AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

1 week leven op kwark en water, je moet het maar kunnen, :eek:
Ik heb eens zo'n 6 weken letterlijk op water en brood geleefd en ben toen 45kg afgevallen van 150 naar 105.
Vervolgens ben ik onwel geworden, en kwam in het ziekenhuis weer bij...alle waardes in mijn lichaam waren veel te laag.
Had in coma kunnen geraken...nou ja...vervolgens was ik binnen enkele maanden weer op het oude gewicht.

Ik kan zeer extreem lijnen als het moet, en dat heeft effect, MAAR meestal hou ik dat nooit zeer lang vol en krijg je dus het JO-JO effect.
Vorige week ruim 3kg afgevallen, deze week op het werk van Sinterklaas en zakelijke relaties diverse presentjes in de vorm van schokolade gekregen van Rousseau (en die is pas echt lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) of moet ik zeggen was echt lekker daar alllen nog de verpakking in de prullenbak eraan herinnert :roflol:

 
Er zijn toch ook veel betere / gezondere methoden waar je bij kunt blijven presteren en lekker eten, René
(2kg/mnd is voor jou een mooie doelstelling en gemakkelijk haalbaar...)
 
Ik sta open voor goede adviezen, want afvallen EN sterker willen worden is een zeer ingewikkelde combo 😊
 
Er zijn zat mensen die hier goede adviezen kunnen geven en ook veel beter dan dat ik dat kan. Echter, ik denk dat we wel een beetje vergelijkbaar zijn in veel opzichten qua hoe we dingen zien. Simpel (op een goede manier) en basis. Wat dat betreft, kan ik je een gouden tip van Jim Wendler geven:

Eet gewoon 3x per dag (onbijt, lunch en avondeten), zoveel mogelijk gezonde producten. Echter, vóór elke maaltijd, drink je een grote proteine shake op water basis. Dus mix 600ml. water met 1.5 schep proteine poeder en drink deze shake vóór de maaltijd. Vervolgens eet je "normaal", maar wel zo gezond mogelijk en totdat je genoeg hebt (dus niet tot je ontploft). Door deze pre-meal shakes, ga je minder eten (sneller vol) en gaat het percentage proteine in je maaltijden automatisch omhoog!
 
Ik sta open voor goede adviezen, want afvallen EN sterker willen worden is een zeer ingewikkelde combo 😊
nee klopt samen zal niet gaan, ik zou kiezen voor mn gezondheid, je gaat n.l meer gezondheidsklachten krijgen, ook naarmate je ouder wordt, wordt ook de mentale druk steeds groter, en de af te leggen weg zal ook zwaarder zijn, een stukje bewustwording, en tegelijk een harde confrontatie
Lijkt mij geen moeilijke keuze, nu kan je zelf nog beslissen

Laat je goed voorlichten en duik in de materie, lees je in, evt samen met een coach
 
Er zijn zat mensen die hier goede adviezen kunnen geven en ook veel beter dan dat ik dat kan. Echter, ik denk dat we wel een beetje vergelijkbaar zijn in veel opzichten qua hoe we dingen zien. Simpel (op een goede manier) en basis. Wat dat betreft, kan ik je een gouden tip van Jim Wendler geven:

Eet gewoon 3x per dag (onbijt, lunch en avondeten), zoveel mogelijk gezonde producten. Echter, vóór elke maaltijd, drink je een grote proteine shake op water basis. Dus mix 600ml. water met 1.5 schep proteine poeder en drink deze shake vóór de maaltijd. Vervolgens eet je "normaal", maar wel zo gezond mogelijk en totdat je genoeg hebt (dus niet tot je ontploft). Door deze pre-meal shakes, ga je minder eten (sneller vol) en gaat het percentage proteine in je maaltijden automatisch omhoog!
3x per dag eten is inderdaad een goede tip :thumbs: (doe meestal 4 maal eten: ontbijt, lunch, avondeten en kort voor het slapen gaan)...denk dat die kort voor het slapen gaan "overrated" is want daar komt men steeds meer op terug wat ik de laatste tijd zo hoor. Wat eiwitten betreft is een duidelijk verhaal...maar ik denk niet dat ik supplementen nodig zal hebben...ik eet twee maaltijden (ontbijt en lunch) een bak kwark of skyr met fruit en elke bak is goed voor zo'n 50 gram eiwitten. Probleem is ook dat ik momenteel teveel zit door mijn werk als transportplanner, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer het warehouse in zal gaan en dan krijg ik wel wat meer beweging hoop ik.
 
nee klopt samen zal niet gaan, ik zou kiezen voor mn gezondheid, je gaat n.l meer gezondheidsklachten krijgen, ook naarmate je ouder wordt, wordt ook de mentale druk steeds groter, en de af te leggen weg zal ook zwaarder zijn, een stukje bewustwording, en tegelijk een harde confrontatie
Lijkt mij geen moeilijke keuze, nu kan je zelf nog beslissen

Laat je goed voorlichten en duik in de materie, lees je in, evt samen met een coach
Gezondheidsklachten heb ik op dit moment (gelukkig) nog niet...kan natuurlijk wel nog komen en ooit zullen die ook komen.
Ik weet echter niet of als je alreeds ruim 35 jaar 150kg+ gewogen hebt de "schade" niet alreeds "irreversible" is?
Hoe dan ook, zin om de rest van mijn leven te lijnen heb ik niet...jojo effecten is eerder schadelijk dan bevordelijk voor de gezondheid, maar ik wil maximaal 150 wegen...ik woog een tijdje terug ruim 160 en vreesde dat dat met de feestdagen in aankomst richting de 170 zou gaan en dan is het einde zoek...op een gegeven moment komt het punt waar je als obesitas patiënt een gevange van je eigen lichaam wordt omdat je te zwaar bent om normaal te kunnen functioneren...denk dat tussen de 180-200kg voor mij zou zijn...en dat wil ik voorkomen...ik ben nu ook beduidend te zwaar maar ervaar er (nog) geen nadeel van. Maar wellicht heb ik ook wel leren leven met bepaalde beperkingen en herken die niet meer als zodanig?
 
Maar wellicht heb ik ook wel leren leven met bepaalde beperkingen en herken die niet meer als zodanig?
dit dus, het is je levenstijl geworden, (en op voorhand al zeggen dat je "misschien" tijdens de feestdagen 10kg zwaarder gaat worden) pfff René!! What a mindf*ck

Ik ben een stuk ouder dan jou, maar voel me gewoon hardstikke fit, ( je weegt 2x zoveel dan mij) het is voor mij een kwestie van onderhouden, zie mn log.

Maar goed...prettige freetdagen haha grapje René kan je wel hebben toch :eatmeat: :D
 
Jahoor, ik kan wel wat hebben...in de loop der Jaren ook een gezonde portie zelfspot opgebouwd als dikkerd :)
Waar heb je by the way overigens gelezen dat ik me NIET fit voel?
Ik voel me (nog) gezond en kan doen wat ik graag wil doen, alhoewel het kan natuurlijk zijn dat ik in de loop der jaren gewoontes heb ontwikkel waarmee ik in mijn onderbewustzijn rekening houdt met mijn obesitas :dunno: en wellicht is bankdrukken (liggend sporten) daar wel één van? ;)

Wat betreft de feestdagen...als ik paar dagen zeer weinig beweging heb en flink in de bulk ga (met kerstmis beweegt men vaak minder en eet men vaak meer kcal dan men nodig heeft) kan het zomaar zijn dat ik tussen kerstmis en nieuwjaarsdag zo'n 5kg aankom...zou niet de eerste keer zijn. Een week in een all in inclusive strand hotel tijdens mijn huwelijksreis enkele jaren terug, was ik bijna 10kg bij gekomen in zo'n 8 dagen...kwestie van lui blijven liggen in een comfortabele strandstoel en gebruik maken van alle culinaire hoogstandjes met de nodige alcoholische versnaperingen wat zo'n all in inclusive hotel heeft te bieden ;) (alcohol drink ik overigens nog maar zelden of nooit). Nee, ik ben er overigens niet trots op, maar het zijn wel de feiten.
 
Training week 51
Maandag 5x5x144 en dat ging zeer overtuigend, donderdag had ik 5x5x145 willen doen en dat ging toch minder.
Eerste 2 sets 5 reps en vervolgens set 3,4 en 5 nog maar 4 reps.
Hoe dat zo? Welnu ik had een artikel gelezen dat je voor het pushen eerst zou pullen of voor het pressen eerst zou rowen (zou je "scapular stability" ten geode komen).


Nouja...voor mij pakte het verkeerd uit...ik was al moe voordat ik aan bankdrukken moest beginnen :roflol:
Moe is natuurlijk wat overdreven maar wel de nodige kracht alreeds verbruikt.
Dus gewoon volgende keer weer bench press first!

Tevens ga ik vanaf volgende week maandag en donderdag als heavy and light day trainen...op de donderdag dan 5-10% lichter dan de maandag...exacte gewicht zie ik dan nog wel.
Ik merk dat ik op donderdag nog niet optimaal hersteld ben in tegenstelling tot maandag, wat ook vrij logisch is, daar tussen maandag en donderdag slechts 2 dagen zitten en tussen donderdag en maandag 3 dagen. Ik heb alle tijd om het rustig aan op te bouwen...en d.m.v. microloading (werken met fractionplates) kan ik beduidend langer met hetzelfde schema vooruit!
In de stijl van onderstaande ben ik van plan om het te gaan doen.

1608284288596.png



Have a nice weekend, take care and play fair! :)
 
Fijne dagen maat!
 
Insgelijks kompel ! 👍👊
 
Training week 52.

Monday 21/12) 5x5x145
Thursday 24/12) 5x5x130.

Heavy day op maandag ging super....ik was goed hersteld na het weekend en dan presteer ik gewoon veel beter. Vandaag bewust een Light Day met 10% minder. Zware met lichte trainingen afwisselen werkt optimaal mijns inziens.

Rest mij verder nog iedereen een ZALIG KERSTFEEST & een GELUKKIG, GEZOND en SPORTIEF 2021 te wensen.
Hopelijk wordt 2021 een beter jaar waar weer de competitie door kan gaan!
 
5x5 an oldie, but a goodie :thumbs:

Ik kom er steeds graag op terug...mijn favoriete trainingsmethode...waarvoor als geen andere methode geldt: "If it ain´t broke, don´t fix it"

"5x5" zijn er talloze varianten van, hieronder enkele voorbeelden:

1609067707187.png
1609067880948.png



Er komt een moment dan bereik je echter een plateau en lukt het niet meer om elke training gewicht toe te voegen.
Dan is de REPROTATION METHOD een optie die het proberen waard is.
Hieronder een voorbeeld hoe je elke training of week 1 rep toevoegt aan het totaal aantal reps totdat je 25 reps in totaal hebt bereikt en dan verzwaar je pas weer het gewicht.
Je hebt er wel enig geduld voor nodig en sommigen noemen het daarom ook wel de "lifters patience method"

1609067494353.png


Maar sommigen bereiken ook hier een plateau en wat ze ook proberen, het lukt niet om 5 worksets vol te maken.
Dan is wellicht de DESCENDING SETS METHOD een oplossing.
Vrij simpel...zolang je 5x5 kunt doen voeg je gewicht toe...maar als je bijvoorbeeld slechts 4 sets met 5 reps lukt en het 5e set minder dan 5 reps dan laat je de volgende keer het 5e set achterwege.
Dan doe je dus 4x5 i.p.v. 5x5...en je gaat hier mee verder....als 4x5 niet meer lukt laat je het 4e set achterwege en doe je 3x5, en als je dat niet meer voor elkaar krijgt doe je 2x5 en tenslotte zul je nog maar 1 set met 5 reps voor elkaar krijgen. Dan heb je die methode echt "uitgemolken".
Hieronder een voorbeeld:
1609068973376.png


En wat daarna? Wellicht een DELOAD en weer opnieuw starten met een hoger gewicht dan je vorige cyclus of overstappen naar een andere methode.

Hoe dan ook, varianten genoeg en niet alleen voor beginners, wellicht de moeite waard om eens in het nieuwe jaar een kans te geven?
Het hoeft niet ingewikkeld te zijn om effectief te zijn (alhoewel men ons dat vaak wel wil laten geloven).
Keep it Simple! En wat frequentie betreft moet ik denken aan: Less is more than enough (minder is genoeg).
Vergeet niet dat je spieren niet groeien in de sportschool maar in de slaapkamer (niet verkeerd interpreteren ;) ik bedoel hiermee herstelperiode tussen de trainingen)
 
Training week 53/2020

Maandag 28/12 de laatste heavy training voor dit jaar gedaan....voor mijn doen sterk afgesloten met: 5x5x150!
Ben blij en dankbaar dat dit er nog altijd inzit. 5x5x150 is een goede en degelijke basis voor iemand van 52 jaar.
5x5 doe ik het altijd goed op en vooral dan op maandag een zware training en vervolgens op donderdag of vrijdag een lichte training (minimal 5% en maximal 20% minder, afhankelijk van gewicht van de worksets op de heavy day en ook naar gelang de vorm van de dag).
Vandaag (of morgen) zal ik dan de lichtere training met 5x5x130 doen.

Ik wens iedereen een prettige jaarwisseling :) , dat 2021 een beter jaar zal worden dan 2020 (wat de impact van covid 19 betreft), dat vele PR's weer verbeterd moge worden, we heel weten te blijven en wat trainen betreft het niet onnodig ingewikkeld maken en de sectie die in dit forum over AAS gaat beduidend minder bezoekers zal krijgen ;) en men trainen op Eigen Kracht meer kansen zal geven!

1609417516819.png
 
Net vergeten...hierbij nog het filmpje van het laatste set van 5x5x150kg :)

 
sterk koempel!
Thx 😊 ben er zoals reeds gezegd blij mee dat het er nog altijd inzit. Hoop het nog een tijdje op dit niveau vol te houden, de toekomst zal het leren 😉
 
Back
Naar boven