- Waardering
- 3.702
Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, zeg alleen dat mensen die natty zijn aan compounds genoeg hebben.
Ik zeg wel dat je ongelijk heb en dat je ook als natty nooit je maximale ontwikkeling zult halen met alleen compounds[/quote]
Daarbij wel zeggende dat chin-ups en rows dan wel noodzakelijk zijn om het "maximale" eruit te halen.
Een oefening die niet alle delen van een spiergroep belast in de mate waarin ze echt gestimuleerd worden om door te groeien buiten hun rol in de oefening is nooit geschikt om te dienen als oefening om wat voor spier dan ook maximaal te ontwikkelen!"
Fullbody is niet per definitie voor beginners, schemas zoals Billstar/Madcows/Greyskull zijn ook fullbody schemas en voor gevorderden.
Gevorderd in de zin van veel gewicht kunnen verplaatsen, niet in de zin van spiermassa tenzij het een onderdeel is van een macrocycle waarin ook isolatiewerk gebouwd is maar dan is het meestal een mesoccyle specifiek gericht op kracht.
Als je een paar inch extra wilt heb je het vaak over mensen die boven hun eigen maximale groei willen gaan.
Vaak kom je dan in het stadium van AAS waar curlen en split training hun plaats hebben.
Je komt nu in de zone sprookjesverhalen.
Er moet wel een groot verschil worden gemaakt met groei als natty en iemand die steroiden gebruikt.
Bij deze 2 groepen zijn ook andere manieren van training gewenst.
Wat volume/intensiteit betreft geef ik je hier in gelijk. Wat schema opzich betreft, BS!