MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Dus Walter is ook gewisseld qua bond begrijp ik.
Hij deed eerder altijd bij ons PLH mee (ik nu overigens ook niet meer)
HIj is idd erg sterk en dat al zo lang.

succes met de voorbereidingen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.502
Dus Walter is ook gewisseld qua bond begrijp ik.
Hij deed eerder altijd bij ons PLH mee (ik nu overigens ook niet meer)
HIj is idd erg sterk en dat al zo lang.

succes met de voorbereidingen!

Klopt dat hij eerst bij een andere bond tilde. Ik zou de reden niet weten waarom hij heeft gewissseld en het maakt me verder ook niets uit. Het is een echte krachtsport coryfee en dat al vele decennia. Ik denk dat hij echt een uitzondering is want ik ken verder niemand van zijn leeftijd die nog zo sterk is. Aan de andere kant is leeftijd een getal. Ik drukte met 45 ook pas de 1e keer 200kg en met 47 de 2e keer. Met het verstrijken der jaren ben ik er dus niet op achteruit gegaan en heb zelfs gestaag nog wat progressie kunnen boeken.

Mag ik vragen wat de reden is waarom jij niet meer voor Powerlifting Holland tild?

Een teruglopend ledental, bijna geen concurrentie en een ander bestuur zijn voor mij de reden geweest om erbij weg te gaan.
PLH is helaas niet meer wat het geweest is

• #10.504
Een teruglopend ledental, bijna geen concurrentie en een ander bestuur zijn voor mij de reden geweest om erbij weg te gaan.
PLH is helaas niet meer wat het geweest is
Dat PLH te kampen heeft met een teruglopend aantal leden was me bekend...geen concurrentie moet je positief zien...ben je sneller kampioen ;)...ik ken lifters die bij de WPF en EPC (waar PLH meen ik bij aangesloten is) Europees of zelfs Wereldkampioen werden terwijl ze bij de EPF of IPF met hun prestatie geen eremetaal zouden behaald hebben.
En waar ga je nu wedstrijden doen?

Dat PLH te kampen heeft met een teruglopend aantal leden was me bekend...geen concurrentie moet je positief zien...ben je sneller kampioen ;)...ik ken lifters die bij de WPF en EPC (waar PLH meen ik bij aangesloten is) Europees of zelfs Wereldkampioen werden terwijl ze bij de EPF of IPF met hun prestatie geen eremetaal zouden behaald hebben.
En waar ga je nu wedstrijden doen?

Ik doe 15 oktober bij de PAG Duitsland een wedstrijd mee.
Als ik nog wat sterker ga worden is mijn ambitie ooit om voor de WPC te benchen

• #10.506
  • #10.507
Trainingen week 36 / 2016

Heavy Training Tuesday 05.09.2016 @ Homegym
Exercise for overall shoulder health & warming up: Band Pulls: 4x25 with miniband.
Primary Exercise Bench Press: RAW 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x150, 1x170 & 2x1x180kg
Secundary Exercise for Muscle Balance (home gym): Paused Rows with Large Band: 6x20

Ligth Training Thursday 08.09.2016 @ homegym
Exercise for overall shoulder health & warming up: Band Pulls: 4x25 with miniband.
Primary Exercise Bench Press: RAW 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130
Secundary Exercise for Muscle Balance: Paused Wide Grip Rows with Large Band: 6x20

Comment: a.s. maandag de laatste training voor het NK Classic Bankdrukken. Ik verkeer niet in mijn beste vorm, maar het is niet anders. Ik zal alsnog proberen het beste ervan te maken, we zien wel waar het schip strand.

Have a nice weekend! :)

• #10.508
Trainingen week 37 / 2016

Heavy Training Monday 12.09.2016 @ Homegym
Exercise for overall shoulder health & warming up: Band Pulls: 100 reps with miniband.
Primary Exercise PAUSED Bench Press: RAW 20x20, 2x10x70, 5x110, 3x140, 3x160 & 1x175kg + 3x3x150kg
Secundary Exercise for Muscle Balance (home gym): Rows with 60MM width Band: 6x15 (bij bands is 10mm breedte goed voor ruim 10kg weerstand).

Comment: Laatste (press)training voor het NK Classic (Raw) Bankdrukken op 18.09.2016. Tot 175kg gegaan waarmee ik ook wil openen, 175 was gisteren een easy peasy beurt. We zullen zien hoe het zondag gaat…180kg is de doelstelling, meer zou mooi zijn, maar ik ben niet echt in vorm. Daarnaast verwacht ik niet in de prijzen te vallen…Jordi Snijders is opgeschoven naar de 120+ klasse (hij is NL recordhouder met zowel equipped als raw bankdrukken). Vervolgens doet ook de Duitser Walter Kurda mee die al tientallen jaren ruim 200kg raw kan bankdrukken, last but not least doet de versie WEC kampioen Sven Janssen mee…ik verwacht dat hij ook meer dan mij raw kan drukken. Maar meedoen is belangrijker dan winnen, toch? En aangezien ik een groot voorstander ben van RAW Powerlifting/ Bench Press wil ik graag mijn steentje bijdragen aan een goede opkomst tijdens raw wedstrijden. Raw/ Classic PL/BP wordt (terecht) steeds populairder zowel nationaal als internationaal. Het is op een pure en eerlijke manier de krachten met elkaar meten.

Succes man!
WAT ik niet helemaal snap...jij valt toch in een andere leeftijdscategorie dan een Jordy of Walter?

• #10.510
Succes man!
WAT ik niet helemaal snap...jij valt toch in een andere leeftijdscategorie dan een Jordy of Walter?
Thx:)...klopt dat Walter en Jordi andere leeftijdsklassen zijn MAAR helaas wordt bij het NK Raw Bandrukken alleen maar gelift in gewichtsklassen en geen onderscheid gemaakt in leeftijdsklassen zoals dat bij het NK Equipped Bankdrukken wel het geval is. Ik heb dat wel voorgeslagen maar wellicht wordt dat niet gedaan om dat de animo met zo'n 30 man niet spectaculair te noemen is. Bij het NK Equipped deden zo'n 70 man mee. NK PL classic was wel een suc6.

Ik heb net overigens naar het paralympisch bankdrukken in Rio gekeken...in de -97kg klasse werd ruim 220 raw gedrukt...de winnaar drukte 237 en een 4e beurt voor een nieuw WR met 244 werd helaas om een voor mij onduidelijke reden afgekeurd. Die mannen zijn pas echt sterk! En wat werd er streng gejureerd...met zulke scheidsrechters zou op een reguliere wedstrijd meer dan de helft uitbommen.

Succes man!

Ik wel, er is 1 deelnemer voor.
Zo kan je wel prijzen blijven geven..

Meest hilarische wat ik bij de npb ooit gezien heb was een vrouw die 1e werd van de 1 en toen blij was en uitgebreid werd gefeliciteerd :D

• #10.512
:thumbs::bow::clap:
Sterkste bankdrukker ter wereld is paralympisch krachtsporter Siamand Rahman.

Siamand Rahman uit Iran drukte bij de Paralympics in Rio 310kg!!! Het was een easy peasy beurtje…en dat zonder legdrive, zonder arch, zonder benchshirt, zonder riem, zonder pols/elleboogbandages, doping gecontroleerd, enz. enz. enz…op filmpjes is ook te zien hoe easy hij 320 in training drukt…unbelieveble.

https://www.youtube.com/watch?v=5Jk4wqt7ojE

Siamand Rahman breaks 300kg barrier on his way to powerlifting gold at Rio 2016

Siamand Rahman, the strongest Paralympian of all time, became the first powerlifter to break the 300kg barrier on his way to the heavyweight gold medal at Rio 2016 on Wednesday (14 September). The Iranian powerhouse defended his title in the over 107kg class with another phenomenal performance that saw him virtually competing against himself – and the weights – at the Riocentro Pavillion 2. The 28-year-old world champion, who weighs 169kg, established an early lead with a lift of 270kg on his first attempt. He lifted the historic 300kg on his second attempt and then upped the record with lifts of 305kg and 310kg, sending the crowd wild.

• #10.513
Verslag NK RAW 2016

NK RAW 2016 is voor mij persoonlijk (buiten verwachting) vrij goed verlopen…3 goede beurten, 180+ gedrukt (182.5, waarbij ik denk dat 185 ook wel gekund had) en een 3e plek in mijn klasse.:)

De duitser Walter Kurda bleek niet mee te doen, waardoor we met 4 man in de 120+ overbleven.
Jordi Snijders (drukte gisteren een nieuw NL record met liefst 240kg), Younes van Ruth (een jonge, nieuwe lifter drukte 207.5kg)) en verder deed Sven Janssen mee (de sympathieke WEC kampioen 2016).

Aangezien ik weet dat Sven en ik gelijkwaardig drukken wist ik dat er alsnog een 3e plek in zou zitten. Sven opende behoudend met 165, vervolgens 175 (beide goed) en in de 3e beurt vroeg hij 182.5 aan. Ik opende met 175 en vervolgens 180 ook beiden goed…ik wilde geen risico nemen en verhoogde ook tot 182.5 (wat genoeg zou moeten zijn voor de 3e pek aangezien Sven zwaarder is)…wat bleek….omdat hij een ander lotnummer dan mij had kwam hij in de laatste beurt NA mij en verhoogde nadat ik gedrukt had naar 185 wat echter te zwaar voor hem bleek te zijn. Achteraf gezien had ik gewoon wat meer lef getoond moeten hebben en de 3e beurt moeten verhogen naar 185…maar 182.5 bleek uiteindelijk genoeg te zijn voor de 3e plek. Hoe dan ook, een wedstrijd die voor mij spannend tot op het laatste moment bleef.

Sterk vond ik gisteren ook Patrick Dankers (paralympisch atleet) die liefst 200kg drukte!

Fimpjes NK:

https://youtu.be/9hJKmvEoetg 175kg

https://youtu.be/gTJLVVHaG60 180kg

https://youtu.be/Bmqy5BEczLg 182.5kg

• #10.514

• Portret van de sterkste paralympische powerlifter aller tijden: Siamand Rhaman.
    De 28 jarige (geboren 22.04.1988) Iraanse-Koerdische paralympische atleet uit Teheran schreef op woensdag 14.09.2016 in Rio (Brazilie) geschiedenis door met het bankdrukken de 300kg barriere te doorbreken. Hij drukte op zeer overtuigende wijze in de zwaarste klasse (107kg+, met een bodyweight van circa 170kg) 4 goede beurten, in zijn 1e 270kg, de 2e 300, de 3e 305 en in een extra 4e beurt om zijn eigen Wereld Record aan te scherpen liefst 310kg!
    Hieronder het filmpje met 310kg.

https://www.youtube.com/watch?v=5Jk4wqt7ojE

Paralympische Spelen:
    De paralympische spelen zijn de olympische spelen voor mensen met een lichamelijk handicap en worden net als de olympische spelen om de 4 jaar gehouden en ook onderverdeeld in zomer- en winterspelen. Het bankdrukken staat als sinds 1964 (destijds nog gewichtheffen genoemd) op het programma en is onderdeel van de zomerspelen. In de loop der jaren onderging het bankdrukken een aantal wijzigingen en werden er regels opgenomen die vrijwel identiek zijn aan die van het powerliften voor niet-gehandicapte mensen. Het IPC (Internationaal Parlaympisch Comitee) hanteerd bij het bankdrukken vrijwel dezelfde regels als die van het Classic (RAW) Benchpress van de IPF (International Powerlifting Federation). Het IPC heeft ook een anti-dopingbeleid.

• Dwarslaesie:
    Siamand heeft sinds zijn geboorte een zogenaamde complete lage dwarslaesie waardoor zijn benen zijn verlamd. (Een dwarslaesie is een beschadiging van het ruggenmerg (het ruggenmerg loopt van je hersenen door de wervelkolom naar het staartbeen, onderaan je rug). Als je een dwarslaesie hebt kunnen de zenuwen hun prikkels niet meer door de wervelkolom naar beneden doorgeven, daardoor raak je vanaf de plaats van de beschadiging geheel of gedeeltelijk verlamd. Bij een complete dwarslaesie zijn de zenuwen geheel beschadigd en is geen genezing meer mogelijk, bij een incomplete dwarslaesie zijn de zenuwen gedeeltelijk beschadigd en is er enige kans op herstel. Bij een hoge dwarslaesie zit de beschadiging in je nek of boven in je rug, bij een lage dwarslaesie zit de beschadiging onder in je rug. Hoe hoger de dwaslaesie, hoe meer zenuwen er uitvallen, dus hoe groter de beperkingen).

Powerlifting carriere:
    Siamand heeft een indrukwekkende powerliftingcarriere gemaakt.
    Hij verscheen voor het eerst op het wereldtoneel in 2010 op het IPC Powerlifting WK in Kuala Lumpur, Malaysia waar hij een zilveren medaille behaalde door 260kg te drukken. Enkele maanden later nam hij deel aan de Asian Para Games in Guangzhou in China en haalde daar een gouden medaille door 290kg te drukken.In 2012 haalde hij tijdens de Summer Paralympics in London (UK) ook een gouden medaille door 280kg te drukken, de 3e beurt in deze wedstrijd drukte hij 301kg maar deze beurt werd om technische reden afgekeurd (ongelijke strekking). In 2016 op de Summer Paralympics in Rio de Janeiro (Brazil) haalde hij weer een gouden medaille door de magische grens van 300 kg te doorbreken en in zijn laatste beurt 310 wist te drukken. Daarmee hoort hij tot een heel select gezelschap van de allersterksten (RAW) bankdrukkers ter wereld zoals Jim Williams, Bill Kazmaier, Ted Arcidi, James Henderson (322.5kg, alltime drug-tested RAW Worldrecord), Scott Mendelsson, Eric Spoto and Kirill Sarychev (335kg, alltime Worldrecord RAW).

Andere bekende krachtsporters uit Iran:
    Iran heeft een indrukwekkende lijst met krachtsporters…de bekendste zal waarschijnlijk Hossein Rezazadeh zijn. De voormalig olympisch- en wereldkampioen gewichtheffen op wiens naam nog altijd het alltime worldrecord met 263.5 Clean and Jerk (Stoten) staat en tussen 2000 en 2006 liefst 2 maal Olympisch en 4 maal Wereldkampioen werd! Hieronder een filmpje van hem:
    https://www.youtube.com/watch?v=NpdceFq9-E8

Geloof verzet bergen:
    Naast zijn studie Rechten traind Siamand minimaal 3 uur per dag (!), het moge duidelijk zijn dat hij vrij specifiek traind en daarbij kunnen we ons terecht de vraag stellen of legdrive en (big) arch niet deels overrated zijn en ueberhaupt zo’n grote bijdrage geeft aan het bankdrukken zoals sommigen willen doen geloven. Deze man kan immers geen gebruik maken van een legdrive, noch kan hij archen, desondanks drukt hij meer dan de sterkste (three-lift) powerlifters ter wereld. Siamand is overduidelijk een gelovig (moslim) persoon. Voordat hij gaat drukken roept hij zijn God aan om bijstand. Je hoort hem altijd „YA-ALLAH“ roepen…dat betekend vertaald zoveel als“O God“ of „Mijn Lieve God“. In het Nieuwe Testament (Mattheus hoofdstuk 16, vers 20) van de Christenheid is te lezen hoe Jezus zegt dat men met geloof bergen kan verzetten! En daarmee ook gewichten van meer dan 300kg AMEN.

• #10.515
Trainingen week 39/ 2016

Heavy Training Monday 26.09.2016 @ Homegym
Exercise for overall shoulder health & warming up:
Band Pulls: 100 reps with miniband.

Primary Exercise Bench Press:
RAW 20x20, 2x8x70, 5x110, 3x140, 1x165 & 3x5x140kg

Secundary Exercise for Muscle Balance (home gym):
Rows with 60MM width Band: 6x12

Medium Training Thursday 29.09.2016 @ Homegym

RAW 20x20, 2x8x70, 5x110 & 4x6x140kg

Comment: Ik wil tijdens de heavy trainingen structureel ook een of meerdere heavy singles doen.
In het 12 weeks raw benchpress program van Brad Gillingham zie je dit ook terug.
Ik heb in aanloop naar het NK RAW zelf ervaren dat als je regelmatig met heavy singles traint dit voor wat betreft de maximaalkracht voordeel biedt.
Tevens wil ik de intensiteit over het algemeen wat opvoeren, vandaar geen light training op donderdag, maar een medium.
Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in Prilepin’s table en ben momenteel het boek aan het lezen van Pavel (Power to the People, waar de “secrets” van Russian Strenght “onthuld” worden).
Ik wil hier binnenkort wat uitgebreider op terug komen, maar mijn voorlopige conclusies zijn: meer intensiteit, meer rust tussen de sets, minder sets en minder reps.
Zowel Prilepin als Pavel geven beide aan dat sets met meer dan 6 reps contraproductief werken als het om het ontwikkelen van maximaalkracht gaat.
Let wel, het gaat hierbij om gewichtheffen (Clean & Jerk and Snatch) en powerliften (Squat, Benchpress & Deadlift).
Het gaat bij deze sporten immers niet zozeer om het ontwikkelen van spieren (leuke bijkomstigheid) maar meer om het trainen van je centraal zenuwstelsel zodat je bij maximale beurten er ook het maximale weet uit te halen….wordt vervolgd!

Prettig weekend allen! :)

• #10.516
Trainingen week 40/2016

Intensity Training Tuesday 4.10.2016 @ Homegym
20x20, 2x8x70, 5x110, 3x140, 3x1x170 (clusterset*) & 5x3x150kg

VolumeTraining Thursday 6.10.2016 @ Homegym

20x20, 2x8x70, 5x110 & 5x5x140kg

Comment: Clusterset* …dat is een set waarmee je bijvoorbeeld meerdere heavy singles achter elkaar doet met zeer korte pauze (maximaal 30 seconden). Een methode die ook gebruikt wordt ter verbetering van de maximaalkracht.
De komende 12 weken volg ik wat de zware trainingen betreft het programma van Brad Gillingham…opwerken tot een (of meerdere) zware single(s) en vervolgens 5 sets met 3 reps tussen 80-90%.
Het is een zogenaamde “wave cycle”…waarbij je diverse trainingen achter elkaar de gewichten verhoogt en vervolgens weer een stap terugdoet. De heavy singles zijn bijvoorbeeld als volgt:165-170-175-180 -170 -175-180-185-175-180-185-190. Na die 12 weken doe je een deload (bijvoorbeeld 3x5x60%) en vervolgens doe je “resetten”…je begint weer met de wave cycle maar dan 5kg zwaarder (startgewicht i.p.v. 165 dan 170kg). Ik noem de zware dag overigens in deze fase een intensity day. Daar de nadruk op intensiteit ligt. De light day noem ik volume day, daar de gewichten waarmee ik train niet meer light te noemen zijn en de nadruk meer op volume ligt (waarbij 6 het maximale aantal van reps tijdens de werksets zal zijn).
Hierbij volg ik dus niet het schema van Brad Gillingham, daar trainen met b.v. 3x8 en 8x3 van 60-70% niet mijn voorkeur heeft. Ik zal dit een dezer dagen nader verklaren. Het is momenteel allemaal wat experimenteren en uitzoeken wat goed voor me werkt om de maximaalkracht te verbeteren. Als ik het idee heb dat het niet voor me werkt of blessures zou krijgen heb ik er ook geen probleem mee om over te stappen na een ander schema. Tot slot nog de volume dag gisteren. 5x5x140 was pittig daar ik dinsdag de intensity training had gedaan en zodoende nog niet optimaal hersteld was, maar door allerlei verplichtingen en afspraken was het eventjes niet anders.

Filmpje clusterset 3x170 https://youtu.be/nP__t4FE7XM

Prettig weekend allen!:)

• #10.517
Prilepin´s table en een beetje wiskunde

Met de naam van Alexander Sergeyevitch Prilepin is een 10 jarige successtory van het Russische gewichtheffen onlosmakelijk verbonden.
Hij was van 1975 tot 1980 bondscoach bij de junioren die gedurende die periode goed waren voor 24 gouden, 19 zilveren en 4 bronzen medailles.
Van 1980 tot 1985 was hij vervolgens bondscoach bij de senioren die gedurende die periode goed waren voor 20 gouden en 15 zilveren en 3 bronzen medailles en liefst 5 gouden en 3 zilveren medailles bij de Olympische Spelen. Prilepin verzamelde de data van de trainingslogs van meer dan 1000 Russische Wereld-, Olympisch-, Europees- en Nationaal kampioenen.
Hij analyseerde deze maakte vervolgens aan de hand van de uitkomst daarvan een naar zichzelf genoemde tabel. Hou er rekening mee dat deze tabel puur bedoelt is voor sporten waarbij het gaat om maximaalkracht zoals gewichtheffen en powerliften. De oefeningen waarvoor je deze tabel kunt hanteren zijn: Clean & Jerk, Snatch, Squat, Deadlift, Benchpress en Overheadpress.
Opmerkelijk is dat het maximaal aantal reps per set maximaal 6 is.Meer dan 6 reps zou volgens het onderzoek van Prilepin contraproductief werken als het om het ontwikkelen van maximaalkracht gaat.
Het zou leiden tot een daling van het spiervermogen om kracht te genereren, aldus Prilepin.

Hieronder dan de tabel...het is als volgt te lezen:
Percent of one rep max: % waarmee je traind berekend van je 1 RM.
Repetions per set:
is het aantal reps per set.
Optimal total: is het optimale aantal reps van de werksets samen opgeteld.
Range: spreiding tussen het minimale/maximale aantal reps.

Table.jpg
Stel dat 100kg je 1 RM (1 Repetition Maximum, het gewicht waar je maximaal 1 herhaling kunt maken) is en je traind dan op 85% (85kg) dan zou het optimale totaal aantal van alle reps samen 15 zijn.
Je kunt dan bijvoorbeeld 5x3 doen maar ook 3x5 of 4x4. Zou je echter minder dan 10 of meer dan 20 reps (zie Range bij 85%) in totaal doen dan heb je je doel volgens deze tabel misgeschoten.
De trainingsprikkel was dan respectievelijk te laag of te hoog. Prilepin geeft dus geen exact voorgeschreven aantal reps wat je per set moet maken.
Hij houdt rekening met ieder individu. De een gaat immers beter op een lager volume en de ander op een hoger volume en ook met goede en minder goede dagen houdt dit schema rekening.
Gaat het eens wat minder dan doe je gewoon ook wat minder reps, gaat het goed dan doe je er wat meer als je maar steeds zit tussen de spreiding van het aantal minimale en maximale reps.

Wiskunde

Er is ook een formule hoe je de intensiteit van je workout aan de hand van deze tabel kunt berekenen: Neem het totaal aantal reps (van de werksets) wat je hebt gedaan tijdens een training, bijvoorbeeld bij 5x3x85kg (bovenstaand voorbeeld) is dat 15.Dit deel je vervolgens door het maximale aantal reps wat in de tabel bij de intensiteit van 85% bij Range staat.
Bij 85% is het maximale aantal 20. Deel dan 15 door 20. Je komt dan uit op een score van 0.75 (ik noem dat de liftscore) en deze score zegt iets over de intensiteit waarmee je hebt getraind.
Laten we nog een voorbeeld nemen (laten we 100kg weer als 100% nemen).
3x6x70kg + 3x5x80kg = 18/24 + 15/20 = 0.75 + 0.75 = 1.5 liftscore
Dus: REPS / RANGE (totaal reps tijdens training delen door maximum aantal reps in range). Hierbij een overzicht van de diverse scores.

Score < 0.5: (te) lichte training, goed voor een recovery training of bij blessures.

Score 0.5-1.0: ideale, optimale training.

Score 1.0-2.0: zware training.

Score > 2:0: te zware training, blessures en overtraining liggen op de loer.

Er is nog een nauwkeurigere manier om de liftscore te berekenen, het wordt dan een beetje wiskunde ;) want zoals blijkt uit het voorbeeld van 3x6x70 + 3x5x80 hebben beide dezelfde liftscore terwijl 3x5x80 toch een zwaardere intensiteit heeft dan 3x6x70.
Je neemt dan het aantal reps 18 (3x6) dit deel je door 100 min het % van de intensiteit, in ons voorbeeld 70. Dus 18/100-70 = 18/30 = 0.6
Wat 3x5x80 betreft komt je uit op de volgende berekening: 15 /100-80 = 15/20 = 0.75
Zoals je ziet heeft in dit voorbeeld 3x6x70 een liftscore van 0.6 en 3x5x80 een liftscore van 0.75 en is daarmee nauwkeuriger dan eerst genoemde voorbeeld!
Het is soms rekenwerk, MAAR op iedere mobiele telefoon zit tegenwoordig wel een calculator en dan is het een fluitje van een cent. Ik vind het in elk geval een handige tool om een duidelijker beeld te krijgen van de intensiteit waarmee ik train.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

• #10.518
Trainingen week 41/2016

Intensity Training Monday 10.10.2016 @ Homegym

AW 20x20, 2x8x70, 5x120 & 3x150, 3x1x175 (clusterset) & 5x3x155kg

Secundary Exercise for Muscle Balance:
Width Grip Rows with Large Band: 8x12

Volume Training Thursday 13.10.2016 @ Homegym

RAW 20x20, 8x60, 6x90, 5x120 & 5x5x135kg

Width Grip Rows with Large Band: 8x12

Comment: Geen problemen in dit stadium van de (wave)cycle…het opwerken naar een heavy single tijdens de intensity day bevalt goed…ik ben hier nog wat aan het experimenteren…wellicht dat ik ook de slingshot hierbij ga betrekken. Na het opwerken tot een single doe ik dan vervolgens met 20kg minder 5 setjes met 3 reps. Op de volume dag dan wederom 20kg minder dan op de intensity day, maar dan met 5x5. Ik had maandag overigens met een “fatbar” de rows gedaan…wat in eerste instantie aanvoelde als spierpijn, zorgt inmiddels voor een wat zeurderig gevoel in mijn rechter biceps. Nou ja…niets ernstigs verder (ga ik vanuit).

Prettig weekend allen! :)

• #10.519
Trainingen week 42/2016

Intensity Training Monday 17.10.2016 @ Gym Spaubeek

20x20, 2x8x70, 5x110, 5x140, 3x160, 1x180, 1x185(!) & 5x3x160kg (back off sets)

Secundary Exercise for Muscle Balance (Tuesday 18.10.2016 home gym):
Width Grip Rows with Large Band: 100 reps

Recovery Training Thursday 20.10.2016 @ Homegym

20x20, 3x8x70 & 3x5x110kg

Width Grip Rows with Large Band: 100 reps

Comment: Singles met 180 en 185 waren overtuigende beurten, vermoedelijk had 190kg er ook ingezeten, maar wilde niet te gretig zijn. Gisteren dan i.p.v. een volume training een recovery training, daar ik morgen nog een training/ontmoeting met de Duitse bankdrukker Walter Kurda gepland heb.
Hij is 62 jaar en wist vrij vorige week nog op een wedstrijd een wereldrecord te drukken met liefst 210kg (RAW).
Verslag van deze training/ontmoeting volgt. Prettig weekend allen! :)

Trainingen gaan lekker zie ik.
Walter heb ik die dag nog even heel kort gesproken.
Ik merkte dat hij erg gefocust was tijdens het intillen.
210 is voor iemand van zijn leeftijd een topprestatie, maar ik hoop daar tzt nog wel overheen te gaan

Terug
Naar boven