- Waardering
- 3.221
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
breakingmuscle.com
Wellicht oud nieuws, maar Haftor Bjørnson (voormalig sterkste man van de wereld) heeft een borstblessure opgelopen tijdens een powerliftingwedstrijd in april. Na zijn "boxmatch" tegen Addy Hall wil hij blijkbaar weer een comeback maken in de krachtsportwereld
Bij zijn 3e poging na 230 en 240 wilde hij voor 252,5kg gaan wat voor hem een pr geweest zou zijn. Daar ging het voor hem helaas mis. Hij is nogal de nodige kilo's kwijt en ik denk dat hij TE snel vooruit wil.
Alles heeft nu eenmaal zijn tijd nodig, ook voor mannen als Haftor.
Wat ik goed vind is dat hij laat zien dat hij nu weer gestart is met trainen met slechts 2,5kg dumbells, hij heeft nog een lange weg te gaan. Geduld zal hij nodig hebben.
Inderdaad zonde, ik denk dat de meesten van ons vroeg of laat met blesureleed geconftronteerd worden, vaak omdat we te snel, te veel willen en naar ons ego en niet naar ons gezond verstand luisteren (heb het zelf ook ervaren) 🤭Zonde, dat zie je wel vaker dat lui te snel vooruit willen in gewicht en dan blessures krijgen. Dat heeft mij in het verleden ook vaak genekt.
250kg raw.
Afvallen kost helaas altijd kracht...maar ik train momenteel ook niet voor een wedstrijd en zou nu ook niet voor een nieuw pr gaan 😉Ik heb zelf een bicep tear gehad van uitwringen van vaatdoekje. (wel vlak na trainen) het hoeft niet altijd tijdens trainen te gebeuren.
Wij zijn al wat ouder René en jij bent ook afgevallen wat bij jouw kracht scheelt
Ik doe enkel bankdrukken en bankdrukken is heel erg gevoelig voor gewichtstoename en afname. Daarom merk ik dat meteen...kort voor een bankdrukwedstrijd cutten is niet raadzaam, bulken daartegen wel 🤣Ik heb daar nooit veel last van gehad, misschien voordeel dat ik altijd onder de 18% vetp heb gezeten. Tuurlijk was ik op 110kg(7j geleden) sterker dan nu op 92kg. in verhouding valt het best mee.
hij en zijn coach vooral hebben dan toch een grove misschatting gedaan en teveel risico genomen? zeker ivm zijn BW250kg raw.
Hij woog toen wel 197,5kg...nu is hij veel lichter.
Hafþór Júlíus Björnsson
The OpenPowerlifting project aims to create a permanent, accurate, convenient, accessible, open archive of the world's powerlifting data.www.openpowerlifting.org

Als we reëel zijn gaat elke max poging gepaard met een - meestal redelijk ingecalculeerd - risico. Alhoewel iedereen op zijn eigen niveau bezig is, is met gewichten van 250+ het risico nog groter. En als het dan misgaat, gaat het meestal goed mis.hij en zijn coach vooral hebben dan toch een grove misschatting gedaan en teveel risico genomen? zeker ivm zijn BW
"voorlopig" is hij zn titel kwijt![]()
spieren kunnen het wel aan maar meestal zijn het de peesjes toch? de aanhechting, gelukkig heb ik het nooit meegemaakt, rond de 100 is ook niet zo heftig hahaHier nog een voorbeeld van een heftige borstblessure. Scott Mendellson blesseerde zich met een poging zijn eigen wereldrecord te breken...hij was bont en blauw.
Hij was overigens de eerste die 325kg raw drukte en tevens een wr equipped benchpress op naam had. Hij kan dus beide kunstjes (equipped/unequipped).

Inderdaad, het zijn de pezen die het het eerste begeven, vaak betreft het ook een zogenaamde rotator cuff ruptuur (schouder). De pees is de "verbinding" tussen spier en bot, een spier zit namelijk niet direct aan een bot vast.spieren kunnen het wel aan maar meestal zijn het de peesjes toch? de aanhechting, gelukkig heb ik het nooit meegemaakt, rond de 100 is ook niet zo heftig haha![]()