Dan is het maar een treurig niveau… 🫢🤫🤐
😉
Het niveau op een EK bij ons is idd niet hoog als je dat vergelijkt met het niveau op een EK van de EPF. We hanteren echter geen absurd hoge minimum eisen om deel te nemen bij nationale en europese kampioenschappen. Deelnemers zijn bij ons over het algemeen ook recreanten en geen professionele topatleten. En daar is niets mis mee, mijn inziens. We hanteren enkel voor WK deelname zogenaamde minima, die echter voor gevorderde recreatieve sporters absoluut niet buiten bereik liggen.
In bijvoorbeeld mijn klasse (master 4, 55-59 jaar, 145+) is de minima voor een WKdeelname 135kg.
Dat betekend dat je minimaal in staat moet zijn om daarmee te openen in je eerste beurt.
Nu is het ook zo dat in de zwaarste klassen vaak minder deelnemers zijn dan in de lichtere klassen. En dat is niet alleen bij ons zo. Ik kan me herinneren dat toen ik nog voor de NPB uitkwam als "vaste tegenstander" Djindra Badal van Atlas Nijmegen had waarbij we aan elkaar gewaagd waren...ik kon het goed met hem vinden en hij is destijds helaas noodgedwongen moeten stoppen omdat hij zijn ellebogen niet meer volledig kon strekken. Bij de EPF werd ik toen nog 3e (van de 3🤭). Tegenwoordig zou ik overigens niet eens meer de minima halen om aan een internationale wedstrijd van de IPF of EPF deel te nemen...de minima eisen voor master lifters zijn mijns inziens absurd hoog...althans voor hen die het op eigen kracht moeten doen. Maar zelfs als ik zou kunnen meedoen, zou ik het uit principe niet doen enkel alreeds vanwege het beleid van de IPF. En nee, ik wil een andere federatie niet "zwart" maken, ik heb er 10 jaar getild, een leuke tijd gehad en er goede vriendschappen aan over gehouden. Maar mij stoorde het falende dopingbeleid waardoor mijns inziens natural lifters geen of onvoldoende faire kansen krijgen. Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand in mijn klasse meer zou drukken dan ik, zolang deze persoon net als ik op eigen kracht deelneemt.
Weet je...we zien allemaal graag topprestaties in de sportwereld en de lat ligt heel erg hoog. Als bijvoorbeeld iemand als Haftor 510kg deadlift spreekt dat tot de verbeelding. We weten echter ook dat dit op eigen kracht onmogelijk is. En het is jammer dat als je tegenwoordig als natty lifter die blij is na jaren van toegewijde training 250-300 deadlift van de grond te tillen te horen krijgt: "is dat alles"?
☝️😂
Ja als je gezond bent is dat ook zo.
Ik zou vanaf 150Kg. best bereid zijn mee te doen en gewoon weer tegen mezelf strijden zoals vroeger (toen ik altijd derde was na o.a. jou! 😋)
Maar de zware chemokuur en de bestralingen hebben me behoorlijk beschadigd lijkt het.
Niet dat ik het opgeef trouwens!
Omdat het schuindrukken inmiddels pijnloos gaat ben ik weer al aan het fantaseren om een bankdruk schema te maken en te gaan volgen… 🙈
King program hopper! 😂
Chemokuur en bestralingen heeft natuurlijk zijn impact, Johnny...dat is volkomen begrijpelijk...ik ben trots op je dat je űberhaupt weer de draad hebt opgepakt en niet de handdoek in de ring hebt gegooid! 👍👌