MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.721
😂😂😂😂😂😂😂

Ik word 84 kompel! 💪🏻

Ik heb ook wel eens gelezen dat je kuitomvang hetzelfde moet zijn als je bovenarm omvang… 💪🏻
84? Niets mis mee, zou ik direct voor tekenen 😉...ik vind eerlijk gezegd mijn kuiten met zo'n 44-45cm vrij smal voor iemand van mijn lengte (185cm) en zo'n 150kg zwaar 🤭. Mijn vrouw heeft dikkere kuiten dan ik, echt waar!🤣

Kuitomvang hetzelfde als bovenarmomvang?
Dan heb ik nog zo'n 5cm te gaan.
Alhoewel mijn onderbeen weinig vetmassa heeft, hetgeen ik helaas niet van mijn bovenarm kan zeggen 🤭 een beetje vormloze massa, net als de rest ook 🤣

Het enige wat redelijk goed ontwikkeld is zijn mijn borstspieren waarschijnlijk omdat ik die spiergroep als enige altijd consequent getraind heb de laatste 40 jaar.
Met een borstomvang van zo'n 150cm kan ik concureren met Arnold in zijn piekjaren...helaas heb ik niet zo'n wespentaille en six pack als hij dat had en valt het in het niet 🤭
Stel je voor ik zou de rest ook net zo consequent getraind hebben kon ik zo meedoen aan een bodybuilding wedstrijd 😉
Maar het nadeel van zo'n wedstrijd is dat je letterlijk niets kunt verbergen, alhoewel een paar sokken in het broekje dan ziet het ook op die plek indrukwekkend uit 🤣

Zo, nu heb ik genoeg slap geluld voor vandaag 😉

😂

• #13.723
😉

• #13.724
Training 19/9

Bench Press with Shouldersaver (2 board)
3x10x20, 2x5x70, 1x5x100 & 5x5x125kg

Seated single arm banded row with ATX blue band, level 6. 5x10

Comment:
Zelfde training als afgelopen dibsdag, behalve vandaag dan met de shouldersaver getraind, waardoor de training lichter was.

Fijn weeken allen! 😊

5x5x125…
Ik kan er nu alleen maar van dromen! 💪🏻

• #13.726
Een droom wat geen bedrog is, komt wel weer goed, Johnny 👊
Je bent sterk als een beer💪je hebt nogal wat tegenwind te verduren met je gezondheid.
Overigens blijft niemand gespaard...nooit gedacht dat ik zelf in vrij korte tijd 3x "all-inclusive" in het ziekenhuis had met ruim 3 weken totaal.
Kreeg gisteren van de podoloog te horen: "weet u dat u kunt doodgaan aan wat u had/heeft"? Ik zei: "ik ben me ervan bewust, maar ben er verder niet zo mee bezig". Elke dag kan je laatste zijn...geniet van het leven en maak er wat moois van...alles is tijdelijk.

Ik denk overigens met weemoed terug aan de tijd dat ik 5x5x160 kon....nou ja...leuke herinneringen, wat we hebben gehad neemt ons niemand meer af, toch?

Laatst bewerkt:
  • #13.727
Training 22.09.25

Bench Press:
3x10x20, 2x5x70, 1x5x100, 1x5x130, 1x5x140 & 3x5x130kg
Seated single arm row:
5x10 ATX blue belt, level 6.
Captain of crush, Griptraining:
1x10xTrainer, 1x10x0,5 & 3x5x1.0 (circa 63kg), zowel links als rechts.

Comment:
Ik wilde weten of 5x5x130 ook nog goed te doen was...en of die nog goed te doen was!😃💪...2e set "als tussendoor " 1x5x140kg gedaan en vervolgens 3 "nasets" met 3x5x130kg. Dat zijn DE trainingen waar ik pure voldoening van heb.
Hogere intensiteit combineren met volume.
Nu besef ik echter ook dat ik 5x5 op een beduidend hogere intensiteit er helaas niet meer inzit...5x5 gaat goed tot zo'n 75% van mijn 1RM.
Toch wil ik hoge intensiteit met volume het liefst blijven doen.
Opwerken tot 1 topset en vervolgens een X-aantal nasets is dan een optie.

Bijvoorbeeld cycli van 3 weken met een variant op 5-3-1 met nasets.
Week 1) 1x5x80% & 3x5x75%
Week 2) 1x3x85% & 3x5x75%
Week 3) 1x1x90% & 3x5x75%
Week 4-6, 2e cycli, gewicht verhogen met 2,5kg. Dat is dan een soort hybride training...hogere intensiteit met redelijk wat volume, that's the way I love it 😉
Deze vorm van trainen kan ik niet 3x per week doen...maar we zullen zien hoe we e.e.a. gaan inplementeren.

Ook weer eens griptraining opgepakt...3x5x de no 1 captain of crush is zo heel erg slecht nog niet...1x per week lijkt me mooi om te voorkomen dat ik last van mijn ellebogen krijg.

Hier nog een filmpje van het laatste set met 130kg vandaag...ik heb het 5x5x130 getiteld, maar zoals reeds vermeld was 2e set 5x140kg

kijk: https://youtu.be/ezGi3lFrfaE?si=poZI8WJ5DUmgSyuK

Plezier in je trainingen is super belangrijk, dus groot gelijk René.
Om elleboog ellende te voorkomen zou je ook de “expand your hands bands” elastieken kunnen gebruiken.
Ik sla bijna nooit een avond over.
Minimaal 100 herhalingen.
Ik heb het idee dat de weerstand van het elastiek niet eens zoveel uitmaakt.
Ik heb nooit(!) meer “tennis ellebogen” sinds ik dat (al jaren) doe.

• #13.729
Je hebt volkomen gelijk, ik doe deze ook, maar vergeet het vermelden 🤭 en klopt volume is in deze beter dan intensiteit 👍

Ik was ook vergeten te vermelden dat ik elke dag 100 reps op het kuitblok doe.
Ik was begonnen met 10x10, nu doe ik 5x20.
Resultaat? Kuiten zijn reeds 1cm dikker geworden en zijn nu 45.5 - 46cm.

Ik doe ze in de woonkamer - als ik kijk naar o.a. de netflixserie van bijvoorbeeld Yellowstone met Kevin Kostner als grootgrondbezitter - net zoals fietsen op de ergometer. In de USA in Montana op zo'n ranch lijkt me keihard werken, maar ik zou ook best wel een stoere cowboy willen zijn, echter i.v.m. dierenleed kan ik de hele dag in het zadel zitten dat zo'n arm paard zitten niet aandoen 🤣..of wellicht een friese knol exporteren, die kunnen wel wat hebben, maar mijn eigen rug zou het geloof ik ook niet meer verdragen. 🤭
Rijdend in een vette Ford Ranger of Dodge Ram met een grote cowbowhoed op mijn dikke kop, een Winchester in de kofferbak (om alles wat naar "woke" riekt te verjagen😉) op weg naar een "all you can eat" steakhouse ligt me waarschijnlijk toch beter 🤣

P.S...naast mij zou er dan voor mijn kompel Hummer wel een plekje vrij zijn 👊

Laatst bewerkt:
Hahaha! 💪🏻
Kompel Kostner!

• #13.731
😉

Je hebt volkomen gelijk, ik doe deze ook, maar vergeet het vermelden 🤭 en klopt volume is in deze beter dan intensiteit 👍

Ik was ook vergeten te vermelden dat ik elke dag 100 reps op het kuitblok doe.
Ik was begonnen met 10x10, nu doe ik 5x20.
Resultaat? Kuiten zijn reeds 1cm dikker geworden en zijn nu 45.5 - 46cm.

Ik doe ze in de woonkamer - als ik kijk naar o.a. de netflixserie van bijvoorbeeld Yellowstone met Kevin Kostner als grootgrondbezitter - net zoals fietsen op de ergometer. In de USA in Montana op zo'n ranch lijkt me keihard werken, maar ik zou ook best wel een stoere cowboy willen zijn, echter i.v.m. dierenleed kan ik de hele dag in het zadel zitten dat zo'n arm paard zitten niet aandoen 🤣..of wellicht een friese knol exporteren, die kunnen wel wat hebben, maar mijn eigen rug zou het geloof ik ook niet meer verdragen. 🤭
Rijdend in een vette Ford Ranger of Dodge Ram met een grote cowbowhoed op mijn dikke kop, een Winchester in de kofferbak (om alles wat naar "woke" riekt te verjagen😉) op weg naar een "all you can eat" steakhouse ligt me waarschijnlijk toch beter 🤣

P.S...naast mij zou er dan voor mijn kompel Hummer wel een plekje vrij zijn 👊
Jij hebt verstand van series. Ik heb alle seizoenen al gezien, en ben ook al in het bezit van meerdere cowboy hoeden:P

Doe maar een RAM-2500 dan!

• #13.735
Goede keuze, maar "wenn schon, denn schon"...de long horn limited uitvoering in zwart ❤️...alleen al het geluid van de V8 bezorgt kippenvel en laat je hart sneller kloppen..waar is het misgegaan toen "ze" besloten dat op Europese wegen zielige 3 cylinders de maat moeten aangeven? Of soundloze electrische schroot?
Hier heeft "vader staat" het rijden in echte auto's vrijwel onbetaalbaar gemaakt...maar als je in de USA woont ga je toch niet in een Tesla rijden als je voor beduidend minder geld ook een zeer mooie Dodge Ram hebt?

Screenshot_20250922_230441_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
In Yellowstone die met die dubbele achterbanden. 😎

• #13.737
Ja, natuurlijk 👍
Wist je dat er zelfs een "yellowstone edition" van bestaat?
En dat de "Dutton" ranch in het echt bestaat (Chief Joseph Ranch) in Darby Montana? En dat je deze kunt bezoeken en een rondleiding kunt krijgen?
En dat je op het terrein in 2 cabins als gastenverblijf kunt overnachten?
De Rip Wheeler's Cabin of de Lee Dutton's cabin.
Het is dat het niet naast de deur is, anders konden jij, Jeroen en ik er eens samen naartoe gaan 😄😉
Screenshot_20250923_092932_Google.jpg

• #13.738
Training donderdag 25.09

Bench Press with Shouldersaver Black:
3x10x20, 2x5x70, 1x5x100 & 5x5x130kg

Seated single arm banded rows:
5x10x ATX Blue Band, Level 6.

Pronatie & Supinatie met Clubbell.
Setjes van 10-20 reps als warming up en tussen de sets van het bankdrukken door.

Comment:
Bench idem als afgelopen training, behalve dan met shouldersaver, wat 8cm (2 board) in afstand scheelt.
Rows zoals altijd...ik vind deze versie echt goed.

Pronatie (handpalm wijst naar onderen) & Supinatie (handpalm wijst naar boven) met een Clubbell van 1kg zwaar en 60cm lang.
1kg is niet zwaar, maar door de lengte voelt deze zich zwaarder aan dan beduidend kortere en zwaardere clubbells.
Ik doe deze voor mijn handen, polsen, onderarmen, ellebogen en schouders.

Op de foto doe ik deze zittend, normaal ook staand. De ellebogen kort langs het lichaam houden en zo weinig als mogelijk bewegen.

Screenshot_20250925_142540_Chrome.jpg

Screenshot_20250925_142648_Gallery.jpg

Screenshot_20250925_140706_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Ik deed dat vroeger met een voorhamer ipv clubbell.

Terug
Naar boven