Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
Won, I have. Nu alle rook opgetrokken is kan de waarheid zegevieren.

Maak er wat van. Doe 2 max weken, 2 pompweken, 1 deload. Mix het door elkaar. Max een keer op Incline bench. Daarna floorpress of wat dan ook maar. Ga wat assistence doen voor je schouder. Wees niet bang om te pompen, wees niet bang om een keer 1rm te gaan. Doe het dan niet elke week achter elkaar maar wissel dus oefeningen en max/pomp weken met elkaar af. Kijken na hoeveel weken je gaar bent, pak een weekje BB om dan weer los te gaan.

Pr's gegarandeerd.

Ben je nu "happy"? ;)...zo zie je maar dat als je een "andere toon aanslaat" je veel serieuzer genomen wordt :p...zo leren we allemaal wat hier :D

Zucht...je bent onverbeterlijk...reik ik je de hand, wil je meteen mijn hele arm...dacht je nu werkelijk dat ik ga afwisselen omdat jij dat zegt?

Lees mijn log...je zult zien dat ik vaker afwissel met volume en intensiteitsfasen...en ook doe deloaden (meestal na een wedstrijd)...tot nog toe heb je me niets nieuws verteld...dus...beeld je nu maar niets in :p ...by the way...we gaan toch niet weer "ruzie" maken, hé ;)

Zucht...je bent onverbeterlijk...reik ik je de hand, wil je meteen mijn hele arm...dacht je nu werkelijk dat ik ga afwisselen omdat jij dat zegt?

Lees mijn log...je zult zien dat ik vaker afwissel met volume en intensiteitsfasen...en ook doe deloaden (meestal na een wedstrijd)...tot nog toe heb je me niets nieuws verteld...dus...beeld je nu maar niets in :p ...by the way...we gaan toch niet weer "ruzie" maken, hé ;)

Deloaden. Na een wedstrijd. Eerste klas rocket science Huggy.

Vaker afwissel met volume/intensiteit fasen? Dat zal wel. Ik zie er niets van. En alle andere dingen die ik je verteld heb (meer oefeningen, vaker maxen maar gedosseerd, assistence inplannen etcetcetcetc) ben je opeens vergeten? Ik heb je heel veel nieuws verteld, misschien ook niet maar je luistert er voor geen meter na. Succes met je 2x170 fail volgende week.

Laatst bewerkt:
Deloaden. Na een wedstrijd. Eerste klas rocket science Huggy.

Vaker afwissel met volume/intensiteit fasen? Dat zal wel. Ik zie er niets van. En alle andere dingen die ik je verteld heb (meer oefeningen, vaker maxen maar gedosseerd, assistence inplannen etcetcetcetc) ben je opeens vergeten? Ik heb je heel veel nieuws verteld, misschien ook niet maar je luisterd er voor geen meter na. Succes met je 2x170 fail volgende week.

Zucht...begint het "spelletje" weer...ik doe een tijdje volumefase (5x5) vervolgens doe ik een tijdje intensiteitsfase (3x3)...richting wedstrijden ga ik maxen...en incidenteel ook buiten het wedstrijdseizoen (het wedstrijdseizoen duurt overigens van oktober tot maart...dus zo'n half jaar). Bij de bijlagen van mijn log zie je onder 9 weeks bench press cycle een voorbeeld van zo'n schema...dus wees niet zo voorbarig, beste Emile!

Een verhaaltje voor het slapen gaan...dat van de Pad en de Schorpioen...
Pad was een zachtmoedig, vriendelijk schepsel dat zielsgelukkig rondzwom in zijn waterplas en heel vrienden had omdat iedereen hem graag mocht. Op een dag hoorde hij tijdens het baden een stem die hem riep vanaf de waterkant. "Hé Pad, kom eens hier".
Dus Pad zwom naar de kant, en daar zag hij dat het Schorpioen was die hem riep. Bedenk wel: Pad mocht dan van anture goed van vertrouwen en zachtaardig zijn, hij was niet dom. Hij wist dat Schorpioen gevaarlijk was en bekendstond om zijn giftige angel waarmee hij elk moment - en vaak zonder reden - kon toeslaan. Dus bleef Pad op een afstand, maar vroeg beleefd: "Wat kan ik voor je doen Broeder Schorpioen?"
"Ik moet naar de overkant" antwoordde de Schorpioen. "Als ik moet lopen gaat me dat dagen kosten. Maar als jij me op je rug wilt nemen en me wilt brengen ben ik er zo. Ik heb gehoord dat je vriendelijk en grootmoedig bent, dus ik hoop dat je me deze enorme gunst zou willen bewijzen".
Nu zat Pad in een lastig parket. het lag in zijn aard om te helpen, maar hij was bang voor de slechte reputatie van Schorpioen. Hij besloot eerlijk te zijn. "Broeder Schorpioen, ik zou je graag helpen, maar je staat bekend om je lichtgeraaktheid en je dodelijke angel. Als ik je op mijn rug neem en naar de overkant zwme, wat doe ik dan als je me besluit te steken? Dan ga ik dood, en dat wil ik niet". Schorpioen begon te lachen. "Doe toch niet zo belachelijk, broeder Pad! Denk nou eens na. Als ik je tijdens de oversteek zou steken, zou je zinken en dan verdrinken we allebei. Ik ben bepaald niet van plan je dood te maken en mezelf al helemaal niet. Dus waarom zou ik zoiets doen. Ik moet simpelweg naar de overkant, en daar heb ik jouw hulp bij nodig".
Dus stond de goedgelovige Pad Schorpioen toe om op zijn rug te klimmen, en hij begon te zwemmen. Toen ze halverwege waren, voelde Pad een scherpe, afschuwelijke pijn. "Au" riep hij. "Wat was dat?" Waarop Schorpioen antwoordde: "Ai, ik heb je gestoken, het spijt me"
Pad kon het niet geloven, en terwijl het gif zich door zijn lichaam verspreidde en hij begon te zinken, vroeg hij: "Maar waarom heb je dat gedaan, Broeder? Waarom heb je me gestoken, terwijl je zeker weet dat we nu allebei verdrinken?" De schorpioen zuchtte, wegzinkend met Pad, terwijl hij zich voorbereidde op de dood, legde hij uit: "Ik kon er niets aan doen. Het is gewoon mijn aard"

Een tragisch verhaaltje...geen sprookje in de zin van: "En ze leefden nog lang en gelukkig"...maar wel realistisch...je hebt mensen die van nature zachtaardig en vaak ook wel naïef zijn...en trappen ondanks dat ze beter zouden moeten weten steeds weer in de "val" van sommige onverbeterlijke mensen...ik geef toe dat ik een pad ben...maar ik ben niet jouw speldenkussen...als je iemand wilt steken, ga je gang, maar zoek iemand anders Broeder Emile!

Emile, Fox, Hummy,Marrkos & TGA (iedereen op alfabetische volgorde genoemd)...thnx voor jullie reacties & tips!

Het is fijn om zoveel coaches te hebben, dan kan het gewoon weg niet mis gaan ;)

En het is inderdaad goed om kritisch te zijn...niet zomaar wat aannemen omdat een of andere goeroe dat beweerd, of omdat het op een of andere website te lezen valt. Door eigen ervaring (lees schade & schande) kom je er meestal wel achter wat werkt :o en niet!

Emile...wat je voorstelde was ik ook van plan...een soort periodiseren met afwisselend volumefasen en intensiteitsfasen en zo nu en dan een deloadweekje (alhoewel ik hier op dit forum regelmatig lees dat deloaden iets voor :gay: is ;))

Nee, deloaden is gewoon iets waar ik vreselijk tegenop zie, al zie ik het nut er van in..

Won, I have. Nu alle rook opgetrokken is kan de waarheid zegevieren.

Maak er wat van. Doe 2 max weken, 2 pompweken, 1 deload. Mix het door elkaar. Max een keer op Incline bench. Daarna floorpress of wat dan ook maar. Ga wat assistence doen voor je schouder. Wees niet bang om te pompen, wees niet bang om een keer 1rm te gaan. Doe het dan niet elke week achter elkaar maar wissel dus oefeningen en max/pomp weken met elkaar af. Kijken na hoeveel weken je gaar bent, pak een weekje BB om dan weer los te gaan.

Pr's gegarandeerd.

Hiermee ben ik het dan wel weer helemaal eens!

Zucht...begint het "spelletje" weer...ik doe een tijdje volumefase (5x5) vervolgens doe ik een tijdje intensiteitsfase (3x3)...richting wedstrijden ga ik maxen...en incidenteel ook buiten het wedstrijdseizoen (het wedstrijdseizoen duurt overigens van oktober tot maart...dus zo'n half jaar). Bij de bijlagen van mijn log zie je onder 9 weeks bench press cycle een voorbeeld van zo'n schema...dus wees niet zo voorbarig, beste Emile!

Een verhaaltje voor het slapen gaan...dat van de Pad en de Schorpioen...
Pad was een zachtmoedig, vriendelijk schepsel dat zielsgelukkig rondzwom in zijn waterplas en heel vrienden had omdat iedereen hem graag mocht. Op een dag hoorde hij tijdens het baden een stem die hem riep vanaf de waterkant. "Hé Pad, kom eens hier".
Dus Pad zwom naar de kant, en daar zag hij dat het Schorpioen was die hem riep. Bedenk wel: Pad mocht dan van anture goed van vertrouwen en zachtaardig zijn, hij was niet dom. Hij wist dat Schorpioen gevaarlijk was en bekendstond om zijn giftige angel waarmee hij elk moment - en vaak zonder reden - kon toeslaan. Dus bleef Pad op een afstand, maar vroeg beleefd: "Wat kan ik voor je doen Broeder Schorpioen?"
"Ik moet naar de overkant" antwoordde de Schorpioen. "Als ik moet lopen gaat me dat dagen kosten. Maar als jij me op je rug wilt nemen en me wilt brengen ben ik er zo. Ik heb gehoord dat je vriendelijk en grootmoedig bent, dus ik hoop dat je me deze enorme gunst zou willen bewijzen".
Nu zat Pad in een lastig parket. het lag in zijn aard om te helpen, maar hij was bang voor de slechte reputatie van Schorpioen. Hij besloot eerlijk te zijn. "Broeder Schorpioen, ik zou je graag helpen, maar je staat bekend om je lichtgeraaktheid en je dodelijke angel. Als ik je op mijn rug neem en naar de overkant zwme, wat doe ik dan als je me besluit te steken? Dan ga ik dood, en dat wil ik niet". Schorpioen begon te lachen. "Doe toch niet zo belachelijk, broeder Pad! Denk nou eens na. Als ik je tijdens de oversteek zou steken, zou je zinken en dan verdrinken we allebei. Ik ben bepaald niet van plan je dood te maken en mezelf al helemaal niet. Dus waarom zou ik zoiets doen. Ik moet simpelweg naar de overkant, en daar heb ik jouw hulp bij nodig".
Dus stond de goedgelovige Pad Schorpioen toe om op zijn rug te klimmen, en hij begon te zwemmen. Toen ze halverwege waren, voelde Pad een scherpe, afschuwelijke pijn. "Au" riep hij. "Wat was dat?" Waarop Schorpioen antwoordde: "Ai, ik heb je gestoken, het spijt me"
Pad kon het niet geloven, en terwijl het gif zich door zijn lichaam verspreidde en hij begon te zinken, vroeg hij: "Maar waarom heb je dat gedaan, Broeder? Waarom heb je me gestoken, terwijl je zeker weet dat we nu allebei verdrinken?" De schorpioen zuchtte, wegzinkend met Pad, terwijl hij zich voorbereidde op de dood, legde hij uit: "Ik kon er niets aan doen. Het is gewoon mijn aard"

Een tragisch verhaaltje...geen sprookje in de zin van: "En ze leefden nog lang en gelukkig"...maar wel realistisch...je hebt mensen die van nature zachtaardig en vaak ook wel naïef zijn...en trappen ondanks dat ze beter zouden moeten weten steeds weer in de "val" van sommige onverbeterlijke mensen...ik geef toe dat ik een pad ben...maar ik ben niet jouw speldenkussen...als je iemand wilt steken, ga je gang, maar zoek iemand anders Broeder Emile!

Heb je die bijlage van die 9 week cycle nog ergens ff snel voor me?

Leuk verhaaltje:D

Hoi Marrkos,

Ik kon helaas niet eerder reageren...hier het schema...het is overigens van Bill Starr. Het is een cyclus van 9 weken....4 weken loading/volumefase met 5x5 met zowel straight als ramped weights. Eén deloadingweekje met tripple's (gewicht waarmee je 5 reps deed in week 4 van de loadingfase). En tenslotte dan de intensityfase: tripples.
Aan het eind van deze cyclus kun je dan pieken en het is aanbevelenswaardig om vervolgens een weekje rust te nemen...of wat hersteltraining te doen (hoog volume, lage intensiteit).

Het lukt me helaas niet om het schema hiernaar toe te plaatsen :o...als je bij trainingslogs bij mijn log kijkt onder bijlagen kun je het zien.

Laatst bewerkt:
Email hem ff naar me Rene, dan zorg ik dat hij hier op het forum belandt :D Het is geen kant en klaar schema he???:mad:

Ìk ga 'm vanaaf laat ff zoeken!

Bill starr ken k wel.. heb zelf ook soort aangepaste versie gedaan:)

Tropenschema

Training 26 juni 2009

Het was warm, warm en nog eens warm.
Vandaar dat ik totaal geen puf had...alle energie was alreeds uit mijn body voordat ik naar de gym ging, mja...ook de mindere trainingen vermelden we maar ;).

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 3x5x150kg...daarna was eigenlijk de power off :o

Shoulder machine press: tot 3x8x100kg

Pull down: 4 setjes met 8 reps tot 80kg...volgende week ga ik weer barbell rowen.

Voor de rest eigenlijk meer gekletst dan getraind...heb effies op wat apparaten gezeten (met de nadruk op zitten, maar kon me niet motiveren om er wat mee te doen)...een beetje "afgunstig" ;) gekeken naar de "jonge garde" (Max, Enzo en Jeffry) die onvermoeid leken. En nog wat met Maurice Hellenbrand gesproken over de "goeie ouwe tijd".

Training 26 juni 2009

Het was warm, warm en nog eens warm.
Vandaar dat ik totaal geen puf had...alle energie was alreeds uit mijn body voordat ik naar de gym ging, mja...ook de mindere trainingen vermelden we maar ;).

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 3x5x150kg...daarna was eigenlijk de power off :o

Shoulder machine press: tot 3x8x100kg

Pull down: 4 setjes met 8 reps tot 80kg...volgende week ga ik weer barbell rowen.

Voor de rest eigenlijk meer gekletst dan getraind...heb effies op wat apparaten gezeten (met de nadruk op zitten, maar kon me niet motiveren om er wat mee te doen)...een beetje "afgunstig" ;) gekeken naar de "jonge garde" (Max, Enzo en Jeffry) die onvermoeid leken. En nog wat met Maurice Hellenbrand gesproken over de "goeie ouwe tijd".

Het is ook geen weer voor zo'n ouwe beer! Al moet ik eerlijkheidshalve vermelden dat ik vandaag tijdens de training veel op jou leek....qua vochtafscheiding:zweet:

huggyschema.jpg

was dit alles Rene? Anders knipt mijn webmail er een stuk vanaf :P

huggyschema.jpg

was dit alles Rene? Anders knipt mijn webmail er een stuk vanaf :P

Thnx TGA :thumbs: dat was inderdaad "alles"...wellicht een korte toelichting:

In dit schema doe je 2x per week bankdrukken...op dag 1 met "ramped" weights en op dag 2 met "straight" weights.

Week 1-4 is de volume fase (5x5)
Week 5 is deload
Week 6-9 is de intensiteitsfase (3x3)

Alle gewichten die in de volumefase vermeld staan heb ik inmiddels gehaald, en ook in de intensiteitsfase ben ik gekomen tot 3x3x165kg (dag 2)...helaas had ik meer moeite met dag 1 in de intensiteitsfase waar ik de 3x170kg net niet heb gehaald :o.
De volgende cyclus wellicht wel.

Foto van het Open LK vrachtwagentrekken:
Duidelijk te zien dat ik nog te zeer rechtop sta en dus niet optimaal gebruik maak van mijn BDW...die beer naast mij is overigens niemand minder dan Alex Moonen!
Goed te zien dat ik ook vrij lange armen heb, hetgeen voor een bankdrukker niet bepaald een voordeel is...mja...zal het er toch mee moeten doen ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

En nog een foto van het vrachtwagentrekken hand over hand...mja...knapper word je er niet op als je een krachtsinspanning doet :o.​

Mooie foto's Huggy! Je hebt idd lange armen. Ik heb hetzelfde, al lijken die van mij erg propperig en kort...;)

Je staat idd erg hoog. Dit kost erg veel kracht. Volgende keer pullen in de loop vanuit sprinters start-positie. Wedden dat je een keigoede tijd neerzet.

Haha, die b**kes. Alsof je visualiseert dat er aan het eind van het touw een patatje oorlog wacht. Nice:D

Huggy, ik vind je een knappe vent! ;)

Terug
Naar boven