Fitness Seller

Stelling Beter een te groot ego dan een te klein..

Peiling Peiling Beter een te groot ego dan een te klein ego

• Totaal stemmers
    73
Het leidt in beide gevallen tot een distorsie van je perceptie op de werkelijkheid.

Bodybuilders met een gezond ego? Hehehehehe

Tolle is leuk om mee te beginnen en inzicht te krijgen maar luister eens naar Jed Mckenna.

Youtube > Jed Mckenna

Als je echt begrijpt wat ze bedoelen met ego dan wil je in ieder geval geen groot ego hebben.

wat is het toch fijn om zo simpel als corleone te zijn:eyes:

• Topic Starter Topic Starter
wat is het toch fijn om zo simpel als corleone te zijn:eyes:

Een simpel leven is een rijker leven zeg ik altijd. :banana:

Wel leuk gerijmd btw Angelus, je hebt overduidelijk talent.

Als je echt begrijpt wat ze bedoelen met ego dan wil je in ieder geval geen groot ego hebben.

Idd, zorgt alleen maar voor meer lijden dit. Een klein ego lijkt me drm mss wel gezonder dan een te groot.
Als je bv enorm vol bent van jezelf, een groot ego hebt voel je je ook sneller beledigt en zo en heb het zoiezo al niet begrepen op mensen die opscheppen over zichzelf. Denk dat het enigszins goed is een ego te hebben zolang je niet te veel oordeelt en vergelijkt en je je niet beter voelt dan andere mensen.

Laatst bewerkt:

Precies.

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------

Idd, zorgt alleen maar voor meer lijden dit. Een klein ego lijkt me drm mss wel gezonder dan een te groot.
Als je bv enorm vol bent van jezelf, een groot ego hebt voel je je ook sneller beledigt en zo en heb het zoiezo al niet begrepen op mensen die opscheppen over zichzelf. Denk dat het enigszins goed is een ego te hebben zolang je niet te veel oordeelt en vergelijkt en je je niet beter voelt dan andere mensen.

Beter ga je het opnieuw lezen vriend en dit keer niet onder invloed van psychedelische drugs.

Precies.

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------

Beter ga je het opnieuw lezen vriend en dit keer niet onder invloed van psychedelische drugs.

:roflol:
Na het lezen was ik van nature onder invloed en zag alles er opeens gloednieuw uit, enorm intens, dus denk wel dat ik de materie begrepen heb. Dacht eerst dat ik een soort van psychose kreeg ofzo als ik het huidige moment echt erving. Later vernam ik via een filmpje gelukkig dat Tolle ook zelf Acid heeft genomen om te kijken of het echt zo is wat mensen beweren, namelijk dat het net als Acid of Lsd is.

Niet akkoord, want: het is de kunst de perfecte balans te vinden in wat bij jouw persoonlijkheid het beste werkt.

Ondanks dat ik mezelf als God van dutchbodybuilding bestempel, is mijn ego nog steeds veel te klein voor mijn fysieke verschijning.

Vraag keer eerst wat ze met ego bedoelen, want elk auteur heeft zijn eigen definitie ervoor bekan.

het is de kunst de perfecte balans te vinden in wat bij jouw persoonlijkheid het beste werkt.

Wat als je een persoonlijkheidsstoornis hebt ? Is die ego dan ook 'gestoord' ? Als je je persoonlijkheid verandert, komt de ego dan automatisch mee of moet je daaraan ook verder sleutelen.
En zijn er evidenties voor een gepaste ego-x voor persoonlijkheid-x ?

Laatst bewerkt:
:roflol:
Na het lezen was ik van nature onder invloed en zag alles er opeens gloednieuw uit, enorm intens, dus denk wel dat ik de materie begrepen heb. Dacht eerst dat ik een soort van psychose kreeg ofzo als ik het huidige moment echt erving. Later vernam ik via een filmpje gelukkig dat Tolle ook zelf Acid heeft genomen om te kijken of het echt zo is wat mensen beweren, namelijk dat het net als Acid of Lsd is.

Ja, maar het blijft niet hangen. Je wekt het op door een soort meditatie achtig iets.

Dat 'natuere onder invloed' van jouw zou een 24/7 basis kunnen zijn.

Met een kleine ego ben je niet automatisch een softie, Tolle is gewoon een softie van nature.

Conjo je kan niet zonder ego leven :roflol:

Maak hem zo groot of klein als je wilt, maakt geen reet uit.

Tolle zegt ook helemaal niet dat je je ego zo klein mogelijk moet maken.

Laatst bewerkt:
Stelling gaat nergens over, er staat bij allebei 'te' voor en is dus niet in evenwicht. Volgens mij kan je ego op verschillende vlakken anders zijn. Kennis, uitstraling, bepaalde zaken die je juist wel of niet liggen. Iemand die in het klaslokaal de man is kan in de gym de grootste kneus lijken.

Ja, maar het blijft niet hangen. Je wekt het op door een soort meditatie achtig iets.

Dat 'natuere onder invloed' van jouw zou een 24/7 basis kunnen zijn.

Met een kleine ego ben je niet automatisch een softie, Tolle is gewoon een softie van nature.

Haha, hij is idd een softie dat klopt. Als ik er terug meer aandacht zou aan besteden zou het wel mogelijk zijn om constant in die toestand te leven, weet alleen niet of ik dat wil. Een toestand van nooit meer oordelen, vrij van alle ego enz, voorlopig toch liever niet.

Conjo je kan niet zonder ego leven :roflol:

Maak hem zo groot of klein als je wilt, maakt geen reet uit.

Tolle zegt ook helemaal niet dat je je ego zo klein mogelijk moet maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee idd, hij ziet het ego juist als de vijand.

Terug
Naar boven