snowke90
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 3.731
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 30%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ervaar zelf dat hoe breder ik de halter vastpak des te meer ik kan drukken. De range of motion word des te wijder de grip immers des te korter. Met de drukbanken van vroeger waar de haltersteunen beduidend korter bij elkaar stonden dan nu was ook een ultra wide grip mogelijk waarbij je de handen tegen de halterschijven plaatst, lijkt op de "snatch grip" die bij het trekken van het gewichtheffen gehanteerd word (overigens wel blessuregevoelig, maar dat is een ultra close grip waarbij je de handen vrijwel tegen elkaar plaatst ook).Tegenwoordig is bij bankdrukken deze grip op wedstrijden overigens niet meer toegestaan, de meest wijde grip die is toegestaan is de wijsvingers op de markeringen van de halter ofwel 81cm breed.Het heeft wel veel met je form te maken. Hoe breder je pakt, hoe meer onderin zwaar wordt. Met een narrower grip kom je meestal makkelijk van de borst, maar heb je een zware lock out. Ook raw.
kan me wel vinden in deze gedachte, hoe wijder je pakt hoe moeilijker vanaf je borst uitdrukkenHet heeft wel veel met je form te maken. Hoe breder je pakt, hoe meer onderin zwaar wordt. Met een narrower grip kom je meestal makkelijk van de borst, maar heb je een zware lock out. Ook raw.
Ik ervaar het ook anders, maar het zal wel per persoon verschillen, als je een "tricepsdrukker" bent klopt dat wat Dominique schrijft en het zal ook mede afhankelijk van lichaamsbouw zijn en lengte van je armen enzovoorts waardoor je een voorkeur gaat ontwikkelen voor een bredere of smallere grip.kan me wel vinden in deze gedachte, hoe wijder je pakt hoe moeilijker vanaf je borst uitdrukken
Het lijkt een simpele oefening, maar het is toch even zoeken wat de optimale gripwijdte en hoek van de ellebogen voor je is 😊Jij hebt een enorme borstomvang, dus zak je niet overdreven diep met je wijde grip. Hierdoor kom je wel van de borst en de kleinere rom zorgt idd voor makkelijkere lock out.
Smallere grip kan je je lats en triceps in het begin gebruiken, maar tegen de lock out zijn je triceps vermoeid en heb je meer struggles.
Had dat zelf niet, maar mijn triceps waren dan ook zwakker dan mijn arch op de bench groot waskan me wel vinden in deze gedachte, hoe wijder je pakt hoe moeilijker vanaf je borst uitdrukken
"531" advanced 1st cycle, 3rd week.
Vandaag stonden singles op het programma met 160...het was goed te doen. Alhoewel, het kon iets explosiever. Laatste set gefilmd met 5 count pauze op de borst. Best pittig met bijna 90%.
1e cycle goed afgerond, volgende week start ik met de 2e cycle met 5kg meer.
Ik kreeg een vraag waarom ik zo een lange pauze maak. Velen kiezen bij het laatste set voor een amrap set (as many reps as possible). Dat is niet zo mijn ding, ik kies voor een langere pauze. Ik ben een borstdrukker en paused reps zijn uitstekend voor een betere afzet onderin vanaf je borst. Hoe makkelijker je onderin weg komt, hoe meer kans dat je de halter ook volledig uitgedrukt krijgt. Er word vaak gezegd dat bankdrukken vooral triceps is...dat mag voor equipped bench pressers zo zijn daar een benchshirt onderin helpt. Vandaar dat deze veel met bands & chains werken om de lockout zwaarder te maken. Raw benchpressers hebben geen hulp van een benchshirt en je zult onderin wat dan de zwaarste fase is, sterk moeten zijn!
Nee, ik heb godzijdank (nog) nergens last van.Lekkere bench! Grip is gewoon prima toch? Of heb je ergens last van?

hand?
Niets ernstigs...ik ben nogal druk bezig in onze tuin met het aanleggen van een nieuw terras en daar komt beduiend meer werk om de hoek kijken dan in eerste instantie gedacht.

Ik ben altijd iemand die geweest die goed ging op het trainen met submaximale gewichten tussen 70-82,5%...incidenteel richting een piek met gewichten tussen 90-95%Ik ben het best wel oneens met je redenering.
JUIST als je afvalt en dus kracht/massa kwijtraakt, zou je lower reps (en dus hoger gewicht) moeten gebruiken om je zenuwstelsel te trainen en je lichaam een signaal te geven om zoveel mogelijk te behouden.
Je zegt het zelf: 5x5 is het beste "building" systeem... maar nu ben je aan het bouwen zonder stenen (want; minder kcal in dan out).

Ja, fysiek werk valt tegen als je het niet gewend bent...respect voor bouwvakkers en alle anderen die zwaar fysiek werk verrichten en daarnaast ook nog aan krachtsport doen!Ja is zwaar werk he! Best heftig om dan flink erbij te trainen, dus goed om even rustig aan te doen. Ook wel fijn dat je dit jaar geen wedstrijden meer hebt.
Wanneer zijn de 2024 wedstrijden? En waar
Je bench setje ziet er weer goed uit![]()