AndroidHealthClinic

Beukito is going 2 B(Build) like a machine

• Topic Starter Topic Starter
Training van 8 maart:

Comments vooraf: Was al kotsmisselijk en twijfelde beetje om te gaan trainen! Schuldgevoel overwon het van de misselijkheid dus toch maar gegaan.
Hele dag echter verrot gegeten!

Military press: 4x 5*50kg
Deadlift: 4x 5*130kg, 1x 5*100kg
Squat: 5x 5*70kg
Pull-ups: 5x 5*BW+15kg, 1x 5*BW

Comments achteraf:
Milpress: zit een beetje een sleur in dat ik nog niet helemaal opgefokt ben als ik sportschool binnenkom, 5x 55kg zat er nog niet in! dus maar op 50 blijven hangen! (ook goed voor me volgens mij!)
Deadlift: 5e setje toch maar even wat lichter gepakt aangezien ik tegen randje kotsen aanzat, echter 100kg is gewoon TE licht!!
Herstelsquatje easy going!
Pull-ups! Misselijkheid gewoon spontaan voorbij en ging nog wel lekker ook! Als laatste nog ff alleen BW gepakt; schoot door het dak heen!
Daarna eiwitshakie van een pot die nog opmoest bij me (al die tijd laten staan omdat dat spul echt te ranzig is..) en toen was de misselijkheid weer terug!!

Beetje gemixte gevoelens over deze training! Wel PR's neergezet, pull-ups volgens schema maar bij de rest liep ik een beetje te miepen!! Beukstemming zat er echter eigenlijk hele training niet in! :(

ach, zolang je pr's breekt moet je blij zijn, kvind je training er lekker uitzien, en die mp gaat erg goed hoor!

kvind het echt een zware oefening, wel lekker om te doen

gaat goed, doe zo verder!

Inderdaad.. je mag besttevreden zijn.. 5 werksets DL is gewoon veel, zelf doe ik er 3, rippetoe/stronglifts zeggen zelfs dat 1 beter is..

ach, zolang je pr's breekt moet je blij zijn, kvind je training er lekker uitzien, en die mp gaat erg goed hoor!

kvind het echt een zware oefening, wel lekker om te doen

gaat goed, doe zo verder!
Vind mijn MP beetje uit verhouding aangezien ik 100 kan bankdrukken nu.. Maar goed, qua uiterlijk heb ik met mijn schouders niks te klagen volgens mij!

Inderdaad.. je mag besttevreden zijn.. 5 werksets DL is gewoon veel, zelf doe ik er 3, rippetoe/stronglifts zeggen zelfs dat 1 beter is..
:) Spieren willen niet groeien zonder tandjes op elkaar te zetten! Maar baalde er alleen van dat ik als een mietje in de sportschool rondwandelde! (met kotsgevoel erbij) Qua spierkracht was dat ene setje 130kg deadlift ook nog wel gelukt! Vandaar!!

Wel positief dat ik vorige week uit 3 spijkerbroeken ben gescheurd!! ;) Morgen shopdagje gepland voor een nieuwe ondergarderobe!

Vind mijn MP beetje uit verhouding aangezien ik 100 kan bankdrukken nu.. Maar goed, qua uiterlijk heb ik met mijn schouders niks te klagen volgens mij!

:) Spieren willen niet groeien zonder tandjes op elkaar te zetten! Maar baalde er alleen van dat ik als een mietje in de sportschool rondwandelde! (met kotsgevoel erbij) Qua spierkracht was dat ene setje 130kg deadlift ook nog wel gelukt! Vandaar!!

Wel positief dat ik vorige week uit 3 spijkerbroeken ben gescheurd!! ;) Morgen shopdagje gepland voor een nieuwe ondergarderobe!

100kg Bank en 50kg MP staat los van mekaar. Het kan gewoon niet vergeleken worden, want schouders is anders dan borst, om het simpel te zeggen.

Nette training, lekkere PR's en een zeeeeeer nette MP. ;)
Trouwens er zit een fout in je titel, het is (B)Build. :D

Training vrijdag 10 april:

Comments vooraf: Heel netjes een donderdagkroegavondje geskipt omdat ik weer volgas volgens schema wilde gaan knallen! 12 uur in bed, alsnog om 2 uur in slaap gepleurd.. :( Kwart voor 6 wekkertje!! Ondanks weinig slaap volgens wel lekker geramd!! Beetje dood gevoel nog toen ik sportschool inkwam.

Benchpress: 5*5x 90kg
Squat: 5x 60kg, 5x 85kg, 5x 95kg, 5x 105kg, 5x 115kg
BOR's: 5x 60kg, 5x 60kg, 5x 70kg, 5x 80kg, 5x 85kg

Comments achteraf:
Ik geef toe, 115kg squat 2 reps niet helemaal netjes heel diep doorgezakt, moet eerlijk zeggen dat ik had gedacht dat het me minder moeite zou gaan kosten om die 115kg stabiel te houden :)
BOR's, eindelijk de 85kg aardig netjes uitgevoerd!! Daarna nog ff 8 reps 60kg gepakt even voor het gevoel :)

Training maandag 13 april:

Comments vooraf:
Gruwelijk gesloopt van 3 dagen 12 uur achter elkaar werken, vandaag ook moeten werken. Moest 11 uur beginnen en sportschool ging 9 uur open. Desondanks nog wel ff 3 kwartier training eruit kunnen sleuren! Wel een training zonder optimale voorbereiding..

Benchpress: 5x 60kg, 5x 75kg, 5x 85kg, 5x 95kg, 5x 105kg(!?)
BOR's: 5x 60kg, 5*5x 75kg
Situps: 3*35x BW+10kg

Comments achteraf:
Huh geen Fullsquat? Klopt.. Mijn pootje nog gruwelijk naar de klote van die 3 dagen 12 uur op een dag rennen en moest vandaag ook nog 9,5 uur dusse maar even mijn beentjes gespaard!!
Benchpress: 5e herhaling 105kg wel beetje hulp van mijn spottertje nodig gehad, reken ik toe aan slechte voeding en slapen dusse volgende week ga ik gewoon 110kg proberen!!

Zooo en nu herstellen van 4 zware dagen!!

whoow die bench! Respecthoor!

105kg Bench Press you animal! :eek:
Werkelijk netjes Beuk, ik hoop dat je die 110kg haalt wat vast en zeker gaat lukken met goede rust en voeding. :thumbs:

Flinke krachten in dat lichaam van je! Ik hoop dit op mijn 22e ook bereikt te hebben. Ga zo door, ik houd je log in de gaten ;)

Training van woensdag 15 april:

Comments vooraf: zag beetje op tegen weer een gruwelijk zware deadlift, het mezelf ietsje makkelijker gemaakt! Verder zat de drang erin om fully opgepompt naar het strand te gaan dus we hebben ff in de sportschool het gas erop gezet! Ben nu strakverbrand ;) hehe!!

Military press: 4*5x 50kg
Deadlift: 5x 60kg, 5x 100kg, 5x 120kg, 5x 140kg, 5x 140kg
Squat: 5*5x 90kg
Pull-ups: 5x BW, 5x BW+10kg, 4*5x BW+17,5kg, 5x BW
Sit-ups: Achter elkaar... 20x BW+10kg, Sidecrunches 2*15x BW, 30x BW, Sidecrunches 2*15kg, 15x BW

Comments achteraf: Die piepMilpress gaat wel elke week makkelijker maar 55kg hoef ik nog niet te proberen!! Vrijdag ff kijken of ik 52,5 kg op een Bodypumpstang kan laden (denk dat die dingen er niet voor gemaakt zijn) maar dan heb ik iig tussenstapje naar de 55kg!
Alle hele zware oefeningen ga ik nu met opwarming en opbouw naar het zware gewicht toe uitvoeren! Merk dat dit mijn uitvoering ten goede komt en op de een of andere manier lijkt het zwaarste gewicht dan lichter...
Vandaar een deadlift in stapjes naar 140kg! (Staat wel in de planning om dan alsnog iets van 4*5 op max te pakken, en misschien ook een belt te gaan halen.... Alleen staat dat zo pats bij ons in de sportschool! :P)
Pullups daarom ook ff opgebouwd!
Situps: mezelf ff 5 minuten volgeramd om fullypumped op het strand te verschijnen! Waarna ik 15 minuten later op een terrasje ben gaan zitten met fitnessmaatje en nog 2 vrienden om een broodje beenham en een garnalen,zalm,krab salade mijn buikje in te schuiven :D

Me love summer!!

Training van woensdag 15 april:

Comments vooraf: zag beetje op tegen weer een gruwelijk zware deadlift, het mezelf ietsje makkelijker gemaakt! Verder zat de drang erin om fully opgepompt naar het strand te gaan dus we hebben ff in de sportschool het gas erop gezet! Ben nu strakverbrand ;) hehe!!

Military press: 4*5x 50kg
Deadlift: 5x 60kg, 5x 100kg, 5x 120kg, 5x 140kg, 5x 140kg
Squat: 5*5x 90kg
Pull-ups: 5x BW, 5x BW+10kg, 4*5x BW+17,5kg, 5x BW
Sit-ups: Achter elkaar... 20x BW+10kg, Sidecrunches 2*15x BW, 30x BW, Sidecrunches 2*15kg, 15x BW

Comments achteraf: Die piepMilpress gaat wel elke week makkelijker maar 55kg hoef ik nog niet te proberen!! Vrijdag ff kijken of ik 52,5 kg op een Bodypumpstang kan laden (denk dat die dingen er niet voor gemaakt zijn) maar dan heb ik iig tussenstapje naar de 55kg!
Alle hele zware oefeningen ga ik nu met opwarming en opbouw naar het zware gewicht toe uitvoeren! Merk dat dit mijn uitvoering ten goede komt en op de een of andere manier lijkt het zwaarste gewicht dan lichter...
Vandaar een deadlift in stapjes naar 140kg! (Staat wel in de planning om dan alsnog iets van 4*5 op max te pakken, en misschien ook een belt te gaan halen.... Alleen staat dat zo pats bij ons in de sportschool! :P)
Pullups daarom ook ff opgebouwd!
Situps: mezelf ff 5 minuten volgeramd om fullypumped op het strand te verschijnen! Waarna ik 15 minuten later op een terrasje ben gaan zitten met fitnessmaatje en nog 2 vrienden om een broodje beenham en een garnalen,zalm,krab salade mijn buikje in te schuiven :D

Me love summer!!

Dikke training hoor.. nette DL! toch al 2 keer BW!
Waar ben je naart strand geweest?

Nah, ik weeg 77 dus moet 155 deadliften! :P ;)

Strandje van Noordwijk! Ga ik nog heeeel wat dagen vertoeven deze zomer!

Je bent erg sterk voor die 77 kilos van je kerel!

Me love the summer 2. Gisteren was het overigens wel ff te gek met die 20-25graden voor half april :o

Je bent erg sterk voor die 77 kilos van je kerel!

Me love the summer 2. Gisteren was het overigens wel ff te gek met die 20-25graden voor half april :o

Was zeer zekers briljant!! Nu nog verbrand op mijn rug :) heheh!! Maja toch een paar dagen niet zulk goed weer ;)

Denk trouwens dat ik zoo sterk ben omdat ik 8 maanden lang mezelf heb gesloopt met te weinig voeding (5000 calorieen) en veel teveel trainen dus misschien dat mijn lichaam nog efficient werkt ofzo??!!

Training van Vrijdag 17 april:

Comments vooraf: toen ik mijn nest uitkwam geen zin om te trainen! Daarna mezelf volgebunkerd en toen had ik me er toch ineens zin in!! Whoohaa!

Benchpress: 5x 60kg, 5x 90kg, 4*5x 95kg
Squat: 5x 60kg, 5x 85kg, 5x 100kg, 5x 110kg, 5x 120kg
BOR's: 5x 60kg, 5x 70kg, 5x 75kg, 5x 80kg, 5x 90kg, 8x 60kg
Situps: 3 Supersetjes van 20x Situps BW+10kg, Sidecrunches 2*10 x BW, Situps 20x BW

Comments achteraf: Benchpress echt gruwelijk zwaar, elke keer bij 5e rep op 95kg (volgens spotter) 100g hulp nodig, gekozen voor maar 4 setjes omdat ik eerst 5x 90kg zonder spotter had gedaan (komt in de buurt van de 95kg toch??
Squat: 110kg netjes uitgevoerd, 120kg leek meer op parallel maar goed zie elke keer dat max aantikken als kennis maken met het gewicht!! Over 6 weken lijkt dat weer licht!!
BOR's: 80kg ook heel netjes uitgevoerd, al trok ik mezelf een keer beetje voorover (weeg tenslotte maar 77kg) 90kg eerste 3 reps nog netjes uitgevoerd, daarna was het beetje aanklungelen! Meteen de 8x 60 er ff achteraan gegooid om nog ff dat gevoel van nette techniek te voelen!
Heerlijke training! Nu ff slijmen bij mijn chefkok zodat hij hopeliijk nog een paar hoofdgerechtjes voor me maakt tijdens het werken!! ;)

Training maandag 20 april:

Comments vooraf: heel gezellig weekend gehad, wel keihard gewerkt en echt veeeel te weinig gegeten.. Om het nog erger te maken vanaf zondagavond 8 uur eigenlijk niks meer gegeten.. Daarom besloten 's middags vandaag te trainen zodat ik iig nog beetje bij kon eten.. maar dat heeft niet mogen baten!!

Benchpress: 5x 60kg, 5x 70kg, 5x 80kg, 5x 90kg (tot zover allemaal een makkie) 5x 100kg (spotter moest al helpen met eerste rep, rest ging wel .. ik wijtte het aan gebrek aan concentratie maar had wel door dat 5x 110kg (wat in de planning stond) er niet in zou gaan zitten) 5x 105kg (dikke fail!!! totaal geen controle, bagger!!)
Squat: 5x 60kg, 5x 90kg, 5*5x 100kg (lekker opgefokt van de mislukte benchpress!!)
BOR's: 5x 60kg, 5x 80kg, 5*5x 75kg (was beetje te k*t de 80kg aan het uitvoeren daarom maar voor 75kg weer gekozen (met de gedachte dat ik nog gesloopt ben van het weekend)) deze misschien weer beetje te makkelijk

Comments achteraf: Zooo graag 110kg willen halen met benchpress en dan uiteindelijk 105kg fail scoren!! Ik baal gruwelijk!!

Training woensdag 23 april:

military press: 4*5x 50kg
Deadlift: 5x 60kg, 5x 100kg, 5x 100kg, 5x 120kg, 5x 140kg, 5x 140kg
Squat: 5*5x 80kg
Pullups: 5x BW, 2*5x BW+17,5kg, 5x BW+15kg, 5x BW+10kg, 5x BW

Comments achteraf... chill training maar een gozer ging zich met mijn oefeningen bemoeien....
Military press vond hij dat ik 1 voet vooruitgestapt moet houden zodat ik stabieler sta (sta nu met 2 voeten naast elkaar) Hiervoor valt wat te zeggen....
Deadlift: volgens hem moet ik stang met crossgrip pakken voor betere stabiliteit (een hand bovenlangs de stang, een hand onderlangs de stang) nu doe ik twee handen bovenlangs de stang... Naar mijn idee beter voor je pezen, spieren aanhechtingen omdat je lichaam symetrisch is op die manier... Jullie hierover een mening?? (die gast kon overigens zelf niet 140kg deadliften ;))
En onder de indruk van mijn pullups wassie wel ;)

Wat betreft die cross grip (mixed grip) als je het ene setje links onderhands pakt, pak je het volgende setje rechts onderhands. Mixed grip is eigenlijk om er voor te zorgen dat je niet gaat falen in je onderarmen (knijpkracht verliest). Zolang je daar geen last van hebt zou ik het niet doen. :thumb:

Ik ben zelf geen fan van mixed grip. Je moet de hele tijd omwisselen, zoals hierboven al is gezegd. Het is juist hartstikke goed van je dat je je deads pronated doet. Als je echt voor een secure grip gaat, dan gebruik je hook grip. Meer hierover in de onderstaande link:

http://tomgorman.moonfruit.com/#/hookgrip/4511451994

Het is wel pijnlijk, vooral in het begin. Maar het went snel.

Over de military press; ik heb er nog nooit van gehoord om te pressen met 1 voet naar voren. Lijkt me best wel blessuregevoelig als je heavy gaat. Ik sta zelf altijd met de benen naast elkaar, iets wijder dan schouderbreedte, lekker stabiel.

Terug
Naar boven