Fitness Seller

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
Als je niks meer weet na dit leven, dan is dit gesprek ook zinloos.. en dat is pas echt zinloos !!!
De enige zinnige uitspraak van jou die ik in dit topic kon vinden. Maar ehhh... waarom dan al dat gelul als het zo zinloos is?:scratch:

on topic: ik geloof in de matrix. We zijn allemaal batterijen en liggen in een grote krachtcentrale, ons bewustzijn is ingeplugd in een computerprogramma dat ons een virtuele wereld voorspiegelt.

Leuk verzonnen en prima entertainmentmateriaal, wetenschappelijk net zo goed onderbouwd als religie. Niemand geloofd in de matrix, waarom wel in God?

"Het geloof is een vaste grond der dingen, die men hoopt en een bewijs der zaken die men niet ziet". (Hebr. 11:1). Dat is precies de reden waarom ik niet geloof. Ik heb namelijk geen enkele reden om te geloven in iets dat niet bewezen is.

Of het zinnig is is niet aan jou om te bepalen.
Voor jou is het onzinnig,..houden zo.

Zullen we maar stoppen met de ze zinloze discussie?

Waarom zou iets zinvol moeten zijn?

Hemel en hel zijn begrippen die ons vanaf geboorte opgelegd worden om een controle te hebben over mensen. Doe je alleen maar goed, ga je regelmatig naar de kerk, dan ga je naar de hemel. Ben je stout geweest ( :D ) ga je naar de hel.
Begrippen zoals "goed" en "slecht" worden ook opgedrongen van kindsbeen af, maar wat "Goed" voor hun is, is niet persé "Goed" voor jou. bvb: Liegen is slecht, maar liegen om je eigen hachje te redden is voor jezelf goed!

Het Christelijk geloof en de mensen rondom ons leerden ons van jongsafaan dat je op het einde beoordeeld wordt hoe je je leven hebt geleid en dat je dan naargelang de "beslissing" naar de hemel of de hel gaat.
Wat ik geloof is dat, ongeacht hoe je hebt geleefd, je ziel (geest) een soort van droomwereld creëert naargelang hoe je zelf bent en wat voor jou goed is. Je ziel zal je nooit straffen voor dingen die je doet, omdat jij en je ziel één zijn, dus zal je ook nooit in een "hel" komen.

Het kan natuurlijk helemaal anders zijn ook, maar dit is wat ik geloof.

Ik ben zeker niet godsdienstig ingesteld, want ik heb daar zo mijn eigen kijk op. Het "instituut" dat het geloof moet verkondigen haalt zijn wijsheid uit gecensureerde boeken en geschriften. Waarom zouden wij een leven leiden waarin geloof een grote rol speelt als we de complete leer & de geschiedenis niet mogen kennen?

Ik ga hier niet te ver op ingaan want dan ga ik te ver off topic. :D

My 2 cents!

??? , nee serieus, hersenen werken niet met een kleine homunculus in een doosje die alles bestuurt, hersenen zijn modulair opgebouwd en er zijn verschillende processen die onafhankelijk van elkaar werken en zoiets als het bewustzijn vormen.
Heeft er niet mee te maken hoe ik het wil kerel. Neem eens een boek neurobiologie of iets over artificiele intelligentie bij de hand voor je onzinnige uitspraken doet over een "droomwereld".

??? , nee serieus, hersenen werken niet met een kleine homunculus in een doosje die alles bestuurt, hersenen zijn modulair opgebouwd en er zijn verschillende processen die onafhankelijk van elkaar werken en zoiets als het bewustzijn vormen.
Heeft er niet mee te maken hoe ik het wil kerel. Neem eens een boek neurobiologie of iets over artificiele intelligentie bij de hand voor je onzinnige uitspraken doet over een "droomwereld".

Je snapt er geen reet van blackadder. Duidelijk ben je nog niet op een aanvaardbaar spiritueel niveau.

Wij onwetenden, we zullen branden in de hel!

Idd ik wil branden als een madderfakker. Burn madderfakker, BURN!!!

Ik wil een vat kerosine in mijn kist damned!

Ik zal je wel aansteken mocht ik nog leven tegen die tijd, branden zal je!! Eigenlijk jammer dat er geen hel is, eindelijk eindeloze warmte en je hoeft nooit na te denken of je iets verkeerd doet. De hemel is voor pussies.

haha, Eric de pyromaan die zijn roots trouw blijft, zo mag ik het graag. Ik ga iig alvast wat illegaal vuurwerk inslaan voor op de dag des oordeels.

Illegaal vuurwerk?

Ik zal je wel aansteken mocht ik nog leven tegen die tijd, branden zal je!! Eigenlijk jammer dat er geen hel is, eindelijk eindeloze warmte en je hoeft nooit na te denken of je iets verkeerd doet. De hemel is voor pussies.

laat mij dan maar een pussie wezen!

heb je ook nog KARMA voor een pussie?

( straks in de hemel ben ik toch alles kwijt..............)
:o

ik denk dat ik nog altijd zelf beslis wat ik geloof of niet. Dat jij komt aandraven met zogenoemde feiten en iedereen de grond inboort die niet dezelfde visie hebben als jij spoort ook niet.

Heb jij trouwens een eigen mening of zoek je die ook op in boeken?

Probeer maar eens te bulken of te cutten in een oord waar ze alleen rijstpap geven :cool:

Terug
Naar boven