AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

haha :P als je maar betaald erwin :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
182,5kg!

Vannacht vrijwel niets geslapen door het warme weer...alleen maar liggen te :zweet:...was van plan vandaag eigenlijk niet veel te doen.

Maar het ging veel beter dan verwacht!
Ik was naar Spaubeek bij Leon Smeets gereden.
Leon en Willy waren net begonnen met bankdrukken toen ik binnenkwam....denkemenke van dit forum was helaas niet aanwezig.
Effies snel op een andere bank met een lege halter 20 reps gedaan en vervolgens op de bank waar Leon bezig was verder gegaan met 10x70, 8x100, 5x130...en toen zei Leon: Die 5x130 gingen wel heel erg makkelijk...toen kreeg ik de vraag wat ik van "plan" was...ik vroeg aan Leon wat hij me adviseerde en Leon was van mening dat eens een keertje pieken geen kwaad kon. Vervolgens 1x160...1x175 (ging als een speer omhoog) èn vervolgens 1x182,5!!!:banana:(moest me in de lockout wel ietsiepietsie kwaad maken ;)) wat een bescheiden verbetering is van mijn raw pr met 2,5kg.

Waar heeft het aan gelegen?...Wellicht de sfeer bij Leon en zijn aanmoediging?...Wellicht aan de training van zondag...het vrachtwagentrekken, het sledetrekken (hand over hand, waarbij de rugspieren en biceps het zwaar te verduren kregen) of...het flesje overheerlijk Alfabier wat ik van Maurice Hellenbrand kreeg aangeboden naar afloop van de training? Nu moeten jullie weten dat ik nogal een moraalridder ben...ik rook niet, ik drink eigenlijk nooit alcohol, maar gisteren was het ook vrij warm èn ik was vergeten wat te drinken mee te nemen...toen Maurice vervolgens een flesje bier voor ons in petto had, kon ik de verleiding niet weerstaan...hmmmmm...eigenlijk best wel lekker...als ik 100% zeker zou weten dat drinken van bier voor progressie zou zorgen dan zou ik :zuip: en :klink: totdat ik moest :vomit:
Of wellicht dat het geweld van de jonge goden (Max, Enzo, Jeffry, Jules en Alex) bij Haeflandsport me erg weet te stimuleren?

Maar ik merk dat ik ben aan het afdwalen...Leon was erg verheugd dat ik een nieuw pr had geduwd en ik uiteraard ook...het gaat allemaal niet zo snel en het is ook allemaal niet zo spectaculair, maar ieder stapje voorwaarts is er één!

Vervolgens nog met 120kg een poging ondernomen om me leeg te drukken...13x120 lukte me, een 14e rep kreeg ik niet meer gedrukt...waarom 13...ik had gelezen dat Hummy laatst 12 had geduwd en wilde minstens één rep meer duwen...dus Hummy bedankt voor de motivatie ;)! Ik merk wel dat ik veel beter ben in het drukken van low reps met high weight dan andersom. Uiteraard hangt dit met mijn manier van trainen samen...voor een powerlifter/bankdrukker is het aantal reps wat hij/zij kan maken met een gewicht minder belangrijk...belangrijk is dat je met 1 max rep zwaar kunt drukken.

Het toond aan dat ondanks alle kritiek die ik van bepaalde personen heb gekregen mijn "dinomethode" het 5x5 of 3x3 gebeuren nog altijd werkt :p:p:p:p:p:p:p:p:p

Toen nog wat barbell row gedaan:
20x20, 10x70, 5x80, 5x90 en 5x100kg.

Tenslotte nog close grip pulldown:
8x50, 8x65 en 3x8x80kg.

Laatst bewerkt:
182.5kg damn.. nice renee... wel treurig dat je mij niet in je verhaaltje waarneemt:(

182.5 banken, met dat warme weer pff. Gefeliciteerd kerel. gr J :D :klink:

• #1.005
182.5kg damn.. nice renee... wel treurig dat je mij niet in je verhaaltje waarneemt:(

Max...je hebt gelijk...ik heb het meteen effies gecorrigeerd ;)!
Weet je...maar dat moet onder ons blijven...als de "jonge garde" het goed doet...probeert de "oude garde" ook niet achter te blijven ;)

• #1.006
182.5 banken, met dat warme weer pff. Gefeliciteerd kerel. gr J :D :klink:

Thnx...warm wat het inderdaad...en had dit totaal niet verwacht..."nog maar" 17.5kg tot de 200 raw ;) want dat is mijn doel om uiteindelijk op 200kg raw uit te komen. Tot nog toe zit er per jaar max. zo'n 10 kg progressie in...dus wellicht dat ik over een jaartje of 2 zover ben...12-12-2012 is een mooie datum om 200kg raw te drukken ;)

gefeliciteerd met je PR Hugs! Lekker bezig:)

Thnx...warm wat het inderdaad...en had dit totaal niet verwacht..."nog maar" 17.5kg tot de 200 raw ;) want dat is mijn doel om uiteindelijk op 200kg raw uit te komen. Tot nog toe zit er per jaar max. zo'n 10 kg progressie in...dus wellicht dat ik over een jaartje of 2 zover ben...12-12-2012 is een mooie datum om 200kg raw te drukken ;)

haha nu is mijn dag meteen met een lach begonnen :D thnx

Sterk! Dat heb je goed gedaan man en dat dan nog met zo'n weer.

Proficiat!

Goed bezig Huggy! :thumb:
Je snapt dat ik als fitnesser niet onder de indruk ben van dergelijke prestaties..?
Mij gaat het er meer om dat je er goed uitziet tijdens de training.
Dat je gezicht geen grimas word, en je make up niet doorloopt.
En God verhoede dat er een zweetdruppel zou vormen op het gelaat tijdens een training!!! :eek:
Nee, als ik het niet zo druk zou hebben met het in de gaten houden van mijn kledingstukken, zweetbandjes, petje, tricolore veters in m'n schoenen, en de lichtinval op mijn lichaampje dat gestoken is in het nieuwste van het nieuwste tanktopje, dan zou ik denk ik ook wel 13 reps hebben gehaald met die 120kg.
Maar er zijn belangrijker zaken als gewicht en repetitions, Huggy!
Ik denk dat jij de essentie van krachttraining een beetje vergeten bent! ;)

:jk: Gefeliciteerd met je vooruitgang! :thumb:
Op naar de 185kg!
Babysteps Hug, babysteps... :roflol:

• #1.011
Goed bezig Huggy! :thumb:
Je snapt dat ik als fitnesser niet onder de indruk ben van dergelijke prestaties..?
Mij gaat het er meer om dat je er goed uitziet tijdens de training.
Dat je gezicht geen grimas word, en je make up niet doorloopt.
En God verhoede dat er een zweetdruppel zou vormen op het gelaat tijdens een training!!! :eek:
Nee, als ik het niet zo druk zou hebben met het in de gaten houden van mijn kledingstukken, zweetbandjes, petje, tricolore veters in m'n schoenen, en de lichtinval op mijn lichaampje dat gestoken is in het nieuwste van het nieuwste tanktopje, dan zou ik denk ik ook wel 13 reps hebben gehaald met die 120kg.
Maar er zijn belangrijker zaken als gewicht en repetitions, Huggy!
Ik denk dat jij de essentie van krachttraining een beetje vergeten bent! ;)

:jk: Gefeliciteerd met je vooruitgang! :thumb:
Op naar de 185kg!
Babysteps Hug, babysteps... :roflol:

:roflol: Wat weet je het toch altijd humoristisch te omschrijven!

Aan jou nou de zet om met die 120kg 14 reps te doen...dan probeer ik er zeker weten 15 te doen...en zo peppen we elkaar een beetje op...druk jij een volgende keer 16 en zo gaan we door tot minstens 25 reps, O.K. ;)

Aan jou nou de zet om met die 120kg 14 reps te doen...dan probeer ik er zeker weten 15 te doen...en zo peppen we elkaar een beetje op...druk jij een volgende keer 16 en zo gaan we door tot minstens 25 reps, O.K. ;)

Druk ik 'm ff 1 keertje ja:D

• #1.013

Oh...ik hoop niet dat mijn commentaar "opschepperig" klonk, want dat was zeker niet de bedoeling. Maar als je zo blijft doortrainen dan weet ik zeker dat je naar verloop van tijd ook met zulke gewichten "speelt".
Komt wel goed met jou hoor!:)

Oh...ik hoop niet dat mijn commentaar "opschepperig" klonk, want dat was zeker niet de bedoeling. Maar als je zo blijft doortrainen dan weet ik zeker dat je naar verloop van tijd ook met zulke gewichten "speelt".

Ooooh nee hoor.. ik heb allang geaccepteerd dat er veel mensen sterker zijn:D

Daar heb ik ook alle vertrouwen in. Ik ben over mijn plateau van de 100kg bench heen, en alles verloopt vlotjes nu:)

Als er iemand niet opschepperig is, dan ben jij dat wel Hug

Tnx. :D
Ik had een "goede dag" toen ik die 12x120 drukte, en een spotter achter me.
Nu ik thuis ga trainen wordt dat wel iets moeilijker...
Maar ik doe m'n best, ondanks dat ik nog steeds met weemoed terugdenk aan mijn set van 30x100kg toen ik nog wat fitter was...
Kunnen we anders niet de "internet formule" toepassen op mijn prestaties..?
Iedere rep die ik doe vermenigvuldigen met 1,3 en afronden naar boven, en de gewichten vermenigvuldigen met 1,5 en eveneens afronden naar boven natuurlijk! :rolleyes:

Druk 'm inderdaad eerst maar eens één keertje, en dan maak je je even kwaad, en douw je even een setje! ;)
Komt vanzelf Marrkos! :thumb:

Hug, jij bent één van de aardigste en meest voorkomende personen die op DBB aktief is, niemand zal een dergelijke post van jou als opschepperig ervaren. :thumb:

Dat is voor iedereen zo.
Zelfs als je de huidige winnaar bent van "De sterkste man van de wereld" is er wel iemand die sterker is op bepaalde onderdelen.
Het is frustrerend, dat wel soms...

Daar heb ik ook alle vertrouwen in. Ik ben over mijn plateau van de 100kg bench heen, en alles verloopt vlotjes nu:)
Gewoon volhouden, en je verstand gebruiken (unlike some of us... :o ) dan komt het allemaal goed, en die 120kg..?
Er komt een tijd dat je denkt: Had ik daar nou zo'n moeite mee, toen..?" ;)

Inderdaad. :cool:

• #1.016

Thnx...bescheidenheid siert een mens, heb ik ooit eens ergens gelezen ;)

Er is altijd baas boven baas...ik vind sowieso dat niemand zich minachtend over de prestaties van anderen zou moeten uitlaten. En al is iemand nog zo sterk, op het moment dat die persoon opschepperig wordt denk ik altijd: man, schep niet zo op, net alsof jouw poep niet stinkt ;)
Er zijn mensen die zichzelf heel wat vinden...ze vergeten echter één ding...over 100 jaar is iedereen hen vergeten.

En wat dat plateau betreft...100kg leek zwaar...en nu druk je het...en alles verloopt naar wens...zo gaat dat gewoon door...zeker weten...als je maar één ding blijft doen...regelmatig trainen! Hummy en ik zijn helaas niet altijd consequent blijven doortrainen...kun je je voorstellen hoe sterk jij straks bent!

Thnx...bescheidenheid siert een mens, heb ik ooit eens ergens gelezen ;)

Er is altijd baas boven baas...ik vind sowieso dat niemand zich minachtend over de prestaties van anderen zou moeten uitlaten. En al is iemand nog zo sterk, op het moment dat die persoon opschepperig wordt denk ik altijd: man, schep niet zo op, net alsof jouw poep niet stinkt ;)
Er zijn mensen die zichzelf heel wat vinden...ze vergeten echter één ding...over 100 jaar is iedereen hen vergeten.

En wat dat plateau betreft...100kg leek zwaar...en nu druk je het...en alles verloopt naar wens...zo gaat dat gewoon door...zeker weten...als je maar één ding blijft doen...regelmatig trainen! Hummy en ik zijn helaas niet altijd consequent blijven doortrainen...kun je je voorstellen hoe sterk jij straks bent!

Tja das wel zo.. Ik train nu vanaf december 2008 echt heel serieus en fanatiek, probeer op m'n voeding te letten, train volgens een schema, lees veel artikelen, kijk veel filmpjes, en lees hier op DBB veel uiteraard.

Op m'n 16e met kickboksen begonnen, toen 3 jaar gebokst, met als aanvulling spinning en krachttraining. 2.5 jaar geleden gestopt met spinning en boksen.. en toen ging het paar jaar wat minder qua training, af en toe paar maanden heel intensief trainen, dan gerust 3 maanden niet echt gaan.. D'r kwam telkens iets tussen..

Ongezonde levensstijl d'r nog 's bij.. geexperimenteerd met anabolen, maarja, zonder goede voeding, en met onregelmatige training kom je niet ver:o

Ik heb afgelopen jaartje wel een hele hoop geleerd:) o.a. in dit log. Ook ben ik het belang van deloaden in gaan zien:D

Toch ben ik er heilig van overtuigd dat ik voor m;n 30e op een wedstrijd zal staan en hele hoge ogen zal gooien!

• #1.018
Tnx. :D
Maar ik doe m'n best, ondanks dat ik nog steeds met weemoed terugdenk aan mijn set van 30x100kg toen ik nog wat fitter was...

:eek:...30x100kg is werkelijk heel indrukwekkend...ik doe met 100kg zo'n 20 reps, daarna ben ik totaal verzuurd :o.

Ik begrijp overigens dat je thuis liever geen risico's neemt...ik heb ooit eens in mijn kelder een oude roestige drukbank gehad en kreeg eens een keer 150kg niet uitgedrukt...mja...dan is het echt afzien ;)

Vroeger, toen ik nog in de steigerbouw werkte, heb ik een tijdje de noodzaak gevoeld 's ochtends voor het werk te gaan trainen...
Ik dus om 05.45uur in de sportschool, alleen I maight ad...
En lekker trainen!
Tot ik op een dag ook eens 140kg niet meer weg kreeg!
De (voor)laatste rep een beetje verkeerd ingeschat...
Ik heb toen de halter van m'n borst naar m'n buik laten rollen, waarna ik recht kon gaan zitten, en 'm (de halter!) met een bovenmenselijke seated clean op de grond gedonderd!
Nee, stommigheid is mij niet vreemd...
En blessures verzamelen doe ik al sinds m'n jongste jaren!
Dan heb je dus wel enkele weken last van je ribben éh....
Als je een halter met 140kg over je ribbenkast hebt gerold....
Sindsdien trainde ik altijd zonder afsluiters, dan kun je hem gewoon leegdonderen, als er eens "iets" voordoet! :D
Gelukkig heb ik een rubberen vloer, toekomstvisie heet dat geloof ik... ;)

• #1.020
Vroeger, toen ik nog in de steigerbouw werkte, heb ik een tijdje de noodzaak gevoeld 's ochtends voor het werk te gaan trainen...
Ik dus om 05.45uur in de sportschool, alleen I maight ad...
En lekker trainen!
Tot ik op een dag ook eens 140kg niet meer weg kreeg!
De (voor)laatste rep een beetje verkeerd ingeschat...
Ik heb toen de halter van m'n borst naar m'n buik laten rollen, waarna ik recht kon gaan zitten, en 'm (de halter!) met een bovenmenselijke seated clean op de grond gedonderd!
Nee, stommigheid is mij niet vreemd...
En blessures verzamelen doe ik al sinds m'n jongste jaren!
Dan heb je dus wel enkele weken last van je ribben éh....
Als je een halter met 140kg over je ribbenkast hebt gerold....
Sindsdien trainde ik altijd zonder afsluiters, dan kun je hem gewoon leegdonderen, als er eens "iets" voordoet! :D
Gelukkig heb ik een rubberen vloer, toekomstvisie heet dat geloof ik... ;)

Jij begrijpt volledig wat ik bedoel! :roflol:

Terug
Naar boven