Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Jij ook een goed weekend Rene!

Gezien Rene!
Goed bezig Kompel.
Mooie bank ook!

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.004
Massaal dopinggebruk Russische sporters door hulp overheid, WADA noemt situatie alarmerend

Gezien Rene! Goed bezig Kompel. Mooie bank ook!
Thx :), ben erg in mijn nopjes met deze bank, maar je hebt dezelfde, ik heb alleen een nieuwer model.

'Massaal dopinggebruik Russische sporters door hulp overheid'
Rusland heeft een systeem ontwikkeld waardoor sporters massaal worden aangespoord en geholpen om doping te gebruiken in de jacht op internationaal succes. Dat is de conclusie van de documentaire Geheimsache Doping, wie Rusland seine Sieger macht, die woensdag is uitgezonden door de Duitse televisiezender ARD. Maker Hajo Seppelt laat Russische topsporters aan het woord en zij spreken over massaal dopinggebruik. Ook zijn er beelden te zien, vaak opgenomen met een verborgen camera, en geluidsfragmenten te horen die duiden op een door de overheid gesteund dopingprogramma. De betrapte discuswerpster Yevgeniya Petsjerina zegt dat '99 procent van de Russische atleten gebruikt'. "Het is systematisch. Je kunt in Rusland alles krijgen wat je wilt", aldus Petsjerina.
Instructies overheid Vitaliy Stepanov, een voormalig medewerker van het Russisch anti-dopingagentschap RUSADA, vertelt hoe atleten worden aangespoord om doping te gebruiken. "Coaches en officials zeggen tegen sporters dat zonder doping doelen niet bereikt kunnen worden", aldus Stepanov, die drie jaar voor RUSADA werkte. Volgens Stepanov hoeven goede atleten in eigen land vervolgens niet te vrezen voor een positieve test. RUSADA zou instructies krijgen van de overheid. "Onbekende atleten werden direct geschorst bij een positieve dopingtest. Maar bij een bekende sporter of een groot talent zeiden ze dat er sprake was van een 'fout in de test', waarna er geen vervolg aan werd gegeven."
Betaling Stepanovs vrouw, voormalig 800 meter-loopster Julia Stepanova, heeft met een verborgen camera opgenomen hoe zij verboden middelen krijgt van haar trainer Vladimir Kazarin. Het gaat om anabole steroïde oxandrolon. Kazarin raadt haar aan om ook epo te gebruiken. Stepanova: "De trainers krijgen ingehamerd dat te doen en ze hameren het er vervolgens bij de atleten in. Die realiseren zich niet eens dat ze iets onrechtmatigs doen door een verboden preparaat te gebruiken.'' Naast Kazarin zouden veel meer coaches en ook artsen een kwalijke rol spelen door sporters aan te sporen doping te gebruiken. Ook zouden zij al dan niet tegen betaling positieve dopingtests kunnen laten verdwijnen.

WADA spreekt van 'alarmerende situatie' in Rusland
Het internationaal antidopingbureau WADA heeft geschokt gereageerd op de Duitse documentaire die laat zien dat er door Russische topsporters massaal doping wordt gebruikt. ''De combinatie van alles is ongelooflijk schokkend'', zei directeur David Howman woensdag over de onthullingen. Zijn voorganger d*ck Pound viel hem bij. ''Het is een buitengewoon alarmerende situatie.'' Systematische doping, 'doortrekken' van positieve plasjes, smeergeld en corruptie. Dat zijn de steekwoorden waarmee onderzoeksjournalist Hajo Seppelt Russische atleten ontmaskert in zijn documentaire Geheimsache Doping, wie Rusland seine Sieger macht. De documentaire werd woensdag uitgezonden door de Duitse televisiezender ARD.
Nederlandse dopingautoriteit Herman Ram, van de Nederlandse Dopingautoriteit, noemt de ontwikkelingen die in de documentaire naar voren komen 'zeer verontrustend'. "Ik ben niet in shock, omdat je in deze wereld wel vaker geconfronteerd wordt met liegende mensen. Maar ik vind het wel schokkend dat er zo'n systeem is gecreëerd, omdat er zoveel mensen bij betrokken moeten zijn”, aldus Ram woensdagavond bij de NOS. Hij houdt bij de beschuldigingen wel een slag om de arm omdat hij weinig juridisch bewijs ziet in de documentaire.
Bewust achterhouden Ram is wel verrast door de beschuldigingen aan de Russische dopingautoriteit RUSADA, die bewust positieve testen zouden achterhouden van goede en talentvolle atleten. "Zij oefenen blijkbaar een verkeerde invloed uit. Als er een dopingcontrole is, krijgt de sporter een formulier met een nummer. Het laboratorium ontvangt een formulier met hetzelfde nummer, maar daar ontbreekt de naam van de atleet op." "Zo wordt voorkomen dat het ene urinemonster anders behandeld wordt dan het andere. Als inderdaad, zoals de documentaire beweert, de bekende Russische atleten gespaard worden, dan moeten er meerdere mensen corrupt zijn. Dan gaat het niet om één analist in het laboratorium."

• #10.005
Heavy Training 15.12.2014 bij Leon Smeets

Band Pull Apart
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100, 5*130, 5*140, 5*145 & 5*150 :)
Band Pull Apart / Rows with plate (4*25*25kg)

Comment: Ben blij dat ik mijn doelstelling om dit jaar weer nog 5*150kg te drukken gehaald heb. Het is weliswaar 20kg onder mijn volume pr (5*170) maar gezien de omstandigheden mag ik niet ontevreden zijn. De klachten aan mijn linker ellenboog zijn vrijwel verdwenen ( met dank aan het oefenen met ripperbandjes, na elk set bankdrukken doe ik deze elastiekjes om mijn hand en maak er links/rechts 25 reps mee). De klachten aan mijn linkerschouder zijn helaas niet minder geworden, ondanks Band Pulls en L-Flyes, maar wellicht heeft dat gewoon wat meer tijd nodig? Zolang het maar niet erger wordt. Daarbij geef ik mijn schouder ook niet echt rust, wat wellicht van wezenlijk belang is voor een goed herstel van deze blessure.

Hier een filmpje van de “bent over rows with plate”.
http://www.youtube.com/watch?v=eIb1mdDUk7Y

Mooi Rene.
Op naar de 5x170 en daar voorbij!

• #10.007
gaat toch lekker!

Is tijdelijk benchen met een swissbar niet wat voor jou tot de schouder volledig hersteld is?
Sommige mensen met schouderklachten zweren hier namelijk bij.

• #10.009
gaat toch lekker! Is tijdelijk benchen met een swissbar niet wat voor jou tot de schouder volledig hersteld is? Sommige mensen met schouderklachten zweren hier namelijk bij.
Ik heb helaas geen swissbar, ik train veel in mijn homegym, en zelfs bij veel sportscholen hebben ze geen swissbar. Het gaat op dit moment redelijk gezien de omstandigheden...hoop dat het volgend jaar weer beter zal gaan, bedankt voor je belangstelling! :)

Ik heb helaas geen swissbar, ik train veel in mijn homegym, en zelfs bij veel sportscholen hebben ze geen swissbar. Het gaat op dit moment redelijk gezien de omstandigheden...hoop dat het volgend jaar weer beter zal gaan, bedankt voor je belangstelling! :)

Komt wel weer goed!

• #10.011

Tuuuuuuuuuuuuuurlijk, positief blijven, toch! :)

Light training 18.12.2014 Home Gym
Pendulum Exercises
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100 & 6*5*120kg
Band Pulls Apart
Comment: Goede training, ging allemaal soepel, had veel over vandaar een setje extra.
Prettig weekend allen! :)

Hoi Rene, ik post eigenlijk nooit meer op dit forum maar kom net toevallig je filmpje tegen met L-flyes en je hebt me de lachkick van de maand bezorgd!

https://www.youtube.com/watch?v=ngXPvowPnK4
:D:D:D:D:D

Je bent hier net een pad die onder het wiel van een auto is gekomen en nog met een pootje ligt te spartelen!
Nu niet beledigd zijn he... ;)

• #10.013
Hoi Rene, ik post eigenlijk nooit meer op dit forum maar kom net toevallig je filmpje tegen met L-flyes en je hebt me de lachkick van de maand bezorgd! http://www.youtube.com/watch?v=ngXPvowPnK4 :D:D:D:D:D Je bent hier net een pad die onder het wiel van een auto is gekomen en nog met een pootje ligt te spartelen! Nu niet beledigd zijn he... ;)

Hoi Jules, geen probleem hoor, lachen is gezond! ;)
Ik ben inmiddels wel wat gewend en niet zo snel beledigd.
De rust zelve, wat men niet van iedereen kan beweren, toch?

Alleen een beetje jammer dat jouw incidentele bijdragen in mijn log niet echt een heel zinvolle aanvulling zijn (waarbij je je uiteraard kunt afvragen of mijn bijdragen op dit forum dan wel zinvol zijn) :(.
Maar wellicht kun je zelf een leerzaam filmpje plaatsen met oefeningen die herstel (of als preventie) kunnen bevorderen na een blessure? Zodat je bijdrage alsnog ook een zinvol gehalte krijgt. Bij voorbaat dank!

Ik hoop verder dat het je in familiair en zakelijk opzicht voor de wind gaat :)

Hoi Rene,
Met mij en de rest van de familie gaat het prima, thanx.
Ik ben niet van plan zinvolle herstelbevorderende oefeningen te gaan filmen en hier te posten.
Het grootste deel van dit forum en de trainingslogs staan vol met onzin dus ik vind mijn post niet zo heel opvallend tussen de rest.
Het ga je goed.
Grtzzz Jules

• #10.015
Hoi Rene, Met mij en de rest van de familie gaat het prima, thanx. Ik ben niet van plan zinvolle herstelbevorderende oefeningen te gaan filmen en hier te posten. Het grootste deel van dit forum en de trainingslogs staan vol met onzin dus ik vind mijn post niet zo heel opvallend tussen de rest. Het ga je goed. Grtzzz Jules

Mooi om te horen dat jou en je dierbaren goed gaat, dat is het allerbelangrijkste, toch?
Je hebt gelijk dat niet alle bijdragen op dit forum even nuttig en leerzaam zijn, en soms leiden reacties zelfs helaas tot vijandelijkheid jegens elkaar en dat betreur ik. Ik wens jou verder ook alle goeds! :)

• #10.016
Heavy Training 22.12.2014 bij Leon Smeets

Band Pulls Apart
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100, 5*130 & 5*5*145kg
Band Pulls Apart
Pull Downs (Paralel Grip): 20*50, 15*60 & 5*10*70kg

Comment: Goede training, ik hoop in het nieuwe jaar weer uit te komen op 5*5*150+ en minder last van mijn schouderblessure te hebben. Ik ga coldpacks kopen en zal nu na trainingen mijn schouder gaan koelen in de hoop dat dit het herstel bevordert.

Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om iedereen het volgende toe te wensen:

ZALIG KERSTFEEST EN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR!!! :)

• #10.017
In een van de pakjes onder de kerstboom die bestemd waren voor mij zat SSBBT3 in.
Starting Strenght Basic Barbell Training 3rd Edition
van Mark Rippetoe :)
Jim Wendler noemt het "the best book for weightraining" en ik kan dit alleen maar beamen.
ben nog geen boek tegen gekomen waar zo uitvoerig (tot in de kleinste details) en begrijpelijk over het trainen met gewichten (barbell) alles wordt uitgelegd en rijkelijk geillustreerd is. Eigenlijk zou iedereen wat serieus met krachtsport bezig is (en traint met halters) dit boek moeten lezen. Jammer dat het vooralsnog alleen in het Engels verkrijgbaar is. Desondanks van harte aanbevolen!

Maar op DBB krijg je toch veel beter advies René?! ;)

• #10.020
29.12.2014 Heavy Training bij Leon Smeets

Pendulum Excersises / Band Pull Aparts
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100, 5*130 & 5*5*150(!) :)
Band Pull Aparts / Rows with Bands.

Comment: Ik ben erg blij dat ik 5*5*150kg nog als “afsluiting” van het oude jaar heb gedrukt. De reden dat ik hiertoe in staat was? Ik woog woensdagmorgen 24 december net geen 143kg. Vervolgens op kerstavond, 1e en 2e kerstdag iedere dag een 4 gangen menu gehad en elke dag een rijkelijk ontbijt, en lekkere calorierijke tussendoortjes. Verder niet getraind, niet bewogen…kortom (vr)eten en stilzitten. Resultaat? Ik woog zondagmorgen ruim 147kg…iedere dag 1 kg bij gekomen. Ik zat gisteren dus strak in mijn vel en het resultaat was dat ik 5*5*150kg drukte…het bewijs is geleverd…als je het op een manier doet zoals men tegenwoordig de varkens doet vetmesten (veel voer en geen bewegingsvrijheid) wordt je sterker. Ik heb als voornemen voor het nieuwe jaar dat ik mijn lichaamsgewicht tot 170kg laat doorgroeien en voor 210kg+ raw en 275kg+ in shirt ga, moet lukken met zo’n lichaamsgewicht…….. :eek: Uiteraard is dit een grapje…ik begin in het nieuwe jaar met Nordic Walking en let vanaf het nieuwe jaar weer serieus op mijn voeding, want redelijk sterk zijn is best wel leuk, maar gezondheid is het hoogste goed! Doestelling is om op 140kg lichaamsgewicht uit te komen.

Rest mij verder nog iedereen een prettige jaarwisseling te wensen(!) Mijn standpunten en uitgesproken meningen (die ik niet onder tafels of stoelen steek) over bepaalde onderwerpen zullen ook in 2015 niet veranderen, maar weet dat het NOOIT mijn bedoeling is om het op de persoon zelf te spelen :engel:.

Terug
Naar boven