Fitness Seller

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
ik denk dat ik nog altijd zelf beslis wat ik geloof of niet. Dat jij komt aandraven met zogenoemde feiten en iedereen de grond inboort die niet dezelfde visie hebben als jij spoort ook niet.

Heb jij trouwens een eigen mening of zoek je die ook op in boeken?

Een mening behoor je te baseren op feiten, niet op gevoel. Dus niet zo neerbuigend ten aanzien van boeken. Er is geen reden om aan te nemen dat er zoiets als een ziel is of uberhaupt maar iets los staat van ons fysieke zelf. Naar alle waarschijnlijkheid heeft hij dus gelijk.

Wat een gelul dat je een mening moet baseren op feiten en niet op gevoel.
Als jij ook zo met je relaties en het leven omgaat dan wens ik je veel succses.

Weet je hoe het zit, voor jou bestaat er geen hemel, voor mij wel.
Als je sterft kom je er wel achter,.. maar in jou geval niet,.. jij weet straks niks meer, niet dit gesprek , niet jou leuke momenten, helemaal niks.
Je wordt nog minder dan lucht,.. dat je nu spreekt is pure onzin.
Want je bestaat straks toch niet meer, dus jou woorden hebben geen enkele betekenis of waarde...je kan gewoon beter je mond houden.
Waarom pleeg je geen zelfmoord,..ben je er gelijk vanaf, want waarom zou je nog leven als er toch niks is,... waarom nog verdriet meemaken, maak er lekker een eind aan. :D

Als je sterft kom je er wel achter,.. maar in jou geval niet,.. jij weet straks niks meer, niet dit gesprek , niet jou leuke momenten, helemaal niks.
Want je bestaat straks toch niet meer, dus jou woorden hebben geen enkele betekenis of waarde...je kan gewoon beter je mond houden.
Waarom pleeg je geen zelfmoord,..ben je er gelijk vanaf, want waarom zou je nog leven als er toch niks is,... waarom nog verdriet meemaken, maak er lekker een eind aan. :D
:scratch:
Jouw redenatie gaat echt alle logica van het menselijk verstand te boven MB. Volgens mij ben je een soort virtuele halfgod.

Gewoon de weg kwijt.

Hahahahahahaha !!! :laugh:

De weg wordt symbolisch uitgedrukt en heeft meerdere betekenissen.

Het zoeken naar de weg; het op weg zijn naar de weg; het zijn op de weg, het proefpad, het zoeken van de weg, de weg naar de weg.

De mens is zelf zijn weg of pad.
Er is niet een weg; er zijn zo vele wegen als er mensen zijn; er is maar een weg; er is geen weg, het gaat in feite om het levensproces zelf en om het worden wie we in diepste wezen zijn.

Daarom:
De weg is niet iets buiten onszelf, de weg zijn we zelf.
De weg is geen onderdeel van ons leven, ze is ons gehele leven.
De weg is niet een dood ding, geen abstractie, de weg is een levende, bewegende wekelijkheid.
De weg is er om te gaan, te doen.
In het gaan wordt de weg gevonden.
De weg van een ander kan nooit onze weg zijn, hoe goed die weg voor een ander mag zijn.
Onze weg mogen we nooit opleggen aan een ander.
We zijn het zelf.
We gaan de weg al doende.
En zo worden we onszelf en gaan steeds heldere zien wat er op onze weg gebeurt.

Waarom doe je altijd zo vaag ? Ik snap nooit wat jij bedoelt.

Komt wel..
Alles op zijn tijd.

gast, wat een poep.
JUIST als je niet gelooft in de eeuwige ziel e.d. is zelfmoord geen goede optie. Maar om 'de weg' naar dat 'gezwans' te bewandelen, dien je geschoeid te zijn op logica. Om het eens wat zweverig te omschrijven.

De aanvaarding van de nihilistische aard van ons 'leven' is not for the faint-hearted...
En het feit dat de herinnering aan deze mumbo jumbo over een hopelijk fiks aantal jaar helemaal exit is, vind ik 'quite pleasing' :D

Komt wel..
Alles op zijn tijd.

:roflol: Ondanks het feit dat je nog nooit een medestander hebt gevonden ben je nog steeds overtuigd van jezelf he?

een dubbelpost, maar dan precies 12 uur en 2 minuten na de eerste...
dat noem ik nog eens een prestatie! Zeker omdat ie weinig relevantie heeft mbt de post die tussen je dubbelpost zit.

Een oprechte nieuwsgierigheid naar de reden dat je dergelijke zaken bent gaan geloven overigens...
Vanwaar de wil om iets dergelijks te geloven?

(Zo zou ik nl. eigenlijk het liefst willen geloven in een oneindig goede christelijke god, omdat het mijn leven aanzienlijk belangrijker maakt en het uitzicht op eeuwig leven in totale goedheid en harmonie klinkt ook wel pleasing. Maar de tegenstellingen die dat geloof oproept zijn gewoon te absurd. (om maar eens iets te noemen))

Er zit nl. geen logica in die je dwingt om iets dergelijks te geloven. En als die er wel in zit, dan is logica altijd heel makkelijk aan te tonen. (in een paar zinnen dus). Dat is het leuke van rationalisme. Die lui MOETEN opgeven als hun logica weerlegd wordt met andere logica. (imo is logica de 'metagedachtengang' van de mens).

Als je niks weet van elektriciteit (of de manieren om het te ontdekken) is het logisch om bijv een god te postuleren als verklaring voor bliksem. God maakt bliksem. Prima, tot we precies te weten kwamen over elektronen etc etc en de logica ons dwong om god hooguit als eerste beweger van de elektronen te postuleren, zonder dat hij daarna verder invloed had (of een bijzonder geringe en zeer willekeurig door mensenhanden te bepalen invloed, kijk bijv naar de elektriseermachine, waarbij je god kunt dwingen te werken door de machine te gebruiken)

Ik zie er weinig elegantie in. En als die erin zit, waar zit ie dan?
Er worden allerlei randzaken gepostuleerd om de hypothese (want een theorie mag je het imo niet noemen) te verklaren.

Wel eens gehoord van Occam's scheermes?

(verdomd hardnekkig om af te leren god met een hoofdletter te schrijven overigens...)

Een mening behoor je te baseren op feiten, niet op gevoel. Dus niet zo neerbuigend ten aanzien van boeken. Er is geen reden om aan te nemen dat er zoiets als een ziel is of uberhaupt maar iets los staat van ons fysieke zelf. Naar alle waarschijnlijkheid heeft hij dus gelijk.

Ik ga deze topic laten voor wat het is. Als je hier een mening hebt die verschilt van de andere wordt je hier direct bestempeld als onzinnige. Hoeft voor mij niet meer. Als je hier 1 een weerwoord geeft zijn er direct 5-6 anderen die een kans zien om hun postcount op te schroeven door te zeggen 'hij heeft gelijk'. Heb ik schijt aan kerel.

:roflol: Ik doe het om mijn postcount op te schroeven.. Je moet niet zo hypocriet doen man, mijn mening is evenveel waard als die van jou.

:roflol: Ik doe het om mijn postcount op te schroeven.. Je moet niet zo hypocriet doen man, mijn mening is evenveel waard als die van jou.

Hij heeft gelijk.

En jou mening is mij niet zo veel waard als ik er niks mee kan...
Je leest wat je begrijpt,.. en begrijp je het niet dan zodemieter je gewoon op uit deze luchtige en zeer wijze topic. :D

Is dit onzinnige topic nog steeds open?

Nou weet je, men zegt je ruilt het tijdelijk in voor het eeuwige. Bedoelen ze daarmee dan eeuwig 'dood', dus geen geest of ziel die nog voortleeft of wel eeuwig leven als geest. Lijkt me sowieso zonde om mijn met bloed, zweet en tranen gebouwde fysiek achter te laten en dan in de spiegel te kijken en erachter komen dat ik als Casper het spookje rond ga zweven.:D

Terug
Naar boven