Fitness Seller

Bicep training lukken niet (geen groei)

Bij rows buigen je armen doordat je wat armen betreft het gewicht met de triceps naar achter/boven trek en de zwaartekracht het gewicht naar voren haalt. Niet omdat je actief je armen buig en zodoende de armbuigers aanspreek.

Misschien je biceps wat vaker per week trainen, ze herstellen best snel, dus je kunt ze makkelijk meerdere keren per week pakken. Vind de Incline Dumbbell Curl ook een hele goede oefening voor de hele bicep.

Als je je biceps maximaal wil ontwikkelen zal je toch echt meer moeten doen dan alleen een oefening die wat armbuigers betreft de bulk van het werk op de Brachialis plaatst.

Goed bedoeld, alleen ik kan merken dat alles wat jij plaatst aan commentaar komt vanuit het principe van een split-schema visie.
Het zal mij niks verbazen als jezelf ook een 3 of 5daagse split schema volgt. No offence verder ...

Zware weighted chinups + rows is meer dan voldoende om je armen bijna maximaal te ontwikkelen.

Goed bedoeld, alleen ik kan merken dat alles wat jij plaatst aan commentaar komt vanuit het principe van een split-schema visie. Het zal mij niks verbazen als jezelf ook een 3 of 5daagse split schema volgt. No offence verder ... Zware weighted chinups + rows is meer dan voldoende om je armen bijna maximaal te ontwikkelen.

Klopt ik doe een split. Naast compounds moet je af en toe ook isoleren (vooral bij je armen).

Goed bedoeld, alleen ik kan merken dat alles wat jij plaatst aan commentaar komt vanuit het principe van een split-schema visie.
Het zal mij niks verbazen als jezelf ook een 3 of 5daagse split schema volgt. No offence verder ...

Zware weighted chinups + rows is meer dan voldoende om je armen bijna maximaal te ontwikkelen.

Als jij nou 10% van de kennis over trainingsprincipes en bewegingsleer zou hebben van wat 3XL heeft kom je een stuk verder en zal je grotere biceps krijgen.

chin-ups en row doen amper iets voor de biceps. Zoek eerst eens uit wat de functie en de full ROM is van de biceps voor je verder iets over biceps post.

Als jij nou 10% van de kennis over trainingsprincipes en bewegingsleer zou hebben van wat 3XL heeft kom je een stuk verder en zal je grotere biceps krijgen.

chin-ups en row doen amper iets voor de biceps. Zoek eerst eens uit wat de functie en de full ROM is van de biceps voor je verder iets over biceps post.

Chinups met paar 10kg plates en rows doen "amper" iets voor je armen, oké jij hebt gelijk :rolleyes:

Als je Aas ( ik citeer "steroiden" ) gebruikt en je een paar inch erbij wil wel misschien. Iemand die natty is kan grote armspieren ontwikkelen met chins. Ik hoef jullie ook verder niet te overtuigen, genoeg schema's die gebaseerd zijn op de compounds en hun eer hebben bewezen.

Chinups met paar 10kg plates en rows doen "amper" iets voor je armen, oké jij hebt gelijk :rolleyes: Als je Aas ( ik citeer "steroiden" ) gebruikt en je een paar inch erbij wil wel misschien. Iemand die natty is kan grote armspieren ontwikkelen met chins. Ik hoef jullie ook verder niet te overtuigen, genoeg schema's die gebaseerd zijn op de compounds en hun eer hebben bewezen.

:roflol:

wat mij juist opvalt aan ' minimalist' compound routines is het skinny arm /skinny kuit syndroom .

Je hoeft geen split te hanteren om isolatiewerk te doen. Daarnaast hebben 3XL en mascotte gewoon gelijk. En ik kan het weten want ik ben ook lid van de skinny arm/calf club.

:roflol: wat mij juist opvalt aan ' minimalist' compound routines is het skinny arm /skinny kuit syndroom .

Niks mis met minimalistische schema's. Je moet niet denken dat je de massagains van je leven gaat maken maar je kan er perfect kracht mee pakken, vaak meer dan met volume-doordrenkte schema's.

Ik train armen ook uitsluitend met dips, chin-/pull-ups, deadlifts en (power) cleans. Heb er genoeg massa mee gepakt.

Voor een vollere, maximaal ontwikkelde biceps zijn weighted chin-ups niet genoeg. Als je echt bodybuildingstyle wil gaan denk je beter na over hoe je je armen blast vanuit verschillende hoeken.

Mensen die denken grote armen te kweken door te gaan curlen :(

Je creëert grote armen door een zwaar schema te hanteren, armen groeien daar automatisch in mee.

Zoveel gastjes in de sportschool die lopen te curlen en nog geen fatsoenlijke chin-up kunnen uitvoeren.
Trots uit de sportschool lopend met hun tijdelijke pomp in de armen en denkend dat de armen gegroeid zijn :)

Dit zijn ook vaak degene die je alleen bovenlichaam ziet trainen, no deadlift / squat / chinups / rows.

Onlangs een studie tegengekomen waarbij een brosplit en een UB/LB fullbody split werden vergeleken (met een gelijk volume). Biceps waren bij de UB/LW split veel meer gegroeid onder alle deelnemers ivm de brosplit leden.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25932981

Elke groep had ervaring met training (4+ jaar).

http://www.lookgreatnaked.com/blog/bro-split-versus-total-body-training-which-builds-more-muscle/

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

https://www.t-nation.com/workouts/3-total-body-programs-for-big-arms

Mensen die denken grote armen te kweken door te gaan curlen :( Je creëert grote armen door een zwaar schema te hanteren, armen groeien daar automatisch in mee. Zoveel gastjes in de sportschool die lopen te curlen en nog geen fatsoenlijke chin-up kunnen uitvoeren. Trots uit de sportschool lopend met hun tijdelijke pomp in de armen en denkend dat de armen gegroeid zijn :) Dit zijn ook vaak degene die je alleen bovenlichaam ziet trainen, no deadlift / squat / chinups / rows.
Ik vind dat je flink overdrijft, er zijn genoeg onderzoeken die hebben aangetoond dat curls zorgen voor meer massa op de biceps naast compounds. Het is niet alleen compounds of alleen curls waar je armen groter van worden, het is een combinatie. Natuurlijk moet je wel alle spiergroepen trainen. Dat jij alleen mensen ziet in jouw gym ziet die alleen curls doen zegt meer over de gym waar je traint, dan dat iets zegt over wel/geen grote armen. En daarnaast heb je een veel te grote bek, het zou je sieren als je wat dimt.

Laatst bewerkt:
Mensen die denken grote armen te kweken door te gaan curlen :(

Je creëert grote armen door een zwaar schema te hanteren, armen groeien daar automatisch in mee.

Jaja.......:rolleyes::(

Ik denk dat ik lang genoeg meedraai en genoeg gedaan/gezien/ervaren heb om met zekerheid te kunnen stellen dat als je maximale ontwikkeling zoek je met alleen compounds er niet kom!

Grote armen ontwikkel je met gerichte oefeningen, niet met oefeningen waarbij de armspieren als synergist en/of stabilisator betrokken zijn. Zeker niet als je denkt dat spier A (lees nu biceps) betrokken is bij een oefening (voor deze chins od) terwijl het eigenlijk voornaamlijk spier B (in dit voorbeeld de brachialis) is die de beweging op zich neemt.

Heeft verder niets met wat voor soort schema dan ook te maken, maar gewoon met hoe een oefening in elkaar steekt en welk spieren je gebruikt.

Als je trouwen zoekt dan zie je dat ik beginners altijd FB aanraad dus wat dat betreft zit jij met FB goed. (in welk stadium je zit heeft meer te maken met kennis dan met duur)

Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, zeg alleen dat mensen die natty zijn aan compounds genoeg hebben.

Daarbij wel zeggende dat chin-ups en rows dan wel noodzakelijk zijn om het "maximale" eruit te halen.

Fullbody is niet per definitie voor beginners, schemas zoals Billstar/Madcows/Greyskull zijn ook fullbody schemas en voor gevorderden.

Als je een paar inch extra wilt heb je het vaak over mensen die boven hun eigen maximale groei willen gaan.
Vaak kom je dan in het stadium van AAS waar curlen en split training hun plaats hebben.

Er moet wel een groot verschil worden gemaakt met groei als natty en iemand die steroiden gebruikt.
Bij deze 2 groepen zijn ook andere manieren van training gewenst.

Laatst bewerkt:
Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, zeg alleen dat mensen die natty zijn aan compounds genoeg hebben. Daarbij wel zeggende dat chin-ups en rows dan wel noodzakelijk zijn om het "maximale" eruit te halen. Fullbody is niet per definitie voor beginners, schemas zoals Billstar/Madcows/Greyskull zijn ook fullbody schemas en voor gevorderden. Als je een paar inch extra wilt heb je het vaak over mensen die boven hun eigen maximale groei willen gaan. Vaak kom je dan in het stadium van AAS waar curlen en split training hun plaats hebben. Er moet wel een groot verschil worden gemaakt met groei als natty en iemand die steroiden gebruikt. Bij deze 2 groepen zijn ook andere manieren van training gewenst.

Bullshit, ik heb jarenlang zonder AAS getraind, met een split, en ook grotere biceps gekregen door een combinatie van curls en chin-ups.

Terug
Naar boven