AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik volg ook trouw!

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.702

:)...dat waardeer ik van je...en ik weet dat er nog wel genoeg mensen zijn die regelmatig eens een blik gooien in mijn log, maar vind het toch wel leuk (als ik eerlijk zijn mag) als er zo af en toe een reactie komt...en daarmee bedoel ik niet dat ik "veren in mijn reet" wil krijgen, absoluut niet, want ik kan ook wel tegen (constructieve) kritiek.

Bij deze een paar veren in je reet!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In before:
Je moet Westside doen!
Je moet Squats en deadlifts doen!
Bankdrukken doe je met je rug, dus train die meer!
:jk:

• #9.705
Bij deze een paar veren in je reet!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kan helaas de picture niet zien? :)

---------- Toegevoegd om 09:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:00 ----------

In before:
Je moet Westside doen!
Je moet Squats en deadlifts doen!
Bankdrukken doe je met je rug, dus train die meer!
:jk:

:roflol:...ik dacht al dat je "oude koeien" uit de sloot wilde halen ;)

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:01 ----------

Medium Bench Press Training 07.03.2014

Bench Press: 2x10x70, 5x110 & 5x5x140
Rows with Bands: 5x15

Comment: vanmorgen om 06.20 opgestaan, een bak magere kwark met aarbeienjam gegeten, een halve liter melk gedronken en om 06.30 alreeds getraind. Dat is het voordeel van de homegym en het bevalt op zich best wel goed om vroeg in de morgen te trainen.

Vanaf maandag dan weer het shirt aan...ik heb in principe twee training in shirt voor het NK...dat lijkt niet optimaal, maar afgelopen wedstrijd had ik slechts 1x in shirt getraind en mag ik niet klagen over het resultaat. We zullen zien, hoop het maximale uit mezelf te halen.

Prettig weekend allen en bedankt voor de leuke reacties! :)

check. :D

• #9.707
Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets 10.03.2014

Bench Press: RAW: 2*10*70, 5*120 & 3x150kg SHIRT: 3*190, 1*210, 1*230 & 1*240kg
Rows with bands (homegym): 8*12

Comment: Gisteren dan nog eens het benchshirt aangetrokken en dezelfde sprongen gemaakt zoals ik op de laatste wedstrijd had gemaakt. Het ging verder allemaal goed. We hebben ook nog een beurt met 255kg gedaan…we hadden na die 240 het shirt behoorlijk strak getrokken. Maar toen stremde het shirt zo erg dat ik met 255 niet op mijn borst kwam (uitdrukken was verder geen probleem). En dat is ook het dilemma van trainen in een shirt…zit het “te los” kun je makkelijk je borst touchen maar heb je bij het uitdrukken weinig werking van het shirt, zit het daarentegen vrij strak is het vrij lastig om je borst te touchen maar heb je wel meer profijt bij het uitdrukken. Het zodanig aantrekken van een shirt dat je er het maximale uit weet te halen is dan ook een kunst op zich. Volgende week maandag ook nog een training in shirt en dan hoop ik om op het NK het maximale eruit te halen :).

Wat ga je proberen te drukken op NK?

Hopelijk valt alles op zijn plaats dan René.
260!

• #9.710
Wat ga je proberen te drukken op NK?

Hummer "verklapte" het eigenlijk al...MAAR...zover is het lang nog niet...260 is het NL record op naam van Ed Fennema, en als iemand dan 261 drukt dan heeft die persoon dat op naam staan.
Maar ik ga dus absoluut geen voorspelling doen of dit ook gaat lukken...ik weet dat het er in zit, maar het moet er ook net op dat moment allemaal uitkomen. Openen ga ik met 240kg en als dat lekker gaat zien we wel verder, daarbij zijn er ook nog andere kapers op de kust ;)

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Hopelijk valt alles op zijn plaats dan René.
260!

Hopelijk...zoals je terecht aangeeft moet dan echt alles op zijn plaats vallen...het blijft dus een enorme uitdaging voor me. Ik voel me wel sterker dan ooit, maar dat wil alles niets zeggen...op het moment dat je onder het halter ligt moet het allemaal kloppen, zowel fysiek als mentaal, het shirt moet verder optimaal zitten, de halter moet optimaal terecht komen op je borst er zijn dus een heleboel factoren die een belangrijke rol spelen bij het verwezenlijken hiervan. We zullen zien...:rolleyes:

• #9.711
14.03.2014 Medium Bench Press Training Home Gym

Bench Press: 2*10*70, 5*110 & 5*5*140kg.
Rows with bands: 8*12

Comment: vanmorgen weer 06.15 uit de veren om tegen de klok van 06.30 in mijn kelder onder het halter te kruipen. En aansluitend wat gerukt (aan elastieke banden) ;).

Prettig weekend allen! :)

Met zo 'n elastiek vind ik maar wazig trainen.... ;)

• #9.713
Met zo 'n elastiek vind ik maar wazig trainen.... ;)

Ik vond met elastiekjes trainen eigenlijk ook nooit wat...maar ik heb in mijn kelder nu eenmaal beperkingen en dan komen deze bands om mee te rowen heel goed van pas. Daarbij vind ik het ook nog eens een prettige oefening om te doen.

Ik voer de oefening staande uit zoals hieronder en trek richting mijn bovenbuik (alleen gebruik ik een bezemsteel waaraan ik de bands omheen doe en die hou ik vast met een bovenhandse greep zoals bij het bankdrukken)

http://www.youtube.com/watch?v=EFRW5W4UC0k

Sterke bezemsteel dan!
Welke kleur band gebruik je eigenlijk?
Ik vind het zo wazig omdat de belasting zo hard oploopt als de rek er uit gaat ;)

• #9.715
Sterke bezemsteel dan!
Welke kleur band gebruik je eigenlijk?
Ik vind het zo wazig omdat de belasting zo hard oploopt als de rek er uit gaat ;)

Tis nogal een behoorlijk dikke bezemsteel die (gelukkig) heel wat kan hebben :).
Ik gebruik de bands van barbarian...de blauwe...dat zijn meen ik de extra heavy of extra strong...dat is de op een na sterkste band van deze soort (de monster, oranje kleur heeft nog meer weerstand).

• #9.717
Breek de dag, tik een eitje ( of twee, drie, vier)

maximaal 3 eieren per week of minimaal 3 eieren per dag?

Het voedingscentrum adviseert om maximaal 3 eieren per week te eten daar er in eieren cholesterol zit wat slecht zou zijn voor je hart en bloedvaten. Een beetje jammer dat het voedingscentrum dit inmiddels wat achterhaalde advies nog altijd hanteerd.
Diverse bronnen laten zien dat het dagelijks eten van eieren juist gezond voor je zijn en je beter een minimum i.p.v. een maximum kunt aanhouden.
Let wel dat je kiest voor een zacht gekookt eitje of spiegelei en niet voor hard gekookte eieren of roerei. Het beste zou zelfs zijn om het eigeel en eiwit te scheiden en het eigeel rauw te eten en het eiwit te koken of bakken.

Lees maar eens onderstaand Artikel.

Superfood: EIEREN

Eieren zijn ontzettend gezond. Het is een van de voedingsmiddelen die geconcentreerde voedingsstoffen bevat. Geen wonder dat het in oude culturen als een 'heilig' voedingsmiddel wordt beschouwd. Het brengt nieuw leven voort en heeft dan ook alles in huis om dat te kunnen doen. Met name eidooiers zitten vol goede stoffen. En in plaats van een maximum per dag, kun je beter een minimum aanhouden.

Ei als multivitamine
Drie eidooiers voorzien je van carotenoïden (belangrijke antioxidanten), 50% van je dagelijkse behoefte aan vitamine D en selenium, 40% van de vitamine B12 die je nodig hebt, 25% vitamine B5 en fosfor en meer dan 15% ijzer, B2, B6, B9 en vitamine A. Aanstaande moeders níet schrikken. Deze natuurlijke vitamine A is níet schadelijk voor je baby. En, als je een goed ei hebt, zitten er ook omega-3 vetzuren in. Als het aan ons ligt, wordt de nieuwe richtlijn: eet minimaal vier eieren per dag.

Zijn eieren goed voor je?
Bevatten ze niet veel cholesterol? Draagt dat niet bij aan hart- en vaatziekten? En zit daar niet die bacterie in waar je zo ziek van wordt? Salmonella. Moet je niet alle contact met rauwe eieren vermijden?
De belangrijkste reden dat mensen eieren vermijden of beperken is omdat ze bang zijn voor een hoog cholesterol. Als je bang bent voor het cholesterol dat in een ei zit (er is namelijk heel lang gepredikt dat een ei om die reden slecht voor je zou zijn), lees dan
dit artikel. Daarin leggen we uit waarom deze mythe al lang achterhaald is.
Salmonella is wel een gevaar maar alleen bij zieke kippen. De kippen worden ziek als ze op een onnatuurlijke manier en met veel te veel andere kippen moeten leven. Heb jij een goed biologisch en liefst een ei uit de wei, dan is de kans op salmonella erg klein.

10 redenen waarom eieren een superfood zijn
Omdat er zo lang verkeerde informatie de wereld in is gegaan dat eieren slecht voor ons zouden zijn, zetten we daar hier een aantal redenen tegenover waarom je ze wél goed zijn.
1. Eieren zitten vol vitaminen, mineralen, cholesterol en gezonde vetzuren die helpen om je hart gezond te houden.
2. Eieren bevatten alle essentiële aminozuren. Essentieel betekent dat ons lichaam ze níet zelf kan maken en we ze dus via onze voeding binnen moeten krijgen.
3. Eieren bevatten cholesterol. Een heilzame stof, die het lichaam zelf aanmaakt om weefsels te herstellen. Als je meer cholesterol eet, vermindert de lichaamseigen productie. De lever (het aanmaakorgaan) kan zich dan op een van haar andere 400 taken richten.
4. Eieren bevatten choline een fosfolipide in de celmembranen van zenuwen. Het beschermt zenuwweefsel en de hersenen. Voor zwangeren is het een belangrijke stof omdat choline nodig is voor de bouw van het zenuwstelsel en de hersenen van de baby.
5. Eidooiers bevatten luteïne en zeaxanthine. Dit zijn broertjes uit de carotenoïden-familie. Deze twee werken vooral in het oogweefsel. Ze zorgen voor een beter zicht en beschermen je tegen vrije radicalen en daardoor tegen staar en maculadegeneratie (dat slecht zien en blindheid veroorzaakt).
6. Een ei is een goede bron van vitamine B12. B12 zit vooral in dierlijke producten. Ben je vegetariër dan voorzien eieren heel goed in deze behoefte. Melk kun je hier beter niet voor gebruiken, tenzij je rauwe melk drinkt.
7. Ook zit er vitamine B9 in, dat we kennen als foliumzuur. Zwangere vrouwen slikken foliumzuur. De natuurlijke vorm is echter veel gezonder dan de synthetische. Een ei bevat circa 44μg B9.
8. Natuurlijke vitamine A komt veel te weinig in onze voeding voor nog. Weston Price vond dat traditioneel levende volken ongeveer 10x zo veel vetoplosbare vitamines (vitamine A, D, E en K) binnen kregen dan westerse mensen in zijn tijd. Dat was in 1930, dus dat is nu een nog groter verschil. Vitamine A is essentieel voor het immuunsysteem en bij zwangere vrouwen voor de ontwikkeling van de foetus. Let op dat het hier om de natuurlijke vorm van vitamine A gaat. In supplementen zit bijna altijd de synthetische vorm.
9. Vitamine D is een andere vetoplosbare vitamine die rijkelijk in eieren zit. Eieren van kippen die buiten leven, hebben een hoger gehalte! Vitamine D werkt bij tal van processen in je lichaam. Van het immuunsysteem tot Alzheimer en diabetes.
10. In eieren zit sulfaat. Dat helpt bij allerlei ontgiftingsreacties in de lever maar ook voor sterke haren en nagels.

Hoe vaak tik jij een eitje en hoe eet je het?
Wat je met je eitje doet is ook weer van invloed op de voedingswaarde. Door alle berichten over salmonella, hebben de meeste mensen de neiging om hun eitje goed te koken of te bakken. Maar een rauwe eidooier, is het gezondste.

Rauw
In een rauw ei, zijn de vetzuren, het cholesterol en alle vitamines en mineralen optimaal beschikbaar voor je. Dit geldt vooral voor de dooier. Het eiwit kun je beter wel koken of bakken, dan zijn de eiwitten veel beter opneembaar in je darmen. Ook zit er in rauw eiwit de stof avidine. Dit bindt zich aan biotine. Avidine doet dat niet meer als het eiwit gekookt of gebakken is. Als je het hele ei rauw eet, dan zit er zo veel biotine in de eidooier, dat dit weer compenseert voor de avidine. Een zwangere vrouw zou wel echt alleen de dooier rauw moeten eten, zonder het eiwit. Bij zwangere vrouwen komt een biotinetekort namelijk veel voor.
Hoe eet je het dan het beste je ei? Zacht gekookt! Of als spiegelei met het eigeel nog zacht. Het eiwit is dan gaar, het eigeel blijft zacht. Je kunt ook het ei scheiden en de eidooier rauw verwerken in een smoothie. Ik houd er niet van om eten weg te gooien. De eiwitten kun je bewaren voor een pannenkoekbeslag of voor door een cake.

Roerei?

Een roerei is erg lekker maar helaas niet de beste manier voor je eitje. Je kunt het natuurlijk best af en toe doen maar ik zou het zeker niet dagelijks doen. Door het roeren en verhitten, oxideer je de goede vetten en het cholesterol in het ei. En dan zijn die vetten niet meer goed voor je. Dat is dezelfde reden waarom je ei- en melkpoeder niet zou moeten eten. Dat staat stijf van het geoxideerd cholesterol. Cholesterol is goed maar geoxideerd cholesterol is schadelijk voor je lichaam. Melkpoeder is toegevoegd aan magere en halfvolle melk. Door het afromen is een waterig product ontstaan en met melkpoeder wordt het weer voller gemaakt.

Nogmaals: eieren hebben van nature geen salmonella. Wij zijn een link gaan leggen tussen kip en ei met salmonella. Dat risico is er alleen maar als de kippen met grote aantallen in ongezonde omstandigheden leven. Heb jij een eitje van een biologische boer waar ze in een kleine groep leven en buiten lopen, dan is het risico erg klein.

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Nog niet helemaal overtuigd of eieren goed voor je zijn...hier liefst 30(!) redenen om eieren te eten!

Eieren hebben in het verleden ten onrechte een slechte reputatie gekregen en helaas geloven vandaag de dag nog veel mensen de verkeerde informatie omtrent het ei. Zijn eieren nu wel of niet goed voor je? Veroorzaken ze hartproblemen? Verhogen ze het cholesterol? Moet je ze vermijden?
Het antwoord dat je krijgt op deze vraag hangt af van aan wie je het vraagt. Veel reguliere artsen zouden zeggen dat eieren je cholesterol verhogen en dat je ze moet vermijden. Sommigen zeggen dat alleen het eiwit gebruikt zou moeten worden vanwege het cholesterol in de eierdooier. Ook zijn er nog steeds artikelen te vinden die het idee verspreiden dat eieren schadelijk zijn, en dat men ze zou moeten vermijden om gezondheidsproblemen te voorkomen.
Ik moet toegeven dat ik ooit geloofde in de propaganda verspreid in de media en door de farmaceutische industrie. Pas bij een bezoek aan de natuurgeneeskundige hoorde ik dat eieren goed zijn en dat reguliere artsen het bij het verkeerde eind hebben. Eieren zijn eigenlijk een superfood. Ze zitten boordevol voedingsstoffen, vitaminen en gezondsheidsvoordelen.
Verhogen ze dan niet je cholesterol? Een van de meest voorkomende redenen dat eieren vermeden worden is om de angst voor een hoog cholesterol. Meerdere studies hebben echter uitgewezen dat eieren het LDL cholesterol niet verhogen, maar juist verlagen. Uit een recent onderzoek is gebleken dat degenen die drie eieren per dag aten gedurende twaalf dagen, een lager LDL cholesterol en een verhoogd HDL hadden. Een ander onderzoek laat zien dat degenen die vier of meer eieren per week aten, een lager cholesterol hadden dan degenen die maar één ei per week aten.
Eieren zijn gezond voor je! Dit is waarom:

1. Boordevol vitaminen en mineralen - waaronder de vitamines A, B, C, D, E, K.
  2. Verlaagt de bloeddruk - peptiden in het ei helpen een hoge bloeddruk te verlagen.
  3. Eiwitrijk - een ei bevat 6 gram eiwitten.
  4. Omega 3 - eieren bevatten een hoog gehalte aan essentiële omega 3 vetzuren, een voedingsstof dat goed is voor je hart.
  5. Negen essentiële aminozuren - het ei is de enige voedingssoort dat alle negen essentiële aminozuren bevat.
  6. Cholesterolverlagend - hoewel eieren cholesterol bevatten, hebben studies uitgewezen dat eieren het LDL cholesterol verlagen en het HDL (goede cholesterol) verhogen.
  7. Goed voor de hersenen - een ei bevat twintig procent van de dagelijks aanbevolen inname van insuline en choline. Ongeveer negentig procent van de Amerikanen hebben een tekort aan choline. Een voldoende hoeveelheid aan choline is essentieel voor de hersenen en het zenuwstelsel.
  8. Luteïne en zeaxanthine - deze carotenoïden zijn essentiële stoffen voor de ogen en ze beschermen tegen de schadelijke effecten van vrije radicalen.
  9. Tryptofaan en tyrosine - deze twee aminozuren bevatten goede eigenschappen van de antioxidant. Trytofaan is belangrijk omdat het wordt omgezet in serotonine, een stof die je humeur verbetert en wordt omgezet in melatonine, wat een goede slaap bevordert.
  10. Macula degeneratie - eieren beschermen de ogen tegen de ontwikkeling van ouderdomsgerelateerde macula degeneratie (een aandoening van het centrale gedeelte van het netvlies), dankzij de luteïne en zeaxanthine.
  11. Vitamine B12 - vitamine B12 is belangrijk voor het omzetten van homocysteïne naar moleculen als glutathion, een belangrijk antioxidant.
  12. Calciumrijk - een ei bevat vijftig milligram (vijf procent) calcium. Hoewel het dus geen grote bron van calcium is, kan een verhoogde inname het risico op colonpoliep (dikke darm poliepen) en borstkanker.
  13. Hartproblemen - de choline in eieren is cruciaal in het verlagen van ontstekingen die tot hartkwalen leiden.
  14. Geboorteafwijkingen - eieren bevatten foliumzuur, een stof die geboorteafwijkingen helpt te voorkomen tijdens de zwangerschap. Een ei bevat 44 milligram (elf procent) foliumzuur.
  15. Vitamine A - een ei bevat negentien procent vitamine A van de AHD (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid), dat een belangrijke rol speelt in de bevordering van het immuunsysteem.
  16. Haar en nagels – zwavel, vitaminen en mineralen bevorderen de groei van haar en nagels.
  17. Oxidatieve stress - selenium, een essentiële macronutriënt in eieren, vermindert oxidatieve stress.
  18. Tumoren - eieren zijn een uitstekende bron van selenium, dat in verband wordt gebracht met het voorkomen van kanker en in het bijzonder prostaatkanker.
  19. Ogen - naast de bescherming tegen macula degeneratie, de antioxidanten in eieren beschermen de ogen ook tegen de blootstelling aan UV straling.
  20. Staar - de antioxidanten worden ook in verband gebracht met een vermindering van de ontwikkeling van staar (cataract) op latere leeftijd.
  21. Immuunsysteem - het ijzer in eieren draagt bij aan een gezond immuunsysteem en een normale productie van rode bloedcellen.
  22. Gewichtsverlies - bij een onderzoek van de Louisiana State University verloren de deelnemers die eieren aten in plaats van bagels meer gewicht en kregen meer energie.
  23. Borstkanker - een recent onderzoek wijst uit dat vrouwen die een hoge hoeveelheid choline consumeerde, 24 procent minder kans hadden op borstkanker.
  24. Vitamine D - de meerderheid van de bevolking heeft een tekort aan vitamine D, wat essentieel is voor de stimulatie van een gezond immuunsysteem en het voorkomen van kanker. Een ei bevat 41 IE van de 600 IE dagelijks aanbevolen hoeveelheid van vitamine D.
  25. Ontstekingen - Choline vermindert de kans op ontstekingen in het lichaam. Chronische ontstekingen worden in verband gebracht met een verhoogd risico op osteoporose, Alzheimer, cognitieve afwijking en diabetes type 2.
  26. Foetus - Choline in eieren is essentieel voor zwangere vrouwen voor de hersenontwikkeling en het voorkomen van een neuraal buisdefect.
  27. Hartaanval en beroerte - meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat eieren bloedproppen kunnen voorkomen, wat de kans op een hartaanval en beroerte vermindert.
  28. Geheugen - het hoge aantal vitaminen en voedingsstoffen in eieren, met name choline, verbeteren de geheugenfunctie en cognitieve vermogens.
  29. Goedkoop - eieren kunnen voor een voordelige prijs gekocht worden bij de lokale boer. Een andere optie is om je eigen kippen te houden. Dit bespaart niet alleen geld en levert het gezonde voedingsstoffen op, ook kun je de eieren verkopen om de onkosten terug te verdienen.
  30. Afwisseling - er zijn talloze manieren om een ei te bereiden. Je kunt ze rauw eten, als roerei in kokosolie, of gekookt. Je kunt ook variëren door het toevoegen van kruiden en groenten, zoals in een omelet

Laatst bewerkt:
Al meerdere jaren bezig aan 5 eieren per dag, still going strong :) Wel verplicht door ouders na één jaar bloed laten trekken en alles perfect normaal.

• #9.720
Al meerdere jaren bezig aan 5 eieren per dag, still going strong :) Wel verplicht door ouders na één jaar bloed laten trekken en alles perfect normaal.

Iedereen in mijn omgeving maakt zich ook altijd zorgen omdat ik ook vrij veel eieren eet...de misleidende informatie dat eieren niet goed voor je zijn zit er bij de meesten diep in. Wat ik triest vind is dat ook artsen en "voedingsdeskundigen" dit veelal stug blijven volhouden. Ondanks mijn overgewicht zijn ook mijn bloedwaarden verder prima in orde. Blijkbaar wisten de Oude Germanen het al beter die een ei als symbool des levens beschouwden.

Terug
Naar boven