym Competition 2013/2014 232,5-242,5-245
25)
Second Gym Competition 2013/2014 240-250-255

25 competitions = 75 Attempts: 52 x GOOD LIFT - 23 x NO LIFT

Doping test Dutch Nationals 2012
Doping test Raw Nationals 2013

16 Medals (8x Gold, 5x Silver & 3x Bronze).

European Masters: 1x Bronze

Dutch Nationals (Open
arrow-10x10.png
Class): 1x Gold, 3x Silver, 1x Bronze

Dutch Nationals (Master Class): 3x Gold, 2x Silver, 1x Bronze

Open
arrow-10x10.png
Dutch: 2x Gold

Dutch Nationals Raw: 2x Gold.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------
Super resultaat Huggy :)

Mooie stijgende lijn ook te zien in al je wedstrijdresultaten!

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.664
WOW!
Super René.
Ik ben echt blij voor je!
Van harte gefeliciteerd.
Op naar de 300!

Thx!...300kg???:roflol: en als ik dat gehaald heb op naar de 400? ;) Tot op heden heeft dit nog geen Nederlander gehaald alhoewel ik het wel nog ooit zie sneuvelen en denk dan aan sterke jonge atleten zoals zoals Jordi Snijders of Patrick v/d Putten die beiden al 280 hebben gedrukt.

Ik ben gewoon blij met elke kg meer en als ik dan een volgende doelstelling zou hebben dan zou ik gaan voor het NL record in de 120+ wat door Ed Fennema is neergezet en 260kg is.

---------- Toegevoegd om 15:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

Ho eens, 255

Gefeliciteerd man!
Super

Thx...had het zelf niet verwacht :)

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

Super resultaat Huggy :)

Mooie stijgende lijn ook te zien in al je wedstrijdresultaten!

Thx! :)

Gefeliciteerd Rene! Super prestatie en dat met 45 jaartjes jong én zonder (verboden) hulpmiddeltjes! ;)

• #9.666
  • #9.668
Ik kreeg van een goede vriend die ik zeer respecteer de (overigens constructieve) kritiek dat de beurt met 250kg "op het randje was". En deze opmerking is overigens volkomen terecht en ik ben ook niet blind voor eigen fouten, ware het niet dat de regels bij het bankdrukken inmiddels (gelukkig voor mij) zijn versoepeld.

Het valt duidelijk te zien dat ik het bij het omhoog drukken rechts in de beginfase achterbleef...maar in de eindfase kwam ik gelijk uit met links. In het verleden zou zo een beurt zijn afgekeurd maar zoals gezegd zijn de regels inmiddels aangepast. Als je dus in het begin van de drukfase met een arm achterblijft is dat geen reden meer tot afkeur als je maar aan het eind van de lift beide armen gelijktijdig strekt.

Tevens valt er te zien dat de halter onderin rechts bewoog ondanks dat de halter opzich stil op de borst lag. En ook dat klopt. Dit had te maken met de stremming van het benchshirt waardoor ik moeite had om de halter fatsoenlijk op mijn borst te krijgen. Desondanks 3 witte lampen.

Soms zit het mee en soms zit het tegen wat de beoordeling van een lift betreft, het gaat allemaal vrij snel...bij twijfel is het overigens de bedoeling dat je als scheidsrechter in het voordeel van de atleet beslist!
Daarnaast zijn scheidsrechters ook "maar" mensen waarvan weliswaar volledige objectiviteit verwacht wordt maar er ook inschattingsfouten gemaakt worden. Ik accepteer altijd de beoordelingen zoals ze zijn, ga dan niet zeuren of moeilijk doen als een beurt afgekeurd wordt. En over het algemeen zie je dat alle krachtsporters zo zijn...ik heb nog nooit meegemaakt dat er zo'n agressie ontstaat tegen scheidsrechters zoals b.v. bij voetballen.

Daarnaast lijkt het me ook makkelijker om als scheidsrechter iemand te beoordelen die je niet kent dan bijvoorbeeld een gymbuddie of een familielid van je. Hoe objectief ben je als bijvoorbeeld je zoon of dochter op het plankier staat of iemand van je eigen sportschool?
Het is ook niet voor niets dat men om belangenverstrengeling tegen te gaan op internationale wedstrijden altijd 3 scheidsrechters van verschillende nationaliteiten de beurten beoordelen. En waarom zou het zo zijn dat men op nationale wedstrijden geen internationaal record meer kan neerzetten? Dit kan alleen nog maar op b.v. een EK of een WK.

Blijft mij nog een ding...het optimaliseren van mijn technieken zodat een scheidsrechter geen reden tot twijfel heeft! :)

Laatst bewerkt:
  • #9.669
Deze week verder geen bankdrukken gedaan zodat mijn lichaam optimaal kan herstellen.
Wel rows met bands gedaan voor de rugspieren.
Ik ga bij Fitness seller sterkere bands bestellen...gebruik momenteel de extra heavy maar je hebt ook nog een monster van de barbarian line...deze zijn momenteel in de uitverkoop. Ze hebben nu daar de nieuwe van Iron Force waarvan nog sterkere uitvoeringen beschikbaar zijn.

Vanaf maandag dan beginnen met de voorbereiding voor het NK wat alweer over een week of 6 is (23 maart). Ik heb een bepaalde doestelling in gedachten en hoop dat ik die zal bereiken.
Ik zie verder geen enkele noodzaak om mijn manier van trainen te veranderen (never change a winning horse ;)).
Het resultaat is dat wat telt, niet wat anderen van je trainingsmethoden vinden, toch? En ik hoop niet dat dit nu arrogant over komt maar blijkbaar werkt mijn manier van trainen voor mij. En het allerbelangrijkste: Ik heb er plezier in op de manier zoals ik het doe! Het is en blijft tenslotte een hobby, toch?
Ik weet gelukkig (nog) heel te blijven (God zij Dank!) en gestaag zit er toch wat progressie in ondanks het vorderen van de leeftijd plus last but not least het feit dat ik het allemaal op eigen kracht doe!

- 2 trainingen per week (afwisselend een zware met een lichtere training) bevalt uitstekend
- op "gewicht" blijven :meal:...als ik 150+ weeg boek ik de beste resultaten, pas na het NK proberen wat vetmassa te verliezen.
- geen noodzaak tot het toevoegen van assist, dat beschouw ik als voorheen als niet waarde toevoegend en als verspilling van energie. Haal hier graag wat citaten aan die ik in de loop der tijd verzameld heb:

(Do you want to bench big? This is no problem; all you have to do is bench press. Since the bench press is the most effective way to train the muscles you need for a big bench it will be the only exercise you use in your training. It incorporates the pectoralis muscles, the deltoids, triceps and even the lats. Remember only the bench press works these muscles exactly the way they are needed for the competition There’s no need for side delt raises, one arm triceps extensions, incline presses or other assistance exercises.Additional exercises are even worse than worthless, they are harmful because they drain valuable energy that your body could have directed towards spectacular gains in the bench press, so get rid of the excesses and just do what is necessary!)

- verdere stappen nemen met het benchshirt om te kijken of we dit nog meer kunnen optimaliseren. Sinds ik aan bankdrukwedstrijden (2007) doe heb ik RAW zo'n 20kg progressie kunnen maken maar in SHIRT zo'n 60kg(!)...progressie in shirt is (bij mij althans) 3 keer zoveel als raw.
- weinig maximum effort trainingen (maximum effort might by maximum failure), hoofdzakelijk volume trainingen blijven doen. Er gaan inmiddels steeds meer stemmen op die de "Westside" methode niet langer als heilig beschouwen. Door hoofdzakelijk te trainen tussen de 70-85% van je 1 RM zou je net zo sterk kunnen worden als iedere week trainen met 90% en meer. Tevens zou de kans op blessures kleiner zijn (are injuries from movements or maximal effort?).
Daarover is een interessant artikel geschreven: Is The Maximal Effort Method Killing Our Athletes?
http://bretcontreras.com/is-the-maximal-effort-method-killing-our-athletes/

Prettig weekend verder allen!!! :)

Laatst bewerkt:
Jij traint echt René.
Velen van ons testen veel te vaak hoe sterk we zijn ipv te trainen.
Er zijn vele wegen naar....
Maar je boekt progressie, en dat kan niet iedereen zeggen!
Succes maat!

• #9.671
Jij traint echt René.
Velen van ons testen veel te vaak hoe sterk we zijn ipv te trainen.
Er zijn vele wegen naar....
Maar je boekt progressie, en dat kan niet iedereen zeggen!
Succes maat!

Bedankt :) en het klopt wat je zegt, er zijn meerdere wegen, en geen enkele methode is zaligmakend!
Ook niet als een bekende naam of succesvolle atleet een bepaalde methode doet promoten.
We moeten ook niet dat wat anderen doen klakkeloos overnemen, want wat voor de een ten voordele uitpakt kan voor de ander ten nadele uitpakken.
"Testen" hoe sterk ik ben doe ik inderdaad zelden of nooit...ik geef de voorkeur aan "rekenen"...bijvoorbeeld in de trend van als je 5 reps met 170 kunt maken dan is je 1 RM circa 200kg...ik hoef dan niet persé die 200kg te drukken (er zijn daarvoor vele zogenaamde benchpress calculators op internet), en bij mij klopt het meestal wel. Tuurlijk doen we allen wel eens pieken maar ik geef er de voorkeur aan om dit incidenteel en niet structureel te doen.

http://www.bench-press.net/bench-press-calculator.html

Laatst bewerkt:
  • #9.672
Ik wil graag nog iets "kwijt" over benchshirts.
Bankdrukken doe ik al sinds mijn 14e (nu dus ruim 30 jaar) maar had voor 2007 geen enkele ervaring met benchshirts, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ze bestonden!
Toen ik in 2007 dan in contact kwam met Leon Smeets vertelde hij me over de mogelijkheden die powerliftinggear biedt maar vertelde ook erbij dat je niet te snel "wonderen" moet verwachten en alles zijn tijd nodig heeft. Mijn belangstelling was gewekt en wilde aan eigen lijf ervaren hoe zoiets nu werkt.
En ik (en ook Leon en mijn gymbuddies Danny van Dorsten en Wil Renkens) hebben het geweten :o
Ik wil niet zeggen dat het een regelrechte ramp was, maar het liep de eerste paar keren dat ik een benshirt aantrok niet bepaald lekker. Maar ook hier weer twee spreekwoorden die van toepassing zijn...oefening baart kunst en de aanhouder wint.

Ik begon met een shirt dat in de jaren 90 een topper was; de RAGE X van Inzer.
Hierin drukte ik de grens van 200kg, later 225 en mijn top in dit shirt was 235...in het begin wist ik er 20kg uit te halen en wist dat op te voeren tot bijna 50kg. We kregen vrij snel door hoe het shirt meer stremde (waardoor het meer moeite koste om met de halter op de borst te komen, maar de weg omhoog minder moeite koste). Maar het vinden van de gulden middenweg daarin bleek niet altijd even eenvoudig te zijn. Afgelopen seizoen dan de volgende stap gedaan en over gegaan tot de aanschaf van een Super Katana van Titan (de opvolger van de Katana die de tegenhanger van de Rage X was) . Er gingen "wilde verhalen" de ronde dat het niet bepaald een allemansshirt was waartegen de Rage X daarentegen een gebruiksvriendelijk shirt zou zijn. De Super Katana zou een alles of niets shirt zijn...een shirt waarin structureel diepe dalen en incidenteel een hoge piek mee werd bereikt. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je aan ieder shirt moet wennen en als je resultaat er mee wilt boeken je zult moeten doorzetten. Al vrij snel merkten we dat ik uit de Super Katana meer wist te halen dan uit de Rage X. Door wat te veranderen met de stand van de mouwen bleek dat ik nog meer gewicht aankon met momenteel als beste resultaat 255kg...dat is zo´n 65kg extra en bijna 20kg meer dan in de Rage X. Internationaal zie je dat (zover het 1plyshirts betreft) vrijwel alleen nog Super Katanas worden gebruikt en zie je nog maar zelden een Rage X of whatever. Er is tegenwoordig zelfs een nog betere versie de z.g. Low Cut versie van de Super Katana en wellicht dat dit voor mij de volgende stap zal worden?

Het verhaal wat ik hier in paar zinnen heb neergeschreven heb ik echter bijna 7 jaar voor nodig gehad!
Soms komen krachtsporters wel eens bij Leon in Spaubeek en schijnen powerliftambities te hebben...ze rekenen zich rijk aan wat ze niet allemaal meer kunen tillen m.b.v. gear en hebben grote ambities.
Als men echter in paar trainingen niet meteen het gewenste resultaat weet neer te zetten dan blijken deze ambities als sneeuw voor de zon te verdwijnen. De verwachtingen bleken te groot. Velen gaan ervan uit dat je een benchshirt aantrekt en meteen 50kg meer drukt...maar zo werkt het niet...zoals ik alreeds in het begin schreef...oefening baart kunst en de aanhouder wint :) Dit geldt uiteraard niet alleen voor een benchshirt maar ook voor een squat of deadliftsuit!

• #9.673
Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets 03.02.2014

Bench Press: 2x10x70, 5x120, 5x150, 5x160, 5x162.5 & 5x165kg
Pull Downs: 6x10x80kg

Comment: na een weekje rust een goede training, rustig aan wat zwaarder gaan.

Wanneer is je volgende wedstrijd René?

Da's vroeg dag natuurlijk, maar ik gun het je van harte man!

• #9.677
Da's vroeg dag natuurlijk, maar ik gun het je van harte man!

Dat klopt, nog een week of 6 te gaan :rolleyes:.
RAW zal ik in zo'n korte tijd nauwelijks sterker worden, maar in een SHIRT is the sky the limit ;)
Maar met de huidige rawkracht zit er ook wel (zonder te willen overdrijven) 260+ in dit SHIRT in, het moet er alleen op het juiste tijdstip uitkomen en daarvoor moet dan wel weer alles meezitten.
We zullen zien, hoop dat het me zal lukken om dan het maximale uitmezelf (m.b.v. het shirt) te halen.
Garanderen kan ik niets ;)

In zes weken kun je wel nog wat kilo's sterker (en zwaarder worden!) en dan zit je shirt ook weer strakker, dus ik voorspel 260kg! :thumb:
Smakelijk!

• #9.679
In zes weken kun je wel nog wat kilo's sterker (en zwaarder worden!) en dan zit je shirt ook weer strakker, dus ik voorspel 260kg! :thumb:
Smakelijk!

Hahaha, zwaarder worden is het probleem niet zo. Daarheb ik beduidend minder moeite mee dan afvallen ;). Maar ik moet ook weer niet te zwaar worden daar het shirt anders wellicht te klein wordt en dan heb ik een ander probleem...eigenlijk is een gewicht tussen 150-155kg precies goed voor het huidige shirt.
Dus op gewicht blijven of 1-2kg zwaarder kan nog net en kracht zien vast te houden (sterker worden is overigens meer dan welkom) en drukken in shirt nog zien te optimaliseren. En last but not least heel zien te blijven! Het gevaar op blessures ligt altijd op de loer en als je met onze leeftijd begint met sukkelen dan ben je daar nog niet zo snel van af, maar dat weet jij beter dan mij. We zien wel, het kan niet altijd feest zijn, maar het zou gewoon leuk zijn als ik een bepaalde doestelling dit seizoen nog zou weten te bereiken. Volgend seizoen wil ik overgaan tot de aanschaf van een Super Katana Low Cut en daarmee gaat dan het hek van de dam ;)
Eerlijk is eerlijk...ik heb mijn doelstellingen eigenlijk al bereikt...en mag absoluut niet ontevreden zijn daarmee, maar zolang de wind meezit probeer ik daarvan te profiteren.

• #9.680
Light Bench Press Home Gym 06.02.2014.

Bench Press: 2x10x70, 10x100, 5x130, 5x135 & 3x5x140kg
Rows with Bands: 10x10.

Comment: "light" training like usual.

Prettig weekend! :)

Terug
Naar boven