MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Mooi resultaat René.

Ik las trouwens op fb dat patrick zn hand kapot had geslagen tegen een bankje omdat ie die 290 had gemist...

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.982
Mooi resultaat René. Ik zag je op Youtube al hier en daar voorbij komen. Benieuwd wat je met een klein shirtje ga doen man. Bizar van Patrick...

Thx Johnny, ben ook benieuwd of we weer richting de 250 kunnen gaan, maar heel blijven is het belangrijkste.

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Mooi resultaat René. Ik las trouwens op fb dat patrick zn hand kapot had geslagen tegen een bankje omdat ie die 290 had gemist...

Tx Tymboo, niet mijn beste resultaat, maar het is even niet anders.
Wat Patrick betreft wist ik niet dat dit gebeurt was doordat hij tegen een bankje had geslagen...dat was dan niet zo heel slim van hem.

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:49 ----------

Results Bench Press Competition René Hamers
Personal Record 255KG SHIRT / 190KG RAW
1) First Gym Competition Season 2007/2008 (26.11.2007) 180 - 180 - 192,5
2) Second Gym Competition Season 2007/2008 (10.02.2008)
185 - 195 - 200
3) Dutch Nationals 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (2nd Place Open /1rd Place Masters 1).
4) First Gym Competition Season 2008/2009 (12.10.2008)
190 - 190 - 200
5)
RAW Nationals 2008 (07.12.2008) 160 - 170 - 180
6) Second Gym Competition 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Dutch Nationals 2009 (05.04.2009)
200 - 210 - 215 (3rd Place Open / 3rd Place Masters 1).
8) European Masters 2009 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (3rd Place Masters 1).
9) Second Gym Competition 2009/2010 (17.01.2010).
220 -225 -230
10) Dutch Nationals 2010 (14.03.2010)
220 - 225 -227,5 (No Result).
11) Dutch Open 2010 (06.06.2010) (1th place)
210 - 220 - 227,5
12)
RAW Nationals 2010 (12.09.2010) 170 -180 - 182,5 (1th place)
13) European Masters 2010 (23.10.2010)
225 - 225 - 230 (No Result).
14) First Gym Competition 2010/2011 (21.11.2010).
220 - 230 - 245
15) Second Gym Competition 2010/2011 (30.01.2011)
225 - 232,5 - 235
16) Dutch Nationals 2011 (27.03.2011)
227,5 - 235 - 240 (2nd Place Open / 2nd Masters 1).
17) Dutch Open 2011 (05.06.2011)
227,5 - 235 - 240 (1th place).
18) First Gym Competition 2011/2012 (20.11.2011)
210 -215-215
19) Second Gym Competition2011/2010 (22.01.2012)
210-215-220
20) Dutch Nationals 2012 (18.03.2012)
215-222,5-227,5 (1th place Open /Masters
21) Dutch Nationals 2013 (24.03.2013) 220-225-230 (1th Masters 1/ 2nd Open)
22) Dutch Open 2013 (02.06.2013)
230-240-245 (1th place)
23)
RAW Nationals 2010 (20.10.2013) 180-190-192.5 (1th place).
24) First Gym Competition 2013/2014 (24.11.2013) 232,5-242,5-245
25) Second Gym Competition 2013/2014 (26.01.2014)240-250-255
26) Dutch Nationals 2014 (23.03.014) 245-252,5-252,5 (2nd Open. 1th Masters 1)
27) RAW Nationals (28.09.2014) 170-175-180 (1th place)
28) First Gym Competition 2014/2015 (16.11.2014)215-225-230

28 competitions = 84 Attempts: 57 x GOOD LIFT - 27 x NO LIFT

10 Times Dutch Champion in the Super Heavyweights

18 Medals (10x Gold, 5x Silver & 3x Bronze).
European Masters: 1x Bronze
Dutch Nationals (Open Class): 1x Gold, 4x Silver, 1x Bronze
Dutch Nationals (Master Class): 4x Gold, 1x Silver & 1x Bronze
Open Dutch: 2x Gold
Dutch Nationals Raw: 3x Gold.

Doping test Dutch Nationals 2012
Doping test RAW Nationals 2013

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Het volgende had ik ook nog van mijn vrouwtje gekregen: "Ripper Bands": Het zijn elastieke bandjes voor om je vingers...je doet ze om de vingers en opent vervolgens je hand. Je hebt ze in diverse sterkstes (verschillende kleuren en diktes)...als je ze bestelt krijg je je 10 stuks...ik vind ze wel aanbevelenswaardig. Heb inmiddels toch wel paar leuke "toys"...bands, flexbar, ripper bands, lichte dumbells enz. voor (p)rehab.

http://www.sportfood.nl/expand-your-hand-bands/

• #9.983
Afgevallen door minder koolhydraten.
Zoals jullie wellicht weten ben ik inmiddels zo’n 12kg afgevallen, niet spectaculair en ook niet snel maar het resultaat teld. Ik heb dit bereikt door vooral de inname van suiker te beperken (en ook van zout). Het zou te ver voeren om het een low carb dieet te noemen (bekend zijn bijvoorbeeld hiervan Atkins dieet), maar ik vermijd dus producten met geraffineerde suiker…dus geen suiker in koffie of thee, geen frisdranken (ook geen vruchtendranken met toegevoegde suikers), geen snoep, geen broodbeleg met suiker zoals chocoladepasta, jam, of stroop. Het idee hierachter is dat koolhydraten zorgen voor de opslag van vet in je lichaam. Koolhydraten die je tot je neemt worden omgezet in suikers, zodat je ze kunt gebruiken als brandstof. Tegelijkertijd gaat je alvleesklier – als gevolg van een hoge bloedsuikerspiegel – extra insuline produceren. En insuline stimuleert de vetopslag in je lichaam. Sterker nog, zonder insuline is geen vetopslag mogelijk, vandaar dat ook z.g. light producten met zoetstoffen niet bepaald gezond te noemen zijn, daar deze namelijk ook de alvleesklier aanzetten tot het produceren van insuline.

Sommigen gaan zelfs zover dat ze ook brood, aardappels, pasta , rijst en graanproducten geheel vermijden. Dat doe ik dus niet, alhoewel ik dus ook hier beduidend minder van eet dan in het verleden en als ik het eet dan kies ik voor bijvoorbeeld volkoren/roggenbrood en zilvervliesrijst. Verder eet ik wel gewoon alle fruitsoorten rijkelijk met kwark, drink ik veel groene thee (in combinatie met verse citroen) en eet ik tegenwoordig veel lijnzaadolie (de gezondheidsvoordelen van lijnzaadolie zouden legio zijn…vorige eeuw behandelde dr. Johanny Budwig succesvol kankerpatiënten met een dieet van kwark en lijnzaadolie) en ook noten (vooral walnoten). Het voordeel hiervan is dus dat ik 12kg ben afgevallen en mijn bloedwaardes/bloeddruk gezondere waarden laten zien. Helaas heeft ieder voordeel ook een nadeel…de kracht slinkt zienderogen met het verliezen van lichaamsgewicht, maar je kunt niet alles hebben, toch? Dan is de vraag of dit gewichtsverlies ook blijven is, want meestal heb ik altijd last van het “jo-jo”effect…oja…bijna vergeten, ik doe ook meer cardio (elke dag minimaal 30 minuten stevig wandelen).

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/117402-de-geneeskracht-van-lijnzaadolie.html http://rubriek.nl/gezondheid/10combi/2.php
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/117484-het-budwig-dieet-bij-kanker.html

Karakter hoor!

• #9.985
Valt wel mee...afwachten of dit gewichtsverlies blijvend is :rolleyes:

Light Training 20.11.2014 (Homegym).
Pendulum/Flexbar excersises
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100 & 6*5*120kg
Rows with Band: 10*10
Chest Pull with Band: 4*10
Pendulum/Flexbar/Ripperbands exercises.
Comment: de werksetjes met 120kg gingen gisteren zo lekker dat ik een setje extra heb gedaan…vanaf maandag dan beginnen met 5*5*140kg…doelstelling is om weer op 5*5*150kg uit te komen (het liefst dit jaar nog). Zoals reeds aangegeven wil ik ‘s-maandags een heavy training doen (start gewicht 140kg) en dan ‘s-donderdags een medium/light training met zo’n 20kg minder. Prettig weekend allen!

• #9.986
Ik heb enkele interessante artikelen over bench press gelezen, en ik heb er inmiddels heel wat gelezen op internet, maar deze keer wordt benchpress op een wetenschappelijke manier benaderd en worden bepaalde mythes ontrafeld.

1e artikel:
http://www.t-nation.com/training/4-bench-press-lies
Bench Press Lies:

Myth: Big Triceps Build a Big Bench
Truth: Big Everything Builds a Big Bench

Myth: The Lats are your Foundation
Truth: The Upper Back is your Foundation

Myth: Benching Wrecks your Shoulders
Truth: Benching like a Jackass Wrecks your Shoulders

Myth: Great Benchers Press in a Straight Line
Truth: Great Benchers Press in a J-Curve

2e artikel:
http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-technique-bench-press-form/

In this bench press form analysis we’ve established that the best way to bench for the purposes of powerlifting, the way that both minimizes range of motion and the relevant leverage on the system, includes as wide of a grip as possible and as big of an arch as possible. It also includes a touch point that compromises between being as close to the shoulder joint as possible without causing impingement and touching the highest point of the lifter’s arched body.

3e artikel:
Last but not least een nogal wetenschappelijke benadering van het bankdrukken, voor hen wiens favoriete vakken op het voortgezet onderwijs wis- en natuurkunde waren ;)

http://articles.elitefts.com/training-articles/the-physics-of-the-bench-press-science-applied/

• #9.987
Heavy Training Homegym 24.11.2014

Pendulum Exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 20*20, 3*10*70, 5*120 5*5*140kg
Overhead Band Pull Apart: 10*10
Overhand Band Pull Apart: 10*10
Rows with Bands: 10*10
Comment: Voelde me gisteren niet echt fit, maar toch dat gedaan wat ik in gedachten had, mag dus niet klagen. Wat overhead en overhand band pull apart is laten volgende filmpjes zien…dat nu nog eens iemand zegt dat ik alleen maar bankdrukken doe…ik zie dat ik nog minstens 4 andere oefeningen doe ;).

http://www.youtube.com/watch?v=N9v_H_h77dM

http://www.youtube.com/watch?v=wHvJNwLz4Os

http://www.youtube.com/watch?v=2-FyQ5wNoHQ

Juist!
Op karakter kompel. :thumb:

• #9.989
Band Pull Aparts…the Way to Healthier Shoulders

3 sets x 10 reps of using a light to medium band
Pull Apart to Chest Overhand Grip
Pull Apart to Chest Underhand Grip
Pull Apart behind the Neck Band
Over and Backs
Perform this series every day

Ik vind band pull aparts geweldig om te doen en ik heb de indruk dat ze mijn schouders ten goede komen, het kost verder niet veel tijd en moeite om ze te doen, en doe ze dan ook dagelijks. Ik heb al diverse filmpjes in mijn log hierover geplaatst behalve van de Band Over and Backs.
http://www.youtube.com/watch?v=DzfgBs_mfGs

• #9.990
Medium training 27.11.2014 Homegym

Band pull Aparts (to Chest Overhand Grip, Behind the Neck & Over and Backs)
Pendulum Exercises (forward/backward/sideward/circles)
Bench Press: 20*20, 3*10*70, 5*100 & 5*5*125kg
Rows with Band: 10*10
Band Pull Aparts (to Chest Overhand Grip, Behind the Neck & Over and Backs)
L-Flyes: 3*15

Comment: Pff…als ik zie wat ik tegenwoordig allemaal voor oefeningen doe…”vroeger” alleen maar bankdrukken en paar setjes pull down…dat ging zo’n 30 jaar lang goed, maar ook ik merk dat de tand des tijds aan me begint te knagen (lees geconfronteerd wordt met schouder/elleboog kwaaltjes) en ik zodoende allerlei oefeningen moet doen om gezonde gewrichten/pezen/spieren te behouden. Een stelregel zou moeten zijn dat je voor iedere pushrep minstens ook een pullrep maakt om voor een gezonde balans te zorgen wat je spieren betreft, toch? Prettig weekend allen! :)

haha niet zo klagen rene, je doet nog steeds way minder dan de gemiddelde man die zoveel benched als jou :P

Less is more! :lifter:

• #9.993
haha niet zo klagen rene, je doet nog steeds way minder dan de gemiddelde man die zoveel benched als jou :P

Wil ook niet klagen, maar dit volume aan oefeningen is voor mij ongekend :o

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Juist! ;)

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

Jordi Snijders is goed op dreef...230kg RAW :bow: :clap: :thumbs:

https://www.facebook.com/video.php?v=748486458559513&set=vb.100001944984515&type=2&theater

• #9.994
01.12.2014 Heavy Training Home Gym.

Pendulum Excersises: for-, back & sidewards & circles
Band Pull Aparts: 3*10 Overhead, overhand & back and forward
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100, 5*130, 4*145, 5*142.5, 4*142.5, 5*140 & 4*140kg :o
Rows with Band: 8*10 Band Pull Aparts: Zie boven
Lying L-Flies: 4*15

Comment…training maandag leek totaal nergens op, het ging voor geen meeeeeeeeter :(….alles voelde zwaar aan. Ik had in gedachten om 5*5*145 te doen, maar dat bleek helaas teveel van het goede. Wellicht dat het ermee te maken had dat ik van tevoren zo’n 1.5 uur gelopen had, ik had de auto naar de garage gebracht voor de APK keuring en ben naar huis gelopen, wat met de auto een kwartiertje is, bleek te voet anderhalf uur. Toen ik thuis kwam had ik snel wat gegeten en ben daarna de kelder “ingedoken” …ik voelde alreeds bij 130kg dat het zwaarder dan normaal aanvoelde…blijkbaar gaan cardio en krachtsport niet goed samen (op dezelfde dag), maar eigenlijk wist ik dat al. Dus had ik eigenlijk mijn training moeten aanpassen…tja…niet het maximale, niet het minimale maar het optimale doen!

Een kilometer of 8 dan ofzo René..?
Je lijkt wel gek! ;)

• #9.996
Een kilometer of 8 dan ofzo René..? Je lijkt wel gek! ;)

Ja, het was ruim 8km...maar het leek in de auto veel korter ;)
Als warmingup voor mij iets te veel van het goede...de beste resultaten boek ik altijd als ik de hele dag stil gezeten heb en met een volle buik ;)

Light Training 04.12.2014 Homegym
Pendulum Exercises (for-, back-,sidewards & circles)
Bench Press:20*20, 2*10*70, 10*90 & 5*5*110kg
Rows with Band:10*10
Band Pull Aparts (overhand to chest, overhead to neck & back and forward)
Comment: light training gisteren verliep eens voor de afwisseling vlekkeloos, de gewichten vlogen omhoog en waren een soort van speedreps. Nu is 110kg natuurlijk “slechts” een light weight, maar heb besloten om me meer strikt te houden aan mijn “programma”…op de light day namelijk 5*5 met circa 80% van de heavy day. Hopelijk gaat het het a.s. maandag ook weer beter dan afgelopen heavy training.
Prettig weekend allen! :)

• #9.997
Artikel van eigen kracht

Hoe supplementen spieropbouw kunnen afremmen 3 Dezember 2014

Zoals je weet zijn wij terughoudend als het om supplementen gaat. Dat komt niet alleen omdat maar van weinig supplementen zeker is dat ze veilig en effectief zijn, en ook niet alleen omdat laboratoria om de haverklap stoffen in supplementen vinden die er niet in thuis horen. Nee, de voornaamste reden voor onze voorzichtige houding is dat ze de progressie van bodybuilders en andere sporters kunnen verminderen. [Afbeelding niet meer beschikbaar] Ja, je leest het goed. Supplementen kunnen de hoeveelheid spiermassa die je opbouwt verminderen, en de verlaging van je vetpercentage in de wielen rijden. Om uit te leggen hoe dat precies zit, grijpen we naar een psychologisch experiment dat Taiwanese wetenschappers een paar jaar geleden hebben uitgevoerd. De Taiwanezen lieten tachtig proefpersonen allemaal een identieke pil zonder actieve stoffen slikken. De onderzoekers vertelden de ene groep proefpersonen dat de pil een uitgekiende mix van vitamines en mineralen bevatte, maar vertelden de andere groep dat er helemaal niets in de pil zat. Nadat ze het supplement hadden geslikt, moesten de proefpersonen vragenlijsten beantwoorden, zogenaamd omdat de onderzoekers wilden weten wat voor psychologisch effect de pil precies had. Daarna boden de onderzoekers de proefpersonen een maaltijd aan. Ze konden kiezen tussen een gezonde biologische maaltijd met betrekkelijk weinig calorieën en eerlijke voedingsmiddelen, of een buffet met allerlei ongezonde snacks met schrikbarend veel suikers en slechte vetten. Je voelt het al aankomen. Het experiment draaide om de keuze die de proefpersonen maakten. Kozen ze voor de gezonde maaltijd? Of voor de snacks? De onderzoekers ontdekten dat de proefpersonen die dachten dat ze een multivitamine hadden geslikt vaker kozen voor de snacks dan de proefpersonen die dachten ze een neppil hadden gekregen.

Vals gevoel
Voedingssupplementen geven gebruikers een vals gevoel van gezondheid, constateerden de Taiwanezen, en daardoor vermindert de animo van supplementengebruikers om gezond te eten. Om die theorie te toetsen herhaalden de onderzoekers hun experiment met een kleine variatie: dit keer lieten ze de proefpersonen een stuk wandelen, en mochten ze zelf bepalen hoe ver en hoe lang. En inderdaad: de proefpersonen die dachten dat ze vitamines en mineralen hadden geslikt liepen minder ver dan de proefpersonen die dachten dat ze een neppil hadden gekregen. De Taiwanezen concluderen dat supplementen ook de bereidheid van gebruikers om te bewegen kunnen verminderen. Hier lijkt het bekende compensatiegedrag weer de kop op te steken. Dat ook bodybuilders en fitnessliefhebbers gevoelig zijn voor het valse gevoel van gezondheid dat supplementen kunnen geven werd een paar weken geleden een beetje waarschijnlijker. Toen publiceerden onderzoekers van het Amerikaanse leger een studie waaraan ruim vijfduizend militairen hadden meegewerkt. Meer dan de helft van hen gebruikte supplementen. Volgens het onderzoek voelden de gebruikers van eiwitsupplementen en multivitamines, twee soorten supplementen die ook in fitnesscentra en sportscholen populair zijn, zich gezonder en fitter dan de mannen en vrouwen die geen supplementen gebruikten. Foute boel, dachten de onderzoekers. Ze hadden geen aanwijzingen dat de gebruikers ook echt gezonder en fitter waren, en waren daarom bang dat eiwitpoeders en multivitamines gebruikers een vals gevoel van gezondheid en fitheid geven. Daardoor werken ze mogelijk ongezond gedrag in de hand.

‘Gezonder’ is niet ‘gezond’
Of eiwitsupplementen en multivitamines er ook echt voor zorgen dat supplementengebruikers zich ongezonder gedragen hebben de Amerikanen niet onderzocht. Andere onderzoekers wel, en op het eerste gezicht lijkt uit hun onderzoek te volgen dat het met dat verkeerde gedrag wel losloopt. Voor zover we weten zijn supplementengebruikers gezondheidsbewuster dan niet-gebruikers. Als je overzichtsstudies bekijkt, eten supplementengebruikers bijvoorbeeld een beetje gezonder dan niet-gebruikers - al is het verschil met het dieet van niet-gebruikers betrekkelijk klein. Over dat kleine verschil gaat een Zwitsers onderzoek, dat in 2011 verscheen in Appetite. Ook de Zwitsers vonden dat gebruikers van multivitamines gezonder eten dan niet-gebruikers, maar ontdekten tevens dat het dieet van de meeste vitaminegebruikers desondanks niet erg goed in elkaar zit. De Zwitsers vonden meer supplementengebruikers met een ongezond dieet dan gebruikers met een gezond dieet. ‘Gezonder eten’ betekende in dit geval nog niet ‘gezond eten’. Met de Taiwanese en Amerikaanse onderzoeken in het achterhoofd kun je stellen dat de supplementengebruikers waarschijnlijk beter hun pillen hadden kunnen laten staan, en hun energie hadden kunnen steken in het verbeteren van hun dieet. Dat had meer gezondheidswinst opgeleverd.

Afleiding
En daar heb je het. De reden waarom wij terughoudend zijn als het om supplementen gaat. Supplementen leiden af. Supplementen geven je het idee dat je goed bezig bent, en dat je iets positiefs doet voor je lichaam. Als je graag wat kilootjes vet wilt verliezen, dan geeft dat supplement met taurine en groene thee je stofwisseling een zetje, waardoor je misschien een paar calorietjes extra verbrandt. Denk je. Als je graag wat meer spiermassa wilt opbouwen, dan kunnen die capsules met extra BCAA’s daar een beetje aan bijdragen. Denk je. We sluiten niet uit dat zulke supplementen je inderdaad een zetje in de goede richting kunnen geven, maar we weten ook dat het effect van die supplementen gering is. Het effect van supplementen valt in het niet bij het effect van een goede voeding, of een degelijk trainingsschema. Als je vet wilt verliezen, dan zul je een solide dieetschema nodig hebben, dat toch genoeg eiwitten levert, maar een paar honderd calorieën minder levert dan je verbrandt. Als je spiermassa wilt opbouwen of vasthouden heb je een degelijk trainingsschema nodig, dat je spieren uitdaagt tot groei, maar waarmee je niet overtraint, en goed herstelt. Het maakt niet uit of je vet wilt verliezen, of spiermassa wilt opbouwen, of sterker wilt worden. De sleutel tot het verwezenlijken van je doel ligt in de verbetering van je training en je voeding. Daar is de winst te behalen. Nogmaals, er zijn veilige en effectieve supplementen waarmee sporters hun voordeel kunnen doen. Maar hoeveel gebruikers van die supplementen weten hoeveel eiwitten ze via hun voeding binnenkrijgen? En hoeveel van hen hebben een trainingsschema waaraan niets te verbeteren valt? Niet veel.

• #9.998
Heavy Training 08.12.2014 Homegym

Pendulum excersises
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100, 5*130, 5*140, 5*142,5 & 5*145kg.
Band Pull Aparts & Rows with Band

Comment: Training maandag ging gelukkig beter dan afgelopen week maandag, maar ik had dan nu ook geen "warming up" van zo´n 8km lopen vooraf ;)
Ik heb de training deels gefilmd maar plaats hier dan enkel het laatste werkset met 145kg.
Doelstelling is op korte termijn weer 5*150kg te drukken (liefst dit jaar nog).

5*145
http://youtu.be/cNv3fq_BTLU

Je video is prive Rene!

• #10.000
Jammer van die film, zal mijn zoon eens vragen, die heeft het met zijn mobieltje opgenomen.

Light training 11.12.2014 Homegym.
Pendulum Excersises & Band Pull Apart.
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*90, 5*110, 5*112.5 & 3*5*115kg
Rows with Bands & Band Pull Apart.
Comment: training gisteren weer bewust met 80% getraind van de heavy training op maandag…dit schema bevalt me goed. In elk geval goed dat ik weer eens een week heb gehad met trainingen waar ik een voldaan gevoel aan heb overgehouden. Maandag komen we hopelijk weer een klein stapje verder.
Prettig weekend allen :)!

Terug
Naar boven