- Waardering
- 3.219
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Hoi wannbeestrong, ja het gaat gelukkig weer beter, bedankt!

Training donderdag 15.05.2014 (Homegym)
Bench Press: 2*10*70, 10*100 & 5*5*130kg
Rows with Bands: 8*12
Comment: Ben vandaag dan de eerste keer bij de fysio geweest. Tijdens het intakegesprek heeft hij bepaalde bewegingen met mijn arm gedaan waaruit bleek dat ik helaas toch een blessure heb opgelopen
. Tendinitis Biceps Brachii (ontsteking van de kleine biceps pees) en in lichte mate capsulitis humeri, dit is een aandoening waarbij de bewegingsmogelijkheid van het schoudergewricht sterk is verminderd…als je dit in sterke mate hebt noemt men het ook wel frozen schoulder (letterlijk bevroren schouder). Dit is de eerste blessure aan mijn schouder/arm in meer dan 30 jaar krachtsport. Het goede nieuws is dat de fysio ervanuit gaat dat dit met fysiotherapie en thuis bepaalde oefeningen te verhelpen is, maar het heeft wel tijd nodig. Ik mag blijven bankdrukken
maar niet zwaarder gaan dan dat wat ik momenteel doe om het niet erger te maken. Daarnaast moet ik met een dumbell van 2.5kg bepaalde mobiliteitsoefeningen doen. De rows met de bands vond hij overigens een uitstekende oefening en ik krijg van hem de volgende keer een schema met aanvullende oefeningen met bands. Uiteraard waren ook de rotaties die ik altijd doe een uitstekende oefening.Prettig weekend allen
!

GTO

Tis niet anders...ben ook paar kg afgevallen (krijg de gesp van de powerliftriem nu in het 3e gaatje en voorheen in het laatste)...en dan speelt de blessure toch ook wel mee. Maar voorlopig geen wedstrijden dus geen reden tot paniek lijkt me. Komt allemaal wel weer goed. Ruuuuuuuuustig aan doen is het motto...ik zal dan voorlopig ook zeker niet zwaarder dan 150kg gaan tijdens een zware training.