MuscleMeat

Bicep training lukken niet (geen groei)

Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, zeg alleen dat mensen die natty zijn aan compounds genoeg hebben.

Ik zeg wel dat je ongelijk heb en dat je ook als natty nooit je maximale ontwikkeling zult halen met alleen compounds[/quote]

Daarbij wel zeggende dat chin-ups en rows dan wel noodzakelijk zijn om het "maximale" eruit te halen.

Een oefening die niet alle delen van een spiergroep belast in de mate waarin ze echt gestimuleerd worden om door te groeien buiten hun rol in de oefening is nooit geschikt om te dienen als oefening om wat voor spier dan ook maximaal te ontwikkelen!"

Fullbody is niet per definitie voor beginners, schemas zoals Billstar/Madcows/Greyskull zijn ook fullbody schemas en voor gevorderden.

Gevorderd in de zin van veel gewicht kunnen verplaatsen, niet in de zin van spiermassa tenzij het een onderdeel is van een macrocycle waarin ook isolatiewerk gebouwd is maar dan is het meestal een mesoccyle specifiek gericht op kracht.

Als je een paar inch extra wilt heb je het vaak over mensen die boven hun eigen maximale groei willen gaan.
Vaak kom je dan in het stadium van AAS waar curlen en split training hun plaats hebben.

Je komt nu in de zone sprookjesverhalen.

Er moet wel een groot verschil worden gemaakt met groei als natty en iemand die steroiden gebruikt.
Bij deze 2 groepen zijn ook andere manieren van training gewenst.

Wat volume/intensiteit betreft geef ik je hier in gelijk. Wat schema opzich betreft, BS!

Mensen die denken grote armen te kweken door te gaan curlen :(

Je creëert grote armen door een zwaar schema te hanteren, armen groeien daar automatisch in mee.

Zoveel gastjes in de sportschool die lopen te curlen en nog geen fatsoenlijke chin-up kunnen uitvoeren.
Trots uit de sportschool lopend met hun tijdelijke pomp in de armen en denkend dat de armen gegroeid zijn :)

Dit zijn ook vaak degene die je alleen bovenlichaam ziet trainen, no deadlift / squat / chinups / rows.

Wel grappig dat de jonge gasten bij mij in de sportschool die een bro split hanteren en minimaal 3 a 4 curloefeningen doen per training, aardige biceps hebben dan.
Hiermee beweer ik niet dat ze dat niet met comoundoefeningen zouden bereiken, maar wel opvallend tegenstrijdig met jouw theorie dan.
En nee, het zijn geen gebruikers nee.

Prima, einde discussie ;)

Wanneer je pas begint zou je beter focussen op sterke borstoefeningen en rugoefeningen. Je triceps en biceps komt sowieso aan bod. Later kan je kijken voor wat isolatie oefeningen.

Je armen gaan meer groeien als je bench press doet, eventueel close grip en pullups en rows.
Als je niet veel materiaal hebt kan je close grip dumbbell presses doen op de vloer. Daar ga je nog meer de nadruk leggen op triceps. En afsluiten met skullcrushers, dips.
Pullups kan je in het park gaan doen. Je kan in plaats van je borst vooruit bij pullups, je gewoon laten hangen als een zak en volledig op je armen werken naar boven.
veel beter dan wat je nu doet.

Ik zeg wel dat je ongelijk heb en dat je ook als natty nooit je maximale ontwikkeling zult halen met alleen compounds

Een oefening die niet alle delen van een spiergroep belast in de mate waarin ze echt gestimuleerd worden om door te groeien buiten hun rol in de oefening is nooit geschikt om te dienen als oefening om wat voor spier dan ook maximaal te ontwikkelen!

Kan dit niet opgelost worden door veel meer volume op die compounds? Eventueel met cheat/partial reps in de range of motion die de 'te isoleren' spieren het meest stimuleerd?

Kan dit niet opgelost worden door veel meer volume op die compounds? Eventueel met cheat/partial reps in de range of motion die de 'te isoleren' spieren het meest stimuleerd?

Voor de triceps zeg ik ja, dat gaat vast lukken.

De biceps is echter een wat lastiger beestje.

Ten eerste zijn bij arm-flexie in rows/pullups e.d. de andere flexoren (brachialis/brachioradialis) vaak dominanter dan de biceps. De mate van supinatie van de bovenarm kan wel iets helpen daarbij, maar niet in zeer grote mate.

Ten tweede, het tri-articulaire karakter van de biceps zorgt voor zowel passsieve, als actieve insufficientie in dit soort bewegingen.
D.w.z. de biceps contractie is gedurende pullups/chins en rows relatief zwak en/of onvolledig.
De biceps werkt meer als dynamische stabilisator, dan 'primary mover' in deze bewegingen.

Voor relatieve beginners is dit meestal nog meer dan voldoende om de biceps te laten groeien, maar op een bepaald moment niet meer en worden gerichte curls noodzakelijk.

Voor de triceps zeg ik ja, dat gaat vast lukken. De biceps is echter een wat lastiger beestje. Ten eerste zijn bij arm-flexie in rows/pullups e.d. de andere flexoren (brachialis/brachioradialis) vaak dominanter dan de biceps. De mate van supinatie van de bovenarm kan wel iets helpen daarbij, maar niet in zeer grote mate. Ten tweede, het tri-articulaire karakter van de biceps zorgt voor zowel passsieve, als actieve insufficientie in dit soort bewegingen. D.w.z. de biceps contractie is gedurende pullups/chins en rows relatief zwak en/of onvolledig. De biceps werkt meer als dynamische stabilisator, dan 'primary mover' in deze bewegingen. Voor relatieve beginners is dit meestal nog meer dan voldoende om de biceps te laten groeien, maar op een bepaald moment niet meer en worden gerichte curls noodzakelijk.
Is diezelfde insufficientie dan niet ook van toepassing afhankelijk van de flexie/extentie van de schouders en het soort curls? (bij staande barbell curls of juist overhead of incline curls?)

Laatst bewerkt:

Nee dat werkt niet.
En een oefening anders uitvoeren om andere spieren extra te trainen gaat ook niet echt werken.

Gewoon elke spier evenredig veel aandacht geven werkt altijd het beste voor een complete fysiek.

Is diezelfde insufficientie dan niet ook van toepassing afhankelijk van de flexie/extentie van de schouders en het soort curls? (bij staande barbell curls of juist overhead of incline curls?)

In ieder geval in veel mindere mate, omdat bij curls (inderdaad enigszins afhankelijk van de uitvoering) 1 van beide gewrichten waarover de biceps werkt (schouder) is zeer grote mate gefixeerd is in de beweging.

Terug
Naar boven