MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Is al even geleden inmiddels…
Ooit deed ik geregeld wat griptrainingen.
Nu nauwelijks.
Was leuk maar ik moet altijd oppassen met overtrainen…
Blessures.
Nu heb ik me geblesseerd met die “expand your hands bands” volgens mij… 😂
Eergisteren 150 reps gedaan, en de volgende dag een pijnlijke rechter hand…
Nog steeds last van! 🤬
Daarnet met cable wrist curls ineens een steek in mijn linker onderarm… 🙄
Ouderdom kompel… 🫣😆

Is al even geleden inmiddels…
Ooit deed ik geregeld wat griptrainingen.
Nu nauwelijks.
Was leuk maar ik moet altijd oppassen met overtrainen…
Blessures.
Nu heb ik me geblesseerd met die “expand your hands bands” volgens mij… 😂
Eergisteren 150 reps gedaan, en de volgende dag een pijnlijke rechter hand…
Nog steeds last van! 🤬
Daarnet met cable wrist curls ineens een steek in mijn linker onderarm… 🙄
Ouderdom kompel… 🫣😆
Dat is omdat je de griptrainingen niet meer doet!

Ja wie weet maat.
Ik ben wel altijd wat wrist curls blijven doen! 😬

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.744
We willen allen oud worden, maar niemand wil oud zijn 😉...gebreken horen er blijkbaar bij...de één heeft er meer en vroeger last van dan de ander, maar de tand des tijds knaagt aan ons allen. Maar weet je, we laten ons niet klein krijgen...we gooien de handdoek niet in de ring. Focussen op wat wel nog kan en als referentiepunt onszelf nemen en ons niet met anderen vergelijken. En luisteren naar het lichaam, niets forceren. Tot zover de theorie...

Ik had het vandaag nog met een 60er erover...roken, drank, teveel vet, zout en suiker is niet goed voor ons...net als te veel en te zwaar trainen...en toch doen we dat...waarom? Omdat trainen ook een verslaving is net als al die andere verslavingen 🤭 Het geeft een voldaan gevoel...er komen gelukshormonen vrij...en daar verlangt ons lichaam naar...en stiekem willen we beter zijn dan de laatste keer dat we iets gedaan hebben...en stiekem kijken we toch naar anderen (een van de redenen waarom ik ook niet meer in een sportschool train, om mezelf heel te houden)...zelfs mijn pa van 80 wil in de sportschool uitproberen of hij de gewichten kan hanteren wat iemand voor hem aan de machines gebruikt heeft...en onopvallend in de spiegel kijken of anderen het ook zien als het lukt...een soort van haantjes gedrag...dat zit er gewoon in, ook bij oude, halve hanen 🤣

Ja wie weet maat.
Ik ben wel altijd wat wrist curls blijven doen! 😬
Je hebt toch de captains of crush?
Gewoon met de lichtste weer de trainingen rustig aan hervatten...wel koppie erbij....niet meteen de nummer 3 willen sluiten en voor een certificering willen gaan 😉

Deze past hier wel 😁😁
1000076744.jpg

• #13.747
Training 29/09

Bench Press: worksets 5x5x130 paused reps
Seated Cable Row: 5x10-15 × 60kg (was het maximale gewicht bij deze machine).

Comment:
Mijn vrouwtje en ik zitten in all inclusive 5 sterren resort op het Griekse eiland Kos.
Het is goed vertoeven hier.

Ook een mooie gym met diverse machines, powerracks, olympische halters en dumbbells en ook cardio apparatuur.
Ik kan hier lekker trainen.

Diverse speeltjes nog uitgeprobeerd.
Seated plate loaded row beviel totaal niet...het voelt voor mij heel onnatuurlijk aan.
Wellicht omdat ik vrijwel altijd met halters en weerstandsbanden getraind heb.
In elk geval zijn plate loaded machines met een "fixed path" niets voor mij.
Gekozen om de seated cable row voor mijn rug te doen...die voelde beduiden beter...enig nadeel was dat deze "slechts" tot 60kg ging (12 blokken van 5kg)..dat ging vrij easy, zodoende maar wat meer volume gedaan.
De plaatselijke instructeur vond dat ik "sterk" was...nou ja, voor een gemiddelde hotelgast wellicht wel, in de krachtsportwereld ben ik maar een kleine jongen ..in elk geval flink wat bekijks had ik daar...wellicht ook omdat ik zo dik ben en toch sport? 🤭...overal hangen spiegels, je kijkt er automatisch in (trekt de buik in, borst vooruit)...dames trainen in strakke sportkleding die weinig verbergt...volgende keer even kijken of de scheiding in mijn haren goed ligt 🤣...je word er nog ijdel van, zo'n sportschool 😉

Ook nog eens incline bench geprobeerd...helaas ook iets wat helemaal niet meer gaat...ik had de bank op 45 graden gezet en toen ik de (lege) halter uitpakte om te kijken of ik goed lag kreeg ik last van positie duizeligheid...ik heb problemen met mijn evenwichtsorgaan, maar dat het zo'n reactie zou oproepen had ik niet verwacht...snel de halter terug gelegd...weten we dat ook alweer...veel geld gespaard, want een verstelbare bench en een seated plate loaded row stonden op mijn verlanglijstje om te kopen 🤭

Zo!
Dan is d€ vakanti€ €r w€€r al uit kompel! 😂
Ik vond schuin bankdrukken de eerste paar keer ook best een dingetje…
Gevoelig op mijn schouders ook.
Even doorgezet en nu voelt het goed gelukkig, want ik vind het een lekkere zinvolle oefening.
Ik ben nog wel ver verwijderd van mijn ooit 5x10x110 met mijn 5x85 van gisteren… 😂

Ga maar snel nog wat lopen flaneren daar ouwe bodybuilder.

Fijne vakantie nog René!

• #13.749
Zo!
Even doorgezet en nu voelt het goed gelukkig, want ik vind het een lekkere zinvolle oefening.
Ik ben nog wel ver verwijderd van mijn ooit 5x10x110 met mijn 5x85 van gisteren… 😂

Fijne vakantie nog René!
Idd, Johnny 🤣
5x85kg incline is netjes hoor, ik doe het je niet na...zou eerst een emmer moeten zoeken om te 🤮, maar dat laat ik maar liever achterwege, maakt niet zo'n goede indruk als ik een spiegel volbraak net als zo'n scene in een exorcistfilm 😉

Hoe dan ook , geen spijt dat we naar Kos gegaan zijn, het is zeer mooi hier.
Van te voren overlegd met mijn behandelende artsen i.v.m. mijn wondroos, maar aangezien de wonden volledig hersteld zijn en de bloedwaardes goed waren sprak niets tegen deze vakantie die ik overigens in december vorig jaar geboekt had en toen was er nog geen vuiltje aan de lucht.
We hebben in elk geval een koffertje met allerlei medicatie (o.a antibiotica), voor het geval dat. Want hoe mooi Kos ook is, ik had eens gekeken naar de referenties van het ziekenhuis aldaar...er was maar één advies als je medische hulp nodig had: wegwezen en het eerste, het beste vliegtuig pakken en naar huis 🤭

✌🏻😂

Zo!

Fijne vakantie nog René!
Zou mooi zijn als jij ook weer eens wedstrijden gaat doen....

• #13.754
✌🏻😂

Mezelf voor gek zetten maat?!

Ik help jou wel met aangeven in Terneuzen.
Dat is spannend genoeg! 💪🏻🍀
Johnny, je bent veel te bescheiden...het probleem met ons twee is, is dat we door vervelende aandoeningen wat hebben moeten inleveren. Echter, wat mij na wekenlang niet kunnen trainen opvalt is dat de eerste paar trainingen (logischerwijs) wat tegenvallen, maar je toch relatief snel weer op een acceptabel niveau bent. "Spiergeheugen" of zoiets?
Als je fysieke gesteldheid het toelaat eens een half jaartje goed voorbereiden dan laat je ze op een wedstrijd nog een poepie ruiken ( dat "poepie" niet al te letterlijk nemen) 😉👊

Johnny, je bent veel te bescheiden...het probleem met ons twee is, is dat we door vervelende aandoeningen wat hebben moeten inleveren. Echter, wat mij na wekenlang niet kunnen trainen opvalt is dat de eerste paar trainingen (logischerwijs) wat tegenvallen, maar je toch relatief snel weer op een acceptabel niveau bent. "Spiergeheugen" of zoiets?
Als je fysieke gesteldheid het toelaat eens een half jaartje goed voorbereiden dan laat je ze op een wedstrijd nog een poepie ruiken ( dat "poepie" niet al te letterlijk nemen) 😉👊
☝️😂

Ja als je gezond bent is dat ook zo.
Ik zou vanaf 150Kg. best bereid zijn mee te doen en gewoon weer tegen mezelf strijden zoals vroeger (toen ik altijd derde was na o.a. jou! 😋)

Maar de zware chemokuur en de bestralingen hebben me behoorlijk beschadigd lijkt het.
Niet dat ik het opgeef trouwens!
Omdat het schuindrukken inmiddels pijnloos gaat ben ik weer al aan het fantaseren om een bankdruk schema te maken en te gaan volgen… 🙈

King program hopper! 😂

• #13.757
Dan is het maar een treurig niveau… 🫢🤫🤐
😉
Het niveau op een EK bij ons is idd niet hoog als je dat vergelijkt met het niveau op een EK van de EPF. We hanteren echter geen absurd hoge minimum eisen om deel te nemen bij nationale en europese kampioenschappen. Deelnemers zijn bij ons over het algemeen ook recreanten en geen professionele topatleten. En daar is niets mis mee, mijn inziens. We hanteren enkel voor WK deelname zogenaamde minima, die echter voor gevorderde recreatieve sporters absoluut niet buiten bereik liggen.
In bijvoorbeeld mijn klasse (master 4, 55-59 jaar, 145+) is de minima voor een WKdeelname 135kg.
Dat betekend dat je minimaal in staat moet zijn om daarmee te openen in je eerste beurt.

Nu is het ook zo dat in de zwaarste klassen vaak minder deelnemers zijn dan in de lichtere klassen. En dat is niet alleen bij ons zo. Ik kan me herinneren dat toen ik nog voor de NPB uitkwam als "vaste tegenstander" Djindra Badal van Atlas Nijmegen had waarbij we aan elkaar gewaagd waren...ik kon het goed met hem vinden en hij is destijds helaas noodgedwongen moeten stoppen omdat hij zijn ellebogen niet meer volledig kon strekken. Bij de EPF werd ik toen nog 3e (van de 3🤭). Tegenwoordig zou ik overigens niet eens meer de minima halen om aan een internationale wedstrijd van de IPF of EPF deel te nemen...de minima eisen voor master lifters zijn mijns inziens absurd hoog...althans voor hen die het op eigen kracht moeten doen. Maar zelfs als ik zou kunnen meedoen, zou ik het uit principe niet doen enkel alreeds vanwege het beleid van de IPF. En nee, ik wil een andere federatie niet "zwart" maken, ik heb er 10 jaar getild, een leuke tijd gehad en er goede vriendschappen aan over gehouden. Maar mij stoorde het falende dopingbeleid waardoor mijns inziens natural lifters geen of onvoldoende faire kansen krijgen. Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand in mijn klasse meer zou drukken dan ik, zolang deze persoon net als ik op eigen kracht deelneemt.

Weet je...we zien allemaal graag topprestaties in de sportwereld en de lat ligt heel erg hoog. Als bijvoorbeeld iemand als Haftor 510kg deadlift spreekt dat tot de verbeelding. We weten echter ook dat dit op eigen kracht onmogelijk is. En het is jammer dat als je tegenwoordig als natty lifter die blij is na jaren van toegewijde training 250-300 deadlift van de grond te tillen te horen krijgt: "is dat alles"?

☝️😂

Ja als je gezond bent is dat ook zo.
Ik zou vanaf 150Kg. best bereid zijn mee te doen en gewoon weer tegen mezelf strijden zoals vroeger (toen ik altijd derde was na o.a. jou! 😋)

Maar de zware chemokuur en de bestralingen hebben me behoorlijk beschadigd lijkt het.
Niet dat ik het opgeef trouwens!
Omdat het schuindrukken inmiddels pijnloos gaat ben ik weer al aan het fantaseren om een bankdruk schema te maken en te gaan volgen… 🙈

King program hopper! 😂
Chemokuur en bestralingen heeft natuurlijk zijn impact, Johnny...dat is volkomen begrijpelijk...ik ben trots op je dat je űberhaupt weer de draad hebt opgepakt en niet de handdoek in de ring hebt gegooid! 👍👌

135 kan ik nu niet drukken… 😔
Maar wie weet René..?!
Hoeveel is het voor 60+’ers..?
Kan ik me daar op richten.

• #13.759
Dat ligt aan je gewichtsklase...145+ is de minima 125kg en 145kg klasse ((125.01 t/m 145.00) is de minima 120kg
Zoals reeds gezegd gelden voor een NK en een EK geen minima 😚
20250930_174558.jpg

Dat valt inderdaad nog mee.
Thanks kompel.

Terug
Naar boven